Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 22 Νοεμβρίου 2007

Μετρό Γρ. 1 (Ηλεκτρικός)- Βόρεια επέκταση.

Ενώ πολλές περιοχές της Αθήνας και του Πειραιά δεν έχουν εξυπηρέτηση Μετρό ο ΗΣΑΠ ετοιμάζει μια επέκταση που ουσιαστικά βγαίνει εκτός πόλης. Εδώ και περίπου 1 χρόνο εξαγγέλθηκε από τον ΗΣΑΠ και εχτές επανεξαγγέλθηκε απο τον Υπουργό Μετ. η επέκταση της γραμμής από την Κηφισιά ως τον Άγιο Στέφανο με συνολικά 6 Σταθμούς και υπογειοποίηση του Σταθμού Κηφισιά.
Η όλη επέκταση σχεδιάζεται να γίνει σε 2 φάσεις. Η πρώτη φάση περιλαμβάνει την κατασκευή 4 νέων Σταθμών ξεκινώντας ακριβώς μετά το Σταθμό ΚΑΤ μήκους 6,5χλμ και οι τοποθεσίες είναι οι εξής: Υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιά. Νέος Υπόγειος σταθμός επί της Τατοΐου στο ύψος του αθλητικού ομίλου Κηφισιάς. Νέος Υπόγειος σταθμός στην τριγωνική νησίδα στη διασταύρωση Τρικούπη και Θησέως (Νέα Ερυθραία). Νέος Υπόγειος σταθμός παράπλευρα της Θησέως στη συμβολή Αγ. Σαράντα και Ισμήνης στο Καστρί. Νέος Υπόγειος σταθμός στο 20ο χλμ Ε.Ο Αθηνών – Λαμίας 1.100 μέτρα πριν την γέφυρα του ΟΣΕ. (Στη θέση αυτή προβλέπεται να κατασκευαστεί πάρκινγκ καθώς και ένα νέο αμαξοστάσιο).
Η δεύτερη φάση περιλαμβάνει την περαιτέρω επέκταση της γραμμής έως και τον Άγιο Στέφανο με 2 Σταθμούς μήκους 4,6χλμ (!!!). Οι τοποθεσίες των Σταθμών θα είναι: Νέος Υπόγειος σταθμός 150 μέτρα στη Λεωφόρο Μαραθώνος (Κοινότητα Άνοιξης). Νέος Υπόγειος σταθμός βόρεια του σημερινού σταθμού ΟΣΕ στον Άγιο Στέφανο. Η δική μου ένσταση δεν αφορά την κατασκευή μιας μάλλον πολυδάπανης επέκτασης αλλά το υψηλό κόστος σε σχέση με την εμπορικότητα που θα έχει αυτή γραμμή. Αλήθεια πόσους κατοίκους και εργαζομένους προβλέπει να εξυπηρετεί σε καθημερινή βάση η επέκταση; Δεν μπόρεσα να βρω στοιχεία...
Εν πάσει περιπτώσει η πρώτη φάση προβλέπει έναρξη λειτουργίας σύμφωνα με δηλώσεις του Υπουργού Μεταφορών περί το 2012 και η δεύτερη φάση το 2017. Μέχρι τότε μήπως να έβλεπαν εκεί στον ΗΣΑΠ και τις περιοχές στα πυκνοδομημένα Δυτικά Προάστια και τα Προάστια του Πειραιά; Λέω μήπως.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Entelos ahristo ergo, toulahisto vrahi-mesoprothesma. Iparhoun megaliters anagkes allou stin Attiki.

Ανώνυμος είπε...

Μόνο αν γίνει η επέκταση υπέργεια θα συμφέρει. (Αν και θα γκρινιάζουν οι κάτοικοι ότι δε μπορούν να περάσουν από τη μια πλευρά της γραμμής στην άλλη.) Αν γίνει όμως υπόγεια το κόστος θα είναι μεγάλο και η μεταφορική αξία μικρή.

Ανώνυμος είπε...

Μαλλον είσαστε λίγο ασχετοι με ην αναπτυξη της περιοχης.Η γραμμη αναμένεται να εξυπηρετει 100000 επιβάτες ημερησίως. Τα εργοστάσια στην περιοχη και οι βιομηχανίες φυτρώνουν η μια μετά την άλλη σε αντίθεση με το κέντρο της Αθήνας και του Πειραια που είναι αντιπαραγωγικά και χρονοβόρα στις επιχειρήσεις.Αν έχετε καποια αμφιβολία κάντε μια βόλτα μέχρι τον Ελαιώνα και τον Κεραμεικό να δείτε τα άχρηστα πλάνα επέκτασης του μετρό.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα