Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 3 Ιανουαρίου 2008

2008 : μια χρονιά που σπρώχνει μπροστά την Ελλάδα - ΜΕΡΟΣ 2ο

ΑΣΤΙΚΑ ΜΕΣΑ ΣΤΑΘΕΡΗΣ ΤΡΟΧΙΑΣ (ΜΕΤΡΟ-ΤΡΑΜ)
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ (ΓΡΑΜΜΗ 2)
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟ (ΓΡΑΜΜΗ 2)
- ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣΘΕΣΗ 3 ΣΤΑΘΜΩΝ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΧΑΙΔΑΡΙ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ (ΓΡΑΜΜΗ 3)
- ΥΠΟΓΕΙΟΠΟΙΗΣΗ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΥ ΑΠΟ ΝΕΟ ΦΑΛΗΡΟ ΕΩΣ ΠΕΙΡΑΙΑ ΚΑΙ ΝΕΟΣ ΣΤΑΘΜΟΣ ΚΑΜΙΝΙΑ (ΓΡΑΜΜΗ 1)
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗ 1 Ν.Σ. ΣΤΑΘΜΟΣ- ΝΕΑ ΕΛΒΕΤΙΑ
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΜΕΤΡΟ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΑΤΤΙΚΟ ΤΡΑΜ ΠΡΟΣ ΠΕΙΡΑΙΑ
Το μεγαλύτερο έργο Μετρό στη χώρα μας είναι η κατασκευή του Μετρό Θεσσαλονίκης. Ένα μεγάλο έργο που θα βοηθήσει σημαντικά στο κυκλοφοριακό πρόβλημα της Θεσσαλονίκης. Κατασκευάζονται 9,6χλμ γραμμής με 13 Σταθμούς και η παράδοση τους προβλέπεται εντός του 2012.

Επεκτάσεις του Αττικού Μετρό:
Γραμμή 2 - Νότια Επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο μέχρι το Ελληνικό (5,5χλμ γραμμής με 4 Σταθμούς) και παράδοση το 2009,
Γραμμή 2 -Δυτική Επέκταση από Άγιο Αντώνιο έως Ανθούπολη (1,5χλμ γραμμής με 2 Σταθμούς) με παράδοση το 2008.
Γραμμή 3 - πρόσθεση 3 Σταθμών στη Γραμμή προς Δουκίσσης Πλακεντίας με παράδοση το 2008.
Γραμμή 3 - Δυτική επέκταση από Αιγάλεω μέχρι Χαϊδάρι (1,5χλμ γραμμής με 1 Σταθμό) το 2008.
Γραμμή 3 - Επέκταση από Χαϊδάρι προς Πειραιά (8,1χλμ γραμμής με 7 Σταθμούς) με παράδοση το 2013.
Επεκτάσεις Αττικού Τραμ: Επέκταση προς Πειραιά (3χλμ) με παράδοση το 2011

Υπό μελέτη
- Η νέα Γραμμή 4 (20χλμ γραμμής με 20 Σταθμούς), με κατεύθυνση Γαλάτσι – Κέντρο Αθήνας- Ζωγράφου- Μαρούσι.
- Η επέκταση της Γραμμής 1 από Κηφισιά έως Ε.Ο Αθηνών Λαμίας με 5 Σταθμούς.
- Επεκτάσεις του Μετρό Θεσσαλονίκης : προβλέπονται 11,0 χλμ γραμμής με 10 νέους Σταθμούς προς Καλαμαριά και Σταυρούπολη.
- Επεκτάσεις Αττικού Τραμ: επέκταση προς Ελληνικό μέσω Λ. Ποσειδώνος με παράδοση το 2013.

ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΙ
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ ΑΘΗΝΑ- ΣΚΑ (ΟΣΕ ΚΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ)
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΞΥΛΟΚΑΣΤΡΟ (2010) – ΠΑΤΡΑ (2013)
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΧΑΛΚΙΔΑ-ΘΗΒΑ
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΠΡΟΣ ΛΑΥΡΙΟ
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΟΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ ΠΡΟΣ ΚΑΤΕΡΙΝΗ- ΛΑΡΙΣΑ
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΟΣΕ ΚΕΝΤΡΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ ΑΘΗΝΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ
- ΑΝΑΒΑΘΜΙΣΗ ΑΞΟΝΑ ΣΚΑ- ΚΙΑΤΟ- ΠΑΤΡΑΣ ΜΕ ΗΛΕΚΤΡΟΚΙΝΗΣΗ (ΟΣΕ ΚΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ)

Υπό μελέτη
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΔΥΤΙΚΟΥ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΟΥ ΑΞΟΝΑ (ΙΩΑΝΝΙΝΑ- ΑΝΤΙΡΡΙΟ- ΡΙΟ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ)
- ΑΝΑΠΤΥΞΗ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΣΙΔΗΡΟΔΡΟΜΙΚΗΣ ΓΡΑΜΜΗΣ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΚΗΠΟΙ ΕΒΡΟΥ)
- ΕΠΕΚΤΑΣΗ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΥ ΠΡΟΣ ΡΑΦΗΝΑ

Πολλά σχέδια για το μέλλον υπάρχουν για τον ΟΣΕ, τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Αθηνών αλλά και τον Προαστιακό Σιδηρόδρομο Θεσσαλονίκης. Αυτή τη στιγμή τα έργα είναι υπό κατασκευή ενώ ηλεκτροκίνηση υπάρχει μόνο στο κομμάτι Θεσσαλονίκη –Εύζωνοι και στο τμήμα του Προαστιακού Νερατζιώτισσα- Αεροδρόμιο. Πολύ μεγάλα έργα εκσυγχρονισμού γίνονται σε όλη τη χώρα. Ο Προαστιακός Αθηνών θα προσθέσει 4 Σταθμούς από την Αθήνα προς το ΣΚΑ. Το καλοκαίρι του 2010 θα παραδοθεί η επέκταση Κιάτο-Ξυλόκαστρο. Επίσης υπό κατασκευή είναι οι διαδρομές προς Χαλκίδα και Θήβα. Υπό μελέτη είναι οι επεκτάσεις προς Ραφήνα και Λαύριο. Ξεκίνησε ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης προς Λιτόχωρο και μελλοντικά προς Λάρισα, Χαλκιδική και Έδεσσα.
Ο ΟΣΕ κάνει μεγάλες προσπάθειες να αναπτύξει ένα μοντέρνο δίκτυο πανελλαδικά και αυτή τη στιγμή γίνονται μεγάλα έργα στη διαδρομή Λιανοκλάδι- Δομοκός και Κιάτο-Πάτρα. Τα έργα αυτά θα παραδίδονται σταδιακά από το 2009 έως το 2013. Η ηλεκτροκίνηση της Γραμμής Πάτρα- Αθήνα- Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι είναι υπό κατασκευή και πρόκειται να ολοκληρωθεί περί το 2013.


Νέα έργα στην Ελλάδα 2008-2013
Μια νέα γενιά έργων βρίσκεται σε στάδιο μελέτης από το ΥΠΕΧΩΔΕ. Τα σημαντικότερα από αυτά είναι:
-Εγνατία Οδός: Κάθετος Άξονας Θεσσαλονίκη –Σέρρες –Προμαχώνας
-Τρίκαλα - Άρτα
-Λάρισα - Φάρσαλα
-Λαμία - Ιτέα - Αντίρριο
-Αγρίνιο - Καρπενήσι
-Χαλκίδα – Ψαχνά – Ιστιαία - Αιδηψός
-Σύνδεση Πρέβεζας με Ιόνια Οδό
-Σύνδεση Λευκάδας με Άκτιο
-Τρίπολη - Βυτίνα - Αρχαία Ολυμπία
-Αναβάθμιση Λεωφόρου Θηβών
-Επέκταση ταχείας Λεωφόρου Μαρκοπούλου – Λαυρίου στο Σούνιο
-Κατασκευή Λεωφόρου Κύμης και σύνδεση της με ΝΕΟ
-Ενοποίηση ελεύθερων χώρων Νέου Γηπέδου ΠΑΟ
-Υπογειοποίηση Λεωφόρου Αλεξάνδρας στο ύψος παλαιού Γηπέδου ΠΑΟ
-Αναβάθμιση ΒΟΑΚ
-Κατασκευή ΝΟΑΚ

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα