Η Αττική Οδός με την παράδοση της στο κοινό δημιούργησε ελπίδες για βελτίωση των συγκοινωνιών σε όλη την Αττική. Όντως οι αποστάσεις μειώθηκαν σημαντικά και περιοχές όπως τα Μεσόγεια ήρθαν πολύ πιο κοντά με την Αθήνα. Επίσης η σύνδεση Βορείων και Νοτίων Προαστίων έγινε γρηγορότερη και ευκολότερη. Ακόμη και το Λαύριο ευνοήθηκε από την Αττική Οδό ενώ οι περιοχές Δυτικών Προαστίων, Ασπροπύργου και Ελευσίνας είδαν μεγάλη ανάπτυξη.
Τα προβλήματα κορεσμού του ιδιωτικού αυτού δρόμου είχαν επισημάνει αρκετοί συγκοινωνιολόγοι ακόμη και πριν την έναρξη λειτουργίας. Όντως επαληθεύθηκαν, αφού σε πολύ μικρό χρονικό διάστημα στις ώρες αιχμής άρχισαν να δημιουργούνται ουρές και καθυστερήσεις στην ταχύτητα, με το μεγαλύτερο πρόβλημα να σημειώνεται στο τμήμα Εθνικής Οδού-Δουκίσσης Πλακεντίας.
Έχει γίνει σχεδιαστικό λάθος μήπως; Η πρόβλεψη κίνησης και ο σχεδιασμός του Αυτοκινητοδρόμου έγινε για 200.000 μετακινήσεις ημερησίως. Με βάση αυτό το νούμερο, το πλάτος του δρόμου ήταν ικανό να αντέξει την κίνηση. Σήμερα έχουμε 290.000 μετακινήσεις ημερησίως, δηλαδή 45% περισσότερη κίνηση. Αυτό δημιουργεί και τον κορεσμό του δρόμου αλλά σίγουρα έγιναν πολύ σοβαρά λάθη στο σχεδιασμό. Με βάση τους χάρτες, το τμήμα που αναγκαστικά θα απορροφούσε την μεγαλύτερη κίνηση θα ήταν αυτό μεταξύ Ε.Ο-Δ. Πλακεντίας, αφού βρίσκεται στο κέντρο σχεδόν όλων των μετακινήσεων. Άρα θα έπρεπε σε αυτό το τμήμα να υπάρχουν 4-5 λωρίδες ανά κατεύθυνση. Επίσης οι σταθμοί διοδίων στην Ε.Ο είναι υπερβολικά μικροί και δεν αντέχουν τέτοιο αριθμό αυτοκινήτων.
Τι γίνεται λοιπόν; Το καλοκαίρι που μας πέρασε βγήκαν δημοσιεύματα που μιλούσαν για νέο υπόγειο τμήμα του δρόμου με 2 λωρίδες ανά κατεύθυνση, με εξόδους που θα έλυναν το πρόβλημα. Και σίγουρα θα ήταν μια πολύ καλή λύση αλλά εξαιρετικά δαπανηρή.
Μια σκέψη δική μου είναι να δημιουργηθεί το υπόγειο τμήμα αλλά χωρίς εξόδους, να διευκολύνει δηλαδή τις μετακινήσεις που δεν αφορούν το τμήμα αυτό αλλά όλο το υπόλοιπο. Ουσιαστικά το επίγειο τμήμα θα μετατρεπόταν σε Αυτοκινητόδρομο τοπικής σημασίας για τις μετακινήσεις λόγω εργασίας ή άλλων προσωπικοών λόγων.
Αυτό θα μείωνε δραματικά το κόστος κατασκευής και θα έλυνε το πρόβλημα του μποτιλιαρίσματος στις εισόδους και της εξόδους της Ε.Ο.
Επίσης θα πρέπει κατά τη γνώμη μου να διερευνηθεί η περίπτωση επέκτασης των εκεί διοδίων με την απαλλοτρίωση παρακείμενων κτισμάτων έτσι ώστε να εξαλειφθούν εντελώς οι ουρές.
Μεγαλή ανάσα θα έδινε και η σχεδιαζόμενη επέκταση της Αττικής Οδού από την Δυτική Περιφερειακή έως τη Λ. Βουλιαγμένης και την Λ. Ποσειδώνος αφού θα απορροφούσε τις μετακινήσεις των Νοτίων Προαστίων. Σχετικά με αυτό, αναμένεται στο πρώτο τρίμηνο του 2008 να γίνει επανέναρξη του διαγωνισμού.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 1 ημέρα
2 σχόλια:
Δεν έχει νόημα να προσθέτουμε λωρίδες σε έναν αυτοκινητόδρομο στο βόρειο τμήμα της Αθήνας, τη στιγμή που δεν υπάρχει παράλληλος αυτοκινητόδρομος στο νότιο τμήμα.
Εγώ θα κατασκεύαζα αυτοκινητόδρομο από το Ελληνικό παράλληλα με την παραλιακή αλλά 1 χιλιόμετρο πιο μέσα, με κόμβο τριφυλλιού στη διασταύρωση με τον Αυτοκινητόδρομο Βορρά-Νότου (ευρύτερα γνωστό ως Λεωφ. Κηφισού) και με διάσπαση σε δύο κλάδους, έναν προς Χαϊδάρι για ένωση με την Εθνικό Οδό Αθηνών-Κορίνθου και άλλον προς Πέραμα για μελλοντική σύζευξη με τη Σαλαμίνα.
Θα χρειάζονταν βεβαίως αρκετά χρήματα για απαλλοτριώσεις, αλλά μόνο έτσι θα έκλεινε ο δακτύλιος. Τώρα προβλέπεται η επέκταση της Περιφερειακής Υμηττού ως το Ελληνικό, αλλά δεν υπάρχει αυτοκινητόδρομος από το Ελληνικό ως το Νέο Φάληρο. Κάτι έχει συζητηθεί για υποθαλάσσιο δρόμο, αλλά δε νομίζω ότι το κόστος θα ήταν χαμηλότερο από εκείνο του δρόμου που προτείνω εγώ και επιπλέον θα κατέστρεφε την παραλία.
Η συντόμευση από τα Μεσόγεια προς το λεκανοπέδιο, μέσω της σήραγγας Υμηττού, θα σημάνει μεγάλη εξοικονόμηση χιλιομέτρων. Έτσι είναι λογικό ότι από το αεροδρόμιο οι περισσότεροι θα πηγαίνουν στο κέντρο της Αθήνας μέσω αυτού του δρόμου. Πού θα καταλήγουν όμως; Στη Λεωφ. Βουλιαγμένης η οποία με τη σειρά της από 3 λωρίδες καταλήγει σε 2 στην απαράδεκτη οδό Όλγας.
Εγώ προτείνω να αποκτήσει η Αθήνα το πρώτο Boulevard της, αλά Ηλύσια Πεδία. Να γκρεμιστεί ό,τι υπάρχει μεταξύ των οδών Όλγας και Βουλιαγμένης και ακόμα παραέξω και να δημιουργηθεί λεωφόρος τεσσάρων λωρίδων ανά κατεύθυνση, με φαρδιά δεντροφυτεμένη νησίδα και βοηθητικούς δρόμους που θα χωρίζονται από την κύρια λεωφόρο με δεντροφυτεμένες νησίδες. Αυτό το Boulevard θα κατέληγε στην Καλλιρρόης και θα προσέφερε αβασάνιστη θέα στην Ακρόπολη. Θα ήταν η καλύτερη πρώτη εντύπωση για τους τουρίστες.
Σχόλιο από: Τάσος
dream on (gia to boulevard)
Δημοσίευση σχολίου