Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 9 Ιουνίου 2023

Διπλή Ανάπλαση: έρχονται έργα 75 εκατ. για υποδομές & αναπλάσεις στο Βοτανικό

 κείμενο από το ypodomes.com

Προς δημοπράτηση οδεύουν μέσα από το project για τη Διπλή Ανάπλαση τα δύο μεγάλα έργα για υποδομές και αναπλάσεις στον Βοτανικό, ως μέρος της μεγάλης παρέμβασης της Διπλής Ανάπλασης. Μετά την προώθηση του μεγάλου έργου του γηπέδου του Παναθηναϊκού που έχει συμβασιοποιηθεί αλλά και την παρουσίαση των σχεδίων των εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη Παναθηναϊκού, ήρθε η ώρα για να προχωρήσουν τα έργα υποδομών στην περιοχή.

Σύμφωνα με πληροφορίες επίκειται το επόμενο διάστημα να παραδοθεί στον Δήμο Αθηναίων έτοιμη η μελέτη, με τα τεύχη δημοπράτησης από τον Τεχνικό Σύμβουλο και στη συνέχεια να ληφθεί η εγκριτική απόφαση από το Δημοτικό Συμβούλιο για την προκήρυξη του διαγωνισμού.

Στόχος, πάντα σύμφωνα με τις ίδιες πηγές είναι η προκήρυξη των διαγωνισμών να γίνει εντός του καλοκαιριού και τα έργα να ξεκινήσουν μέσα στο πρώτο εξάμηνο του 2024. Τα έργα υποδομών στον Βοτανικό είναι κρίσιμης σημασίας τόσο για τη λειτουργία του νέου γηπέδου του Παναθηναϊκού όσο και των εγκαταστάσεων του ερασιτέχνη καθώς χωρίς αυτά δεν θα υπάρχει η απαραίτητη πρόσβαση ή τα δίκτυα για να λειτουργήσουν.

Με τα έργα υποδομών θα δημιουργηθούν δρόμοι, πεζοδρόμια, ποδηλατόδρομοι, κοινόχρηστοι χώροι και πράσινο ενώ θα δημιουργηθούν και τα απαραίτητα δίκτυα αποχέτευσης, ύδρευσης, ηλεκτρισμού, φυσικού αερίου, τηλεπικοινωνιών κ.α. Με την δημιουργία τους αναμένεται η ριζική αναβάθμιση της περιοχής του Βοτανικού που σήμερα, παρά του ότι βρίσκεται σε απόσταση μόλις 2,5 χιλιομέτρων από το κέντρο της Αθήνας παρουσιάζει σε πολλές περιπτώσεις τριτοκοσμική εικόνα.

Με την ολοκλήρωση των τριών μεγάλων έργων, δηλαδή τις υποδομές, το γήπεδο και τις εγκαταστάσεις του Ερασιτέχνη θα πάρει σάρκα και οστά το μεγάλο όνειρο των φιλάθλων του Παναθηναϊκού ενώ και η Αθήνα και η χώρα θα αναβαθμιστεί έτη περαιτέρω στις ποδοσφαιρικές της υποδομές. Τα έργα έχουν ως ορόσημο την ολοκλήρωσή τους το 2026. Η χρηματοδότηση για τα μεγάλα έργα υποδομών και αναπλάσεων καλύπτεται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων και το Ταμείο Ανάκαμψης.

Συνολικά ο Δήμος Αθηναίων βάζει μπρος ένα πολυεπίπεδο και αρκετά περίπλοκο πλέγμα έργων το οποίο ξεπερνά τα 200 εκατ. ευρώ. Το μεγάλο στοίχημα που θα κληθεί να διαχειριστεί επιτυχώς είναι να συνδυάζονται μεταξύ τους οι εργολαβίες χωρίς να προκαλούν προβλήματα ή φραγμούς η μια στην άλλη αλλά και να καταφέρει να παραδώσει on time, δηλαδή μέχρι το καλοκαίρι του 2026 μια περιοχή την οποία την παρέλαβε ως εγκαταλελειμένη και σε άθλια κατάσταση σε υπόδειγμα περιοχής αστικής ανάπλασης στην οποία οι Αθηναίοι και οι επισκέπτες της πόλης θα μπορούν να χαίρονται.

Αξίζει να αναφέρουμε ότι έχει προβλεφθεί και μια υπόγεια σήραγγα-διάβαση που θα συνδέει το σταθμό Μετρό "ΕΛΑΙΩΝΑΣ" της γραμμής 3 με το νέο γήπεδο εξυπηρετώντας την καλύτερη πρόσβαση σε αυτό. Επίσης και μια πεζογέφυρα που θα εξυπηρετεί τη λειτουργία του γηπέδου.

Τα δύο νέα έργα

Το έργο του γηπέδου του Παναθηναϊκού στο πλαίσιο για την Διπλή Ανάπλαση θα συνοδευτεί από δύο μεγάλα έργα για υποδομές και αναπλάσεις που θα αλλάξουν δραστικά την εικόνα στον Βοτανικό. Τα έργα αυτά θα δημιουργήσουν επιτέλους ένα αξιόπιστο και σύγχρονο δίκτυο δρόμων, πεζοδρομίων, αποχέτευσης, ηλεκτρισμού, πρασίνου κλπ.

Πρόκειται για τον διαγωνισμό δημιουργίας βασικών υποδομών και οδοποιϊας ύψους 38 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ) και τον διαγωνισμό για τις αναπλάσεις, το πράσινο και τις διαμορφώσεις χώρων ύψους 37 εκατ. ευρώ (με ΦΠΑ). Επίσης υπάρχει και ένα κονδύλι 20 εκατ. ευρώ για τις απαραίτητες απαλλοτριώσεις ακινήτων.  Τι περιλαμβάνουν όμως τα δύο νέα έργα;

Διπλή Ανάπλαση: τι περιλαμβάνεται στα δύο μεγάλα έργα για υποδομές και αναπλάσεις στον Βοτανικό

1.Ο πρώτος διαγωνισμός αφορά τα έργα οδοποιίας, ποδηλατοδρόμου και κατασκευή δικτύων ομβρίων και αποχέτευσης, ύψους 38 εκατ.ευρώ. Επιπλέον έχει ενταχθεί και ποσό 7 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις (ανεξάρτητο ποσό από τον διαγωνισμό). Στα προς εκτέλεση έργα περιλαμβάνονται:

1.1. Έργα Οδοποιίας
Στην ευρύτερη περιοχή του Ελαιώνα δεν έχουν διανοιχθεί οι δρόμοι που προβλέπονται από την πολεοδομική μελέτη της περιοχής και έχουν εγκριθεί μεμονωμένες πράξεις εφαρμογής. Η συνολική παρέμβαση περιλαμβάνει την κατασκευή οδών (υπόβαση και ασφαλτόστρωση), τη διαμόρφωση κρασπέδων και τον οδοφωτισμό. Το συγκεκριμένο υποέργο περιλαμβάνει τις εξής φάσεις ωριμότητας:

α) οδοί για άμεση διάνοιξη: αφορά οδούς που περιλαμβάνονται σε περιοχές με κυρωμένες πράξεις εφαρμογής.
β) Οδοί για διάνοιξη υπό προϋποθέσεις: αφορά οδούς που περιλαμβάνονται σε περιοχές όπου ναι μεν έχουν κυρωθεί οι πράξεις εφαρμογής αλλά δεν έχουν ολοκληρωθεί οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις/αγορές των οφειλόμενων εκτάσεων.

Στο εν λόγω υποέργο περιλαμβάνεται επίσης και η «Ανάπλαση Ιεράς Οδού με ποδηλατόδρομο». Προβλέπονται γραμμικοί κοινόχρηστοι χώροι πλάτους 20μ εκατέρωθεν του οδικού άξονα, ενώ προτείνεται και η υλοποίηση ποδηλατοδρόμου. Το τμήμα της Ιεράς Οδού εντός Δήμου είναι περίπου 2.150 μ. Ο χώρος παρέμβασης υπολογίζεται σε περίπου 43.000 τμ.

1.2. Δίκτυα Ομβρίων και Αποχέτευσης
Η περιοχή παρέμβασης για τις υποδομές ομβρίων είναι βορείως της οδού Αγ. Πολυκάρπου, όπου δηλαδή έχουν ολοκληρωθεί οι πράξεις εφαρμογής. Τα απαιτούμενα υδραυλικά έργα του συγκεκριμένου υποέργου χωρίζονται σε 3 κατηγορίες:
1. Δίκτυο όμβριων υδάτων: το οδικό δίκτυο του υποέργου 1 συνοδεύεται από έλλειψη δικτύου διαχείρισης όμβριων υδάτων. Για το σκοπό αυτό το υποέργο 1 συνδέεται άρρηκτα με την κατασκευή του δικτύου ομβρίων στην ίδια περιοχή παρέμβασης.
2. Αποχετευτικό δίκτυο ακαθάρτων: αντίστοιχα με την έλλειψη δικτύου ομβρίων, στην περιοχή μελέτης δεν υφίσταται ούτε δίκτυο αποχέτευσης. Για την ανάληψη της υλοποίησης του αποχετευτικού δικτύου της περιοχή έχει γίνει η απαραίτητη συνεννόηση με την ΕΥΔΑΠ.
3. Καθαρισμός και αποκατάσταση ρέματος Προφ. Δανιήλ: το συγκεκριμένο τμήμα του ρέματος είναι οριοθετημένο σύμφωνα με το ΦΕΚ 48/ΑΑΠ/2009. Το συνολικό μήκος της παρέμβασης είναι 400μ, εντός του ακινήτου της Διπλής Ανάπλασης.

Υποέργο 2: Τεχνική Βοήθεια

Για την ωρίμανση και ολοκλήρωση των μελετών και των τευχών δημοπράτησης είναι απαραίτητη η πρόβλεψη τεχνικής βοήθειας του υποέργου 1. Στις υπηρεσίες της Τεχνικής Βοήθειας θα περιλαμβάνεται και η υποστήριξη του Δικαιούχου κατά τη διαγωνιστική διαδικασία.

Υποέργο 3: Απαλλοτριώσεις για διάνοιξη οδών

Ο Δήμος είναι υπόχρεος για την αποζημίωση των απαλλοτριώσεων που εκκρεμούν για την περιοχή του Ελαιώνα σε συνολική έκταση 25 περίπου στρεμμάτων. Οι απαλλοτριώσεις έχουν προκύψει από 2 βασικές κατηγορίες:
Απαλλοτριώσεις Πράξεων Εφαρμογής με βάση τις κυρωμένες μεμονωμένες πράξεις εφαρμογής στην περιοχή του Ελαιώνα.
Απαλλοτριώσεις Διπλής Ανάπλασης με βάση το άρθρο 23 (περίπτωση 2γ) του ν.3983/2011, τα ακίνητα εντός του έργου της Διπλής Ανάπλασης δεν έχουν υποχρέωση εισφοράς σε γη και σε χρήμα. Συνεπώς, μπορούν να προχωρήσουν οι διαδικασίες δικαστικού ή εξωδικαστικού καθορισμού τιμής μονάδας. Επιπλέον, στο συγκεκριμένο υποέργο περιλαμβάνεται και η σύνταξη ενιαίας πράξης εφαρμογής για την υπόλοιπη περιοχή του Ελαιώνα.

Δεύτερο έργο: Το Κοινόχρηστο Πράσινο Διπλής Ανάπλασης

Ο δεύτερος διαγωνισμός αφορά στην αστική ανάπλαση της πρώην βιομηχανικής περιοχής Βοτανικού / Ελαιώνα και τα έργα διαμόρφωσης πρασίνου και κοινοχρήστων χώρων. Το ύψος του διαγωνισμού φτάνει τα 37 εκατ. ευρώ (με το κονδύλι για Τεχνική Βοήθεια). Επιπλέον ανεξάρτητα από τον διαγωνισμό έχει προβλεφθεί ένα κονδύλι 13 εκατ. ευρώ για απαλλοτριώσεις.

Στο πλαίσιο του εγκεκριμένου προγράμματος της Διπλής Ανάπλασης (ΦΕΚ 161/ΑΑΠ/2013) ο Δήμος Αθηναίων ως κύριος της έκτασης είναι αρμόδιος για τη διαμόρφωση των κοινόχρηστων χώρων του ακινήτου. Οι διαμορφώσεις των κοινόχρηστων χώρων επιμερίζονται ως εξής:

Περιοχή α: Περιλαμβάνει περιοχές πρασίνου και διαμόρφωση πλατείας με άμεση σχέση και εξάρτηση από τις διαμορφώσεις εισόδων στο γήπεδο και τον Ερασιτέχνη ΠΑΟ. Επίσης περιλαμβάνει και τον πεζόδρομο γύρω από το εμπορικό κέντρο.

Περιοχή β (τμήμα): Περιλαμβάνει τη διαμόρφωση εισόδου - εξόδου από την πλευρά της Ιεράς Οδού από / προς το σταθμό μετρό Ελαιώνα.

Περιοχή γ: Περιλαμβάνει διαμορφώσεις πρασίνου και χώρων αναψυχής καθώς και διαμορφώσεις για δραστηριότητες ήπιας άθλησης. Ο χώρος περιλαμβάνει και εγκαταστάσεις αθλητισμού του Δήμου Αθηναίων που μπορούν να γίνουν σε δεύτερη φάση από άλλους πόρους. Επιπλέον, η σύμβαση αφορά και τα έργα διαμόρφωσης των ΟΤ 17,22 και 31 συνολικής έκτασης 93 στρεμμάτων

Ανάπλαση Ναυτικού Οχυρού

Στο δεύτερο έργο περιλαμβάνεται και η ανάπλαση του Ναυτικού Οχυρού. Το ακίνητο βρίσκεται εντός της περιοχής του Ελαιώνα και βορείως της Ιεράς Οδού. Είναι έκτασης περίπου 110 στρεμμάτων και έχει χαρακτηριστεί ως χώρος πρασίνου στο σύνολο του, με εξαίρεση ορισμένα υφιστάμενα κτίρια, όπως αυτά εγκρίθηκαν με καθορισμό οικοδομικής γραμμής με το Προεδρικό Διάταγμα του 2010 (ΦΕΚ 236/ΑΑΠ/2010).

Υποέργο 2: Έργα διαμόρφωσης κοινοχρήστου χώρου και προσβασιμότητας στον περιβάλλοντα χώρο του γηπέδου ποδοσφαίρου του Δήμου Αθηναίων στον Ελαιώνα

3.2. Κοινόχρηστο Πράσινο Διπλής Ανάπλασης

Το Υποέργο αφορά τις διαμορφώσεις κοινοχρήστου χώρου και προσβάσεων του άμεσου περιβάλλοντος χώρου του νέου γηπέδου ποδοσφαίρου του Δήμου Αθηναίων στον Ελαιώνα.

Επιπλέον περιλαμβάνει τις Η/Μ υποδομές και το δίκτυο όμβριων υδάτων, αντλιοστάσια και δεξαμενές για πυρόσβεση και άρδευση του περιβάλλοντα χώρου την προμήθεια και εγκατάσταση φωτισμού και συστήματος ασφαλείας και παρακολούθησης, καθώς και την περίφραξη του γηπέδου, τις δαπεδοστρώσεις, διάφορες οικοδομικές εργασίες διαμόρφωσης και τον εξοπλισμό (καθιστικοί πάγκοι, κάδοι, σήμανση κλπ) του περιβάλλοντος χώρου.

Επίσης, το υποέργο αφορά και τις εργασίες διαμόρφωσης της οδού πρόσβασης προς και από το επίπεδο -1 των εγκαταστάσεων του Γηπέδου, η οποία θα άρχεται από την οδό Αγ. Άννης και κινούμενη με κατεύθυνση από Β/Δ προς Ν/Α καταλήγει στην οδό Προφήτου Δανιήλ, γεφυρώνοντας το αντίστοιχο ρέμα. Το συνολικό μήκος της οδού είναι 400μ. εκ των οποίων τα 230μ. είναι Cut and Cover και το υπέργειο τμήμα του είναι μέρος του περιβάλλοντα χώρου του γηπέδου. Ουσιαστικά  η Διπλή Ανάπλαση θα ολοκληρωθεί με την κατασκευή του γηπέδου του ΠΑΟ, των εγκαταστάσεων του Ερασιτέχνη και τα δύο μεγάλα έργα για υποδομές και αναπλάσεις που θα μεταμορφώσουν τον Βοτανικό.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα