Από το 2001 που ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την κατασκευή με ιδιωτικούς πόρους πολλών Εθνικών Οδών (ΠΑΘΕ, Ιόνια Οδός κλπ) ξεκίνησε και η διαδικασία για την επέκταση της Αττικής Οδού. Όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά το δρόμο αυτό είδαν σταδιακά οι ταχύτητες τις ώρες αιχμής να μειώνονται αισθητά μέχρι σε σημείο μποτιλιαρίσματος σε μερικά σημεία. Έκτος άλλων έχουν επιβαρυνθεί και οι δρόμοι που καταλήγουν στην Αττική Οδό όπως ο Κηφισός και η Κατεχάκη. Οι επεκτάσεις που έχουν προγραμματιστεί είναι οι:
Επέκταση Ανατολικού Κλάδου Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι και τη Ραφήνα και Νότια Επέκταση μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης και Νότια σύνδεσης Αεροδρομίου με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα ανασάνουν κυκλοφοριακά δρόμοι όπως η Κατεχάκη και ο Κηφισός και θα υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές.
Μέχρι σήμερα καμιά διαδικασία δεν έχει ξεκινήσει επίσημα ή έχει καταλήξει κάπου. Έτσι αγαπητοί Αθηναίοι μην περιμένουμε τουλάχιστον στην επόμενη 5ετία να έχει ολοκληρωθεί κάτι.
Κάτι που επίσης έχει μεγάλη σημασία είναι να δοθεί κάποια λύση στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δ. Πλακεντίας που σηκώνει και το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό βάρος. Κάτι διάβαζα πριν λίγο καιρό για υπογειοποίηση του τμήματος αυτού αλλά επίσημα δεν υπάρχει προς το παρόν κάτι.
***Σε συνέχεια της ανάρτησης και για να μην υπάρχει παρανόηση, αυτή τη χρονική στιγμή τα τεύχη δημοπράτησης όντως προγραμματίζονται να δοθούν. Όμως δε υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα. Επίσης είναι γεγονός ότι δόθηκε προτεραιότητα στα έργα της περιφέρειας του πακέτου των λεγόμενων Δρόμων Ανάπτυξης αφήνοντας (κακώς ίσως αφού στην Αθήνα ζει περίπου το 40% του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας) τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού για το τέλος.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
4 σχόλια:
Όσον αφορά το τμήμα Πλακεντία-Μεταμόρφωση έγινε πρόταση από την κοινοπραξία "Αττική Οδός" η κατασκευή δίδημης σήραγγας 2 λωρίδων με TBM. Δεν γνωρίζω αν αποτελεί η σήραγγα αυτή προτεραιότητα για το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η Κοινοπραξία προτείνει ανά καιρούς εργα (όπως και τη κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρο (!!!)) με αντάλαγμα την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού αλλά αντιμετωπίζει την διαφωνία του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Το "πακέτο" της επέκτασης της Αττικής Οδού είναι και το τελευταίο του προγράμματος "Δρομοι Ανάπτυξης" του ΥΠΕΧΩΔΕ και λογικά πρεπει να είναι στο στάδιο ετοιμασίας των τευχών δημοπράτησης. Δοθηκε απόλυτη προτεραιότητα στην προώθηση οδικών έργων εκτός Αττικής γιαυτό και η καθυστέρηση.
Ναί έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες ότι υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Μα κατά την γνώμη μου σοβαρότερη καθυστέρηση (και νομίζω το έχεις γράψει) υπάρχει όχι μόνο στις επεκτάσεις αλλά και σε νέες γραμμές Μετρό. Δυστυχώς έχουμε ρυθμούς χελώνας στις επεκτάσεις του Μετρό (σκέψου πόσο καθυστέρησε η επέκταση μόλις 4,3χμ Μοναστηράκι-Αιγάλεω, πόσα χρόνια (!) θέλει η κατασκευή 2 Σταθμών στην επέκταση της Γραμμής 2 προς Ανθούπολη... κλπ) και δεν υπάρχει κάποιο οργανωμένο σχέδιο για μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα. Εκτός από την Γραμμή 4 και την επέκταση (επιστημονικής φαντασιας) Κηφισια-Αγ. Στέφανος δεν έχω δει τίποτε άλλο στον ορίζοντα. Αυτό είναι επικύνδυνο για το μέλλον της πόλης μας. Επίσης δεν έχει ωριμάσει στην Αθήνα η νοοτροπία της ενοποίησης και συνεργασίας των ΜΜΜ με αποτέλεσμα πολλές φορές να υπάρχει ανταγονισμός ΜΜΜ.
Καλές αυτές οι επεκτάσεις, όμως για να κλείσει ο δακτύλιος χρειάζεται και ένα νότιο τμήμα: από το Ελληνικό μεσογειακά (1 χιλιόμετρο μέσα από την παραλία, ώστε να αποσυμφορηθεί η Ποσειδώνος και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πεζών) μέχρι τον Κηφησό όπου θα πρέπει να γίνει κόμβος τριφυλιού και στη συνέχεια διάσπαση στα δύο: ένα τμήμα μέχρι το Χαϊδάρι για σύνδεση με τη Λεωφ. Αθηνών και άλλο τμήμα προς Κερατσίνι και μετά Πέραμα (με προοπτική κατασκευής της γέφυρας προς Σαλαμίνα).
Αυτό κανείς δεν το έχει προτείνει, αλλά συζητάνε για να φτιάξουν και άλλο επίπεδο κάτω από την Αττική Οδό στο Μαρούσι. Λες και στην Αθήνα υπάρχουν μόνο τα βόρεια προάστεια!
"είναι γεγονός ότι δόθηκε προτεραιότητα στα έργα της περιφέρειας του πακέτου των λεγόμενων Δρόμων Ανάπτυξης αφήνοντας τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού για το τέλος(κακώς ίσως αφού στην Αθήνα ζεί περίπου το 40% του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας)"
Αυτό είναι κ το πρόβλημα όμως. Πρεπει να γινουν εργα π να διευκολυνουν την αποκεντρωση το γρηογοροτερο δυνατον καθως ηδη εχουμε αργησει κ θεωρειται τελειωμενη υποθεση πλεον. Πάλι την Αττικη στο κεντρο? Κ αλλη καθυστερηση για την περιφαρεια?? Φτανει.
Την μια μιλαμε για αποκεντρωση την αλλη χρησιμοποιουμε το κέντρο ως επιχειρημα? Να προσεχουμε τι λεμε.
Δημοσίευση σχολίου