Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 4 Οκτωβρίου 2019

ΟΑΣΑ: Σε υλοποίηση το Γενικό Σχέδιο Μεταφορών για την Αθήνα

κείμενο από το ypodomes.com
Η εκπόνηση νέου Γενικού Σχεδίου Μεταφορών για την Αττική με ορίζοντα το τέλος του χρόνου, αποτελεί προτεραιότητα για τον ΟΑΣΑ, όπως είπε πριν από μερικές ημέρες στην Εσπερίδα του ΣΕΣ για τις Αστικές Μεταφορές στην Αττική, ο διευθύνων σύμβουλος του Οργανισμού, κ. Νίκος Αθανασόπουλος. Δεκατρία χρόνια μετά την πιο πρόσφατη προσπάθεια, από την οποία μέτρα εφαρμόστηκαν λόγω της οικονομικής κρίσης, τα κριτήρια που βρίσκονται στην πρώτη γραμμή είναι η μέτρηση της ζήτησης και το κοστολογικό μοντέλο.

Μέσα στο 2018, τα μέσα του ΟΑΣΑ (οδικές και σταθερές συγκοινωνίες) κατέγραψαν 600 εκατ. επιβιβάσσεις και 140 εκατ. οχηματοχιλιόμετρα.

Ως πρώτο βήμα, σύμφωνα με τον κ. Αθανασόπουλο, πρόκειται να μετρηθεί η ζήτηση στο λεκανοπέδιο Αττικής, δεδομένου ότι μέσα στη δεκαετία της ύφεσης οι οικονοικές κι κοινωνικές αλλαγές έχουν αλλάξει τα δεδομένα στις γειτονιές της πόλης. Σημαντική παράμετρος θα είναι η ανάπτυξη του κοστολογικού μοντέλου, το οποίο και θα δείξει πόσο κοστίζει κάθε line service, δηλαδή κάθε δρομολόγιο είτε των οδικών, είτε των σταθερών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας. Αυτό θα δώσει τη δυνατότητα του ουσιαστικότερου λειτουργικού ελέγχου των δύο θυγατρικών του Οργανισμού (ΟΣΥ, ΣΤΑΣΥ), καθορίζοντας και τις κινήσεις που θα «μαζέψουν» τα κόστη.
«Δύο είναι τα ορόσημα, κατά τη γνώμη μου, για τον ΟΑΣΑ, και συνδέονται με τα δύο ψηφιακά έργα, την τηλεματική και το ηλεκτρονικό εισιτήριο, τα οποία πρέπει να σκεφτούμε πώς θα εξελιχθούν και πώς θα τα αξιοποιήσει ο ΟΑΣΑ στα επόμενα βήματα» είπε ο επικεφαλής του Οργανισμού. Επισημαίνεται ότι πρόκειται για τα δύο έργα που προβλέφθηκαν στο προηγούμενο Γενικό Σχέδιο Μεταφορών και υλοποιήθηκαν, φέρνοντας σημαντικά αποτελέσματα στην εξυπηρέτηση του επιβατικού κοινού.
Στο πλαίσιο της εκπόνησης του Γενικού Σχεδίου Μεταφορών, αναμένεται ειδικά το ηλεκτρονικό εισιτήριο να έχει κεντρικό ρόλο, καθώς έχει ήδη βελτιώσει τα έσοδα των μέσων μεταφοράς, ενώ έχει δώσει νέες δυνατότητες τόσο στο κομμάτι της τιμολογιακής πολιτικής, όσο και στο ευρύτερο κομμάτι της εποπτείας και του σχεδιασμού συγκοινωνιακού έργου.

Η συνεργασία με την Αττικό Μετρό

Σε μια καραμπόλα που αποφεύχθηκε εγκαίρως παραλίγο να εμπλακεί η εκπόνηση του Γενικού Σχεδίου Μεταφορών. Δεν θα ήταν βεβαίως η πρώτη φορά που στη χώρα μας δύο φορείς μελετούν ουσιαστικά το ίδιο πράγμα. Στην προκειμένη περίπτωση, η Αττικό Μετρό ξεκινώντας να ορίσει προδιαγραφές για την εκπόνηση της Μελέτης Ανάπτυξης Μετρό, διαπίστωσε ότι ήδη ήταν σε εξέλιξη η διακήρυξη διαγωνισμού για τη σύνταξη των προδιαγραφών του ΓΣΜ από τον ΟΑΣΑ.
Με ανταλλαγή επίσημης και ανεπίσημη αλληλογραφία, όπως ανέφερε κατά τη διάρκεια της εσπερίδας η κυρία Άννα Αναστασάκη, προϊσταμένη τμήματος Σχεδιασμού Μεταφορών, Διεύθυνση Στρατηγικής Ανάπτυξης της Αττικό Μετρό, η εταιρεία έχει ζητήσει από τον ΟΑΣΑ συνεργασία για την παροχή στοιχείων. Επίσης, έχει ζητηθεί συντονισμός ως προς τη συλλογή στοιχείων από τα νοικοκυριά. Επισημαίνεται ότι σε επίπεδο μητροπολιτικού σχεδιασμού θεσμικά υπεύθυνος είναι ο ΟΑΣΑ.

Ψηφιακός μετασχηματισμός και ολοκληρωμένη συντήρηση

«Βρισκόμαστε σε ένα κομβικό σημείο, μετά από μια δεκαετία που χαρακτηρίστηκε από υποεπένδυση στις αστικές συγκοινωνίες, αυτά τα δύο έργα αποτελούν μια πολύ καλή βάση για τη βελτίωση των υπηρεσιών του ΟΑΣΑ» ανέφερε ο κ. Αθανασόπουλος.
Η συνέχιση του ψηφιακού μετασχηματισμού των φορέων των αστικών συγκοινωνιών της πρωτεύουσας αποτελεί επίσης προτεραιότητα. Ιδιαίτερη έμφαση δίδεται στην υιοθέτηση ενός Ολοκληρωμένου Συστήματος Προληπτικής Συντήρησης που ουσιαστικά θα εκτιμά την τεχνική ετοιμότητα του στόλου σε πραγματικό χρόνο και θα προγραμματίζει τη βελτιστη συντήρηση των οχημάτων.

4 στους 10 με μειωμένο ή δωρεάν εισιτήριο

Καθοριστικό στοιχείο για τα έσοδα του Οργανισμού αποτελεί η διαχείριση της κοινωνικής πολιτικής. Όπως ξεκαθάρισε ο κ. Αθανασόπουλος, ο ΟΑΣΑ συμβάλλει με όλες του τις δυνάμεις στην άσκηση της κοινωνικής πολιτικής, καθώς θα πρέπει να εξασφαλίζεται το δικαίωμα μετακίνησης όλων των ομάδων του πληθυσμού, όμως σε κάθε περίπτωση θα πρέπει να αποζημειώνεται για τις μειωμένες ή δωρεάν μετακινήσεις, καθώς αυτές δεν εμπίπτουν στην κρατική επιχορήγηση. Σήμερα, οι 4 στους 10 επιβάτες μετακινούνται με ειδικό κόμιστρο.
Οι αρχές της Βιώσιμης Αστικής Κινητικότητας με έμφαση στη διαλειτουργικότητα και η αδειάληπτη πρόσβαση των Ατόμων με Αναπηρία στο σύστημα συμπεριλαμβάνονται στις προτεραιότητες του ΟΑΣΑ που θα διέπουν και το Γενικό Σχέδιο Μεταφορών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα