Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 11 Ιανουαρίου 2008

Αττική Οδός: Χρειάζεται και ''υπόγειο" τμήμα;

Η Αττική Οδός με την παράδοση της στο κοινό δημιούργησε ελπίδες για βελτίωση των συγκοινωνιών σε όλη την Αττική. Όντως οι αποστάσεις μειώθηκαν σημαντικά και περιοχές όπως τα Μεσόγεια ήρθαν πολύ πιο κοντά με την Αθήνα. Επίσης η σύνδεση Βορείων και Νοτίων Προαστίων έγινε γρηγορότερη και ευκολότερη. Ακόμη και το Λαύριο ευνοήθηκε από την Αττική Οδό ενώ οι περιοχές Δυτικών Προαστίων, Ασπροπύργου και Ελευσίνας είδαν μεγάλη ανάπτυξη.
Τα προβλήματα κορεσμού του ιδιωτικού αυτού δρόμου είχαν επισημάνει αρκετοί συγκοινωνιολόγοι ακόμη και πριν την έναρξη λειτουργίας. Όντως επαληθεύθηκαν, αφού σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα στις ώρες αιχμής άρχισαν να δημιουργούνται ουρές και καθυστερήσεις στην ταχύτητα, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να σημειώνεται στο τμήμα Εθνικής Οδού-Δουκίσσης Πλακεντίας.
Έχει γίνει σχεδιαστικό λάθος μήπως; Η πρόβλεψη κίνησης και ο σχεδιασμός του Αυτοκινητοδρόμου έγινε για 200.000 μετακινήσεις ημερησίως. Με βάση αυτό το νούμερο, το πλάτος του δρόμου ήταν ικανό να αντέξει την κίνηση. Σήμερα έχουμε 290.000 μετακινήσεις ημερησίως, δηλαδή 45% περισσότερη κίνηση. Αυτό δημιουργεί και τον κορεσμό του δρόμου αλλά σίγουρα έγιναν πολύ σοβαρά λάθη στο σχεδιασμό. Με βάση τους χάρτες, το τμήμα που αναγκαστικά θα απορροφούσε την μεγαλύτερη κίνηση θα ήταν αυτό μεταξύ Ε.Ο-Δ. Πλακεντίας, αφού βρίσκεται στο κέντρο σχεδόν όλων των μετακινήσεων. Άρα θα έπρεπε σε αυτό το τμήμα να υπάρχουν 4-5 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Επίσης οι σταθμοί διοδίων στην Ε.Ο είναι υπερβολικά μικροί και δεν αντέχουν τέτοιο αριθμό αυτοκινήτων.
Τι γίνεται λοιπόν; Το καλοκαίρι που μας πέρασε βγήκαν δημοσιεύματα που μιλούσαν για νέο υπόγειο τμήμα του δρόμου με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, με εξόδους που θα έλυναν το πρόβλημα. Και σίγουρα θα ήταν μια πολύ καλή λύση αλλά εξαιρετικά δαπανηρή.
Μια σκέψη δική μου είναι να δημιουργηθεί το υπόγειο τμήμα αλλά χωρίς εξόδους, να διευκολύνει δηλαδή τις μετακινήσεις που δεν αφορούν το τμήμα αυτό αλλά όλο το υπόλοιπο. Ουσιαστικά το επίγειο τμήμα θα μετατρεπόταν σε Αυτοκινητόδρομο τοπικής σημασίας για τις μετακινήσεις λόγω εργασίας ή άλλων προσωπικοών λόγων.
Αυτό θα μείωνε δραματικά το κόστος κατασκευής και θα έλυνε το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος στις εισόδους και της εξόδους της Ε.Ο.
Επίσης θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να διερευνηθεί η περίπτωση επέκτασης των εκεί διοδίων με την απαλλοτρίωση παρακείμενων κτισμάτων έτσι ώστε να εξαλειφθούν εντελώς οι ουρές.
Μεγαλή ανάσα θα έδινε και η σχεδιαζόμενη επέκταση της Αττικής Οδού από την Δυτική Περιφερειακή έως τη Λ. Βουλιαγμένης και την Λ. Ποσειδώνος αφού θα απορροφούσε τις μετακινήσεις των Νοτίων Προαστίων. Σχετικά με αυτό, αναμένεται στο πρώτο τρίμηνο του 2008 να γίνει επανέναρξη του διαγωνισμού.

2 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν έχει νόημα να προσθέτουμε λωρίδες σε έναν αυτοκινητόδρομο στο βόρειο τμήμα της Αθήνας, τη στιγμή που δεν υπάρχει παράλληλος αυτοκινητόδρομος στο νότιο τμήμα.

Εγώ θα κατασκεύαζα αυτοκινητόδρομο από το Ελληνικό παράλληλα με την παραλιακή αλλά 1 χιλιόμετρο πιο μέσα, με κόμβο τριφυλλιού στη διασταύρωση με τον Αυτοκινητόδρομο Βορρά-Νότου (ευρύτερα γνωστό ως Λεωφ. Κηφισού) και με διάσπαση σε δύο κλάδους, έναν προς Χαϊδάρι για ένωση με την Εθνικό Οδό Αθηνών-Κορίνθου και άλλον προς Πέραμα για μελλοντική σύζευξη με τη Σαλαμίνα.

Θα χρειάζονταν βεβαίως αρκετά χρήματα για απαλλοτριώσεις, αλλά μόνο έτσι θα έκλεινε ο δακτύλιος. Τώρα προβλέπεται η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού ως το Ελληνικό, αλλά δεν υπάρχει αυτοκινητόδρομος από το Ελληνικό ως το Νέο Φάληρο. Κάτι έχει συζητηθεί για υποθαλάσσιο δρόμο, αλλά δε νομίζω ότι το κόστος θα ήταν χαμηλότερο από εκείνο του δρόμου που προτείνω εγώ και επιπλέον θα κατέστρεφε την παραλία.

Η συντόμευση από τα Μεσόγεια προς το λεκανοπέδιο, μέσω της σήραγγας Υμηττού, θα σημάνει μεγάλη εξοικονόμηση χιλιομέτρων. Έτσι είναι λογικό ότι από το αεροδρόμιο οι περισσότεροι θα πηγαίνουν στο κέντρο της Αθήνας μέσω αυτού του δρόμου. Πού θα καταλήγουν όμως; Στη Λεωφ. Βουλιαγμένης η οποία με τη σειρά της από 3 λωρίδες καταλήγει σε 2 στην απαράδεκτη οδό Όλγας.

Εγώ προτείνω να αποκτήσει η Αθήνα το πρώτο Boulevard της, αλά Ηλύσια Πεδία. Να γκρεμιστεί ό,τι υπάρχει μεταξύ των οδών Όλγας και Βουλιαγμένης και ακόμα παραέξω και να δημιουργηθεί λεωφόρος τεσσάρων λωρίδων ανά κατεύθυνση, με φαρδιά δεντροφυτεμένη νησίδα και βοηθητικούς δρόμους που θα χωρίζονται από την κύρια λεωφόρο με δεντροφυτεμένες νησίδες. Αυτό το Boulevard θα κατέληγε στην Καλλιρρόης και θα προσέφερε αβασάνιστη θέα στην Ακρόπολη. Θα ήταν η καλύτερη πρώτη εντύπωση για τους τουρίστες.

Σχόλιο από: Τάσος

Ανώνυμος είπε...

dream on (gia to boulevard)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα