Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 22 Απριλίου 2008

Μαλλιακός: παράδοση τμήματος

Ο Μαλιακός Κόλπος σίγα σιγά ολοκληρώνεται και άλλα 11 χλμ αυτοκινητοδρόμου με δύο λωρίδες κυκλοφορίας και Λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) ανά κατεύθυνση δόθηκαν στην κυκλοφορία από το ΥΠΕΧΩΔΕ στο πέταλο του Μαλιακού και μάλιστα 5 μήνες νωρίτερα από το προγραμματισμένο. Πρόκειται για το τμήμα του αυτοκινητοδρόμου από τις Θερμοπύλες έως τον ανισόπεδο κόμβο της Αγίας Παρασκευής.
Από τα 11 χλμ, τα 9,7 χλμ αποτελούν και στις δύο κατευθύνσεις τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου που κατασκευάζεται στο Μαλιακό με δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση, ενώ τα 1,3 χλμ αποτελούν προσωρινές παρακάμψεις που συνδυάζουν τμήμα του νέου αυτοκινητοδρόμου και τμήμα του υφιστάμενου, εξασφαλίζοντας όμως και σε αυτή την περίπτωση δύο λωρίδες και ΛΕΑ ανά κατεύθυνση.
Παραδόθηκε από την ΕΡΓΟΣΕ στην κυκλοφορία η μία από τις δύο γέφυρες αυτοκινήτων (δεξιός κλάδος) της Νέας Εθνικής Οδού Αθηνών-Λαμίας-Θεσσαλονίκης. Η γέφυρα διέρχεται πάνω από την νέα υπό κατασκευή σιδηροδρομική γραμμή Υψηλών ταχυτήτων Αθηνών - Λιανοκλαδίου στην περιοχή της Ανθήλης, Λαμίας.
Οι εργασίες κατασκευής της γέφυρας είχαν προγραμματιστεί να ολοκληρωθούν στο τέλος Αυγούστου του 2008. Το μήκος της είναι 840 μέτρα περίπου και το πλάτος της 13,32 μ. Περιλαμβάνει δύο λωρίδες κυκλοφορίας αυτοκινήτων και μία λωρίδα Έκτακτης Ανάγκης. Συγχρηματοδοτήθηκε από Γ’ ΚΠΣ και το κόστος της ανέρχεται σε 35.800.000 €.
Η δεύτερη γέφυρα (αριστερός κλάδος) αναμένεται να παραδοθεί στην κυκλοφορία τον Σεπτέμβριο του 2008. Με αυτόν τον τρόπο οι υπεύθυνοι ελπίζουν να μην επαναληφθούν φαινόμενα όπως αυτό της Καθαρής Δευτέρας όπου τα αυτοκίνητα σχημάτιζαν ουρές χιλιομέτρων μέσα στα υπό κατασκευή τμήματα του Μαλλιακού. Τα τμήματα που απομένουν πλέον για να ολοκληρωθεί όλο το πέταλο είναι η παράκαμψη Λαμίας, το τμήμα Στυλίδα-Ράχες και κάποια μικρά τμήματα πριν από τη Λαμία.
Να θυμίσουμε ότι και αυτό το τμήμα θα δοθεί σε ιδιώτες για τα επόμενα 30 χρόνια ενώ το κομμάτι του αυτοκινητόδρομου πριν τη Λαμία θα μετατραπεί και σε κόμβο σύνδεσης με τον άλλο αυτοκινητόδρομο που κατασκευάζεται, αυτόν της Κεντρικής Ελλάδας που θα ξεκινάει από εκεί και περνώντας από Καρδίτσα, Τρίκαλα Καλαμπάκα θα καταλήγει στην Παναγιά Γρεβενών και θα συναντά την Εγνατία Οδό.

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Είναι θετικό που ένα από τα πιο επικίνδυνα σημεία του οδικού άξονα ΠΑΘΕ(Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη-Εύζωνοι)ολοκληρώνεται και παραδίδεται σε κυκλοφορία μειώνοντας τον κίνδυνο θανατηφόρων ατυχημάτων,παρόλο που εγώ πιστεύω πως η διαδρομή Αθήνας-Θεσσαλονίκης δεν μειώνεται παραπάνω από 20-25 λεπτά της ώρας όταν ολοκληρωθούν πλήρως τον Σεπτέμβριο του 2010 τα έργα στο πέταλο του Μαλλιακού, ενώ με την ζεύξη του Μαλλιακού η απόσταση θα μειώνονταν κατά 45 χιλιόμετρα με αντίστοιχη μείωση και του χρόνου του ταξιδιού μεταξύ Αθηνών-Θεσσαλονίκης.
Υ.Γ Σειρά παίρνει τώρα ο άξονας Κορίνθου-Πατρών που αποκαλείται ως ο Μαλλιακός της Νοτίου Ελλάδος και σύμφωνα με τις τελευταίες πληροφορίες εντός του Ιουνίου θα αρχίσει η εγκατάσταση των πρώτων εργοταξίων με την προοπτική μέχρι το τέλος του καλοκαιριού να ξεκινήσουν τα πρώτα έργα που σε πλήρη ανάπτυξη θα είναι στις αρχές του 2009.

Ανώνυμος είπε...

Σήμερα διάβασα στά Νέα ότι στις Θερμοπύλες και σε μήκος ενός χιλιομέτρου λόγω βαλτώδους εδάφους,εφαρμόζεται μια πρωτοποριακή για τα ελληνικά δεδομένα τεχνική που εφαρμόζει και η Ολλανδία σε κατασκευές δρόμων σε αντίστοιχα εδάφη.Σύμφωνα με την τεχνική αυτή τοποθετείται ειδικό φελιζόλ με μήκος 5 μέτρα, πλάτος 1 μέτρου και ύψος 0,63 εκατοστά.
Στην αρχή τοποθετείται ειδικό γεωπλέγμα, μετά μπαίνει από πάνω ειδικό γεωύφασμα για να συγκρατεί την υγρασία, ύστερα μπαίνει το ειδικό φελιζόλ σε τρείς στρώσεις,ακολουθεί μετά ειδική μονωτική μεμβράνη που καλύπτεται με οπλισμένο σκυρόδεμα και τέλος μπαίνει από πάνω ο ασφαλτοτάπητας.
Με αυτή την τεχνική το έργο ολοκληρώνεται πόλυ πιό γρήγορα και είναι απόλυτα ασφαλές.Μάλιστα όπως λένε μηχανικοί μπορεί να εφαρμοστεί ευρεύως στην Ελλάδα λόγω σαθρών εδαφών και μάλιστα το ειδικό αυτό φελιζόλ ελέγχθηκε στα εργαστήρια του Πανεπιστημίου Πατρών και έλαβε έγκριση από το ΥΠΕΧΩΔΕ και μπορεί να κατασκευαστεί και από ελληνικές βιομηχανίες μονωτικών υλικών, αφού η ζήτηση μπορεί να φτάσει και τα 60000 κυβικά μέτρα.
Υ.Γ Ζητώ συγγνώμη αν κούρασα με το σχολιό μου αυτό,αλλά αν εφαρμοστεί αυτή η τεχνική σύμφωνα με τους μηχανικούς,θα έχουμε πιο γρήγορη κατασκευή των έργων τα οποία θα ολοκληρώνονται εγκαίρως και με ασφάλεια.

Ανώνυμος είπε...

agapite anonime.kalh h zeyksi tou malliakoy me meiosh ths apostashs athinas -thessalonikhs kata 45 km(mallon sto skarfeia-karavomilos)alla h zeyksi sto asproneri(metaksi ag,konstantinoy-kammenon bourlon)-evias(lixada)-raxes(perioxh axladi)meioni thn apostash kata 70km!sun to gegonos oti bgainei apo thn apomonosi kai h voria evia...me oti auto sunepagete...megalo to kostos(iso me 2 gefures rio-antirio,alla....!!!!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα