Υποδομές στην Ελλάδα

Τετάρτη 2 Ιανουαρίου 2008

2008 : μια χρονιά που σπρώχνει μπροστά την Ελλάδα - MEΡΟΣ 1ο

Η Ελλάδα τα τελευταία χρόνια έχει να επιδείξει μεγάλη πρόοδο σε όλους τους τομείς και έχει μειώσει αισθητά την απόσταση που τη χωρίζει από τις υπόλοιπες προηγμένες χώρες της Δυτικής Ευρώπης. Νέοι Αυτοκινητόδρομοι ( Αττική Οδός- Αθήνα Κιάτο ΠΑΘΕ -εκτός τμημάτων Μαλλιακού και Τεμπών- ολοκλήρωση περίπου 550χλμ στην Εγνατία-), Αεροδρόμια (Ελ. Βενιζέλος- ένα από τα καλύτερα αεροδρόμια στην κατηγορία του στον κόσμο), η γέφυρα του Ρίο – Αντίρριο , το Αττικό Μετρό (2 Γραμμές 31Χλμ με 31 σταθμούς), ο Προαστιακός Σιδηρόδρομος, το Αττικό Τραμ και άλλα έργα ώθησαν την Ελλάδα μπροστά και βελτίωσαν την ποιότητα ζωής των πολιτών που ζουν σε αυτή τη χώρα.
Όμως αυτά είναι η αρχή. Η συνέχεια προβλέπεται πιο συναρπαστική και υπόσχεται σε 6-7 χρόνια από σήμερα η Ελλάδα να συγκαταλέγεται στις πιο μοντέρνες συγκοινωνιακά χώρες της Ευρώπης. Η αλήθεια είναι ότι γκρινιάζουμε συχνά, θέλω όμως να πιστεύω ότι ειναι δημιουργική γκρίνια και μέσα από τον διάλογο και την πίεση βγαίνουν πάντα θετικά αποτελέσματα,
Το όραμα πολλών γενεών Ελλήνων έχει αρχίσει ήδη να παίρνει σάρκα και οστά.
Ας ρίξουμε μια ματιά στο τι πρόκειται να γίνει στην Ελλάδα τα επόμενα χρόνια
ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΙ
- ΕΡΓΑ ΤΕΜΠΩΝ- ΣΚΟΤΙΝΑΣ (ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΘΕ)
- ΕΡΓΑ ΜΑΛΛΙΑΚΟΥ (ΟΛΟΚΛΗΡΩΣΗ ΠΑΘΕ)
- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΗΓΟΥΜΕΝΙΤΣΑ-ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ- ΚΗΠΟΙ ΕΒΡΟΥ)
- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΙΟΝΙΑΣ ΟΔΟΥ (ΑΝΤΙΡΡΙΟ- ΙΩΑΝΝΙΝΑ)
- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ-ΤΡΙΠΟΛΗ ΚΑΛΑΜΑΤΑ ΚΑΙ ΚΛΑΔΟΣ ΛΕΥΚΤΡΟ –ΣΠΑΡΤΗ
- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΟΡΙΝΘΟΣ- ΠΑΤΡΑ-ΚΑΛΑΜΑΤΑ
- ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟΔΡΟΜΟΣ ΚΕΝΤΡΙΚΗΣ ΕΛΛΑΔΑΣ (ΛΑΜΙΑ- ΚΑΡΔΙΤΣΑ- ΤΡΙΚΑΛΑ- ΓΡΕΒΕΝΑ)
- ΥΠΟΘΑΛΑΣΣΙΑ ΑΡΤΗΡΙΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ
- ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ ΑΤΤΙΚΗΣ ΟΔΟΥ (ΠΡΟς ΡΑΦΗΝΑ ΚΑΙ ΛΑΥΡΙΟ, ΥΠΟΓΕΙΟΣ ΚΛΑΔΟΣ ΣΥΝΔΕΣΗΣ ΜΕ ΛΕΩΦΟΡΟΥΣ ΒΟΥΛΙΑΓΜΕΝΗΣ ΚΑΙ ΠΟΣΕΙΔΩΝΟΣ)
- ΒΟΡΕΙΟΣ ΟΔΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΚΡΗΤΗΣ (ΒΟΑΚ, ΚΑΣΤΕΛΛΙ- ΑΓΙΟΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ)
Μια ολόκληρη γενιά αυτοκινητοδρόμων ετοιμάζεται και θα ολοκληρωθεί με χρονικό ορίζοντα το 2013.
Η ολοκλήρωση του ΠΑΘΕ επιτέλους ξεκίνησε και είναι από τα πολύ σημαντικά έργα. Τα έργα των Τεμπών (σήραγγες 11.5χλμ και αρκετές γέφυρες) θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2011 βάζοντας τέλος στην ταλαιπωρία χιλιάδων οδηγών καθημερινά.
Τα έργα στο Μαλλιακό, μήκους 70χλμ, είναι σε εξέλιξη: το Σεπτέμβριο του 2007 παραδόθηκε η παράκαμψη Αγίου Κωνσταντίνου και Καμένων Βούρλων, ενώ τα έργα θα ολοκληρωθούν το καλοκαίρι του 2010. Έτσι ολοκληρώνεται ο αυτοκινητόδρομος Αθήνα – Θεσσαλονίκη.
Η ολοκλήρωση της Εγνατίας Οδού θα πραγματοποιηθεί στα τέλη του 2008 με τα τελευταία 120χλμ να έχουν αρχίσει να παραδίδονται σταδιακά από το 2007. Οι κάθετοι της Εγνατίας θα παραδοθούν και αυτοί μέχρι τα τέλη του 2008.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος- Τρίπολη – Καλαμάτα και ο κλάδος για Σπάρτη έχουν ξεκινήσει να κατασκευάζονται από το καλοκαίρι του 2007 και θα αρχίσουν να παραδίδονται τμηματικά από το τέλος του 2009 έως την ολοκλήρωση τους το Μάρτιο του 2011.
Η Ιόνια Οδός από το Αντίρριο μέχρι τα Ιωάννινα (σύνδεση με Εγνατία Οδό) ξεκίνησε να κατασκευάζεται από το καλοκαίρι του 2007 με χρονικό ορίζοντα το 2012 αλλά τμηματικά θα αρχίσει να παραδίδεται από το καλοκαίρι του 2009.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας (Λαμία-Γρεβενά) είναι ένας ολοκαίνουργιος Αυτοκινητόδρομος ο οποίος έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από το φθινόπωρο του 2007. Ο χρονικός ορίζοντας ολοκλήρωσης του έργου είναι μάλλον εντός του 2013.
Ο Αυτοκινητόδρομος Κόρινθος -Πάτρα-Καλαμάτα είναι ένα σημαντικό έργο το οποίο όμως δεν έχει αρχίσει ακόμα να κατασκευάζεται. Ο χρόνος παράδοσης του ορίζεται χρονικά μάλλον εντός του 2013.
Η υποθαλάσσια αρτηρία Θεσσαλονίκης έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται από τα μέσα του 2007 και ο χρόνος ολοκλήρωσης της ορίζεται εντός του 2011.
Οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού προς Ραφήνα και Λαύριο καθώς και το νέο τμήμα της περιφερειακής Υμηττού μέχρι την Λεωφόρο Ποσειδώνος είναι προς το παρόν σε εξέλιξη χωρίς να γνωρίζουμε την τύχη τους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα