Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 7 Απριλίου 2008

Μετρό Αθήνας : Πρόοδος επεκτάσεων

Συνεχίζεται η κατασκευή των επεκτάσεων και των νέων Σταθμών του Μετρό στην Αθήνα. Κατά τα γραφόμενα η ταχύτητα των εργασιών έχει αυξηθεί προκειμένου τους επόμενους μήνες και του χρόνου να παραδοθούν οι επεκτάσεις που είναι υπό κατασκευή.
Ας δούμε την πρόοδο ανά έργο:

Επέκταση Μετρό Γραμμής 2 από Άγιο Δημήτριο έως Ελληνικό
Η επέκταση αυτή είναι η μεγαλύτερη αυτή την περίοδο αφού περιλαμβάνει 5,5 χιλιόμετρα υπόγειας γραμμής και 4 Σταθμούς -ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ, ΑΛΙΜΟΣ, ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ, ΕΛΛΗΝΙΚΟ-. Ο Μετροπόντικας έχει κατασκευάσει το μισό της διαδρομής, περίπου 2.700 μέτρα και κατευθύνεται προς το Σταθμό Άλιμο. Ταυτόχρονα τα 300 μέτρα που θα ενώσουν το Σταθμό Ηλιούπολη με την υπό κατασκευή σήραγγα σχεδόν ολοκληρώνονται. Σε περίπου 1 χρόνο από τώρα θα έχει κατασκευαστεί πλήρως το τούνελ των 5.500 μέτρων. Σε προχωρημένο στάδιο βρίσκονται οι εργασίες κατασκευής οπλισμένων σκυροδεμάτων στους σταθμούς ΕΛΛΗΝΙΚΟ και ΑΡΓΥΡΟΥΠΟΛΗ. Η κατασκευή πασάλων προσωρινής αντιστήριξης βρίσκεται σε πλήρη εξέλιξη στον σταθμό ΑΛΙΜΟΣ και πολύ σύντομα ξεκινάει η εκσκαφή του Σταθμού. Σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες προσωρινής αντιστήριξης και συνεχίζεται η εκσκαφή του Σταθμού ΗΛΙΟΥΠΟΛΗ.

Επέκταση Μετρό Γραμμής 2 από Άγιο Αντώνιο έως Ανθούπολη
Επιτέλους!!! Το μικρό τμήμα των 300 μέτρων υπόγειας σήραγγας που είχαν απομείνει από την προηγούμενη εργολαβία ολοκληρώθηκε στις αρχές Απριλίου. Αυτή η επέκταση περιλαμβάνει και τους 2 Σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη. Το σύνολο της κατασκευασμένης σήραγγας είναι 1.500 μέτρα. Η παράδοση της επέκτασης αυτής αναμένεται τον Δεκέμβριο του 2009.
Ολοκληρώθηκε η εκσκαφή στο σταθμό ΠΕΡΙΣΤΕΡΙ και σε εξέλιξη βρίσκεται η σκυροδέτηση της μόνιμης κατασκευής. Σε στάδιο ολοκλήρωσης βρίσκονται οι εργασίες εκσκαφής στο σταθμό ΑΝΘΟΥΠΟΛΗ και ξεκίνησε η σκυροδέτηση της μόνιμης επένδυσης του σταθμού. Τα χρονοδιαγράμματα μιλούν για παράδοση εντός του 2009. Για πιο συγκεκριμένες ημερομηνίες περιμένουμε τους προσεχείς μήνες να υπάρξει κάτι πιο σίγουρο.

Επέκταση Μετρό Γραμμής 3 από Αιγάλεω έως Χαϊδάρι
Η επέκταση αυτή περιλαμβάνει 1.500 μέτρα γραμμής και τον σταθμό Χαιδάρι. Επίσης περιλαμβάνει και το αμαξοστάσιο του Ελαιώνα. Σε αυτό το έργο δεν χρησιμοποιείται μετροπόντικας αλλά συμβατικές μέθοδοι υπόγειας κατασκευής.
Συνεχίζονται οι εργασίες για την υδατοστεγάνωση και την μόνιμη επένδυση του σταθμού ΧΑΪΔΑΡΙ όπως και η διάνοιξη της σήραγγας τριπλής τροχιάς (μήκους 350 μ.) ενώ σε εξέλιξη βρίσκονται οι εργασίες μόνιμης επένδυσης του δαπέδου της διανοιχθείσας σήραγγας συνολικού μήκους 1.200 μ. Όπως και με την επέκταση στο Περιστέρι η επέκταση αυτή θα παραδοθεί εντός του 2009.

Προσθήκη σταθμών Γραμμής 3 Χολαργός, Νομισματοκοπείο, Αγία Παρασκευή
Σε αυτό το έργο προχωρούν ταχύτατα οι εργασίες κατασκευής των 3 Σταθμών με τον Σταθμό Νομισματοκοπείο να είναι σχεδόν έτοιμο. Στις αρχές Μαίου και για 6 μήνες θα διακοπεί το τμήμα Εθνική Άμυνα-Δουκίσσης Πλακεντίας- Αεροδρόμιο, προκειμένου να κατεδαφιστεί τμήμα της σήραγγας και να διορθωθεί το μέγα σφάλμα της προηγούμενης εργολαβίας να μην κατασκευάσουν το κέλυφος του Σταθμού Αγία Παρασκευή. Η ταλαιπωρία θα τελειώσει περίπου στα τέλη του έτους με την ταυτόχρονη παράδοση του Σταθμού Νομισματοκοπείο και ενδεχομένως και του Σταθμού Χολαργού.
Ολοκληρώνεται η εκσκαφή στο σταθμό Αγία Παρασκευή, και στα τελειώματα των οικοδομικών εργασιών είναι στους σταθμούς Χολαργός και Νομισματοκοπείο.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα