Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 13 Μαΐου 2019

Έρχεται ο πρώτος συρμός του Μετρό Θεσσαλονίκης

κείμενο από το ypodomes.com
Ξεκίνησε η αντίστροφη μέτρηση για την έλευση του πρώτου συρμού του Μετρό Θεσσαλονίκης,ένα από τα σημαντικότερα γεγονότα στην πορεία κατασκευής του μεγαλύτερου συγκοινωνιακού έργου για την πόλη. Μιλώντας στο ypodomes.com o Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, καθηγητής κ.Γιάννης Μυλόπουλος σημείωσε πως έχει ήδη ξεκινήσει η διαδικασία για τον πρώτο "ιταλικό" συρμό από το εργοστάσιο της Hitachi στην Ιταλία.
Ο πρώτος συρμός (που περιλαμβάνει 4 βαγόνια) θα φορτωθεί σε πλοίο το οποίο θα τον φέρει μέχρι το λιμάνι της Ηγουμενίτσας. Από εκεί θα τον παραλάβουν δύο τράκτορες 30 μέτρων ο καθένας και θα τον οδηγήσουν στην Θεσσαλονίκη, στο Αμαξοστάσιο της Πυλαίας. Η επικρατέστερη ημερομηνία είναι η 16η Μαϊου, χωρίς ωστόσο να έχει κλειδώσει.
Στο Αμαξοστάσιο έχει στηθεί ειδική ράμπα που θα "υποδεχθεί" το συρμό και ακολούθως θα συναρμολογηθεί στην κανονική του, τελική μορφή. Στη συνέχεια όπως αποκάλυψε ο κ.Μυλόπουλος στο ypodomes.com θα γίνουν κάποιες δοκιμές του συρμού μέσα στο χώρο του αμαξοστασίου και μόλις ολοκληρωθεί το στρώσιμο των γραμμών, αλλά και η τρίτη γραμμή που θα δώσει ρεύμα, τότε θα αρχίσουν και τα δοκιμαστικά δρομολόγια, τα οποία θα είναι εξαντλητικά και για αρκετούς μήνες καθώς είναι ένα ολοκαίνουργιο σύστημα και όχι συμπλήρωμα (επεκτάσεις δηλαδή) όπως είναι στην Αθήνα. Αυτό σημαίνει ότι θα πρέπει να εξεταστούν όλα τα συστήματα του κέντρου ελέγχου, των σταθμών, των συρμών και των γραμμών για να τελειοποιηθεί η λειτουργία του και τότε, περίπου τον Νοέμβριο του 2020 να δοθεί σε εμπορική λειτουργία.
"Με την άφιξη του πρώτου συρμού, κλείνει η περίοδος των κατασκευών και περνάμε στην προετοιμασία έναρξης της λειτουργίας. Θα είναι μία πολλή σημαντική στιγμή για το Μετρό και τη Θεσσαλονίκη" σημειώνει ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό και συμπληρώνει πως "με τους σταθμούς έναν-έναν να ολοκληρώνονται στα έργα πολιτικού μηχανικού, το βάρος πέφτει στην ολοκλήρωση των Η/Μ, των συστημάτων, το CBTC, των θυρών ασφαλείας που θα μας φέρουν ακόμα πιο κοντά στην έναρξη".
Οι σταθμοί που θα παραδοθούν το επόμενο διάστημα είναι ο ΕΥΚΛΕΙΔΗΣ, στις 20 Μαϊου και ΠΑΠΑΦΗ. Έχει ήδη προηγηθεί ο σταθμός ΣΙΝΤΡΙΒΑΝΙ. Στο σταθμό ΒΕΝΙΖΕΛΟΥ ξεκίνησαν οι κατασκευές για την πλάκα οροφής και η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στη νότια πλευρά και μοιραία η ομώνυμη οδός "μίκρυνε" λόγω του εργοταξίου, αφήνοντας για τους οδηγούς μία λωρίδα.
Η ΚΟΠΕΓΧΑΓΗ ΔΕΙΧΝΕΙ ΤΟ ...ΔΡΟΜΟ ΣΤΗ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ
Στην πρωτεύουσα της Δανίας, την Κοπεγχάγη λειτουργεί το "δίδυμο" σύστημα του Μετρό της Θεσσαλονίκης. Εκεί ήδη λειτουργούν 2 γραμμές (με την ίδια φιλοσοφία του Μετρό Θεσσαλονίκης, δηλαδή μία βασική γραμμή με δύο διαφορετικές απολήξεις). Τώρα αναμένεται να λειτουργήσει και ακόμα μία, κυκλική γραμμή, που θα συμπληρώσει το δίκτυο της πόλης, κάπου μέσα στο Φθινόπωρο.
Τις εργασίες προετοιμασίας και δοκιμαστικών δρομολογίων παρακολούθησε πριν απο λίγες μέρες ο κ.Μυλόπουλος μαζί με στελέχη της Αττικό Μετρό. Διεξήχθησαν ασκήσεις και δοκιμαστικά δρομολόγια και ενημερώθηκαν για το πως αντιμετωπίστηκαν τα διάφορα προβλήματα που ανέκυψαν κατά την περίοδο της κατασκευής και της προετοιμασίας και η τεχνογνωσία θα μεταφερθεί στη Θεσσαλονίκη.
ΟΙ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΛΛΟΝ ΤΟΥ ΔΙΚΤΥΟΥ
Ενδιαφέρον έχει όμως και η συνέχεια. Όπως είπε στο ypodomes ο Πρόεδρος της Αττικό Μετρό, ξεκινούν οι οριστικές μελέτες για τις επεκτάσεις προς τα Δυτικά και το Αεροδρόμιο. Στόχος είναι τα δύο έργα να ωριμάσουν μέχρι την έναρξη του επόμενου ΕΣΠΑ (2021-2027) προκειμένου να τραβήξουν χρηματοδότηση και να υλοποιηθούν.
Παράλληλα, όπως σας αναφέραμε ήδη από την προηγούμενη εβδομάδα, ξεκινά η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό για το μέλλον του δικτύου που θα έχει ως βάση το δίκτυο με τις δύο φάσεις (το αρχικό και τις επεκτάσεις προς δυτικά και αεροδρόμιο) και με χρονικό ορίζοντα μέχρι το 2040 θα μελετήσει τις ανάγκες της πόλης. Το παράδοξο σε όλο αυτό είναι πως η σχετική μελέτη θα έπρεπε κανονικά να έχει γίνει 20 χρόνια πριν, όταν σχεδιαζόταν ο διαγωνισμός για τη βασική γραμμή. Εδώ θα πρέπει να προσθέσουμε πως η πόλη δεν έχει καν Ρυθμιστικό Σχέδιο καθώς μία απόπειρα που είχε γίνει το 2013 να κατατεθεί, είχε πέσει στην περίοδο της σφοδρής κρίσης με αποτέλεσμα να ξεχαστεί από τότε τελείως και η πόλη να κινείται χωρίς κάποιο συγκεκριμένο σχεδιασμό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα