Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 10 Οκτωβρίου 2008

Τραμ Πάτρας: η μελέτη σκοπιμότητας για το Τραμ ξεκινά

Από τον Αύγουστο που μας πέρασε η ΤΡΑΜ Α.Ε. προκήρυξε την ανάθεση της μελέτης σκοπιμότητας για την ανάπτυξη συστήματος Τραμ στην πόλη της Πάτρας.
Πρόκειται για ιστορική μελέτη καθώς η Πάτρα γίνεται η πρώτη πόλη εκτός Αθηνών που θα αποκτήσει Τραμ -κάποια χρόνια αργότερα φυσικά-.
Η Πάτρα η οποία και αυτή ταλαιπωρείται από τα κυκλοφοριακά προβλήματα σίγουρα χαμογελά με αυτή την εξέλιξη και περιμένουν με αγωνία την συνέχεια η οποία αφού ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας (η διάρκεια σύμφωνα με την Αττικό Τραμ θα είναι 12 μήνες) θα ακολουθήσει η κυρίως μελέτη του έργου που εκεί θα ξεκαθαρίσουν η χάραξη και οι πρώτες γραμμές του Τραμ στην Πάτρα και θα ακολουθήσει διεθνής διαγωνισμός για την ανάδειξη του μειοδότη για την κατασκευή του έργου.
Σύμφωνα με την μέχρι τώρα εμπειρία από την κατασκευή του Τραμ στην Αθήνα και ειδικά με τα προκατασκευασμένα τμήματα που χρησιμοποιήθηκαν στην επέκταση του δικτύου στη Βούλα, ο χρόνος κατασκευής θα είναι πολύ πιο σύντομος πλέον.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα φανεί και το μήκος του Τραμ σε πρώτη φάση καθώς και οι πιθανότερες πρώτες επεκτάσεις του στην πόλη.
Πάντως σύμφωνα με δημοσιεύματα η κατασκευή θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ(σύμπραξη με ιδιωτική εταιρεία δηλαδή), σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστά. Σε πρώτη φάση, το τραμ αναμένεται να αποκτήσει ένα δίκτυο που θα συνδέει το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ της Πάτρας, αλλά και τα δύο νοσοκομεία (ΠΓΝΠ και «Άγιος Ανδρέας») με το κέντρο της πόλης και με χρήση τμήματος της σημερινής σιδηροδρομικής γραμμής, εφόσον ολοκληρωθεί βεβαίως η υπογειοποιημένη γραμμή του ΟΣΕ.

6 σχόλια:

neovoulos είπε...

Ένα τρομερά ευχάριστο νέο για την Πάτρα και την Ελλάδα της περιφέρειας γενικότερα. Επιτέλους η βελτίωση της ποιότητας ζωής γίνεται προτεραιότητα και νικά τη μίζερη λογική της ... ψωροκώσταινας.

Ανώνυμος είπε...

Είναι πολύ θετικό το γεγονός αυτό για την Πάτρα που έχει σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα και μακάρι στην επόμενη πεναετία το έργο να υλοποιηθεί.Το πλεονέκτημα του Τράμ είναι ότι χρειάζεται το μισό χρόνο κατασκευής και κοστίζει τουλάχιστον 40% φθηνότερα από μια υπόγεια γραμμή Μετρό,αφού η γραμμή του Μετρό στην Θεσσαλονίκη μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων θα στοιχίσει 1,1 δισ. Ευρώ.
Η μόνη ένσταση που έχω είναι πως με την μέθοδο ΣΔΙΤ που προωθείται η κατασκευή του χρειάζεται περίπου 2,5 χρόνια από την προκύρηξη του μέχρι την ανάδειξη αναδόχου και την έναρξη κατασκευής του.

Ανώνυμος είπε...

Στη Γερμανία συνδυάζεται το τραμ με μετρό: η γραμμή του τραμ γίνεται υπόγεια (σαν μετρό) στο κέντρο της πόλης. Στην Πάτρα που το κέντρο έχει πολύ στενούς δρόμους θα μπορούσε να γίνει κι αυτό σε περιορισμένη έκταση (πχ. 3-4 σταθμοί = 2-3 km). Η αύξηση του κόστους θα είναι σχετικά μικρή, αλλά θα κερδηθεί χώρος.

Ανώνυμος είπε...

τι να κάνει το τραμ στα Γιάννενα? μας δουλεύουν? αντι να το φτιάξουν στη Λάρισα, το Ηράκλειο και το Βόλο, το φτιάχνουν στις πιο μικρές πόλεις.

Μίλτος Βασιλείου είπε...

Δεν νομίζω, οτι είμαι προκατειλημμένος, αλλά διατηρώ την επιφύλαξή μου άν θα προχωρήσει το Τραμ της Πάτρας. Εχουμε επανέλθει σε κλίμα σαφώς εχθρικό για τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως σαφώς αποδεικνύει η πρόσφατη "εκστρατεία" εξυγίνασης του ΟΣΕ, η εγκατάλειψη του Δυτικού Σιδηροδρομικού άξονα, κ.λ.π. Προτείνω επίσης (προς αψευδή επιβεβαίωση) την ανάγνωση της πρόσφατης ανάρτησης του παρόντος ιστολογίου μόλις πριν λίγες μέρες (6/10/08) με τίτλο: "Εργα 2008: διαφορές απο πέρσι...πολύ λίγες".
Είναι βαθύτατη η ευχή μου να διαψευστώ. Φοβούμαι, όμως, οτι η κυρίαρχη στη χώρα μας επί πολλές 10ετίες πολιτικοκοινωνική κουλτούρα ΔΕΝ υποστηρίζει τα μαζικά μέσα συγκοινωνίας, όπως τραίνο, μετρό, τραμ. Η ανεξέλεγκτη και εκθετική αύξηση των ΙΧ "ταριάζει" με την πολιτιστική εικόνα του νεο-Ελληνα και θεωρείται σημαντικό εξάρτημα της κοινωνικής του αναγνώρισης και αυτοσεβασμού. Κάτι, που επιβεβαιώνει οχι μόνον η παθιασμένη επιδίωξη του ακριβού ΙΧ αλλά και ο τρόπος οδήγησής του.
Ασφαλώς η ΠΑΤΡΑ (και όχι μόνον) δικαιούνται ανθρώπινες καθημερινές μαζικές συγκοινωνίες. Σε πολλές Ελληνικές πόλεις (ουσιαστικά στις περισσότερες πρωτεύουσες Νομών) χρειάζεται η προώθηση του Τραμ και η παράλληλη εγκατάλειψη του ΙΧ στην αποστολή του καθημερινού συγκοινωνιακού έργου. Υπενθύμιση: στις αρχές του 20ου αιώνα λειτουργούσε τραμ σε 7 Ελληνικές πόλεις (Αθήνα,Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καλαμάτα,Βόλος και Καρλόβασι Σάμου!!!) Ετσι για να συνειδητοποιούμε σε τι φάση ανάπτυξης υποδομών βρισκόμαστε...

Unknown είπε...

1. (το μετρό στη πάτρα δεν έχει νόημα γιατί οι πατρινοί εκ φύσεως παίρνουν αμάξι για να πάνε στο περίπτερο)

2. υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο ΕΝΤΟΣ της πόλης -παραλιακά- το οποίο είναι τελείως άχρηστο, πιάνει χώρο και έχει κοστίσει πολλές ζωές. Η απομάκρυνση εκτός την πόλης (αν αλλάξει ο ΟΣΕ σε ιδιωτική εταιρία με τρένα και όχι κάρα)δίνει ζωτικό χώρο στην παραλία ο οποίος μπορεί να μετατραπεί σε διπλή γραμμή τραμ απο το δήμο ρίου μέχρι τον δήμο παραλίας.
Σε συνδυασμό με πάρκινγκ στην κεντρική προβλήτα της αγ. νικολάου και πεζοδρόμηση όλης της ρήγα φεραίου θα γλύτωνε τη πόλη απο τα καυσαέρια και την κίνηση.

3. το μεγαλύτερο μέρος όμως του πληθυσμού μένει στα νότια προάστια τα οποία είναι σε λοφώδεις περιοχές
και οι οποίες έχουν μόνο λεωφορεία.
Η κατασπάλιση χρημάτων για τραμ για το 1/4 του πληθυσμού θυμίζει τα ρεζιλίκια της αθήνας με καλλιθέα, περιστέρι, πειραία με 3,000,000 κόσμο να περπατάνε και την δάφνη/γλυφάδα των 30,000 να έχουν τράμ ή μετρό....

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα