Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 26 Απριλίου 2008

Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας: Ένας ολοκαίνουργιος δρόμος αρχίζει!

Ο Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδας έχει ξεκινήσει να κατασκευάζεται. Ένα χρόνο μετά την υπογραφή της σύμβασης (31-05-07) αρχίζει επιτέλους η περίοδος κατασκευής. Πρόκειται για ένα ολοκαίνουργιο Αυτοκινητόδρομο καθώς δεν θα ακολουθεί τη σημερινή χάραξη. Το μήκος του δρόμου είναι 175χλμ (ενώ η κοινοπραξία θα εκμεταλλεύεται συνολικά 233χλμ). Το σημείο εκκίνησης είναι στον Μαλλιακό Κόλπο λίγο πριν την πόλη της Λαμίας και θα διασχίζει κάθετα σχεδόν την χώρα περνώντας από Δομοκό, Καρδίτσα, Τρίκαλα, Καλαμπάκα και θα καταλήγει στην Εγνατία Οδό στο σημείο Παναγιά Γρεβενών.
Ο νέος αυτός αυτοκινητόδρομος θα αλλάξει την εικόνα των μεταφορών καθώς θα παρέχει πολλές εναλλακτικές διαδρομές από την Ήπειρο και την Δυτική Μακεδονία από και προς τη Στερεά μέσω αυτού του δρόμου. Θα βγάλει από την απομόνωση πολλές περιοχές της χώρας και θα παρέχει ασφαλή και γρήγορη μετακίνηση καθώς θα διαθέτει 2 λωρίδες κυκλοφορίας ανά κατεύθυνση + λωρίδα έκτακτης ανάγκης (ΛΕΑ).
Η ανάδοχος Κοινοπραξία είναι η Hellenic Autopistas η οποία θα διαχειρίζεται τον αυτοκινητόδρομο για χρονικό διάστημα 30 ετών. Το μόνο έτοιμο τμήμα από το δημόσιο είναι ο Μαλλιακός Κόλπος ο οποίος αναμένεται να παραδοθεί ολοκληρωτικά έως τα τέλη του 2010.
Οι υπόλοιπες δεσμευτικές (υποθετικά;) προθεσμίες του έργου είναι οι παρακάτω:
24 Μήνες ΠΑΘΕ-Σύνδεση με Ε.Ο Λαμία-Καρπενήσι (ΙΟΥΝΙΟΣ 2010)
45 Μήνες Τρίκαλα-Καλαμπάκα- Εγνατία (ΜΑΡΤΙΟΣ 2012)
66 Μήνες: Παράδοση όλου του αυτοκινητόδρομου (ΔΕΚΕΜΒΡΙΟΣ 2013).
Συνολικά ο Αυτοκινητόδρομος θα περιλαμβάνει 23 Α/Κ, Σήραγγες διπλού μήκους 10χλμ, Cut & Cover 620M, Γέφυρες 2,5χλμ, Κοιλαδογέφυρες 6,3χλμ.
Τα γεωγραφικά διαμερίσματα της Θεσσαλίας , Μακεδονίας και εμμέσως Ηπείρου θα ενωθούν για πρώτα φορά μεταξύ τους με ένα αυτοκινητόδρομο Ευρωπαϊκών προδιαγραφών ενώ οι Νομοί που θα ωφεληθούν ιδιαίτερα θα είναι οι Φθιώτιδας, Καρδίτσας, Τρικάλων, Γρεβενών.
Φυσικά με την ολοκλήρωση του εξασφαλίζεται και ταχεία σύνδεση με τα 2 μεγάλα αστικά κέντρα της Ελλάδας βοηθώντας σημαντικά και στον τομέα του Εμπορίου, Αγροτικής Ανάπτυξης, Τουρισμού, Πολιτισμού και Υγείας.
*Απαντήσεις σε ερωτήματα: Η απόσταση Παναγιάς και Γρεβενών είναι περίπου 30χλμ. Το έργο καθυστέρησε περίπου 1 χρόνο γιατί ήταν απαραίτητη η έγκριση από την ΕΕ για την χρηματοδότηση και από το Ελληνικό κράτος για τον συγκεκριμένο αυτοκινητόδρομο.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Ξέρετε μήπως να μου πείτε ποια είναι η απόσταση μεταξύ της απόληξης του αυτοκινητόδρομου στο νομό Γρεβενών(στην Παναγιά)και της πόλης των Γρεβενών;

Ανώνυμος είπε...

Γιατί καθυστέρησε ένα χρόνο η κατασκευή? Ενστάσεις?
Και όταν λέμε ξεκιναέι, έχουν εγκατασταθεί εργοτάξια ή όχι ακόμα?

Ευχαριστώ

Ανώνυμος είπε...

φιλε μου επειδη περνω συνεχεια απο το σημειο τιποτα δεν εχει εγκατασταθει ακομα....εδω δεν εχουν φτιαξει τους βασικους κομβους του οσε και του μαλιακου...βασικα τα εχουν μπλεξει λιγο σε εκεινο το σημειο γιατι δεν ξερουν απο που θα αρχισει επιτελουσ ο δυτικος αξονασ

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχώς και αυτό το έργο καθυστερεί να αρχίσει και δεν μπορώ να καταλάβω γιατί ενώ έχει υπογρααφεί η σύμβαση από τον Απρίλιο του 2007 και αρχικά είχαν πει το ΥΠΕΧΩΔΕ και η κοινοπραξία (Τέρνα και Ισπανοί) έναρξη των εργασιών τον Οκτώβριο του 2007, μέχρι και σήμερα δεν έχουν απ'όσο γνωρίζω εγκατασταθεί ούτε τα εργοτάξια.
Υ.Γ Όσοι φίλοι blogers είναι από τις περιοχές που θα περάσει ο δρόμος και έχουν εικόνα, ας μας πούν αν έχει αρχίσει να κινείται κάτι γύρω από το έργο.

Ανώνυμος είπε...

Έμαθα σήμερα στο www.ota.gr ότι ο δήμαρχος Καρδίτσας είχε συνάντηση με εκπρόσωπο της αναδόχου κοινοπραξίας και αποφάσισαν να συνεργαστούν κατά την διάρκεια τ κατασκευής του έργου.Το ζουμί της υπόθεσης αυτής είναι ότι ο εκπρόσωπος της κοινοπραξίας(Τέρνα και Ισπανοί) είπε ότι η προθεσμία των 66 μηνών που θα απαιτηθούν για την κατασκευή του έργου άρχισε να μετρά από τις 30 Μαρτίου και μετά.
Έχουν δηλαδή ήδη συμπληρωθεί 3 μήνες από τότε που ενεργοποιήθηκε η σύμβαση παραχώρησης και το έργο ακόμα από έχω πληροφορηθεί δεν έχει αρχίσει να κατασκευάζεται.Έχοντας μάλιστα υπόψην ότι η Ιονία Οδός(Αντίρριο-Ιωάννινα)ενεργοποιήθηκε από τον περασμένο Δεκέμβριο και ότι σύμφωνα με δηλώσεις Σουφλιά κατά την πρόσφατη περιοδία του στην Εγνατία θα αρχίσει η κατασκευή της το φθινόπωρο,καταλαβαίνω ότι και ο άξονας Κεντρικής Ελλάδας θα ξεκινήσει και αυτός ίσως το φθινόπωρο,οπότε όπως είχα πεί και σε σχολιό μου στις 12 Ιουνίου η καθυστέρηση θα φθάσει σχεδόν τον 1 χρόνο από αυτό που είχαν ανακοινώσει αρχικά το ΥΠΕΧΩΔΕ και η ανάδοχος κοινοπραξία,δηλαδή Οκτώβριος του 2007.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα