Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 14 Νοεμβρίου 2007

Και άλλα ενδιαφέροντα σχόλια επισκεπτών

Anastasios είπε...
Κατ’ αρχάς συγχαρητήρια για το περιεχόμενο του ιστολογίου. Είναι πολύ ενδιαφέροντα τα θέματα με τα οποία ασχολείσαι.
α) Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (Μ.Α.Μ.) που ολοκληρώθηκε το 2000-01 (Έκθεση 4) προέβλεπε τις εξής γραμμές μετρό:2 Πετρούπολη – Γλυφάδα με κλάδο Πανεπιστήμιο – Γαλάτσι3 Πειραιάς – Αεροδρόμιο (μέσω Πικερμίου) με κλάδο Πανόρμου – Παράδεισος(χάρτης προβλεπόμενου δικτύου μετρό: 1,17 MB, 294 KB, χάρτης όλου του συστήματος: 1,30 MB, 298 KB – τι προέβλεπε η 3η έκθεση της Μ.Α.Μ.: 311wt8.jpg)Όπως ξέρεις, οι κλάδοι των γραμμών 2 και 3 τελικά συνενώθηκαν ώστε με την προσθήκη κάποιων ενδιάμεσων σταθμών να προκύψει η υπό μελέτη 4η γραμμή του μετρό. Επίσης η χάραξη Πλακεντίας – Αεροδρόμιο μέσω Παλλήνης και Πικερμίου δεν υλοποιήθηκε, αντιθέτως το μετρό προσέγγισε το αεροδρόμιο μέσω του διαδρόμου του προαστιακού σιδηροδρόμου. β) Όσον αφορά την μετρική σιδηροδρομική γραμμή από τους Αγίους Αναργύρους έως τα Άνω Λιόσια (που συνεχίζει προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Μέγαρα κτλ. – χάραξη των Σ.Π.Α.Π.), δυστυχώς είναι άγνωστο το μέλλον της.
● Η γραμμή αυτή από Αγίους Αναργύρους έως Ελευσίνα είναι διπλή. Η μία είναι μετρική, ενώ η άλλη συνδυασμένου (μεικτού) εύρους και συνδέεται με τον άξονα Πειραιά – Σ.Κ.Α. Η μετρική γραμμή έχει αποκοπεί στα Μυκονιάτικα (μεταξύ Τριών Γεφυρών και Αγίων Αναργύρων), ενώ πιο πριν στη θέση της έχει στρωθεί από την αρχή κανονική γραμμή. Μετά την Ελευσίνα η μετρική γραμμή συνεχίζει μονή.
● Ο Ο.Σ.Ε. δεν έχει διευκρινίσει τι θα γίνει η γραμμή αυτή. Παλιότερα είχε δημοσιεύσει χάρτες όπου αξιοποιείται μόνο το τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα της γραμμής για προαστιακά δρομολόγια (Πειραιάς ή Αθήνα – Μέγαρα, υποθέτω μετά από μετατροπή της υφιστάμενης γραμμής σε κανονικού εύρους): diktyo_2004.jpg, diktyo_2010.jpg, suburban.jpg (χάρτες από το παλιό site του Ο.Σ.Ε. φυλαγμένοι στο archive.org)
● Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό δεν παρενέβη στα σχέδια του Ο.Σ.Ε., οπότε στους χάρτες της η γραμμή Αγίων Αναργύρων – Άνω Λιοσίων δεν αξιοποιείται. Αντίθετα, το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Ε.Μ.Π., στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Ολοκληρωμένο δίκτυο τραμ στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθηνών», έχει παρουσιάσει μελέτη για αξιοποίηση της γραμμής με ελαφρύ μετρό / tram-train («Διερεύνηση σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς των Άνω Λιοσίων και του Θριασίου με το κέντρο της Αθήνας», Νοέμβριος 2005). Τα δρομολόγια που προτείνονται είναι Κάτω Πατήσια (εναλλακτικά Άγιοι Ανάργυροι ή στ. Λαρίσης) – Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ο σχετικός χάρτης: ath-ele_lrt-1.jpg . Για το tram-train βλ. και σχετικό δημοσίευμα του δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.*Έγραψα είναι άγνωστο το μέλλον της γιατί κάποιοι (στον Ο.Σ.Ε. και όχι μόνο) δεν κοιτάζουν το συμφέρον του επιβατικού κοινού, αλλά φοβούνται ότι αν υλοποιηθούν τέτοια δρομολόγια θα κόβουν επιβάτες από τον προαστιακό!
Τι πρέπει να γίνει κατά τη γνώμη μου:● Να προχωρήσουν όλες οι επεκτάσεις του μετρό που προέβλεπε η Μ.Α.Μ. σύμφωνα και με τις μετέπειτα αναθεωρήσεις ώστε να έχουμε τις γραμμές Πετρούπολη – Γλυφάδα, Πειραιάς (Ευαγγελίστρια) – Αεροδρόμιο και Γαλάτσι – Μαρούσι (επιφυλάξεις έχω μόνο στη χάραξη της γραμμής 4 στην περιοχή του Ζωγράφου). ● Το σχέδιο του Ο.Α.Σ.Α. για εξ ολοκλήρου υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 (Η.Σ.Α.Π.) από την Κηφισιά μέχρι τον Άγιο Στέφανο το θεωρώ περιττή πολυτέλεια σε αυτή τη φάση. Ας επεκταθεί αρχικά μέχρι τη Νέα Ερυθραία ή την Εθνική Οδό και βλέπουμε (άλλες περιοχές έχουν πολύ μεγαλύτερη προτεραιότητα).● Είναι εμφανής η ανάγκη για κατασκευή μιας νέας κυκλικής γραμμής μετρό που να συνδέει όλες τις υπόλοιπες μεταξύ τους, όπως και τις γραμμές τραμ και προαστιακού σιδηροδρόμου. Η 5η γραμμή θα εξυπηρετεί περιφερειακές μετακινήσεις, θα αποσυμφορήσει το κεντρικό τμήμα του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και θα καλύψει σημαντικούς πόλους έλξης που δεν καλύπτονται καθόλου από μέσα σταθερής τροχιάς (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη, Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Πειραιά, πιθανώς Αττικό Νοσοκομείο). Γι’ αυτήν θα γράψω σε επόμενο σχόλιο.● Να αξιοποιηθεί ο διάδρομος των Σ.Π.Α.Π. οπωσδήποτε στο τμήμα μεταξύ Αγίων Αναργύρων και Ελευσίνας, κατά προτίμηση δρομολόγια να γίνονται από τα Κάτω Πατήσια έως και τα Μέγαρα. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να καταργούμε υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές!Επίσης● να προχωρήσουν τα σχέδια για προαστιακό σιδηρόδρομο στα Μεσόγεια μέχρι το Λαύριο και τη Ραφήνα και● να υλοποιηθεί η μελέτη του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος για εκτεταμένο δίκτυο τραμ.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα