Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 8 Σεπτεμβρίου 2008

Σχόλιο: Όποιος γυρίζει μυρίζει (Αυτοκινητόδρομους)

Είναι σοφή η παροιμία του λαού που λέει ότι όποιος γυρίζει... μυρίζει. Αφορμή για αυτό στάθηκε η απόφαση να ξεφύγω λίγο από το κλεινόν άστυ μιας και οι δικές μου διακοπές ήταν λίγες (1 βδομάδα). Είπα λοιπόν να κάνω ένα τριήμερο ταξίδι με προορισμό τα Ιωάννινα και κατ` επέκταση το Μέτσοβο. Λόγω της φύσης του ταξιδιού θα έπρεπε να διανύσω το βόρειο τμήμα της Ολύμπιας Οδού, την Ιόνια Οδό και ένα μικρό τμήμα της Εγνατίας.
Αυτό που διέγνωσα ήταν το εξής: στο βόρειο τμήμα της Ολύμπιας Οδού μόλις έχουν αρχίσει να εγκαθίστανται εργοτάξια σε μικρά τμήματα του δρόμου. Το πράγμα για τους οδηγούς θα δυσκολέψει καθώς ταυτόχρονα γίνονται εργασίες για τη Νέα Διπλή Σιδηροδρομική Γραμμή Κιάτο-Αίγιο μήκους 92 χιλιομέτρων. Εκεί που θα τέμνονται οι εργασίες σίγουρα θα χρειαστούν λύσεις καθώς ο δρόμος είναι εξαιρετικά στενός για την κυκλοφορία που υπάρχει. Τίποτα σπουδαίο μέχρι στιγμής, μάλλον τους επόμενους μήνες αναμένουμε μεγάλες εργοταξιακές εγκαταστάσεις και εργασίες πάνω στον δρόμο.
Μικρά φορτηγά αυτοκίνητα οδικής ασφάλειας διασχίζουν τον δρόμο παρέχοντας οδηγίες προσέχοντας γενικότερα τη ροή του δρόμου.
Στην (μελλοντική) Ιόνια Οδό τα πράγματα είναι πιο δύσκολα. Είδα 2 εργοτάξια, ένα ακριβώς μετά το Αντίρριο και ένα πριν την Αμφιλοχία αλλά δεν μπορώ να είμαι σίγουρος ότι είναι της Κοινοπραξίας. Πάντως ταμπέλες του έργου υπήρχαν παντού. Ελπίζω να επιταχυνθούν οι εργασίες γιατί πραγματικά είναι ένας δρόμος βασανιστικός για τους οδηγούς μιας και είσαι αναγκασμένος σε συνεχείς επικίνδυνες προσπεράσεις σε φορτηγά καθώς οι ταχύτητες από τα κομβόι που δημιουργούνται λόγω των φορτηγών είναι σχεδόν μηδενικές. Θα ήθελα να δω δράση από εργοτάξια γιατί αν λέμε ότι είναι στενός ο Κορίνθου-Πατρών φανταστείτε ότι ο Αντίρριο-Ιωάννινα είναι μισός.
Απορία μου δημιουργεί το κομμάτι Αντίρριο-Μεσολόγγι καθώς το τεράστιο βουνό που υπάρχει ακριβώς μετά το Αντίρριο δημιουργεί ένα θέμα με τη δημιουργία σήραγγας ή παράκαμψης του.
Το τμήμα της Εγνατίας Γιάννενα-Μέτσοβο είναι έτοιμο το μισό: τα πρώτα 20 και κάτι χιλιόμετρα από τα Γιάννενα και τα 11 τελευταία χιλιόμετρα μέχρι το Μέτσοβο. πρόκειται για πολύ δύσκολο έργο καθώς είναι για δύσκολο ανάγλυφο του εδάφους και πρόκειται για τεράστια τεχνικά έργα καθώς η περιοχή είναι γεμάτη βουνά. Επίσης υπό κατασκευή είναι το τμήμα που διαρρέει τον Άραχθο ποταμό και είναι από εκείνα τα έργα της ΑΕΓΕΚ που προφανώς λόγω των προβλημάτων της εταιρείας κάπου κόλλησε. Όταν πέρασα διαπίστωσα κίνηση στις εργασίες όποτε θεωρώ ότι το έργο θα ολοκληρωθεί έστω και με καθυστέρηση. Πάντως το έτοιμο τμήμα είναι φανταστικό όπως επίσης και η Σήραγγα Δρίσκου μήκους 4,5 χιλιόμετρα είναι ΤΕΡΑΣΤΙΑ.
Το μόνο που έχεις να πεις για αυτό το έργο είναι μπράβο και να τελειώσει γρήγορα καθώς τα Γιάννενα αξίζουν να συνδεθούν επιτέλους με το σύστημα Αυτοκινητόδρομων της χώρας μας και γενικότερη η Ήπειρος να καταφέρει να κάνει σημαντικά βήματα προόδου καθώς τα φυσικά εμπόδια της Πίνδου και του Κορινθιακού θα έχουν ξεπεραστεί.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα