Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 7 Μαΐου 2019

Με έργο-ΣΔΙΤ 21εκατ.ευρώ η Αθήνα αποκτά περιβαλλοντικά φιλικό οδοφωτισμό

κείμενο από το ypodomes.com
Ακόμα ένα ΣΔΙΤ ετοιμάζεται να προκηρυχθεί και αυτή τη φορά σε ένα νέο τομέα. Σύμφωνα με ανακοίνωση του Δήμου Αθηναίων, προετοιμάζεται ο διαγωνισμός για την αντικατάσταση 45.500 φωτιστικών (οδοφωτισμού) μετά το “πράσινο φώς” που έλαβε από την αρμόδια Διυπουργική Επιτροπή για την αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού της Αθήνας με λαμπτήρες LED.
Ο προϋπολογισμός του έργου ανέρχεται σε 21εκατ.ευρώ (ποσό με ΦΠΑ) και αναμένεται να συγκεντρώσει το ενδιαφέρον πολλών εταιρειών λόγω του μεγέθους του και της εξασφαλισμένης απόδοσης του. Η δημοπράτηση του έργου εκτιμάται σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com να βγει στον αέρα μετά τις δημοτικές εκλογές, από τη νέα διοίκηση και πάντως μέσα στο Φθινόπωρο.
Όπως σημειώνεται άλλωστε, πρόκειται για ένα από τα μεγαλύτερα έργα ΣΔΙΤ που έχει υλοποιηθεί στην χώρα, μέσω του οποίου έχει υπολογιστεί η εξοικονόμηση ενέργειας κατά 65% και εξοικονόμηση πόρων της τάξης των 3,8 εκ ευρώ ετησίως, από τα περίπου 7 εκ. ευρώ που πληρώνει ετησίως ο δήμος Αθηναίων σε τιμολόγια οδοφωτισμού.
Η διάρκεια του έργου εκτιμάται σε 14 χρόνια και η εξόφληση του θα γίνεται με πληρωμές διαθεσιμότητας. Στοιχείο του διαγωνισμού θα είναι η ποιότητα του εξοπλισμού αλλά και η εξοικονόμηση καθώς κατ`ελάχιστον ζητείται να είναι -65% και συνολική μείωση του σημερινού κόστους κατά τουλάχιστον 25%. Επιπλέον, ο δήμος Αθηναίων, πετυχαίνει:
-Ραγδαία μείωση του ετήσιου κόστους συντήρησης, λόγω της προτεινόμενης τεχνολογίας της οποίας η διάρκεια ζωής φτάνει τα 20 έτη.
-Μείωση βλαβών και χρόνου αποκατάστασης.
-Μείωση των αερίων θερμοκηπίου CO2 κατά 23.900 τόνους ετησίως.
-Εξάλειψη του υδραργύρου από την υφιστάμενη βάση των φωτιστικών του δήμου Αθηναίων (αυτή τη στιγμή ο δήμος Αθηναίων κατά ~23% χρησιμοποιεί λαμπτήρες που περιέχουν αέρια υδραργύρου).
-Μείωση της φωτορύπανσης και εξάλειψη φαινομένων που έχουν αρνητική επίδραση σε πεζούς και οδηγούς
Η βελτίωση του φωτισμού αναμένεται να έχει σημαντική συμβολή στην αναβάθμιση της καθημερινότητας των πολιτών, καθώς η πόλη θα είναι φωτισμένη σύμφωνα με τα διεθνή πρότυπα. Η αναβάθμιση του δικτύου ηλεκτροφωτισμού που θα πραγματοποιηθεί με βάση το θεσμικό πλαίσιο των Συμβάσεων Δημόσιου Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ) προσφέρει πολλαπλά οφέλη στους κατοίκους, είναι σύμφωνα με τα διεθνή περιβαλλοντικά πρότυπα και ταυτόχρονα είναι και αισθητά πιο οικονομικό.
Αποτελεί ταυτόχρονα μία από τις σημαντικότερες δράσεις του Σχεδίου Δράσης για την Κλιματική Αλλαγή και της Στρατηγικής Ανθεκτικότητας του δήμου Αθηναίων που συντάχθηκαν σε συνεργασία με τα δίκτυα πόλεων C40 και 100 Resilient Cities και η υλοποίηση του αποτελεί καθοριστικό βήμα προς την επίτευξη του στόχου που έχει τεθεί για μείωση των εκπομπών αερίων θερμοκηπίου κατά 40% μέχρι το 2030.
Ο τρόπος χρηματοδότησης του έργου με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ, έχει πολλά πλεονεκτήματα καθώς αφενός αξιοποιεί την τεχνογνωσία του ιδιωτικού τομέα κι αφετέρου δίνει τη δυνατότητα εποπτικού ρόλου στον δημόσιο τομέα. Ταυτόχρονα, δίνει αποτελεσματικά κίνητρα στον ανάδοχο του έργου καθώς η αποπληρωμή του γίνεται μόνο μετά την παράδοση του έργου σε λειτουργία και την αξιολόγηση της ποιότητας του έργου και των προσφερόμενων υπηρεσιών καθ’ όλη τη διάρκεια του. Έτσι, εξασφαλίζεται η μακροπρόθεσμη διατήρηση ενός άρτιου τεχνικά έργου και η παροχή υπηρεσιών υψηλού επιπέδου.
Ο κ. Γιώργος Καμίνης πρώην Δήμαρχος Αθηναίων και νυν υποψήφιος Ευρωβουλευτής, σημείωσε ότι «για μία ακόμα φορά ο δήμος Αθηναίων καινοτομεί. Μέσω αυτού του έργου, εξασφαλίζουμε διαφάνεια, νομιμότητα και ακεραιότητα της διαγωνιστικής διαδικασίας αλλά κυρίως θα έχουμε μια Αθήνα πιο ασφαλή, πιο φωτεινή».
Η ΚΥΡΙΑΡΧΙΑ ΤΩΝ ΣΔΙΤ
Εδώ αξίζει να προσθέσουμε ότι μαζί με το μεγάλο αυτό έργο για την Αθήνα, προωθούνται με τη μέθοδο του ΣΔΙΤ από την Ειδική Γραμματεία ΣΔΙΤ δύο ακόμα αντίστοιχα έργα σε Ήπειρο και Κεντρική Μακεδονία. Είναι ακόμα μία αναβάθμιση της σημασίας των ΣΔΙΤ στη χώρα που εν πολλοίς το χρωστά στον εδώ και 9,5 χρόνια Ειδικό Γραμματέα, Νίκο Μαντζούφα που κατάφερε να πείσει για την χρησιμότητα, χρηστικότητα και ευελιξία αυτής της μεθόδου ξεπερνώντας εμπόδια, ιδεοληψίες και πεποιθήσεις και έχοντας πλέον εδραιώσει τα ΣΔΙΤ στη συνείδηση των Φορέων Υλοποίησης. Το παραπάνω έργο εντάσσεται στην ομάδα έργων-ΣΔΙΤ κόστους 1,5δισ.ευρώ που ετοιμάζεται να βγει στον αέρα το επόμενο διάστημα. Άλλα έργα που προετοιμάζονται να βγουν στον αέρα είναι ΣΔΙΤ για ευρυζωνικές συνδέσεις, μονάδες απορριμμάτων, σχολεία, κτιριακά έργα κ.α.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα