Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 13 Μαΐου 2019

Άμεσες νομοθετικές παρεμβάσεις ζητούν για να σωθεί ο τεχνικός κλάδος ΣΑΤΕ-ΣΤΕΑΤ-ΣΕΓΜ

κείμενο από το ypodomes.com
Με μία φωνή μίλησαν για ακόμα μία φορά χθες στο Μέγαρο Διεθνές Συνεδριακό Κέντρο, οι συνασπισμένοι Σύνδεσμοι του τεχνικού κλάδου ΣΑΤΕ, ΣΤΕΑΤ και ΣΕΓΜ. Η κατάρρευση του τομέα των κατασκευών και των μελετών, οι υπερβολικές εκπτώσεις και τα δομικά προβλήματα στον ν.4412/2016 αλλά και στους ηλεκτρονικούς διαγωνισμούς έχουν οδηγήσει σε απόγνωση έναν από τους πλέον παραδοσιακούς κλάδους της ελληνικής οικονομίας. Μέσα από την ένωση δυνάμεων εχθές ανακοινώθηκε η ίδρυση ενός νέου «υπερφορέα» του ΕΣΒΥΚ, δηλαδή του Εθνικού Συμβουλίου Βιομηχανίας Υποδομών Κατασκευών.
Όπως σημείωσε ο Πρόεδρος του ΣΕΓΜ, Κωνσταντίνος Καλέργης το όραμα είναι να αναγνωριστεί και να καταξιωθεί από την ελληνική πολιτεία, την Ε.Ε., την επιχειρηματική, την επιστημονική και την ερευνητική κοινότητα ως ο φορέας ενιαίας εκπροσώπησης της ελληνικής κατασκευαστικής βιομηχανίας που αναδεικνύει και προασπίζει αποτελεσματικά τον σημαντικό ρόλο της στη βιώσιμη ανάπτυξη της χώρας. Σημειώθηκε δε ότι όλες οι προτάσεις που έχουν στα χέρια τους οι φορείς είναι ήδη προετοιμασμένες νομικά και μπορούν εφόσον βρουν ευήκοα ώτα να προχωρήσουν οι απαραίτητες νομοθετικές ρυθμίσεις γιια να σωθεί ο τεχνικός κλάδος ο οποίος συνεχίζει να μαστίζεται από εσωστρέφεια.
«Είμαστε ανοιχτοί σε συνεργασίες, ακόμα και αν έχουμε επιμέρους διαφωνίες», είπε ο Πρόεδρος του ΣΑΤΕ, Γιώργος Βλάχος και συνέχισε με νόημα «όπου υπάρχει διαφάνεια υπάρχει και καλό αποτέλεσμα. Μία πρώτη τέτοια κίνηση ήταν η ΔΙΑΥΓΕΙΑ, ακολούθησε ο 4412/2016 με την εφαρμογή των κοινοτικών οδηγιών ενώ βοήθησε και η εφαρμογή του ΕΣΗΔΗΣ (ηλεκτρονικοί διαγωνισμοί)». 
Χαρακτήρισε οπισθοδρόμηση τον ν.4605/2018 καθώς δημιουργεί συνθήκες για απευθείας διαγωνισμό ανεξαρτήτως ποσού, χωρίς υποχρέωση δημοσίευσης στο ΕΣΗΔΗΣ. "Στη χώρα μας καταφέραμε η εισαγωγή των ηλεκτρονικών διαγωνισμών να επιφέρει επιβράδυνση του χρόνου ανάθεσης των έργων και των μελετών, αφού ο μέσος χρόνος που μεσολαβεί μεταξύ δημοπράτησης και υπογραφής σύμβασης έργου είναΙ, περίπου, ένα έτος και αυτό για έργα στα οποία δεν προκύπτουν σοβαρές εμπλοκές. Αλλιώς φθάνουμε μέχρι και τέσσερα χρόνια" τόνισε ο κ.Βλάχος ο οποίος καυτηρίασε και το πως λειτουργεί ο ν.4412 για τις δημόσιες συμβάσεις.
"Αδιαφανείς όροι, 50% των προσφυγών στην ΑΕΠΠ γίνονται δεκτές εν μέρει ή εν όλω. Αντιφατικές αποφάσεις και γνωμοδοτήσεις Δικαστηρίων, καμία παρέμβαση από το Υπουργείο Υποδομών, αδυναμία πρόσβασης από τους πολιτες στις κρίσιμες παραμέτρους των αποτελεσμάτων των ηλεκτρονικών διαγωνισμών δημοσίων συμβάσεων. Στις μελέτες βλέπουμε ότι δεν συντάσσονται μελέτες με αποτέλεσμα να υπάρχει τεράστιο έλλειμμα σε μελλοντικά έργα. Οι όποιες μελέτες που ανατίθενται γίνονται με 90%. Οι εκπτώσεις στους διαγωνισμούς είναι εξωφρενικές, καθυστερήσεις στη διαδικασία ανάθεσης, ελλείψεις αδειοδοτήσεων, επιμέρους μελετών κ.α" είπε συνοψίζοντας την ομιλία του.
Από την πλευρά του ο Γιώργος Συριανός Πρόεδρος του ΣΤΕΑΤ, είπε πως "βάλαμε μία σειρά από αρχές που υποσχεθήκαμε να τηρήσουμε όπως το Εθνικό Συμβούλιο Βιομηχανίας Υποδομών Κατασκευών να συνδυαστούν για να κατεβάσουν θέσεις και απόψεις. Τα προβλήματα είναι γνωστά και λέχθηκαν ήδη, εχουν σχέση με τις αναθέτουσες αρχές, τους τρόπους δημοπράτησης. Η κατάσταση είναι ανεξέλεγκτη, δημιουργείται άκρατος ανταγωνισμός. Πρέπει να αλλάξει η κατάσταση, να αλλάξει το κριτήριο της τιμής, να δούμε τα πολλαπλά κριτήρια, είναι δυνατόν να τα απομονώσουμε που να είναι μετρήσιμα, θα μετατρέψει την κρίση επι της τιμής σε κρίση επί της ποιότητας".
Ο κ.Συριανός εξήρε την επιτροπή που δημιουργήθηκε πέρυσι από το Υπουργείο που ανέλαβε να διαμορφώσει συνθήκες η οποία όπως είπε "κάνει σοβαρή δουλειά και είναι απολύτως συμβατή με αυτό που εμείς προτείνουμε". Μιλώντας για τα έργα υπογράμμισε ότι υπάρχει περιορισμός πόρων, περιορισμός εγγυητικών, πρόβλημα χρηματοδότησης, και επανάφερε την ιδέα για τις καινοτόμες ιδέες (unsolicited proposals) και όπως είπε "στα επενδυτικά έργα είναι σημαντικά στις καινοτόμες ιδέες, μας απασχολεί εδώ και 1,5 χρόνο. Από τη στιγμή που η πολιτεία αποφασίζει ένα έργο χρειάζονται 90 μήνες για να ξεκινήσει. Εμείς θέλουμε να τους κάνουμε 15 τους μήνες, αυτός είναι ο στόχος που πρέπει να ικανοποιήσουμε".
Για το ζήτημα της εξωστρέφειας το σημείωσε ότι η παρέμβαση της πολιτείας είναι σημαντική και πρότεινε ένα φορέα ίδρυσης ενίσχυσης της χρηματοδότησης για να μπορούν να προτείνονται μαζί με το επιμελητήριο ιδέες και προτάσεις. Μίλησε για Οργανισμό εξωστρέφειας, εγγραφή σε αναπτυξιακές τραπεζες σε Αφρική και Ασία.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα