Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 7 Οκτωβρίου 2019

Ολυμπία Οδός: Το 2020 η λειτουργία του υβριδικού αναλογικού συστήματος διοδίων Το τέλος των αμιγώς δημόσιων έργων δημιουργεί νέο τοπίο στις κατασκευές Αντιδράσεις στον τεχνικό κόσμο για το σχέδιο επικαιροποίησης των ΟΜΟΕ-ΣΑΟ Στήριξη Πατούλη στην κατασκευή του νέου γηπέδου της ΑΕΚ Ελληνικό: Δύο παγκόσμια ονόματα διεκδικούν επίσημα το Integrated Resort Casino Χρηματοδότηση από το CEF Energy για τις μελέτες της Υπόγειας Αποθήκης Φυσικού Αερίου Νότιας Καβάλας

κείμενο από το ypodomes.com
Για την μεγάλη επένδυση του Ελληνικού μίλησε εχθές σε σχετική εκδήλωση του Δήμου Αργυρούπολης-Ελληνικού ο Διευθύνων Σύμβουλος της Λάμδα, κ.Οδυσσέας Αθανασίου.
Παίρνοντας το λόγο σημείωσε πως «το έργο του Ελληνικού για εμάς δεν είναι μόνο η μεγαλύτερη ιδιωτική επένδυση σε απόλυτα μεγέθη που θα έχει γίνει ποτέ στην Ελλάδα, ούτε απλά η μεγαλύτερη αστική ανάπλαση που αυτή τη στιγμή γίνεται στην Ευρώπη, ούτε μια πρότυπη πόλη που έχουμε την πρόθεση να φτιάξουμε. Είναι κάτι περισσότερο από αυτό, είναι ένα όραμα. Είναι το σύμβολο της ανάπτυξης της χώρας».
Ο κ.Αθανασίου τόνισε πως πέρα από τα 8δισ.ευρώ που σε απόλυτα μεγέθη ξεπερνά κάθε ιδιωτική επένδυση, είναι η ποικιλομοφία των έργων που θα γίνουν μέσα στο Ελληνικό. «Πέρα από αυτό εχει πολλαπλασιαστικά οφέλη για την οικονομία και την κοινωνία, έχει ιδιαίτερη αντανάκλαση σε όλο το επενδυτικό κοινό σε όλο τον κόσμο» είπε, κλείνοντας το μάτι στους ανά τον κόσμο επενδυτές.
Μάλιστα όπως είπε έχει συναντηθεί με αρκετούς πρέσβεις χωρών που ανησυχούν πως θα μείνουν οι χώρες τους έξω από την επένδυση. Αυτό σημαίνει τρομέρες συνεργασίες, τρομερή ανταλλαγή τεχνογνωσίας.

Μητροπολιτικό Πάρκο παγκόσμιας εμβέλειας

Ενημέρωσε επίσης πως θα υπάρξουν αναβαθμισμένες δημόσιες συγκοινωνίες, θα δημιουργηθεί ένα μεγάλο δίκτυο ποδηλατοδρόμων και πεζοδρόμων που θα ξεπερνά τα 50χλμ, μία νέα παραλία μήκους 1,5χλμ. Για το Μητροπολιτικό Πάρκο, είπε πως θα είναι το μεγαλύτερο παράκτιο πάρκο στην Ευρώπη με 2.000 στρέμματα και με τους υπόλοιπους ανοιχτούς χώρους, πλησιάζει τα 3.000 στρέμματα. Συγκρίνεται με το Hyde Park του Λονδίνου και το Central Park στηη Νέα Υόρκη. Μάλιστα για να δώσει μία εικόνα του μεγέθους του Πάρκου είπε πως έχει 25 φορές το μέγεθος του Εθνικού Κήπου.
Μίλησε επίσης για μία έξυπνη πόλη, που θα διατηρεί τα landmakrs της περιοχής, όπως το κτίριο Saarinen, αλλά και άλλα που θα γίνουν μουσεία και εκθεσιακά κέντρα. «Μιλάμε για διατήρηση και ανάδειξη της ιστορικότητας του Ελληνικού» είπε χαρακτηριστικά.
Έκανε λόγο για αναβάθμιση των νοτίων προαστίων της Αθήνας. Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις θα έρθουν 1 εκατομμύριο επιπλέον επισκέπτες για την Αθήνα και θα βοηθήσει στην αλλαγή της εποχικότητας που έχει σήμερα ο τουρισμός στην Αθήνα.
Κάνοντας κάλεσμα στην ελληνική επιχειρηματική κοινότητα είπε πως «είναι μία μεγάλη ευκαιρία να αποτελέσει ένα έργο εθνικής συνεργασίας. Στηρίζεται σε μεγάλο βαθμό σε Έλληνες μετόχους. Λόγω της ποικιλομορφίας του, δίνεται η ευκαιρία να έρθουν ξένοι επενδυτές και να συμμετάσχουν στα έργα αυτά, στα οποία θα λειτουργήσουν ελληνικές επιχειρήσεις».
Θα περιλαμβάνει υποδομές για διαχείριση απορριμμάτων, υδάτων, χρήση τεχνολογιων έξυπνης πόλης, εκπαιδευτικά κέντρα, τουριστικές εγκαταστάσεις, εμπορικά και εκθεσιακά κέντρα. «Σημαίνει δημιουργία νέου πλούτου, είναι πρόσκληση σε κάθε έλληνα επιχειρηματία» είπε κλείνοντας ο κ.Αθανασίου.

Το έργο

Πρόκειται όπως ειπώθηκε, για την μεγαλύτερη παρέμβαση σε δημόσιο χώρο από την ίδρυση του νέου ελληνικού κράτους. Θα δημιουργηθεί ένα «τρίτο κέντρο» μετά το κέντρο της Αθήνας και το λιμάνι του Πειραιά. Κύριο στοιχείο είναι το Μητροπολιτικό Πάρκο, η καρδιά της επένδυσης.
Σε σχέση με τα μέσα σταθερής τροχιάς, επεκτείνεται με μέριμνα του επενδυτή, η γραμμή του Τραμ και ενώνεται με το δίκτυο Μετρό και τους σταθμούς που βρίσκονται επί της Λεωφόρου Βουλιαγμένης (η γραμμή θα περνά πολύ κοντά από τους σταθμούς ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ). Επίσης επιβεβαιώθηκε ότι τμήμα της Λ.Ποσειδώνος θα υπογειοποιηθεί.
Επί της ουσίας: Το Μητροπολιτικό Πάρκο θα είναι όντως η καρδιά της επένδυσης. Στο νότιο τμήμα, στην περιοχή του Αγίου Κοσμά, θα αναπτυχθεί το τουριστικό κέντρο με τη Μαρίνα, το Καζίνο και την νέα παραλία. Θα υπάρχουν ζώνες κατοικίες πέριξ του άξονα της Λ.Ποσειδώνος (ουσιαστικά θα αγκαλιάζουν το τουριστικό κέντρο). Επίσης ζώνες κατοικίας θα υπάρχουν στα σύνορα με τον Άλιμο αλλά και στην περιοχή του Ελληνικού.
Το επιχειρηματικό κέντρο με τα εμπορικά καταστήματα θα είναι επί της Λ.Βουλιαγμένης και λόγω της ύπαρξης των δύο σταθμών Μετρό. Επίσης θα υπάρχουν και χώροι αθλητισμού.
Στην πρώτη φάση του έργου θα δημιουργηθεί το δυτικό τμήμα του Πάρκου με όλες τις αθλητικές εγκαταστάσεις, όλο το τουριστικό κέντρο και ο άξονας πέριξ της Λ.Ποσειδώνος, όλες οι βασικές οδικές και συγκοινωνιακές υποδομές (άρα και το έργο επέκτασης του Τραμ) και ορισμένα εμπορικά ακίνητα στη Λ.Βουλιαγμένης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα