Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 9 Σεπτεμβρίου 2008

Προαστιακός Θεσ/νικης: Τώρα μέχρι τη Λάρισα!!

Ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης μεγάλωσε και πλέον από το Λιτόχωρο έφτασε στη Λάρισα. Είναι μια σπουδαία επέκταση που ενώνει τη συμπρωτεύουσα με τη Μητρόπολη της Θεσσαλίας μόλις σε μιάμιση ώρα, με express ηλεκτροκίνητα τρένα του προαστιακού σιδηροδρόμου. Η Θεσσαλονίκη διαθέτει από χθες πλήρως ηλεκτροκινούμενο προαστιακό σιδηροδρομικό δίκτυο, μεγαλύτερο και από αυτό της Αθήνας.
Καθημερινά το δρομολόγιο θα υπάρχουν 12 δρομολόγια ανά κατεύθυνση. Το δρομολόγιο θα περιλαμβάνει τους Σταθμούς: Θεσσαλονίκη, Σίνδος, Άδενδρο, Πλατύ, Αιγίνιο, Κορινός, Κατερίνη, Λιτόχωρο, Λεπτοκαρυά, Νέοι Πόροι, Ραψάνη, Ευαγγελισμός (θα δοθεί σε λειτουργία τις επόμενες ημέρες), Λάρισα.
Το σπουδαίο νέο εκτός φυσικά από την ίδια την επέκταση του ηλεκτροκινούμενου δικτύου είναι η χρήση των επί ετών ακινητοποιημένων υπερσύγχρονων ηλεκτροκινούμενων τρένων τα οποία θα μπορούν να αναπτύσσουν ταχύτητες μέχρι και 160χλμ/ώρα. Θα μπορούν να φιλοξενούν 313 επιβάτες και αν χρειαστεί υπάρχει χώρος για 250 όρθιους (ας μην το σχολιάσω γιατί μου θυμίζει εποχές καρβουνιάρη)
Το πρώτο δρομολόγιο από τη Θεσσαλονίκη προς τη Λάρισα ξεκινά στις 05.08 και το τελευταίο στις 22.09. Αντίστοιχα, το πρώτο δρομολόγιο από τη Λάρισα προς τη Θεσσαλονίκη ξεκινά στις 06.00.
Η διάρκεια του συνολικού δρομολογίου είναι 1 ώρα και 33 λεπτά και σε αυτό φυσικά συμπεριλαμβάνονται και οι ενδιάμεσες στάσεις. Το κόστος του εισιτηρίου για την απόσταση Θεσσαλονίκη-Λάρισα είναι 10 ευρώ και από κει και πέρα ανάλογα τη στάση θα διαμορφώνεται και η τιμή του εισιτηρίου (εννοείται τιμή μικρότερη από τα 10 ευρώ).

Επέκταση Ηλεκτροκίνησης
Το έργο της ηλεκτροκίνησης φυσικά δεν σταματάει εδώ. Μέχρι το τέλος του έτους ο ΟΣΕ φιλοδοξεί να επεκτείνει την ηλεκτροκίνηση μέχρι και τον Δομοκό. Έτσι το σύνολο της διαδρομής Θεσσαλονίκης-Δομοκού θα είναι πλήρως ηλεκτροκινούμενο.
Ηλεκτροκινούμενο αναμένεται να είναι και το τμήμα Αθήνα-Τιθορέα και θα χρειαστεί να περιμένουμε μέχρι τα τέλη του 2013 για να ολοκληρωθεί και το τμήμα Τιθορέα- Λιανοκλάδι-Δομοκός για να ολοκληρωθεί ως πλήρως ηλεκτροκινούμενο δίκτυο.

5 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

etos 2008 xwra ellada.poli thessaloniki,proasteiakos thessalonikis?na to poume kouventa na ginetai,pramata pou einai dedomena gia alles xwres gia mas einai oneira apiasta.proasteiakos mexri kai tin larisa !!!!e,kai?kai loipon?auto den einai proastiakos einai ose afou xrisimopiei tin grammi tou ose!diladi an ftasei pou kapoia stigmi tha ftasei stin athina ti tha leme o proasteiakos megalwse kai pige athina?den einai auto proasteiakos,proasreikos einai thesaloniki na pigenei se diafora meri eksw apo thessaloniki opws peraia N.epivates epanomi genika xalkidiki kai fisika kai apo dytika.me diki tou aneksartiti grammi kai oxi tou ose. auto einai proasteiakos.ekei pou den paei o ose paei o proastiakos.

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΜΦΩΝΩ ΜΕ ΤΟΝ ΠΡΟΗΓΟΥΜΕΝΟ ΑΝΩΝΥΜΟ ΣΧΟΛΙΑΣΤΗ. ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ, ΕΙΝΑΙ ΑΠΛΩΣ ΕΚΣΥΓΧΡΟΝΙΣΜΟΣ ΤΟΥ ΥΠΑΡΧΟΝΤΟΣ ΔΙΚΤΥΟΥ ΤΟΥ ΟΣΕ.

Ανώνυμος είπε...

γιατι στην ιταλια οι προαστιακες
σιδηροδρομικες συνδεσεις δεν χρισημοποιουν το δικτυο της trenitalia?
ο προαστιακος δεν εχει δικες του γραμμες,ακομα και η γραμμη σκα-αεροδρομιο στην αθηνα ανηκει στον οσε
και το βαρεζε απεχει πολυ απο το μιλανο αλλα θεωρειται προαστειο
και αφου πλεον φτανεις απο την θεσσαλονικη στην λαρισα σε μια ωρα με τα δρομολογια εξπρες μπορει να θεωρειται η λαρισα προαστειο της θεσσαλονικης,
θα μπορεις λογου χαρη να μενεις στην πρωτη και να ζεις στην δευτερη

Μίλτος Βασιλείου είπε...

Είναι πολύ θετική η λειτουργία προαστιακού Θεσσαλονίκη-Λάρισσα. Ανάμεσα στα προφανή ωφέλη θέλω να υπογραμμίσω την μετατροπή του νέου σύγχρονου ηλεκτροκίνητου τρένου σε προπαγανδιστή των μέσων σταθερής τροχιάς στην Ελλάδα. Κάτι, που όσο και άν φαίνεται δευτερεύον δεν είναι, αφού το σύνηθες μέσο Ελληνικό τρένο προκαλεί απέχθεια και γεννάει τάσεις αποφυγής. Ισως η γραμμή να είναι καλός προπαγανδιστής του σιδηροδρόμου σε μία χώρα που θριαμβεύει συντριπτικά η κουλτούρα του ΙΧ. Οπως Αμερική, που έλεγε μία παλιά διαφήμιση...

Ανώνυμος είπε...

Το μετρό της Θεσσαλονίκης θα εξυπηρετεί λίγες περιοχές συγκριτικά με το μέγεθος της πόλης, ακόμη και με τις επεκτάσεις του. Το δίκτυο του πρέπει να συμπληρωθεί με μονοδρομήσεις και δίκτυο τραμ που θα εξυπηρετεί και το Πανεπιστήμιο. Μία γραμμή του δε προτείνεται να περνάει και κάτω από την Καμάρα!
Με τον Γιωρίκα και τον Κωστίκα (τους πολιτικούς και όχι τους μετροπόντικες!) λίγο δύσκολο να προχωρήσει το τραμ λόγω και του κόμπλεξ αυτής της παράταξης απέναντι στο μέσο (ποιός δολοφόνος άλλωστε θέλει να δει το θύμα του να ανασταίνεται), αλλά φιλοδοξώ εντέλει ότι κάτι θα γίνει.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα