Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 23 Μαΐου 2019

Παραφωνία οι Σιδηροδρομικοί Σταθμοί στην νέα εικόνα του Σιδηρόδρομου

κείμενο από το ypodomes.com
Η εκκίνηση, από σήμερα, των δρομολογίων των 4 ωρών στην πλήρως πλέον ηλεκτροκινούμενη γραμμή Αθήνας-Θεσσαλονίκης είναι μία νέα μεγάλη αρχή για τον σιδηρόδρομο στην Ελλάδα. Από την εποχή της καταξίωσης και της κατακραυγής, το τρένο περνά σε ένα καλύτερο επίπεδο και υπόσχεται αξιοπιστία, πιο σύντομα δρομολόγια, καλύτερες υπηρεσίες.
Η ΤΡΑΙΝΟΣΕ δεν έφερε ακόμα κάποιο καλύτερο τρένο αλλά αναβάθμισε δύο από τα υπάρχοντα τρένα της και έβαλε και κάποιες νέες υπηρεσίες όπως το wi-fi, νέο πάροχο στο κυλικείο και υπόσχεται πως έρχονται και επιπλέον υπηρεσίες.
Από την πλευρά της υποδομής, ολοκληρώθηκε η κατασκευή της διπλής γραμμής σε όλο το μήκος από Αθήνα μέχρι Θεσσαλονίκη αλλά και η ηλεκτροκίνηση. Απομένει το έργο της σηματοδότησης και του ETCS που σταδιακά θα φέρουν περαιτέρω μείωση της χρονοαπόστασης μεταξύ των δύο μεγαλύτερων πόλεων της χώρας.
Αυτό όμως που φαίνεται πλέον ως παραφωνία είναι οι σταθμοί στο βασικό αυτό δίκτυο. Ειδικά οι μεγάλοι σταθμοί σε Αθήνα, Θεσσαλονίκη, Λάρισα άλλα και άλλοι στη διαδρομή αυτή πρέπει να αναβαθμιστούν προκειμένου να μπορέσουν να εξυπηρετήσουν το σκοπό τους και να συμβάλουν περισσότερο στην νέα εικόνα του σιδηρόδρομου της χώρας.
Αυτό που είδαμε στην Αθήνα και στη Θεσσαλονίκη δεν κολακεύει καθόλου το νέο πρόσωπο που προσπαθεί το Υπουργείο και η ΤΡΑΙΝΟΣΕ να περάσουν στο ευρύ κοινό προκειμένου να προσελκύσουν νέους επιβάτες.
Σήμερα ο ΟΣΕ που είναι υπεύθυνος έχει την ευθύνη της εικόνας των σταθμών, οπότε θα πρέπει να υπάρχει μία γενικευμένη μελέτη για την αξιοποίηση αυτών των σταθμών και να υπάρξει ένα πρόγραμμα ανακαίνισης-ανακατασκευής και ένα πλάνο για την μετατροπή τουλάχιστον των σταθμών στα μεγάλα αστικά κέντρα (ΠΕΙΡΑΙΑΣ-ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ-ΛΑΡΙΣΑ και στον μελλοντικό σταθμό της Πάτρας) σε τερματικούς ανάλογους με αυτούς που βλέπουμε σε άλλες χώρες της Ευρώπης.
Βέβαια για να γίνει αυτό θα πρέπει να διορθωθούν μερικά παράδοξα όπως το γεγονός ότι ο ιδιοκτήτης ΟΣΕ πληρώνει για την λειτουργία-συντήρηση (και τον ...ΕΝΦΙΑ) αλλά η ΓΑΙΑΟΣΕ μισθώνει και εισπράττει χώρους μέσα στους σταθμούς. Το πιο παράδοξο όλων είναι πως κατά καιρούς σχέδια αξιοποίησης των σταθμών δεν τα έχουμε δει από τον ιδιοκτήτη ΟΣΕ αλλά από τη ΓΑΙΑΟΣΕ!
Η αναβάθμιση του μέσου είναι ακόμα στα πρώτα της βήματα. Μπορεί να μην είναι εμφανές αλλά χρειάστηκαν υπερβάσεις για αυτό που θα απολαμβάνει ο επιβάτης από σήμερα αλλά και για αυτό που θα έρθει σε περίπου ένα έτος, με περαιτέρω μείωση των χρόνων, με την έλευση τρένων από την Ιταλία. Αυτή η αναβάθμιση δεν πρέπει να υπονομευθεί από την εικόνα και τη λειτουργία των σταθμών.
Όπως αναφέρουν σιδηροδρομικά στελέχη υπάρχει σταθερή πίεση για την εικόνα των σταθμών καθώς έχουν αντιληφθεί πως ο σύγχρονος απαιτητικός επιβάτης δεν στέκεται μόνο στους χρόνους, θέλει ένα σύγχρονο περιβάλλον στους σταθμούς, τρένα που επίσης να έχουν μια μοντέρνα εικόνα με περισσότερες υπηρεσίες.
Η αρχή έγινε σήμερα, το τρένο πάει πιο γρήγορα, τώρα θα πρέπει το συνολικό πακέτο της σιδηροδρομικής εμπειρίας να αλλάξει, να καλυτερεύσει και η αγορά των επιβατικών μεταφορών στην Ελλάδα να καλωσορίσει και πάλι τον σιδηρόδρομο μεταξύ των μέσων που έχει για να επιλέξει να ταξιδέψει.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα