Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 27 Μαρτίου 2024

Η Intrakat ανάδοχος για το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά - Πότε ξεκινά η κατασκευή του κτιρίου

 κείμενο από το ypodomes.com

Προ των πυλών είναι η σύμβαση με την οποία η ΙΝΤΡΑΚΑΤ σύμφωνα με πληροφορίες αναλαμβάνει την ανέγερση για το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά. Τα κυρίως έργα αναμένεται να ξεκινήσουν το καλοκαίρι και να ολοκληρωθούν το 2026. Πρόκειται για το μεγαλύτερο νέο κτιριακό έργο στην περιοχή του Πειραιά και βέβαια αποτελεί ένα ορόσημο για την πόλη. Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά θα ανεγερθεί στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου σε απόσταση περίπου 500 μέτρων από τους σταθμούς Μετρό των γραμμών 1 και 3.


Παράλληλα σύμφωνα με πηγές του ypodomes.com η Περιφέρεια Αττικής εχθές έδωσε το πράσινο φως καθώς γνωμοδότησε θετικά επί της περιβαλλοντικής μελέτης του έργου. Η ΜΠΕ θα πρέπει να εγκριθεί και από αρμόδιο τμήμα του ΥΠΕΝ. Οι πρόδρομες εργασίες όπως οι κατεδαφίσεις έχουν ξεκινήσει από σύμβαση με άλλη εταιρεία καθώς έχει ήδη εκδοθεί η άδεια εκσκαφών και αντιστηρίξεων. Πλέον αναμένεται η έκδοση της οικοδομικής άδειας μέχρι τα μέσα Μαϊου οπότε θα σημάνει και η έναρξη της κατασκευαστικής περιόδου του μεγάλου αυτού κτιριακού έργου.


Όπως είχε αναφέρει και ο Διευθύνων Σύμβουλος της DIMAND Δημήτρης Ανδριόπουλος  κατά την παρουσίαση του έργου τον περασμένο Δεκέμβριο, θα είναι το πρώτο "πράσινο" δημόσιο κτίριο της χώρας.  Το νέο Δικαστικό Μέγαρο Πειραιά θα ανεγερθεί στο λεγόμενο ακίνητο Δασκαλάκη. Εκεί υπήρχε μέχρι και πρόσφατα μια ανενεργή αποθήκη όπου ελήφθησαν όλες οι απαραίτητες εγκρίσεις για να κατεδαφιστεί.


Να θυμίσουμε για την ιστορία πως το ακίνητο που κατείχε η Dimand αγοράστηκε από το ΤΑΧΔΙΚ έναντι 80,9 εκατ. ευρώ για λογαριασμό του υπουργείου Δικαιοσύνης και στη συνέχεια ανέθεσε στην Dimand την ανάπτυξη του κτιριακού συγκροτήματος. Το ακίνητο έχει έκταση 17,5 στρέμματα. Από αυτά, τα 5 στρέμματα θα αναπλαστούν και θα γίνουν το νέο "Πάρκο Δικαστηρίων" από τον Δήμο Πειραιά που θα είναι προσβάσιμο στο κοινό. Η Dimand αναλαμβάνει την ανάπτυξη του κτιριακού συγκροτήματος έκτασης 12,5 στρεμμάτων.


Το χρονοδιάγραμμα και το νέο κτίριο


Η ΙΝΤΡΑΚΑΤ έχει συμβληθεί με την Dimand μέσω της εταιρείας ειδικού σκοπού που ονομάζεται HUB 204. Το όνομα προήλθε από το οικοδομικό τετράγωνο 204 του Δήμου Πειραιά στο οποίο θα ανεγερθεί το κτιριακό συγκρότημα.  Το εν λόγω ακίνητο βρίσκεται επί των οδών Φωκίωνος, Παπαστράτου και Χαϊδαρίου, στην περιοχή του Αγίου Διονυσίου του Δήμου Πειραιά και έχει έκταση 12.350,14 τ.μ.. Στο οικόπεδο αυτό θα ανεγερθεί νέο κτίριο γραφείων συνολικής δόμησης περίπου 36.000 τ.μ. για τη στέγαση όλων των δικαστηρίων και των δικαστικών υπηρεσιών της πόλης του Πειραιά.


Το χρονοδιάγραμμα είναι συνολικά 24 μήνες. Οι πρώτοι έξι μήνες αφορούν την πλήρη αδειοδότηση του έργου (από τον περασμένο Δεκέμβριο και μέχρι δηλαδή την έκδοση της οικοδομικής άδειας) και από το καλοκαίρι του 2024 θα ξεκινήσουν τα κατασκευαστικά έργα που θα διαρκέσουν 18 μήνες. Θα ακολουθήσει η μεταφορά των υπηρεσιών και η τελική λειτουργία για το Νέο Δικαστικό Μέγαρο εκτιμάται εντός του 2026.


Η χρηματοδότηση του έργου όπως ανέφερε ο κ.Ανδριόπουλος θα είναι κυρίως από το Ταμείο Ανάκαμψης. Το νέο κτίριο θα είναι το πρώτο δημόσιο κτίριο, με πιστοποίηση LEED Gold, αλλά και μηδενικών εκπομπών, από τα πρώτα δημόσια κτίρια που θα καλύπτουν επαρκώς την πρόσφατη ευρωπαϊκή οδηγία για την κατασκευή κτιρίων από το 2030 και μετά. Θα στεγαστούν υπηρεσίες από 5 κτίρια θα συγκεντρωθούν 9 δικαστήρια, 300 δικαστικοί και 560 υπάλληλοι και πρόβλεψη του κτιρίου φτάνει για 1.200 άτομα.


Οι ιδιότητες αυτού του πράσινου κτιρίου θα μειώσουν τα κόστη λειτουργίας των Δικαστηρίων κατά 50-60%, μετρημένα την τελευταία δεκαετία, συνεκτιμώντας την τεχνολογία που αξιοποιείται για ηλεκτρισμό, παροχές νερού, ανάκτηση ενέργειας από ασανσέρ, φωτοβολταϊκά. Αρχιτέκτονες είναι το γραφείο ASPA-KST του κ. Τσαγκαράτου.


Πρόσβαση και στάθμευση


Θα διαθέτει ένα υπόγειο χώρο στάθμευσης 303 θέσεων σε ένα επίπεδο, πολλές εκ των οποίων για ηλεκτρικά αυτοκίνητα, για ΑμεΑ, χώροι ποδηλάτων κλπ. Συνολικά θα κατασκευαστούν 26.000 τ.μ. ανωδομής και 10.000 υπόγεια αλλά και 1.500 τ.μ αποθηκών και αρχείων.


Τα νέα Δικαστήρια βρίσκονται περίπου 500 μέτρα από τους σταθμούς του Μετρό (γραμμή 1 και γραμμή 3) και του Προαστιακού Σιδηροδρόμου, είναι πολύ κοντα στις ακτοπλοϊκές γραμμές και στο Τραμ, ωστόσο θα χρειαστεί να συνδεθεί και με κάποια τοπική λεωφορειακή γραμμή.


Κατά μέσο όρο η απόσταση των νέων Δικαστηρίων του Πειραιά θα είναι 36 λεπτά από όποιο σημείο της πόλης. Το μακρύτερο θεωρείται το αεροδρόμιο με 57 λεπτά απόσταση μέσω μετρό και το πλησιέστερο το λιμάνι και η πόλη του Πειραιά. Στην κατασκευή δεν έχει προβλεφθεί το κόστος διαχείρισης, συντήρησης και λειτουργίας το οποίο με την έναρξη της λειτουργίας του θα πρέπει να έχει αντιμετωπιστεί από τον φορέα υλοποίησης του.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα