Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 18 Απριλίου 2008

Αυτοκινητόδρομοι: Αυξήσεις χωρίς ανταπόδοση

Εδώ και μερικές μέρες πολλοί από τους εθνικούς δρόμους παραχωρήθηκαν σε ιδιωτικές εταιρείες προκειμένου να ανακατασκευαστούν και να λειτουργούν ως σύγχρονοι κλειστοί αυτοκινητόδρομοι.
Πιστεύω ότι ίσως είναι η πρώτη φορά στην ιστορία της Ελλάδας που έργα (και κυρίως οδικά) θα χρηματοδοτηθούν από τους ίδιους τους χρήστες. Το τραγικό της ιστορίας είναι ότι μέχρι την αποπεράτωση των έργων οι χρήστες θα χρηματοδοτούν ένα έργο σε εξέλιξη!!! Μάλιστα αυτό που το κάνει εντελώς παράλογο είναι ότι δόθηκαν αυξήσεις από 40% έως 100% και οι δρόμοι να είναι σε κακό χάλι!! Τα τμήματα των Τεμπών αλλά κυρίως του Κιάτου-Πατρών είναι σε τραγική κατάσταση και τα επόμενα 4 χρόνια (οπότε προβλέπεται και η παράδοση των νέων τμημάτων)δεν πρόκειται να καλυτερέψουν.
Είναι εντελώς ασύμβατο σε μη κατασκευασμένα τμήματα αυτοκινητοδρόμων να υποχρεώνεις τους πολίτες να πληρώνουν παράλογα ποσά (αλλά και οποιαδήποτε ποσά) και να ρισκάρουν την ζωή τους.
Συμφωνώ απολύτως στην πληρωμή ακόμη και αυξημένων διοδίων στα τμήματα που είναι έτοιμα και παρέχουν συς χρήστες ασφαλή και γρήγορη οδήγηση , χωρίς απρόοπτα.
Είναι όμως δυνατόν να υποχρεώνεις τον οδηγό να οδηγεί πχ στην άθλια Εθνική Κορίνθου-Πατρών όπου συμβαίνουν τα πιο πολλά θανατηφόρα ατυχήματα πανελλαδικά και να πληρώνουν;;;
Το κράτος είναι ο προστάτης του πολίτη και όχι ο δυνάστης κατά τη γνώμη μου. Τουλάχιστον έτσι θα έπρεπε να είναι. Θα ήταν ένα σοβαρό κίνητρο στην εταιρεία κατασκευής να μην υπάρχουν διόδια στα τμήματα υπό κατασκευή και να ολοκληρώσει την αποπεράτωση αυτών των τμημάτων έναντι ενός πολύ καλού bonus προκειμένου να παραδοθεί νωρίτερα από το προβλεπόμενο στην κυκλοφορία προς όφελος βέβαια και της εταιρείας αλλά κυρίως των χρηστών των δρόμων αυτών.
Τώρα ποιο είναι το κίνητρο τους; Κανένα!!! Αφού ούτως η άλλως θα καρπώνονται τα διόδια, γιατί να βιαστούν;
Κάποιος θα μπορούσε να πει ότι υπάρχουν δεσμευτικές ημερομηνίες παραδόσεις των τμημάτων. Καλά.. στην Ελλάδα ποιες δεσμεύσεις τηρούνται; Όπως πχ οι επεκτάσεις του Μετρό που μετατίθενται συνεχώς χρονικά;

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Από την άλλη ποιος κατασκευαστής θα κατέβαινε στο διαγωνισμό εαν υπήρχε ο όρος ότι μετά από 4 χρόνια θα αρχίσει να πληρώνεται για το έργο που έφτιαξε...Αρα η δουλειά θα πήγαινε στον οικονομικά ισχυρότερο κατασκευαστή ....που σημαίνει ότι επί της ουσίας δεν θα ήταν διαγωνισμός, αλλά ανάθεση...(αμα δεν έχεις, ως κράτος, νυχια να ξυστείς (δηλ πόρους για οδικά έργα)...τι να περιμένεις....

Ανώνυμος είπε...

Πιστεύω ότι ήταν λάθος κίνηση των κοινοπραξιών που θα κατασκευάσουν και θα εκμεταλευτούν τους αυτοκινητοδρόμους να αυξήσουν αμέσως με την εγκαταστασή τους τα διόδια σε ποσοστό από 40 έως και 100% ακόμα και αν είχαν από τις συμβάσεις που υπέγεραψαν το δικαίωμα αυτό, χωρίς προηγουμένως να έχουν ξεκινήσει τα έργα.Ειδικά στο τμήμα της ΠΑΘΕ από Ράχες Φθιώτιδας έως Κλειδί Ημαθίας που θα πληρώνεις και στους τέσσερις σταθμούς διοδίων και στην άνοδο και στην κάθοδο χωρίς μάλιστα στα Τέμπη και στον Πλαταμώνα να έχουν ξεκινήσει ακόμα τα έργα, θα έπρεπε σε αυτά τα δύο σημεία να μην πληρώνουν οι οδηγοί μέχρι να ολοκληρωθούν τα έργα.
Επίσης κατά την γνώμη μου δεν θα είναι σωστό με την εγκαταστασή τους στον άξονα Αθήνα-Κόρινθος-Πάτρα-Πύργος-Τσακώνα να αυξήσουν τα διόδια και ειδικά στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα όπου σήμερα πληρώνεις διόδια 2,50 ευρώ για ένα δρόμο που δεν παρέχει καμμία ασφάλεια και μόνο όταν αναβαθμιστεί πλήρως το κομμάτι αυτό σε αυτοκινητόδρομο θα έχουν το δικαίωμα να βάλουν αυξημένα διόδια,εκτός ίσως από το ΑΘήνα-Κόρινθος όπου είναι ήδη ολοκληρωμένος αυτοκινητόδρομος και θα γίνουν μόνο κάποιες μικρές βελτιώσεις βάσει της σύμβασης.

Ανώνυμος είπε...

Σε κάθε περίπτωση είναι αντίθετο στην κοινή λογική να καλείσαι ως χρήστης μια υπηρεσίας που αξίζει 1 να πληρώνεις 10 από τώρα επειδή μετά από 4 χρόνια θα αξίζει 11. Στο κάτω κάτω μετά από 4 χρόνια μπορεί να μην υπάρχεις ή μπορεί να είσαι απλά ένας Ευρωπαίος τουρίστας που βλέποντας αυτά τα χάλια δεν πρόκειται να ξαναπατήσεις το πόδι σου εδώ ούτε μετά από 40 χρόνια.

Πάντως επειδή εκτός από λόγια οφείλουμε ως πολίτες να δείχνουμε και έμπρακτα τη διαμαρτυρία μας, εγώ προσωπικά έχω σταματήσει εδώ και 6 μήνες να πληρώνω το αντίτιμο των διοδίων στην καρμανιόλα Κορίνθου-Πατρών γιατί με το μέρος μου έχω εκτός από την κοινή λογική, και την Ευρωπαϊκή νομοθεσία η οποία απαγορεύει την είσπραξη τελών διέλευσης σε δρόμους που δεν τηρούν συγκεκριμένες προδιαγραφές. Σημειώνω ότι τους τελευταίους 6 μήνες έχω διέλθει τουλάχιστον 6 φορές από τον εν λόγω "δρόμο" χωρίς να πληρώσω καμιά φορά διόδια. Οι υπάλληλοι των διοδίων προφανώς είναι ενημερωμένοι για το "παράνομο" της δραστηριότητάς τους, χωρίς βέβαια να ευθύνονται οι ίδιοι, και έχουν θεσπίσει μια εξαιρετικά αστεία διαδικασία για τους αρνούντες την πληρωμή. Ακολουθεί ένας χαρακτηριστικός διάλογος μεταξύ εμού και των υπαλλήλων:
- ΕΓΩ: Δεν επιθυμώ να πληρώσω το αντίτιμό καθώς γνωρίζω ότι η είσπραξή του αντιβαίνει στην Ευρωπαϊκή νομοθεσία.
- ΥΠ: Δηλώνεται άρνηση;
- ΕΓΩ: Ναι
- ΥΠ: (απευθύνεται τηλεφωνικά στον επόπτη) Έχουμε άρνηση.
- ΥΠ: Παρακαλώ κάντε δεξιά και περιμένετε να κατέβει σε λίγο ο επόπτης (σηκώνει την μπάρα)
- ΕΠΟΠΤ: (κρατάει στα χέρια του ένα προτυπωμένο έντυπο) Θα πρέπει να συμπληρώσουμε μια φόρμα για να σας αποσταλλεί παράβαση από την εταιρία. Θέλετε να μου δώσετε τα στοιχεία σας;
- ΕΓΩ: Όχι δεν επιθυμώ να σας δώσω στοιχεία, γνωρίζω ότι δεν είμαι υποχρεωμένος.
- ΕΠΟΠΤ: Ευχαριστώ
(Φεύγω χωρίς καμία ενόχληση)

Ο παραπάνω διάλογος εάν πέσετε σε κάποιον πιο πιστό υπάλληλο στα συμφέροντα της εταιρίας μπορεί να εμπλουτιστεί από μέρους τους με εκφράσεις του τύπου "θα ειδοποιήσουμε την τροχαία.." και άλλα τέτοια τραγελάφικά. Γνωρίζουν οι άνθρωποι ότι παρανομούν και προσπαθούν απλά να καλλιεργήσουν τον φόβο προκειμένου να μη διαδοθεί η "κακή" συνήθεια του να είσαι ενημερωμένος πολίτης. Φυσικά, ουδέποτε με κυνήγησε η τροχαία ούτε παράβαση μου εστάλλει ταχυδρομικώς, το αστείο είναι ότι αρκετές φορές δίπλα στα διόδια ήταν παρκαρισμένο περιπολικό της τροχαίας το οποίο ουδέποτε κάλεσαν οι υπάλληλοι της εταιρίας για να μου κάνει "ντα!".

Φώτης

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα