Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 21 Οκτωβρίου 2019

Ποια μεγάλα έργα ολοκληρώνονται μέχρι το τέλος του έτους, ποια δεν θα τα καταφέρουν

κείμενο από το ypodomes.com
Σειρά από μεγάλα έργα αναμένεται να ολοκληρωθούν μέχρι το τέλος του 2019. Σε αυτό το εξάμηνο περισσότερα από 35 έργα έχουν προγραμματισμένη ολοκλήρωση. Κάποια από αυτά αναμένεται να τα καταφέρουν. Για κάποια άλλα υπάρχει αμφιβολία και «παίζεται» αν θα ολοκληρωθούν. Κάποια άλλα είναι σχεδόν βέβαιο ότι θα μεταφερθούν για την επόμενη χρονιά ή ήδη έχουν πάρει τις αντίστοιχες παρατάσεις στις προθεσμίες τους. Για να δούμε πιο αναλυτικά:

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΤΑ ΚΑΤΑΦΕΡΑΝ

Σε αυτή την κατηγορία έχουμε αρκετά ώριμα έργα που είτε ήδη εγκαινιάστηκαν προσφάτως είτε πρόκειται να εγκαινιαστούν μέσα στο επόμενο χρονικό διάστημα. Πρώτες στη λίστα μας είναι οι Μονάδες Επεξεργασίας Απορριμμάτων σε Ήπειρο και Σέρρες που είναι θέμα προγραμματισμού τα εγκαίνια τους. Από κοντά και η αντίστοιχη μονάδα στην Βοιωτία. Πριν λίγες μέρες εγκαινιάστηκε το μεγάλο αιολικό πάρκο στον Καφηρέα.

ΤΑ …ΑΜΦΙΒΟΛΑ ΕΡΓΑ

Εδώ παίζουμε με τις πιθανότητες αν κάποιο έργο προλάβει τις προθεσμίες. Πάντως στατιστικά τις περισσότερες φορές τελικά δεν τα καταφέρνουν και πάνε πίσω χρονικά. Εδώ έχουμε το έργο για το νέο λιμάνι Σιγρίου αλλά και τον άξονα Καλλονή-Σίγρι στη Μυτιλήνη. Αμφίβολα είναι και τα φράγματα σε Σμόκοβο, Αχυρώνα και Νεστόριο αλλά και τα δίκτυα ύδρευσης από το φράγμα Ανάβαλου στην Επίδαυρο.
Με αμφιβολίες προχωρούν και τα έργα για την Πανεπιστημιούπολη Κοζάνης, ο 2ος κεντρικός αποχετευτικός αγωγός Θεσσαλονίκης. Ερωτηματικό για το αν θα τα καταφέρει να ολοκληρωθεί φέτος είναι και στο έργο της Ανάπλασης Φαλήρου.
Με αμφιβολίες είναι όμωες έργα όπως αυτό του Υποθαλάσσιου Αγωγού Νερού που θα συνδέσει την Αίγινα με το δίκτυο της ΕΥΔΑΠ. Με ερωτηματικά είναι και η λειτουργία στο νέο σιδηροδρομικό έργο Κιάτο-Ροδοδάφνη και να ολοκληρωθούν τα έργα υποδομης στα τμήματα του σιδηρόδρομου Ροδοδάφνη-Ψαθόπυργος. Το ίδιο ισχύει και για το νέο Νοσοκομείο Χαλκίδας και το αντίστοιχο της Βέροιας.

ΤΑ ΕΡΓΑ ΠΟΥ ΟΔΕΥΟΥΝ ΓΙΑ ΤΟ 2020

Εδώ έχουμε τα έργα που είναι σχεδόν βέβαιο ότι δεν θα τα καταφέρουν και θα οδεύσουν για ολοκλήρωση το 2020. Εδώ φιγουράρει το έργο επέκτασης του Μετρό μέχρι τη Νίκαια (που θα πάει για το επόμενο καλοκαίρι), το έργο της Γ`φάσης του Λιμένα Ηγουμενίτσας, το έργο ανακατασκευής της Εθνικής Πινακοθήκης στην Αθήνα, οι 6 πεζογέφυρες σε κεντρικούς άξονες της Αθήνας αλλά και η επέκταση του Τραμ προς Πειραιά.
Για το 2020 πάει το έργο ανισοπεδοποίησης της Δυτικής Περιφερειακής Θεσσαλονίκης, το δίκτυο ακαθάρτων Παιανίας και το οδικό έργο Δρυόπη-Γαλατάς.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα