Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 26 Μαρτίου 2024

Μετρό Θεσσαλονίκης: Στα σκαριά αυτόματες πύλες στην επέκταση Καλαμαριάς - Πως θα λειτουργεί το κοινό ηλεκτρονικό εισιτήριο

 κείμενο από το ypodomes.com

Ακόμα ένας διαγωνισμός ξεκίνησε από την Ελληνικό Μετρό για το Μετρό Θεσσαλονίκης και αυτή τη φορά αφορά τις αυτόματες πύλες εισόδου-εξόδου στην επέκταση (ή γραμμή) Καλαμαριάς. Ο διαγωνισμός έχει ως αντικείμενο την μελέτη, προμήθεια, εγκατάσταση και θέση σε λειτουργία του αυτόματου συστήματος συλλογής κομίστρου για την γραμμή 1Β της Καλαμαριάς.

Ο διαγωνισμός έχει κόστος με ΦΠΑ 9,93 εκατ. ευρώ (8,009 εκατ. ευρώ χωρίς ΦΠΑ) και έχει καταληκτική ημερομηνία κατάθεσης προσφορών την 19η Απριλίου. Η διάρκεια της σύμβασης έχει οριστεί σε 380 ημέρες, δηλαδή κάτι παραπάνω από ένα έτος.

Ο διαγωνισμός για να εγκατασταθούν αυτόματες πύλες στην γραμμή 1Β της Καλαμαριάς πραγματοποιείται γιατί δεν προβλέπεται από την σύμβαση κατασκευής της Ελληνικό Μετρό με την ΑΚΤΩΡ οπότε υλοποιείται ως ξεχωριστή διαδικασία. Το ίδιο συνέβη και σε άλλες κατηγορίες ηλεκτρονικών συστημάτων της επέκτασης όπως τα συστήματα σηματοδότησης, ασφάλειας κλπ.

Οι προδιαγραφές

Οι αυτόματες πύλες του Μετρό Θεσσαλονίκης στην επέκταση Καλαμαριάς θα έχουν αντίστοιχες προδιαγραφές με τις πύλες της βασικής γραμμής 1Α και εκτιμάται πως θα είναι πανομοιότυπες. Αξίζει να σημειωθεί ότι η εταιρεία που προμηθεύει τις αυτόματες πύλες στους σταθμούς της βασικής γραμμής 1Α είναι η Conduent που επελέγη ως υπεργολάβος του σχήματος ΑΚΤΩΡ-WEBUILD-HITACHI καθώς προβλέπεται από την σύμβαση που υπεγράφη το 2006. Στη βασική γραμμή έχουν εδώ και μήνες εγκατασταθεί οι αυτόματες πύλες για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο επίπεδο -1 των σταθμών.

Ουσιαστικά ο εργολάβος που θα επικρατήσει στον διαγωνισμό θα κληθεί να υπογράψει την σύμβαση και να εγκαταστήσει τις αυτόματες πύλες χωρίς να υπάρξει καθυστέρηση, καθώς η εκτίμηση που υπάρχει από το υπουργείο ΥΠΟΜΕ και την Ελληηνικό Μετρό είναι η λειτουργία της γραμμής Καλαμαριάς μέσα στο καλοκαίρι του 2025.

Σύμφωνα με τις απαιτήσεις του διαγωνισμού οι ενδιαφερόμενοι θα πρέπει  να διαθέτουν ελάχιστο μέσο ετήσιο κύκλο εργασιών, ίσο ή μεγαλύτερο των δεκατεσσάρων εκατομμυρίων ευρώ (14.000.000,00 €), κατά την τελευταία τριετία ή το αντίστοιχο διάστημα λειτουργίας, σε περίπτωση που αυτό είναι μικρότερο της τριετίας.

Επίσης, θα πρέπει να διαθέτουν παρόμοια εμπειρία με την δημοπρατούμενη προμήθεια, κατά τη χρονική περίοδο 2014-2024. Οι οικονομικοί φορείς πρέπει κατά το χρονικό διάστημα 2014 έως και 2024, να έχουν μελετήσει, εγκαταστήσει, θέσει σε λειτουργία και να έχουν παραδώσει, τουλάχιστον ένα (1) αυτόματο Σύστημα Συλλογής Κομίστρου κλειστού τύπου με ηλεκτρονικό εισιτήριο που να περιλαμβάνει τουλάχιστον πέντε (5) σταθμούς, το οποίο να αφορά αποκλειστικά σε έργα Μετρό.

Επίσης στο αντικείμενο της Σύμβασης περιλαμβάνεται η τριετής εγγύηση καλής λειτουργίας, η προμήθεια των ανταλλακτικών, των ειδικών εργαλείων και του εξοπλισμού δοκιμών, η εκπαίδευση του προσωπικού, η σύνταξη και παράδοση των Τευχών Τεκμηρίωσης, η παράδοση των Εγχειριδίων Συντήρησης και Λειτουργίας και των Σχεδίων «ως κατασκευάσθηκαν» για το σύνολο του αντικειμένου της Σύμβασης.

Η γραμμή 1Β θα ξεκινά όπως και η βασική γραμμή (1Α) από τον Σιδηροδρομικό Σταθμό και θα έχει κοινούς σταθμούς μέχρι τον σταθμό 25ης Μαρτίου. Από εκεί θα διακλαδώνεται προς νοτιοανατολικά με ακόμα 5 σταθμούς: Νομαρχία, Καλαμαριά, Αρετσού, Νέα Κρήνη και θα τερματίζει στον σταθμό Μίκρα.

Το έργο έχει αναλάβει η ΑΚΤΩΡ με ξεχωριστό διαγωνισμό της Ελληνικό Μετρό που ολοκληρώθηκε το 2012 και δεν έχει σχέση με την σύμβαση της βασικής γραμμής.

Το ηλεκτρονικό εισιτήριο

Το σύστημα για το ηλεκτρονικό εισιτήριο στο Μετρό Θεσσαλονίκης θα είναι ενιαίο σε όλο το δίκτυο και θα είναι πιο εξελιγμένο από το αντίστοιχο της Αθήνας. Ο επιβάτης θα μπορεί να χρησιμοποιεί το κινητό του για την είσοδο και έξοδο από το μετρό ενώ θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί και στα λεωφορεία του ΟΑΣΘ, δηλαδή παρόμοιο σύστημα με την Athena Card στην Αθήνα.

Ήδη από τον περασμένο Οκτώβριο έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας μεταξύ όλων των φορέων για τη χρήση ενός ενιαίου ηλεκτρονικού εισιτηρίου (Ελληνικό Μετρό, η κοινοπραξία, η Κοινωνία της Πληροφορίας και οι ΟΣΕΘ - ΟΑΣΘ). Ο στόχος είναι τόσο το εισιτήριο του μετρό όσο και του ΟΑΣΘ να έχουν διαλειτουργικότητα. Ουσιαστικά είτε με κάθε εισιτήριο ανεξαρτήτως μέσου (λεωφορείου ή μετρό) τα μηχανήματα θα έχουν συμβατά software και ο επιβάτης θα κινείται με ένα εισιτήριο από μέσο σε μέσο.

Σε πρόσφατη ραδιοφωνική του παρουσία το πρόεδρος και διευθύνων σύμβουλος του ΟΑΣΘ, Κώστας Ταγγίρης είχε αναφέρει πως το εισιτήριο θα έχει κόστος 0,90 του ευρώ και διάρκεια 70 λεπτά. Αυτό σημαίνει πως για πάνω από μια ώρα ο επιβάτης θα μπορεί να κινείται με μετρό και λεωφορεία σε όποια διαδρομή επιθυμεί. Είναι σαφές ότι θα υπάρξουν και άλλες κατηγορίες εισιτηρίων όπως για παράδειγμα φοιτητικά, με χρονική διάρκεια (μιας ημέρας, περισσότερων ημερών, ενός μήνα κλπ) προκείμενου να καλύψουν όλες τις διαφορετικές αγάγκες και κατηγορίες επιβατών.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα