Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 7 Μαρτίου 2024

Ξεκινά η υλοποίηση για την πρώτη μεγάλη επέκταση 650 εκατ. ευρώ στο αεροδρόμιο Ελ. Βενιζέλος - Ποιά έργα θα γίνουν

 κείμενο από το ypodomes.com

Ξεκίνησε ήδη η προετοιμασία για την πρώτη μεγάλη επέκταση του αεροδρομίου Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας. Σε χθεσινή συνέντευξη τύπου που παραχώρησε η διοίκηση του αεροδρομίου, παρουσιάστηκαν τα οικονομικά αποτελέσματα της εταιρείας παραχώρησης αλλά και τα μελλοντικά πλάνα στα οποία υπάρχουν τρεις φάσεις επέκτασης του αεροδρομίου.

Όπως σημειώθηκε από τον Διευθύνοντα Σύμβουλο του ΔΑΑ, Γιάννη Παράσχη, το masterplan έχει ήδη εγκριθεί και προχωρά η υλοποίηση για την πρώτη επέκταση. Σε αυτή τη χρονική περίοδο μέσω διεθνούς διαγωνισμού αναζητείται αρχιτεκτονικό γραφείο για τον σχεδιασμό του έργου ενώ θα αναζητηθεί και σύμβουλος για το έργο.

Παράλληλα ο ΔΑΑ έχει ξεκινήσει και τις διαδικασίες εύρεσης χρηματοδότησης τόσο με τις ελληνικές συστημικές τράπεζες αλλά και χρηματοπιστωτικά ιδρύματα του εξωτερικού καθώς το ύψος της επένδυσης σε τιμές του 2022 φτάνει τα 650 εκατ. ευρώ. Ο διαγωνισμός για την πραγματοποίηση του έργου αναμένεται να ξεκινήσει φέτος και η ολοκλήρωση της επέκτασης προσδιορίζεται για το 2028.

Με αυτή την πρώτη φάση το αεροδρόμιο της Αθήνας θα μπορεί να εξυπηρετεί μέχρι και 33 εκατ. επιβάτες σε ετήσια βάση. Στα έργα περιλαμβάνεται η επέκταση του κεντρικού τερματικού σταθμού αλλά και του δορυφορικού, νέες θέσεις στάθμευσης αεροσκαφών αλλά και η δημιουργία πολυόροφου parking αυτοκινήτων στην περιοχή του long term parking.

Παράλληλα το αεροδρόμιο όπως σημειώθηκε από τον κ.Παράσχη προχωρούν και μεταβατικά έργα υποδομών και τεχνικής υποστήριξης, έργα βαριάς συντήρησης για την βελτιστοποίηση της χωρητικότητας του αεροδρομίου της Αθήνας.

Παράλληλα με τις μελέτες για την πρώτη φάση των έργων, η διοίκηση του ΔΑΑ μελετά και τα έργα Β` φάσης για τα οποία υπάρχει σχεδιασμός για την ολοκλήρωση τους μέχρι τα μέσα της επόμενης δεκαετίας. Τα έργα Β` φάσης περιλαμβάνουν περαιτέρω επέκταση του κεντρικού τερματικού σταθμού, νέες θέσεις στάθμευσης με την επένδυση να αγγίζει τα 700 εκατ. ευρώ.

Όπως σημειώθηκε αν η επιβατική κίνηση είναι πιο δυναμική είναι πολύ πιθανόν να δούμε αυτά τα έργα να πραγματοποιούνται πιο σύντομα. Ωστόσο όπως ειπώθηκε από τον επικεφαλής του ΔΑΑ η εκτίμηση που υπάρχει είναι πως θα υπάρξει μια πιο ήπια αύξηση της επιβατικής κίνησης σε σχέση με αυτή που βιώσαμε την περίοδο 2022-2023.

Το αεροδρόμιο της Αθήνας όμως προχωρά και σε άλλες επενδύσεις με "πράσινο" χαρακτήρα. Η πιο σημαντική αφορά την επένδυση για την υλοποίηση της Β` φάσης ανάπτυξης του φωτοβολταϊκού της πάρκου για επιπλέον 35MW αλλά και αποθήκευση ενέργειας με μπαταρίες ισχύος 82MW. Η ολοκλήρωση της επένδυσης υπολογίζεται για το 2025.

Με αυτή την επένδυση το Ελ.Βενιζέλος εκτιμάται ότι θα γίνει ο μεγαλύτερος σταθμός αυτοπαραγωγής της χώρας, ο πρώτος με μπαταρίες. Με αυτό τον τρόπο το αεροδρόμιο το 2025 θέλει να καταφέρει να επιτευχθεί ο στόχος να καλύπτει όλες τις ενεργειακές του ανάγκες από πράσινη ενέργεια και να γίνει το πρώτο αεροδρόμιο στην Ευρώπη που θα καταφέρει τον στόχο του net zero, δηλαδή μηδενικές καταναλώσεις ρύπων.

Σχετικά με τις επενδύσεις για νέο εμπορικό πάρκο και δεύτερο ξενοδοχείο γίνεται επαναξιολόγηση από την διοίκηση.

Το 2023 σε αριθμούς

Τα λειτουργικά έξοδα του αεροδρομίου το 2023 αυξήθηκαν σε γενικές γραμμές κατά 17,9 εκατ. ευρώ συγκριτικά με το προηγούμενο έτος, μία αύξηση δηλαδή 12,5%, εξαιρουμένου του μεταβλητού μέρους της αμοιβής χορήγησης δικαιωμάτων και των έκτακτων εξόδων για την εισαγωγή στο χρηματιστήριο.

Η αύξηση, σύμφωνα με τις οικονομικές καταστάσεις οφείλεται στους πρόσθετους ανθρώπινους πόρους που απαιτήθηκαν το 2023, στις αναγκαίες προσαρμογές στις συμβάσεις τρίτων, όπως συμβάσεις ασφάλειας και καθαριότητας, λόγω των αναπροσαρμογών του βασικού μισθού και των μισθολογικών αυξήσεων που εφαρμόστηκαν το 2023.

Πολύ δυνατό ξεκίνημα έκανε το αεροδρόμιο Ελευθέριος Βενιζέλος της Αθήνας καθώς τον μήνα Φεβρουάριο κατέγραψε εντυπωσιακή αύξηση 18,4% σε σχέση με τον Φεβρουάριο του 2024. Η κίνηση εξωτερικού ήταν αυτή που κυριολεκτικά “πέταξε” καθώς σημείωσε αύξηση 21,5% με 1,14 εκατ. επιβάτες.

Αντίστοιχα η κίνηση εσωτερικού αυξήθηκε κατά 11,8% με 493 χιλιάδες επιβάτες. Συνολικά 1,6 εκατ. επιβάτες διακινήθηκαν τον Φεβρουάριο, αριθμός ελαφρά αυξημένος σε σχέση με τον Ιανουάριο.

Πάντως το πρώτο δίμηνο η επιβατική κίνηση έχει αυξηθεί κατά 14,4% σε σχέση με το δίμηνο του 2023 και συνολικά 3,21 εκατ. επιβάτες χρησιμοποίησαν τον διεθνή αερολιμένα Αθηνών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα