Ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης εδώ και μερικούς μήνες λειτουργεί με την πρώτη του γραμμή και πηγαίνει Λιτόχωρο μήκους 98χλμ και καλύπτεται σε 55 λεπτά. Καθημερινά πραγματοποιούνται 10 δρομολόγια για κάθε κατεύθυνση. Βέβαια δεν μιλάμε για αυθεντικό Προαστιακό μιας και λειτουργεί στην ίδια γραμμή του ΟΣΕ. Τα έσοδα από τη λειτουργία του μέσου είναι εξαιρετικά περιορισμένα αφού μόλις 2.000 επιβάτες το χρησιμοποιούν καθημερινά. Τα μηνιαία έσοδα είναι περίπου 52.000€.
Η ηλεκτροκίνηση τους επόμενους μήνες και συγκεκριμένα τον Ιούλιο θα επεκταθεί μέχρι την Λάρισα και έτσι η Θεσσαλονίκη θα απέχει μόλις 1 ώρα και 8 λεπτά με το δρομολόγιο εξπρές. Το κανονικό δρομολόγιο θα καλύπτεται σε 1 ώρα και 25 λεπτά και οι ενδιάμεσες στάσεις μετά το Λιτόχωρο θα είναι οι Λεπτοκαρυά, Νέοι Πόροι, Ραψάνη & Ευαγγελισμός.
Τα ενδιαφέροντα για τον Προαστιακό Θεσσαλονίκης τώρα αρχίζουν όμως : νέες γραμμές προτείνονται και κάποιες από αυτές εάν κριθούν εμπορικά βιώσιμες και εξευρεθούν πόροι τότε θα γίνουν πραγματικότητα. Οι γραμμές που μπαίνουν στο μικροσκόπιο είναι δύο τύπων. Ο πρώτος τύπος είναι οι περιφερειακή σύνδεση της Θεσσαλονίκης με κοντινά τουριστικά ή άλλα αστικά κέντρα:
- Θεσσαλονίκη - Αεροδρόμιο – Μουδανιά,
- Θεσσαλονίκη - Λαγυνά – Αγ. Βασίλειο – Αεροδρόμιο
- Θεσσαλονίκη - Αγ. Βασίλειο – Σταυρό – Αμφίπολη – Μυρίνη/Ν. Ζίχνη
- Θεσσαλονίκη με Γιαννιτσά – Σκύδρα (με την κατασκευή νέας υποδομής).
και όλα είναι με την κατασκευή νέας υποδομής. Εκμεταλλευόμενοι την πείρα της Αθήνας σε τέτοια έργα υποδομής θα μπορεί να αποφύγει και λάθη που έχουν γίνει όπως πχ στην επιλογή της τοποθεσίας των σταθμών καθώς και στη εύρεση επαρκών χώρων στάθμευσης.
-Θεσσαλονίκη - ΒΙΠΕΘ - Σίνδο - ΤΕΙ - Ειδομένη με επέκταση της υφιστάμενης υποδομής.
Ο δεύτερος τύπος είναι αυτός της Προαστιακής ή περιφερειακής σύνδεσης της Θεσσαλονίκης με Λάρισα, Κιλκίς – Σέρρες και με Βέροια- Έδεσσα, με βελτίωση της υφιστάμενης υποδομής. Η μελέτη προβλέπεται να ολοκληρωθεί τον Μάιο του 2008 (εκτίμηση). Εφόσον κάποια περιφερειακή σύνδεση από τις παραπάνω αποδειχθεί οικονομικά βιώσιμη, θα εξευρεθούν οι αντίστοιχοι πόροι για μελέτη και κατασκευή τους.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
2 σχόλια:
ΔΕΝ ΞΕΡΩ ΑΛΛΑ ΜΟΥ ΦΑΙΝΕΤΑΙ ΠΕΡΙΕΡΓΟ ΝΑ ΜΑΘΩ ΠΟΙΕΣ ΣΤΑΣΕΙΣ ΘΑ ΚΑΝΕΙ Ο ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΕΞΠΡΕΣ ΜΕΤΑΞΥ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ-ΛΑΡΙΣΑΣ
ΑΝ ΔΗΛΑΗ ΓΙΝΕΙ ΠΡΟΑΣΤΙΚΟΣ ΜΕΧΡΙ ΤΗΝ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ ΘΑ ΚΑΝΕΙ ΤΟΝ ΚΥΚΛΟ ΑΠΟ ΚΟΡΔΕΛΙΟ ΕΥΟΜΣΟ ΚΙΑ ΘΑ ΑΚΟΛΟΥΘΕΙ ΤΗΝ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΚΗ ΚΑΤΑΛΗΓΟΝΤΑΣ ΠΡΟΣ ΧΑΛΚΙΔΙΚΗ?
Δημοσίευση σχολίου