Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 21 Σεπτεμβρίου 2008

Εγνατία Οδός: Πρόοδος του έργου Σεπτέμβριος 2008

Συνεχίζονται τα έργα στην Εγνατία και καθώς το έργο πλησιάζει στην ολοκλήρωση του το ενδιαφέρον επικεντρώνεται στους κάθετους άξονες οι οποίοι συνδέουν τη χώρα μας με τις γειτονικές μας χώρες (ΠΓΔΜ, Βουλγαρία, Τουρκία).
Μετά την έκθεση Θεσσαλονίκης όπου λόγω της περίστασης παρουσιάστηκε και η πρόοδος του έργου της Εγνατίας που καθώς γίνεται πραγματικότητα είναι το κύριο μέσο προόδου όλης της Βόρειας Ελλάδας που περιλαμβάνει εκτός από τη Μακεδονία και τη Θράκη και την Ήπειρο αλλά και τη Θεσσαλία.
Το κομμάτι της Ηπείρου είναι το πλέον δύσκολο καθώς περιλαμβάνει τεράστια τεχνικά έργα ενώ η Μεσόγεια χάραξη στην Ανατολική Μακεδονία είναι επίσης σημαντική. Τέλος με το τμήμα Παναγιά-Γρεβενά ολοκληρώνεται ο βασικός άξονας. Όλη η Εγνατία Οδός διαθέτει 2 λωρίδες +ΛΕΑ ανά κατεύθυνση με στηθαίο στο κέντρο.
Ας δούμε την πρόοδο ανά γεωγραφική περιοχή:

Ήπειρος
Πρόκειται για το δυτικό τμήμα του αυτοκινητόδρομου από το λιμάνι της Ηγουμενίτσας έως την Παναγιά με μήκος 123 χλμ. Στην κυκλοφορία έχουν παραδοθεί 75 χλμ. και από τα υπόλοιπα τα 20 χλμ. του τμήματος Ιωάννινα – Άραχθος έχουν ολοκληρωθεί και προβλέπεται να δοθούν στην κυκλοφορία μέχρι το τέλος του έτους. Τα υπόλοιπα 38 χλμ. είναι υπό κατασκευή και θα δοθούν σταδιακά.
Σε αυτό το τμήμα υπάρχουν μερικές από τις μεγαλύτερες σήραγγες του αυτοκινητοδρόμου όπως η Σήραγγα Δρίσκου (4,5χλμ), Σήραγγα Δωδώνης (3,2χλμ), Σήραγγα Μετσόβου (3,5 χλμ)
Τα τμήματα που λειτουργούν είναι μήκους 85χλμ και είναι τα:
Ηγουμενίτσα - Νεοχώρι 23χλμ
Ελευθεροχώρι - Σέλλες (Τύρια) 18χλμ,Αγ. Αναστασία - Α/Κ Δωδώνης 7χλμ, Σηρ. Δωδώνης - Α/Κ Ιωαννίνων 8χλμ, Α/Κ Ιωαννίνων-Άραχθος 20χλμ, Περιστέρι - Μέτσοβο 9χλμ
Τα υπό κατασκευή τμήματα είναι μήκους 38χλμ και είναι τα:
Νεοχώρι - Ελευθεροχώρι 9χλμ, Τύρια - Ιωάννινα 3χλμ, Γέφυρα Αράχθου 1χλμ, 'Αραχθος - Περιστέρι 10χλμ, Μέτσοβο - Παναγιά 15χλμ

Δυτική Μακεδονία
Αυτό το τμήμα ξεκινά από την Παναγιά μέχρι τον Πολύμυλο Κοζάνης και έχει μήκος 110 χλμ. Από αυτά τα 79χλμ λειτουργούν ενώ τα υπόλοιπα 31 χλμ. που βρίσκονται υπό κατασκευή είναι αυτά του υποτμήματος Παναγιά - Α/Κ Βενέτικου που αναμένεται να ολοκληρωθεί μέχρι τα τέλη του 2009..
Τα τμήματα σε κυκλοφορία είναι μήκους 71χλμ όπως είπαμε και αναλυτικά είναι τα:
Γρεβενά - Πολύμυλος 62χλμ, Περιοχή Κόμβου Πολυμύλου 4χλμ, Ανατ. Α/Κ Γρεβενών - Α/Κ Βενέτικου 13χλμ.

Κεντρική Μακεδονία
Αυτό το τμήμα της Εγνατίας Οδού ξεκινά από τον Πολύμυλο και φτάνει μέχρι τον Στρυμόνα και έχει συνολικό μήκος 191 χλμ. Είναι ολοκληρωμένο στο σύνολο του.

Ανατολική Μακεδονία
Συνολικά 96 χλμ περιλαμβάνονται εκ των οποίων τα 55χλμ είναι ολοκληρωμένα. Υπό κατασκευή είναι η Μεσόγεια Χάραξη Στρυμόνας-Αγ. Ανδρέας μήκους 41χλμ.
Στην κυκλοφορία έχουν δοθεί τα τμήματα : Αγ. Ανδρέας - Άσπρα Χώματα 26χλμ, Άσπρα Χώματα - Χρυσούπολη - ΕΟ Καβάλας/Ξάνθης 29 χλμ
Η Μεσόγεια Χάραξη αναμένεται να ολοκληρωθεί στα τέλη του 2008 εκτός απροόπτου.

Θράκη
Το τμήμα της Θράκης είναι μήκους 150χλμ και είναι από τον Νέστο μέχρι τους Κήπους Ελληνοτουρκικά. Από τα 150χλμ τα 143 είναι στην κυκλοφορία και απομένουν τα τελευταία 7χλμ.
Τα τμήματα που έχουν δοθεί στην κυκλοφορία είναι τα: Βανιάνο - Μέστη 78χλμ, Μέστη - Μάκρη 7χλμ, Μάκρη - Κήποι 51χλμ.
Υπό κατασκευή είναι το τμήμα Χρυσούπολη - Βανιάνο μήκους 7χλμ το οποίο αναμένεται σύντομα να δοθεί και αυτό στην κυκλοφορία.

4 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Αρκετά έως τελείως εκτός θέματος αλλα σε πνίγει αυτό το θέμα. ΟΛΑ ΤΑ ΜΜΜ Τ Ζ Α Μ Π Α ΡΕ ΣΤΟ ΜΠΟΥΡΔΕΛΟ ΤΗΝ ΑΘΗΝΑ ΚΑΙ ΟΛΟΙ ΟΙ ΔΡΟΜΟΙ ΠΑΛΙ ΜΠΟΤΙΛΙΑΡΙΣΜΕΝΑ. ΑΝ ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ. ΞΕΦΤΙΛΕΣ. ΣΤΟ ΠΕΡΙΠΤΕΡΟ, ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΣΤΟ ΦΟΥΡΝΟ ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ, ΓΙΑ ΤΑ ΣΚΟΥΠΙΔΙΑ, ΜΕ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΑ. ΜΕΧΡΙ ΚΑΙ ΓΙΑ ΝΑ ΓΑΜΗΣΕΙΣ ΣΤΟ ΑΥΤΟΚΙΝΗΤΟ ΠΑΣ. ΠΟΥ ΘΑ ΦΤΑΣΕΙ ΑΥΤΗ Η ΧΩΡΑ ΡΕΕΕΕ? ΞΟΔΕΨΤΕ ΛΕΥΤΑ ΓΙΑ ΜΜΜ ΚΑΙ ΟΧΙ ΓΙΑ ΤΗ ΣΑΠΙΑ ΤΗ ΚΟΙΛΙΑ ΣΑΣ.

Μίλτος Βασιλείου είπε...

Ευτυχώς, που με την ενημέρωσή σου μας βοηθάς να συνειδητοποιήσουμε (άν δεν το έχουμε κάνει) πώς το δούλεμα σχετικά με την αποπεράτωση της Εγνατίας πάει σύννεφο. Στο τέλος του 2008 είχαν υποσχθεί την πλήρη παράδοση του δρόμου. Χαρακτηριστικά: το κομμάτι Νεοχώρι-Ελευθεροχώρι στην Ηπειρο (9 χλμ) υποτίθεται, που θα είχε παραδοθεί την άνοιξη του 2007... Στο τμήμα αυτό κάτι είχε γίνει από την αρχή με την γεωλογική μελέτη και τα σχετικά τούνελ όλο βούλιαζαν... Ακόμη λοιπόν να παραδοθεί και άγνωστη -απ' ότι βλέπω- η ημερομηνία παράδοσής του...

Ανώνυμος είπε...

ΕΧΟΥΜΕ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟΝ ΟΚΤΩΒΡΙΟ ΠΟΥ ΕΙΝΑΙ Ο 10ος ΑΠΟ ΤΟΥΣ 12 ΜΗΝΕΣ ΤΟΥ ΕΤΟΥΣ, ΔΗΛΑΔΗ ΕΙΜΑΣΤΕ ΗΔΗ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2008... ΟΤΑΝ ΟΙ "ΑΡΜΟΔΙΟΙ" ΛΕΝΕ ΟΤΙ Η ΕΓΝΑΤΙΑ ΘΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ ΣΤΟ ΤΕΛΟΣ ΤΟΥ 2008 ΤΙ ΕΝΝΟΟΥΝ;

Ανώνυμος είπε...

ΠΛΗΣΙΑΖΕΙ ΚΑΙ Ο ΝΟΕΜΒΡΙΟΣ ΤΟΥ 2008 ΚΑΙ ΑΚΟΜΗ ΝΑ ΠΑΡΑΔΟΘΕΙ Ο ΒΑΣΙΚΟΣ ΑΞΟΝΑΣ ΤΗΣ ΕΓΝΑΤΙΑΣ...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα