Anastasios είπε...
Κατ’ αρχάς συγχαρητήρια για το περιεχόμενο του ιστολογίου. Είναι πολύ ενδιαφέροντα τα θέματα με τα οποία ασχολείσαι.
α) Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό (Μ.Α.Μ.) που ολοκληρώθηκε το 2000-01 (Έκθεση 4) προέβλεπε τις εξής γραμμές μετρό:2 Πετρούπολη – Γλυφάδα με κλάδο Πανεπιστήμιο – Γαλάτσι3 Πειραιάς – Αεροδρόμιο (μέσω Πικερμίου) με κλάδο Πανόρμου – Παράδεισος(χάρτης προβλεπόμενου δικτύου μετρό: 1,17 MB, 294 KB, χάρτης όλου του συστήματος: 1,30 MB, 298 KB – τι προέβλεπε η 3η έκθεση της Μ.Α.Μ.: 311wt8.jpg)Όπως ξέρεις, οι κλάδοι των γραμμών 2 και 3 τελικά συνενώθηκαν ώστε με την προσθήκη κάποιων ενδιάμεσων σταθμών να προκύψει η υπό μελέτη 4η γραμμή του μετρό. Επίσης η χάραξη Πλακεντίας – Αεροδρόμιο μέσω Παλλήνης και Πικερμίου δεν υλοποιήθηκε, αντιθέτως το μετρό προσέγγισε το αεροδρόμιο μέσω του διαδρόμου του προαστιακού σιδηροδρόμου. β) Όσον αφορά την μετρική σιδηροδρομική γραμμή από τους Αγίους Αναργύρους έως τα Άνω Λιόσια (που συνεχίζει προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα, Μέγαρα κτλ. – χάραξη των Σ.Π.Α.Π.), δυστυχώς είναι άγνωστο το μέλλον της.
● Η γραμμή αυτή από Αγίους Αναργύρους έως Ελευσίνα είναι διπλή. Η μία είναι μετρική, ενώ η άλλη συνδυασμένου (μεικτού) εύρους και συνδέεται με τον άξονα Πειραιά – Σ.Κ.Α. Η μετρική γραμμή έχει αποκοπεί στα Μυκονιάτικα (μεταξύ Τριών Γεφυρών και Αγίων Αναργύρων), ενώ πιο πριν στη θέση της έχει στρωθεί από την αρχή κανονική γραμμή. Μετά την Ελευσίνα η μετρική γραμμή συνεχίζει μονή.
● Ο Ο.Σ.Ε. δεν έχει διευκρινίσει τι θα γίνει η γραμμή αυτή. Παλιότερα είχε δημοσιεύσει χάρτες όπου αξιοποιείται μόνο το τμήμα Άνω Λιόσια – Μέγαρα της γραμμής για προαστιακά δρομολόγια (Πειραιάς ή Αθήνα – Μέγαρα, υποθέτω μετά από μετατροπή της υφιστάμενης γραμμής σε κανονικού εύρους): diktyo_2004.jpg, diktyo_2010.jpg, suburban.jpg (χάρτες από το παλιό site του Ο.Σ.Ε. φυλαγμένοι στο archive.org)
● Η Μελέτη Ανάπτυξης Μετρό δεν παρενέβη στα σχέδια του Ο.Σ.Ε., οπότε στους χάρτες της η γραμμή Αγίων Αναργύρων – Άνω Λιοσίων δεν αξιοποιείται. Αντίθετα, το Εργαστήριο Αστικού Περιβάλλοντος του Ε.Μ.Π., στο πλαίσιο του ερευνητικού προγράμματος «Ολοκληρωμένο δίκτυο τραμ στο Πολεοδομικό Συγκρότημα Αθηνών», έχει παρουσιάσει μελέτη για αξιοποίηση της γραμμής με ελαφρύ μετρό / tram-train («Διερεύνηση σύνδεσης με μέσο σταθερής τροχιάς των Άνω Λιοσίων και του Θριασίου με το κέντρο της Αθήνας», Νοέμβριος 2005). Τα δρομολόγια που προτείνονται είναι Κάτω Πατήσια (εναλλακτικά Άγιοι Ανάργυροι ή στ. Λαρίσης) – Ναυπηγεία Ελευσίνας. Ο σχετικός χάρτης: ath-ele_lrt-1.jpg . Για το tram-train βλ. και σχετικό δημοσίευμα του δικτύου Ε.Π.Ι.Β.Α.ΤΗ.Σ.*Έγραψα είναι άγνωστο το μέλλον της γιατί κάποιοι (στον Ο.Σ.Ε. και όχι μόνο) δεν κοιτάζουν το συμφέρον του επιβατικού κοινού, αλλά φοβούνται ότι αν υλοποιηθούν τέτοια δρομολόγια θα κόβουν επιβάτες από τον προαστιακό!
Τι πρέπει να γίνει κατά τη γνώμη μου:● Να προχωρήσουν όλες οι επεκτάσεις του μετρό που προέβλεπε η Μ.Α.Μ. σύμφωνα και με τις μετέπειτα αναθεωρήσεις ώστε να έχουμε τις γραμμές Πετρούπολη – Γλυφάδα, Πειραιάς (Ευαγγελίστρια) – Αεροδρόμιο και Γαλάτσι – Μαρούσι (επιφυλάξεις έχω μόνο στη χάραξη της γραμμής 4 στην περιοχή του Ζωγράφου). ● Το σχέδιο του Ο.Α.Σ.Α. για εξ ολοκλήρου υπόγεια επέκταση της γραμμής 1 (Η.Σ.Α.Π.) από την Κηφισιά μέχρι τον Άγιο Στέφανο το θεωρώ περιττή πολυτέλεια σε αυτή τη φάση. Ας επεκταθεί αρχικά μέχρι τη Νέα Ερυθραία ή την Εθνική Οδό και βλέπουμε (άλλες περιοχές έχουν πολύ μεγαλύτερη προτεραιότητα).● Είναι εμφανής η ανάγκη για κατασκευή μιας νέας κυκλικής γραμμής μετρό που να συνδέει όλες τις υπόλοιπες μεταξύ τους, όπως και τις γραμμές τραμ και προαστιακού σιδηροδρόμου. Η 5η γραμμή θα εξυπηρετεί περιφερειακές μετακινήσεις, θα αποσυμφορήσει το κεντρικό τμήμα του μητροπολιτικού σιδηροδρόμου και θα καλύψει σημαντικούς πόλους έλξης που δεν καλύπτονται καθόλου από μέσα σταθερής τροχιάς (Πανεπιστημιούπολη, Πολυτεχνειούπολη, Τ.Ε.Ι. Αθήνας και Πειραιά, πιθανώς Αττικό Νοσοκομείο). Γι’ αυτήν θα γράψω σε επόμενο σχόλιο.● Να αξιοποιηθεί ο διάδρομος των Σ.Π.Α.Π. οπωσδήποτε στο τμήμα μεταξύ Αγίων Αναργύρων και Ελευσίνας, κατά προτίμηση δρομολόγια να γίνονται από τα Κάτω Πατήσια έως και τα Μέγαρα. Δεν έχουμε την πολυτέλεια να καταργούμε υπάρχουσες σιδηροδρομικές γραμμές!Επίσης● να προχωρήσουν τα σχέδια για προαστιακό σιδηρόδρομο στα Μεσόγεια μέχρι το Λαύριο και τη Ραφήνα και● να υλοποιηθεί η μελέτη του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος για εκτεταμένο δίκτυο τραμ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
Δεν υπάρχουν σχόλια:
Δημοσίευση σχολίου