Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 10 Οκτωβρίου 2007

Αττική Οδός : Σε αναμονή για τις επεκτάσεις

Από το 2001 που ξεκίνησαν οι διαδικασίες για την κατασκευή με ιδιωτικούς πόρους πολλών Εθνικών Οδών (ΠΑΘΕ, Ιόνια Οδός κλπ) ξεκίνησε και η διαδικασία για την επέκταση της Αττικής Οδού. Όσοι χρησιμοποιούν καθημερινά το δρόμο αυτό είδαν σταδιακά οι ταχύτητες τις ώρες αιχμής να μειώνονται αισθητά μέχρι σε σημείο μποτιλιαρίσματος σε μερικά σημεία. Έκτος άλλων έχουν επιβαρυνθεί και οι δρόμοι που καταλήγουν στην Αττική Οδό όπως ο Κηφισός και η Κατεχάκη. Οι επεκτάσεις που έχουν προγραμματιστεί είναι οι:
Επέκταση Ανατολικού Κλάδου Δυτικής Περιφερειακής Υμηττού μέχρι και τη Ραφήνα και Νότια Επέκταση μέχρι τη Λ. Βουλιαγμένης και Νότια σύνδεσης Αεροδρομίου με τη Λεωφόρο Ποσειδώνος.
Αυτό πρακτικά σημαίνει ότι θα ανασάνουν κυκλοφοριακά δρόμοι όπως η Κατεχάκη και ο Κηφισός και θα υπάρχουν εναλλακτικές διαδρομές.
Μέχρι σήμερα καμιά διαδικασία δεν έχει ξεκινήσει επίσημα ή έχει καταλήξει κάπου. Έτσι αγαπητοί Αθηναίοι μην περιμένουμε τουλάχιστον στην επόμενη 5ετία να έχει ολοκληρωθεί κάτι.
Κάτι που επίσης έχει μεγάλη σημασία είναι να δοθεί κάποια λύση στο τμήμα Μεταμόρφωση-Δ. Πλακεντίας που σηκώνει και το μεγαλύτερο κυκλοφοριακό βάρος. Κάτι διάβαζα πριν λίγο καιρό για υπογειοποίηση του τμήματος αυτού αλλά επίσημα δεν υπάρχει προς το παρόν κάτι.
***Σε συνέχεια της ανάρτησης και για να μην υπάρχει παρανόηση, αυτή τη χρονική στιγμή τα τεύχη δημοπράτησης όντως προγραμματίζονται να δοθούν. Όμως δε υπάρχει κανένα χρονοδιάγραμμα. Επίσης είναι γεγονός ότι δόθηκε προτεραιότητα στα έργα της περιφέρειας του πακέτου των λεγόμενων Δρόμων Ανάπτυξης αφήνοντας (κακώς ίσως αφού στην Αθήνα ζει περίπου το 40% του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας) τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού για το τέλος.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Όσον αφορά το τμήμα Πλακεντία-Μεταμόρφωση έγινε πρόταση από την κοινοπραξία "Αττική Οδός" η κατασκευή δίδημης σήραγγας 2 λωρίδων με TBM. Δεν γνωρίζω αν αποτελεί η σήραγγα αυτή προτεραιότητα για το ΥΠΕΧΩΔΕ. Η Κοινοπραξία προτείνει ανά καιρούς εργα (όπως και τη κατασκευή της Γραμμής 4 του Μετρο (!!!)) με αντάλαγμα την ανανέωση της σύμβασης παραχώρησης της Αττικής Οδού αλλά αντιμετωπίζει την διαφωνία του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ. Το "πακέτο" της επέκτασης της Αττικής Οδού είναι και το τελευταίο του προγράμματος "Δρομοι Ανάπτυξης" του ΥΠΕΧΩΔΕ και λογικά πρεπει να είναι στο στάδιο ετοιμασίας των τευχών δημοπράτησης. Δοθηκε απόλυτη προτεραιότητα στην προώθηση οδικών έργων εκτός Αττικής γιαυτό και η καθυστέρηση.

Ανώνυμος είπε...

Ναί έχεις απόλυτο δίκιο όταν λες ότι υπάρχει σοβαρή καθυστέρηση στις επεκτάσεις της Αττικής Οδού. Μα κατά την γνώμη μου σοβαρότερη καθυστέρηση (και νομίζω το έχεις γράψει) υπάρχει όχι μόνο στις επεκτάσεις αλλά και σε νέες γραμμές Μετρό. Δυστυχώς έχουμε ρυθμούς χελώνας στις επεκτάσεις του Μετρό (σκέψου πόσο καθυστέρησε η επέκταση μόλις 4,3χμ Μοναστηράκι-Αιγάλεω, πόσα χρόνια (!) θέλει η κατασκευή 2 Σταθμών στην επέκταση της Γραμμής 2 προς Ανθούπολη... κλπ) και δεν υπάρχει κάποιο οργανωμένο σχέδιο για μέσα σταθερής τροχιάς στην Αθήνα. Εκτός από την Γραμμή 4 και την επέκταση (επιστημονικής φαντασιας) Κηφισια-Αγ. Στέφανος δεν έχω δει τίποτε άλλο στον ορίζοντα. Αυτό είναι επικύνδυνο για το μέλλον της πόλης μας. Επίσης δεν έχει ωριμάσει στην Αθήνα η νοοτροπία της ενοποίησης και συνεργασίας των ΜΜΜ με αποτέλεσμα πολλές φορές να υπάρχει ανταγονισμός ΜΜΜ.

Ανώνυμος είπε...

Καλές αυτές οι επεκτάσεις, όμως για να κλείσει ο δακτύλιος χρειάζεται και ένα νότιο τμήμα: από το Ελληνικό μεσογειακά (1 χιλιόμετρο μέσα από την παραλία, ώστε να αποσυμφορηθεί η Ποσειδώνος και να διευκολυνθεί η πρόσβαση των πεζών) μέχρι τον Κηφησό όπου θα πρέπει να γίνει κόμβος τριφυλιού και στη συνέχεια διάσπαση στα δύο: ένα τμήμα μέχρι το Χαϊδάρι για σύνδεση με τη Λεωφ. Αθηνών και άλλο τμήμα προς Κερατσίνι και μετά Πέραμα (με προοπτική κατασκευής της γέφυρας προς Σαλαμίνα).

Αυτό κανείς δεν το έχει προτείνει, αλλά συζητάνε για να φτιάξουν και άλλο επίπεδο κάτω από την Αττική Οδό στο Μαρούσι. Λες και στην Αθήνα υπάρχουν μόνο τα βόρεια προάστεια!

George είπε...

"είναι γεγονός ότι δόθηκε προτεραιότητα στα έργα της περιφέρειας του πακέτου των λεγόμενων Δρόμων Ανάπτυξης αφήνοντας τις επεκτάσεις της Αττικής Οδού για το τέλος(κακώς ίσως αφού στην Αθήνα ζεί περίπου το 40% του συνολικού πληθυσμού της Ελλάδας)"

Αυτό είναι κ το πρόβλημα όμως. Πρεπει να γινουν εργα π να διευκολυνουν την αποκεντρωση το γρηογοροτερο δυνατον καθως ηδη εχουμε αργησει κ θεωρειται τελειωμενη υποθεση πλεον. Πάλι την Αττικη στο κεντρο? Κ αλλη καθυστερηση για την περιφαρεια?? Φτανει.

Την μια μιλαμε για αποκεντρωση την αλλη χρησιμοποιουμε το κέντρο ως επιχειρημα? Να προσεχουμε τι λεμε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα