Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 23 Ιουνίου 2023

Ελληνικό: τα 7 νέα μεγάλα έργα 1,1 δισ. ευρώ που ξεκινούν φέτος

κείμενο από το ypodomes.com

Επτά νέα μεγάλα έργα προτίθεται να ξεκινήσει εντός του 2023 η Lamda Development στο έργο του Ελληνικού. Όπως ειπώθηκε εχθές στην Γενική Συνέλευση της εταιρείας από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο, Οδυσσέα Αθανασίου, έχουν ήδη μπει μπρος τα έργα υποδομών, η κατασκευή του Riviera Tower, τα αντιπλημμυρικά έργα, ενώ ολοκληρώνεται το έργο για το κτίριο των ΑμΕΑ.

Καθώς βρισκόμαστε δύο χρόνια μετά την υπογραφή της σύμβασης, η πρώτη φάση των έργων έχει μπει πλέον σε πιο ώριμο στάδιο. Αυτό σημαίνει πως πλέον θα μπουν τους επόμενους μήνες σε σειρά υλοποίησης και τα υπόλοιπα έργα της πρώτης φάσης.

Το μεγαλύτερο από όλα είναι η κατασκευή του Vouliagmenis Mall, που θα αποτελέσει το μεγαλύτερο κτίριο του είδους του έχοντας εμβαδόν 1,5 φορά μεγαλύτερο από το The Mall στο Μαρούσι που σήμερα κρατάει τα σκήπτρα. Το δίδυμο ΑΒΑΞ-Rizzani έχει ήδη αναλάβει το αρχικό συμβόλαιο, δηλαδή τις συμβουλευτικές υπηρεσίες αναφορικά με το έργο και όπως όλα δείχνουν θα αναλάβει και το έργο της κατασκευής.

Για να συντομευθεί ο χρόνος υλοποίησης του μεγάλου αυτού έργου, η Lamda έχει ήδη ξεκινήσει τις πρόδρομες εργασίες στο οικόπεδο ανέγερσης προκειμένου η ΑΒΑΞ που θα αναλάβει την κατασκευή να μπορέσει να ξεκινήσει χωρίς "εκπλήξεις". Το κόστος εκτιμάται ότι μπορεί να φτάσει τα 400 εκατ. ευρώ.

Επόμενο πολύ μεγάλο έργο που αναμένεται να ξεκινήσει είναι ο Πύργος Μικτής Χρήσης που βρίσκεται σχεδόν δίπλα από το Vouliagmenis Μall. Θα έχει ύψος 140 μέτρων και θα αποτελεί ένα από τα τοπόσημα της επένδυσης. Θα διαθέτει 50 πολυτελή διαμερίσματα και το υπόλοιπο θα διαμορφωθεί σε ξενοδοχείο. Θα έχει έκταση περίπου 49.000 τμ και εκτιμώμενο κόστος 200 εκατ. ευρώ.

Το έργο αυτό η Lamda θα το υλοποιήσει από κοινού με την Brook Lane. O διαγωνισμός για την υλοποίηση του έργου αναμένεται να ξεκινήσει το αμέσως επόμενο διάστημα και είναι βέβαιο πως θα προσελκύσει και πάλι σημαντικά σχήματα από Ελλάδα και εξωτερικό.

Επόμενο μεγάλο έργο που θα μπει σε τροχιάς υλοποίησης είναι το Commercial Hub το οποίο αποτελεί ένα σημαντικό εμπορικό σημείο της επένδυσης και θα βρίσκεται στον πόλο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Έχει όγκο 185.000 τμ και εκτιμώμενο κόστος 70 εκατ. ευρώ.

Σύντομα θα ξεκινήσει και ο διαγωνισμός για το παράκτιο mall της Lamda, το πρώτο στην Ελλάδα, το Riviera Galleria στην περιοχή της Μαρίνας του Αγίου Κοσμά. Ο διαγωνισμός υλοποίησης εκτιμάται πως είναι θέμα χρόνου και θα αποτελέσει ακόμα μια πηγή προσέλκυσης των μεγάλων εταιρειών του κατασκευαστικού κλάδου. H επένδυση φτάνει τα 125 εκατ. ευρώ για το κτίσμα των 22.000 τμ.

Τρία έργα σημαντικού προϋπολογισμού το επόμενο δίμηνο θα αποκτήσουν αναδόχους. Το πρώτο είναι για τα condos, δηλαδή τα παράκτια κτίσματα στην περιοχή του Αγίου Κοσμά και το Αθλητικό Κέντρο (278.000 τμ.κατασκευή σε ΙΝΤΡΑΚΑΤ-ΜΕΤΚΑ, κόστος περίπου 120 εκατ. ευρώ) το οποίο θα αναπτυχθεί στην δυτική πλευρά της επένδυσης, προς την πλευρά του Αλίμου. Τρίτο είναι το έργο για το Μητροπολιτικό Πάρκο το οποίο θα αναπτυχθει (η πρώτη του φάση) στη δυτική πλευρά του Ελληνικού.

Ένας ακόμα Πύργος θα αναπτυχθεί στον πόλο της Λεωφόρου Βουλιαγμένης. Θα έχει ύψος 140 μέτρων και θα είναι -κατά πάσα πιθανότητα- ένας Πύργος γραφείων. Το όνομα του σήμερα είναι Office Park και ο διαγωνισμός για το συγκεκριμένο κτίριο αναμένεται.

Παράλληλα στην πρώτη φάση αναμένεται να ξεκινήσει το παράκτιο ξενοδοχείο της ΤΕΜΕΣ που θα υλοποιηθεί επί της Μαρίνας του Αγίου Κοσμα, ένα δεύτερο παραλιακό ξενοδοχείο στην δυτική πλευρά πάλι στον Άγιο Κοσμα, το νοσοκομείο και το εκπαιδευτικό κέντρο που έχουν τοποθετηθεί στην ανατολική πλευρά, δηλαδή στην περιοχή της Γλυφάδας. Tέλος προβλέπεται και η κατασκευή οικιστικών κατοικιών στο δυτικότερο τμήμα της επένδυσης, αυτό που βρίσκεται σε επαφή με τον Δήμο Αλίμου.

Ο χρόνος ολοκλήρωσης όλων των έργων τοποθετείται το 2026 εκτός από το Vouliagmenis Mall που η ολοκλήρωση του τοποθετείται το πρώτο τρίμηνο του 2027.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα