Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 2 Νοεμβρίου 2007

Μετρο Γραμμή 3 -Τελευταία Νέα

Ιστορικό
Η Γραμμή 3 έχει μήκος 15,6 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής καθώς και 20 χιλιόμετρα επίγειας γραμμής με συνολικά 14 Σταθμούς. Το πρώτο τμήμα που παραδόθηκε ήταν το Σύνταγμα – Εθνική Άμυνα τον Ιανουάριο του 2000. Τον Απρίλιο του 2003 προστέθηκε ο Σταθμός Μοναστηράκι στο Δυτικό άκρο. Τον Αύγουστο του 2004 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΧΑΛΑΝΔΡΙ, ΔΟΥΚΙΣΣΗΣ ΠΛΑΚΕΝΤΙΑΣ, ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ στο Ανατολικό Άκρο. Τον Ιούλιο του 2006 προστέθηκαν οι Σταθμοί ΚΑΝΤΖΑ και ΚΟΡΩΠΙ. Τον Αύγουστο 2006 προστέθηκε και ο σταθμός ΠΑΛΛΗΝΗ. Τον Μάιο 2007 προστέθηκε η μεγάλη επέκταση από Μοναστηράκι με τους Σταθμούς ΚΕΡΑΜΕΙΚΟΣ– ΕΛΑΙΩΝΑΣ – ΑΙΓΑΛΕΩ.
Επεκτάσεις
Αυτή τη στιγμή είναι σε εξέλιξη 2 επεκτάσεις μήκους 1,5χλμ με 4 Σταθμούς. Ταυτόχρονα προχωράει και η μελέτη για την εγκατάσταση των ΚΤΕΛ (ΚΣΥΛ- Κεντρικός Σταθμός Υπεραστικών Λεωφορείων) στο σταθμό Ελαιώνας.
Επίσης σε πλήρη εξέλιξη είναι οι εργασίες επέκτασης από το ΑΙΓΑΛΕΩ στο ΧΑΙΔΑΡΙ από τον Απρίλιο 2006 με χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης τον Δεκέμβριο του 2008. Ο μετροπόντικας έπιασε δουλεία τον Νοέμβριο 2006 ενώ από τις αρχές του 2007 σκάβεται ταυτόχρονα σε 4 σημεία προκειμένου να ολοκληρωθεί εγκαίρως. Πρόκειται για επέκταση 1,5χλμ με 1 σταθμό. Κατασκευάζεται και το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα.
Σε ρυθμούς κατασκευής είναι και η εργολαβία ολοκλήρωσης των ενδιάμεσων σταθμών ΧΟΛΑΡΓΟΣ (Δεκέμβριος 2008) ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ(Καλοκαίρι 2008), ΑΓΙΑ ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ (Σεπτέμβριος 2009) από τις 15 Μαρτίου 2007 με ανάδοχο την Κ/Ξ. ΑΕΓΕΚ- IMPREGILO-ALSTOM. Το ενδιαφέρον σε αυτή την επέκταση είναι η διακοπή λειτουργίας της γραμμής από την Εθνική Άμυνα έως το Χαλάνδρι για 6 μήνες από το Φεβρουάριο 2008 λόγω μη κατασκευής του κελύφους του Σταθμού Αγία Παρασκευή..
Τον Ιούνιο 2006 ξεκίνησε η δημοπράτηση της πολυαναμενόμενης επέκτασης από το ΧΑΙΔΑΡΙ στη ΕΥΑΓΓΕΛΙΣΤΡΙΑ μήκους 8,2χλμ με 7 Σταθμούς. Το έργο αναμένεται να ξεκινήσει να κατασκευάζεται την άνοιξη του 2008 με την υπογραφή του αναδόχου και να ολοκληρωθεί 5,5 χρόνια μετά (2013). Ο διαγωνισμός είναι σε εξέλιξη.
Στο σύνολό τους μετά τις προγραμματισμένες επεκτάσεις η Γραμμή 3 θα έχει 49χλμ μήκος (28,5 υπόγεια) και 28 σταθμούς.
Μελλοντικά Σχέδια
Οτιδήποτε για μελλοντικές επεκτάσεις δεν υπάρχει κάτι νεότερο προς στιγμή αλλά είναι πολύ πιθανό τα επόμενα χρόνια να δούμε επεκτάσεις προς Μελίσσια και προς τα νότια προάστια.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Τη γραμμή 3 πραγματικά τη χαίρομαι, και για την ομορφιά των περισσότερων σταθμών αλλά και για τα διαμπερή τρένα που χρησιμοποιούνται κατά κόρον σε αυτή. Φοβερή εξυπηρέτηση για τους τουρίστες αποτελεί η απευθείας σύνδεση του αεροδρομίου με το κέντρο της πόλης.

Δυστυχώς η εξάμηνη διακοπή που προβλέπεται από το Φεβρουάριο του 2008 δείχνει το βιαστικό σχεδιασμό λόγω των Ολυμπιακών Αγώνων. Τα λεωφορεία που θα υποκαταστήσουν το μετρό θα κάνουν κάνα μισάωρο από την Εθνική Άμυνα ως την Πλακεντίας. Έτσι καλύτερη λύση φαίνεται ότι είναι ο Προαστιακός ως τη Νερατζιώτισσα και από κει η γραμμή 1 του μετρό (εκνευρίζομαι όταν την αποκαλούν «ηλεκτρικό»), αφού ο προαστιακός από Νερατζιώτισσα προς Πειραιά έχει αραιά δρομολόγια.

Όσον αφορά τις επεκτάσεις, έχω γράψει και σε άλλο σχόλιο ότι φοβάμαι καθυστερήσεις στο κομμάτι κάτω από το σημερινό σταθμό του ΗΣΑΠ στον Πειραιά, λόγω διείσδυσης υδάτων από τη θάλασσα και στη συνέχεια προς Δημοτικό Θέατρο και Ευαγγελίστρια λόγω περάσματος κάτω από πολυκατοικίες.

Σχόλιο από: Τάσος

Anastasios είπε...

Είναι κρίμα που η γραμμή 3 θα παρακάμψει τελικά την πλατεία Αγίας Παρασκευής, κομβικό σημείο στα ανατολικά προάστια. Ένας σταθμός εκεί θα εξυπηρετούσε πολλούς κατοίκους, εργαζομένους και επισκέπτες της Αγίας Παρασκευής. Για το θέμα αυτό είχα διαβάσει το αφιέρωμα της τοπικής εφημερίδας POLIS PRESS (τεύχος 8, ΦΩΣ ΣΤΟ ΤΟΥΝΕΛ ΤΟΥ ΜΕΤΡΟ), αλλά με τις αλληλοκατηγορίες δεν κατάλαβα ποιος τελικά το «έδιωξε» από την πλατεία. Πάντως η ευκαιρία για μετρό στην Αγία Παρασκευή χάθηκε σίγουρα για πολλά από τα επόμενα χρόνια (δεκαετίες...).

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα