Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 30 Οκτωβρίου 2019

Αναβαθμίζοντα τα έργα-ΣΔΙΤ και γίνονται Στρατηγικές Επενδύσεις, τι σημαίνει αυτό

κείμενο από το ypodomes.com
Σημαντική αναβάθμιση και επιτάχυνση των έργων με Σύμπραξη Δημόσιου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), προβλέπει το νέο Αναπτυξιακό Πολυνομοσχέδιο που υπερψηφίστηκε χθες βράδυ από τη Βουλή. Η μεγαλύτερη καινοτομία του συνίσταται στην τροποποίηση του ν. 4608/2019 και γίνονται πλέον στρατηγικές επενδύσεις. Είναι μία θεσμική αλλαγή, κεφαλαιώδους σημασίας για το μέλλον των ΣΔΙΤ στην Ελλάδα.
Πιο συγκεκριμένα, όλες οι ΣΔΙΤ εντάσσονται στη διαδικασία Στρατηγικών Επενδύσεων. Επί της ουσίας όταν ένας φορέας θα επιλέγει να υλοποιήσει ένα έργο με τη διαδικασία των ΣΔΙΤ, τότε αυτόματα θα ευεργετείται με σειρά από διαδικασίες επιτάχυνσης της ωρίμανσης του.
Αναλυτικότερα, με την αλλαγή αυτή, τα έργα ΣΔΙΤ αποκτούν ταχύτερη και κεντρική αδειοδοτική διαδικασία, αφού οι οικοδομικές άδειες θα εκδίδονται πλέον απευθείας από τη Γενική Διεύθυνση Στρατηγικών Επενδύσεων ενώ όλες οι άλλες αδειοδοτήσεις θα συντονίζονται από την εν λόγω Γενική Διεύθυνση και θα ολοκληρώνονται μέσα σε πολύ σύντομες και αυστηρές προθεσμίες.
Δηλαδή με λίγα λόγια θα υλοποιούνται με διαδικασίες fast track για να μπορέσει το έργο να τρέξει με ταχύτητα και χωρίς τις δομικές σημερινές του αδυναμίες. Οι ΣΔΙΤ με αυτή και μόνο την αναβάθμιση, σύμφωνα με υψηλόβαθμους παράγοντες της αγοράς αναμένεται να κυριαρχήσει ως προτίμηση μεθόδου υλοποίησης τα επόμενα χρόνια. Αυτό έρχεται ως συνεπακόλουθο της υψηλής αποδοχής αλλά και αποδοτικότητας που έχουν επιδείξει μέχρι σήμερα τα έργα ΣΔΙΤ.

Παρακολούθηση της εκτέλεσης Συμβάσεων Σύμπραξης

Με τροποποιήσεις του ν.3389/2005 γίνεται πλέον υποχρεωτική η συστηματική παρακολούθηση της εκτέλεσης των συμβάσεων ΣΔΙΤ. Τι σημαίνει αυτό; Μεγαλύτερη σημασία στον τρόπο εκτέλεσης της σύμβασης, μεγαλύτερη θεσμικότητα. Προβλέπει πως τόσο η αναθέτουσα αρχή όσο και ο ανάδοχος υποχρεούνται, να ενημερώνουν τη Γενική Γραμματεία Ιδιωτικών Επενδύσεων και ΣΔΙΤ, κάθε δύο μήνες, για την πρόοδο του έργου, για την αποτελεσματικότερη και συστηματικότερη παρακολούθηση της πορείας υλοποίησης των έργων ΣΔΙΤ.
Αυτό σημαίνει πως σχεδόν εν τη γενέσει του, το όποιο πρόβλημα θα γίνεται γνωστό και θα μπορεί να αντιμετωπιστεί, είτε κατά τη διάρκεια της κατασκευής, είτε κατά τη διάρκεια της λειτουργίας (που άλλωστε είναι και η πιο μακροχρόνια).
Η διαδικασία θα είναι η εξής: θα συστήνεται μία τριμελής επιτροπή, με απόφαση του Γενικού Γραμματέα, που θα παρακολουθεί την πορεία κάθε έργου, αποτελούμενη από εκπροσώπους όλων των εμπλεκόμενων φορέων (Δημόσιο, ανάδοχος, Γενική Γραμματεία), η οποία συνεδριάζει τουλάχιστον μία φορά το τρίμηνο (κατόπιν πρόσκλησης του Γενικού Γραμματέα).

Αρχαιολογικά ευρήματα κατά την εκτέλεση Συμβάσεων Σύμπραξης

Ακόμα μία προληπτική τροπολογία, θα προβλέπει πως, σε περίπτωση ανεύρεσης αρχαιοτήτων, αν μέσα σε 60 ημέρες η αρμόδια αρχαιολογική υπηρεσία δεν ανταποκριθεί, τότε η αρμοδιότητα απόκρισης πηγαίνει στο επίπεδο Διεύθυνσης του Υπουργείου Πολιτισμού, που ανταποκρίνεται μέσα σε 30 ημέρες (συνολικά 90 ημέρες).
Αυτό από μόνο του για όσους είναι «μυημένοι» στην εκτέλεση έργων με ταυτόχρονη παρουσία αρχαιοτήτων, μπορεί να γίνει αντιληπτό ότι συμπιέζει -στο βαθμό που αυτό είναι εφικτό και βάσει πάντα της σπουδαιότητας των ευρημάτων- τους χρόνους. Για τα έργα ΣΔΙΤ, λόγω του σφιχτού τους χρονοδιαγράμματος πρόκειται για εξαιρετικά σημαντική ρύθμιση που θα βοηθά και στην επιτάχυνση των έργων.
Σε όλα τα παραπάνω αν βάλουμε και ως ένα επιπλέον παράγοντα πως πλέον τα ΣΔΙΤ «απλώνονται» σε όλο και περισσότερους κλάδους της κατασκευής, έχοντας ξεφύγει από τα αμιγώς κτιριακά έργα, μπορεί να γίνει κατανοητό, ότι οι παραπάνω ρυθμίσεις δημιουργούν ένα πολύ ευνοϊκό περιβάλλον γύρω τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα