Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 18 Οκτωβρίου 2019

Καραμανλής: Δεσμευόμαστε για Πατρα-Πύργος και τρένο ότι θα γίνουν πραγματικότητα

κείμενο από το ypodomes.com
Mε δέσμευση ότι θα προχωρήσουν τα έργα της Πατρών-Πύργου αλλά και της διέλευσης του τρένου στην Πάτρα, αλλά και καταγγελτικό τόνο για την μέχρι πρότινως πολιτική σε αυτά έργα, επανήλθε σήμερα ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών, Κώστας Καραμανλής.
Πιο συγκεκριμένα, μετά τη συνάντησή του με τους βουλευτές Αχαΐας και Ηλείας της Νέας Δημοκρατίας, ο Υπουργός Υποδομών και Μεταφορών κ. Κώστας Καραμανλής, προέβη στην ακόλουθη δήλωση:
«Τα μεγάλα έργα της Δυτικής Ελλάδας, το Πάτρα-Πύργος και η σιδηροδρομική διέλευση της Πάτρας, αποτελούν απόλυτη προτεραιότητα για την κυβέρνησή μας. Κι εμείς μιλάμε στους πολίτες με ειλικρίνεια. Δεν τάζουμε πράγματα που δεν μπορούν να γίνουν, δεν λέμε άλλα από αυτά που κάνουμε.
Διάβασα σήμερα κάποιες δηλώσεις για αυτά τα θέματα του κ. Τσίπρα. Αλήθεια, μετακινήθηκε οδικώς στο Πάτρα-Πύργος ή μήπως χρησιμοποίησε τον υπόγειο σιδηρόδρομο που έφτιαξε στους Πατρινούς; Στην εικονική του πραγματικότητα ίσως υπάρχουν όλα αυτά, στην πραγματικότητα που ζούμε όλοι οι Έλληνες όμως όχι μόνο δεν υπάρχουν, αλλά και η κυβέρνησή του δεν έκανε απολύτως τίποτα για να προχωρήσει αυτά τα έργα. Αντιθέτως, μόνο προβλήματα τους δημιούργησε. Οι πολίτες περιμένουν να αναγνωρίσει τα λάθη του, όχι να προσπαθεί να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα…
Η αλήθεια είναι ότι η κυβέρνησή του παρέλαβε το Πάτρα-Πύργος με δρομολογημένο διαγωνισμό και εξασφαλισμένη χρηματοδότηση. Αν απλώς προχωρούσε όσα είχαμε ξεκινήσει, σήμερα το έργο θα είχε ολοκληρωθεί και οι πολίτες θα μετακινούνταν με ταχύτητα και ασφάλεια. Προτίμησε όμως να σπάσει το έργο σε 8 κομμάτια για να ευνοήσει έναν συγκεκριμένο εργολάβο. Τα ξέρει όλη η Ελλάδα αυτά. Τελικά ο αγαπημένος τους επιχειρηματίας κηρύχθηκε έκπτωτος και στα δήθεν εργοτάξια που μας παρέδωσαν, παραλάβαμε μέχρι και σκουπιδότοπο… Το έργο καρκινοβατεί και έτσι όπως τα έκαναν το διακύβευμα δεν είναι πότε θα τελειώσει και πόσο θα κοστίσει, αλλά αν θα γίνει ή όχι.
Αλλά και στον σιδηρόδρομο, ανάλογα εγκληματικά λάθη έκαναν δυστυχώς. Ανέτρεψαν τον σχεδιασμό που υπήρχε και έβαλαν ολόκληρο το έργο σε σοβαρότατο κίνδυνο. Έταξαν από το πουθενά στους πολίτες μια λύση με τεράστιο κόστος, πολλά τεχνικά προβλήματα και μη συμβατή με τον προαστιακό σιδηρόδρομο της Πάτρας, τον οποίον και θα αχρήστευε στην πράξη. Και την ίδια ώρα, δεν έκαναν απολύτως τίποτα για να προχωρήσουν στην πράξη έστω και αυτό που έταζαν. Δεν επεδίωξαν να βρουν χρηματοδότηση –και ούτε θα έβρισκαν ποτέ γιατί η Ε.Ε. είναι αρνητική- και ούτε καν φρόντισαν να γίνει μια στοιχειώδης μελέτη.
Λαϊκισμός, καθυστερήσεις, συμφέροντα εργολάβων και μικροκομματικά παιχνίδια με τα έργα… Αυτά είναι τα πεπραγμένα τους και οι πολίτες τα ξέρουν, γι’ αυτό σας μην μας κουνάνε το δάχτυλο! Κι ας μην εκτίθενται άλλο με δήθεν «επιχειρήματα» καφενείου με τα οποία γελάει ο κόσμος, όπως η σύγκριση του κόστους της Γέφυρας Ρίου-Αντιρρίου, μήκους 2,8 χιλιομέτρων, με την υπογειοποίηση που έταζαν πως θα κάνουν σε μήκος…σχεδόν 10 χιλιομέτρων, δηλαδή υπερτριπλάσιο!
Εμείς με υπευθυνότητα και χωρίς μεγάλα λόγια, προχωράμε και για τα δύο έργα. Στο Πάτρα-Πύργος εξετάζουμε όλες τις εναλλακτικές και συζητάμε με την Ε.Ε. για να καταλήξουμε στην καλύτερη λύση. Και για τον σιδηρόδρομο, προσανατολιζόμαστε στη ρεαλιστική λύση της μερικής υπογειοποίησης που είναι ιδανική για την ανάπτυξη της πόλης. Δεσμευόμαστε ότι και τα δύο έργα θα γίνουν πραγματικότητα. Και μάλιστα όσο ταχύτερα και με όσο μικρότερο κόστος γίνεται. Όχι στα λόγια, στην πράξη».

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα