Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 8 Ιουνίου 2023

Ποια μεγάλα έργα υποδομών 1,83 δισ. δημοπρατούνται μέσα στο καλοκαίρι

 κείμενο από το ypodomes.com

Μπορεί να είμαστε εν μέσω προεκλογικής περιόδου αλλά αυτό δεν σημαίνει ότι έχει σταματήσει η δραστηριότητα γύρω από τους διαγωνισμούς των μεγάλων έργων. Η ξέφρενη πορεία δημοπρατήσεων της περιόδου 2021-2022 μπορεί να έχει κοπάσει, όμως η ύπαρξη του Ταμείου Ανάκαμψης, του ΕΣΠΑ 2021-2027 και των ΣΔΙΤ θα συνεχίζει να παράγει νέα προς υλοποίηση έργα.

Σε αυτό το κλίμα μέσα στο καλοκαίρι αναμένουμε σημαντικούς διαγωνισμούς μέσω των οποίων οι κυρίως οι μεγάλοι τεχνικοί όμιλοι βλέπουν ευκαιρίες περαιτέρω διόγκωσης του ήδη μεγάλου ανεκτέλεστου που διαθέτουν.

Παράλληλα έχουμε και διαγωνισμούς που είναι σε εξέλιξη είτε από το 2022 είτε μέσα στο 2023 και οι οποίοι ολοκληρώνονται, άρα θα έχουμε μια νέα γενιά υπογραφών συμβάσεων και νέων έργων που θα ξεκινήσουν να υλοποιούνται.

Ποια έργα δημοπρατούνται

Πρώτο έργο στη λίστα μας είναι η ολοκλήρωση της Ιόνιας Οδού με την αναβάθμιση του τμήματος Ιωάνννινα-Κακαβιά. Η δημοπράτηση του έργου έχει πάει (μετά από αναβολές και επαναδημοπράτηση) στις 22 Ιουνίου. Το έργο έχει μεγάλη ιστορία πίσω του και είναι μια από τις σταθερές διεκδικήσεις των Ηπειρωτών. Το κόστος ανέρχεται σε 310 εκατ. ευρώ και εκτιμάται ότι θα προσελκύσει πολλές μεγάλες εταιρείες. Η διάρκεια του είναι 54 μήνες. Αναθέτουσα Αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Λίγο νωρίτερα, στις 15 Ιουνίου θα δημοπρατηθεί το οδικό έργο Μακρακώμη-Τυμφρηστός, ύψους 200 εκατ. ευρώ. Πρόκειται για τμήμα του άξοαν Λαμία-Καρπενήσι και θεωρείται έργο κλειδί για τη βελτίωση των χρόνων αλλά και αύξησης της οδικής ασφάλειας. Η διάρκεια του είναι 54 μήνες.Αναθέτουσα Αρχή το υπουργείο Υποδομών και Μεταφορών.

Σήμερα είναι προγραμματισμένη η δημοπράτηση για το ΚΕΛ Ραφήνας, ύστερα από πολλές παρατάσεις. Το έργο θεωρείται κρίσιμης σημασίας για την διαχείριση των λυμάτων στην Ανατολική Αττική. Είναι από τα έργα-σημαίες της ΕΥΔΑΠ η οποία είναι η αναθέτουσα αρχή. Το κόστος είναι 110 εκατ. ευρώ και η διάρκεια 30 μήνες.

Στις 7 Ιουλίου ξεκινά και ο σημαντικός διαγωνισμός του ΤΕΕ για την παρακολούθηση των γεφυρών σε όλη την επικράτεια. Με το έργο επιχειρείται να διαπιστωθούν σε τι κατάσταση είναι εκατοντάδες γέφυρες πολλές εκ των οποίων είναι κατασκευασμένες εδώ και πολλές δεκαετίες. Το κόστος ανέρχεται σε 180 εκατ. ευρώ.

Οι Μονάδες Απορριμμάτων

Πολλές όμως οι δημοπρατήσεις και για Μονάδες Απορριμάτων. Στις 19 Ιουνίου έχουμε την δημοπράτηση για την Μονάδα Απορριμμάτων της Λάρισας. Το κόστος ανέρχεται σε 124 εκατ. ευρώ και η διάρκεια του είναι 21 μήνες από την υπογραφή της σύμβασης. Αναθέτουσα Αρχή είναι η Περιφέρεια Θεσσαλίας.

Αύριο 8 Ιουνίου δημοπρατείται μετά από πάρα πολλές παρατάσεις και η Μονάδα Απορριμμάτων στην Κεντρική Μακεδονία που αφορά τον ανατολικό της τομέα. Πρόκειται για ένα από τα πολύ μεγάλα έργα ύχους 241 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια των έργων είναι 24 μήνες και αναθέτουσα αρχή ο ΦΟΔΣΑ Κεντρικής Μακεδονίας.

Στις 23 Ιουνίου δημοπρατείται και η Μονάδα Απορριμμάτων του Βόλου. Το έργο ύψους 43 εκατ. ευρώ θεωρείται σημαντικό καθώς θα καλύψει τις ανάγκες όλου του Νομού. Η διάρκεια των έργων είναι 36 μήνες και αναθέτουσα αρχή είναι ο Δήμος Βόλου.

Στις 20 Ιουνίου δημοπρατείται η Μονάδα Απορριμμάτων της Καβάλας. Πρόκειται για τη δεύτερη προσπάθεια καθώς η πρώτη δεν προχώρησε και έτσι το έργο επαναδημοπρατήθηκε. Το κόστος ανέρχεται σε 101 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια των έργων είναι 36 μήνες και αναθέτουσα αρχή είναι η ΔΙΑΜΑΘ.

Αρδευτικά έργα

Στις 9 Ιουνίου είναι προγραμματισμένη, μετά από 3 παρατάσεις η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο-ΣΔΙΤ που αφορά το Φράγμα Χοχλακίων. Η διάρκεια των έργων είναι 3 έτη και της σύμβασης 300 μήνες. Το κόστος ανέρχεραι σε 69,31 μήνες και αναθέτουσα αρχή είναι το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Στις 19 Ιουνίου προγραμματίζεται η εκδήλωση ενδιαφέροντος για το έργο-ΣΔΙΤ που αφορά στη Μεταφορά-Διανομή νερού από τον Νέστο ποταμό στην πεδιάδα της Ξάνθης. Το έργο είναι ύψους 210 εκατ. ευρώ. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 300 μήνες και αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Στις 30 Ιουνίου ξεκινά με την εκδήλωση ενδιαφέροντος ακόμα ένα αρδευτικό έργο ΣΔΙΤ. Το κόστος είναι 122 εκατ. ευρώ και αφορά το αρδευτικό σύστημα Αλμωπαίας στην Πέλλα. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 300 μήνες και αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Στις 16 Ιουνίου έχουμε άλλο ένα αρδευτικό έργο ΣΔΙΤ. Πρόκειται για τα αρδευτικά δίκτυα Υπέρειας Λάρισας-Ορφανών Καρδίτσας. Το κόστος του έργου αγγίζει τα 133 εκατ. ευρώ και αναμένεται με μεγάλο ενδιαφέρον. Η διάρκεια της σύμβασης είναι 300 μήνες και αναθέτουσα αρχή το υπουργείο Αγροτικής Ανάπτυξης.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα