Από τον Αύγουστο που μας πέρασε η ΤΡΑΜ Α.Ε. προκήρυξε την ανάθεση της μελέτης σκοπιμότητας για την ανάπτυξη συστήματος Τραμ στην πόλη της Πάτρας.
Πρόκειται για ιστορική μελέτη καθώς η Πάτρα γίνεται η πρώτη πόλη εκτός Αθηνών που θα αποκτήσει Τραμ -κάποια χρόνια αργότερα φυσικά-.
Η Πάτρα η οποία και αυτή ταλαιπωρείται από τα κυκλοφοριακά προβλήματα σίγουρα χαμογελά με αυτή την εξέλιξη και περιμένουν με αγωνία την συνέχεια η οποία αφού ολοκληρωθεί η μελέτη σκοπιμότητας (η διάρκεια σύμφωνα με την Αττικό Τραμ θα είναι 12 μήνες) θα ακολουθήσει η κυρίως μελέτη του έργου που εκεί θα ξεκαθαρίσουν η χάραξη και οι πρώτες γραμμές του Τραμ στην Πάτρα και θα ακολουθήσει διεθνής διαγωνισμός για την ανάδειξη του μειοδότη για την κατασκευή του έργου.
Σύμφωνα με την μέχρι τώρα εμπειρία από την κατασκευή του Τραμ στην Αθήνα και ειδικά με τα προκατασκευασμένα τμήματα που χρησιμοποιήθηκαν στην επέκταση του δικτύου στη Βούλα, ο χρόνος κατασκευής θα είναι πολύ πιο σύντομος πλέον.
Το επόμενο χρονικό διάστημα θα φανεί και το μήκος του Τραμ σε πρώτη φάση καθώς και οι πιθανότερες πρώτες επεκτάσεις του στην πόλη.
Πάντως σύμφωνα με δημοσιεύματα η κατασκευή θα γίνει μέσω ΣΔΙΤ(σύμπραξη με ιδιωτική εταιρεία δηλαδή), σύμφωνα με όσα έχουν γίνει μέχρι τώρα γνωστά. Σε πρώτη φάση, το τραμ αναμένεται να αποκτήσει ένα δίκτυο που θα συνδέει το Πανεπιστήμιο και το ΤΕΙ της Πάτρας, αλλά και τα δύο νοσοκομεία (ΠΓΝΠ και «Άγιος Ανδρέας») με το κέντρο της πόλης και με χρήση τμήματος της σημερινής σιδηροδρομικής γραμμής, εφόσον ολοκληρωθεί βεβαίως η υπογειοποιημένη γραμμή του ΟΣΕ.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
6 σχόλια:
Ένα τρομερά ευχάριστο νέο για την Πάτρα και την Ελλάδα της περιφέρειας γενικότερα. Επιτέλους η βελτίωση της ποιότητας ζωής γίνεται προτεραιότητα και νικά τη μίζερη λογική της ... ψωροκώσταινας.
Είναι πολύ θετικό το γεγονός αυτό για την Πάτρα που έχει σημαντικό κυκλοφοριακό πρόβλημα και μακάρι στην επόμενη πεναετία το έργο να υλοποιηθεί.Το πλεονέκτημα του Τράμ είναι ότι χρειάζεται το μισό χρόνο κατασκευής και κοστίζει τουλάχιστον 40% φθηνότερα από μια υπόγεια γραμμή Μετρό,αφού η γραμμή του Μετρό στην Θεσσαλονίκη μήκους περίπου 10 χιλιομέτρων θα στοιχίσει 1,1 δισ. Ευρώ.
Η μόνη ένσταση που έχω είναι πως με την μέθοδο ΣΔΙΤ που προωθείται η κατασκευή του χρειάζεται περίπου 2,5 χρόνια από την προκύρηξη του μέχρι την ανάδειξη αναδόχου και την έναρξη κατασκευής του.
Στη Γερμανία συνδυάζεται το τραμ με μετρό: η γραμμή του τραμ γίνεται υπόγεια (σαν μετρό) στο κέντρο της πόλης. Στην Πάτρα που το κέντρο έχει πολύ στενούς δρόμους θα μπορούσε να γίνει κι αυτό σε περιορισμένη έκταση (πχ. 3-4 σταθμοί = 2-3 km). Η αύξηση του κόστους θα είναι σχετικά μικρή, αλλά θα κερδηθεί χώρος.
τι να κάνει το τραμ στα Γιάννενα? μας δουλεύουν? αντι να το φτιάξουν στη Λάρισα, το Ηράκλειο και το Βόλο, το φτιάχνουν στις πιο μικρές πόλεις.
Δεν νομίζω, οτι είμαι προκατειλημμένος, αλλά διατηρώ την επιφύλαξή μου άν θα προχωρήσει το Τραμ της Πάτρας. Εχουμε επανέλθει σε κλίμα σαφώς εχθρικό για τα μέσα σταθερής τροχιάς, όπως σαφώς αποδεικνύει η πρόσφατη "εκστρατεία" εξυγίνασης του ΟΣΕ, η εγκατάλειψη του Δυτικού Σιδηροδρομικού άξονα, κ.λ.π. Προτείνω επίσης (προς αψευδή επιβεβαίωση) την ανάγνωση της πρόσφατης ανάρτησης του παρόντος ιστολογίου μόλις πριν λίγες μέρες (6/10/08) με τίτλο: "Εργα 2008: διαφορές απο πέρσι...πολύ λίγες".
Είναι βαθύτατη η ευχή μου να διαψευστώ. Φοβούμαι, όμως, οτι η κυρίαρχη στη χώρα μας επί πολλές 10ετίες πολιτικοκοινωνική κουλτούρα ΔΕΝ υποστηρίζει τα μαζικά μέσα συγκοινωνίας, όπως τραίνο, μετρό, τραμ. Η ανεξέλεγκτη και εκθετική αύξηση των ΙΧ "ταριάζει" με την πολιτιστική εικόνα του νεο-Ελληνα και θεωρείται σημαντικό εξάρτημα της κοινωνικής του αναγνώρισης και αυτοσεβασμού. Κάτι, που επιβεβαιώνει οχι μόνον η παθιασμένη επιδίωξη του ακριβού ΙΧ αλλά και ο τρόπος οδήγησής του.
Ασφαλώς η ΠΑΤΡΑ (και όχι μόνον) δικαιούνται ανθρώπινες καθημερινές μαζικές συγκοινωνίες. Σε πολλές Ελληνικές πόλεις (ουσιαστικά στις περισσότερες πρωτεύουσες Νομών) χρειάζεται η προώθηση του Τραμ και η παράλληλη εγκατάλειψη του ΙΧ στην αποστολή του καθημερινού συγκοινωνιακού έργου. Υπενθύμιση: στις αρχές του 20ου αιώνα λειτουργούσε τραμ σε 7 Ελληνικές πόλεις (Αθήνα,Πειραιάς, Θεσσαλονίκη, Πάτρα, Καλαμάτα,Βόλος και Καρλόβασι Σάμου!!!) Ετσι για να συνειδητοποιούμε σε τι φάση ανάπτυξης υποδομών βρισκόμαστε...
1. (το μετρό στη πάτρα δεν έχει νόημα γιατί οι πατρινοί εκ φύσεως παίρνουν αμάξι για να πάνε στο περίπτερο)
2. υπάρχει σιδηροδρομικό δίκτυο ΕΝΤΟΣ της πόλης -παραλιακά- το οποίο είναι τελείως άχρηστο, πιάνει χώρο και έχει κοστίσει πολλές ζωές. Η απομάκρυνση εκτός την πόλης (αν αλλάξει ο ΟΣΕ σε ιδιωτική εταιρία με τρένα και όχι κάρα)δίνει ζωτικό χώρο στην παραλία ο οποίος μπορεί να μετατραπεί σε διπλή γραμμή τραμ απο το δήμο ρίου μέχρι τον δήμο παραλίας.
Σε συνδυασμό με πάρκινγκ στην κεντρική προβλήτα της αγ. νικολάου και πεζοδρόμηση όλης της ρήγα φεραίου θα γλύτωνε τη πόλη απο τα καυσαέρια και την κίνηση.
3. το μεγαλύτερο μέρος όμως του πληθυσμού μένει στα νότια προάστια τα οποία είναι σε λοφώδεις περιοχές
και οι οποίες έχουν μόνο λεωφορεία.
Η κατασπάλιση χρημάτων για τραμ για το 1/4 του πληθυσμού θυμίζει τα ρεζιλίκια της αθήνας με καλλιθέα, περιστέρι, πειραία με 3,000,000 κόσμο να περπατάνε και την δάφνη/γλυφάδα των 30,000 να έχουν τράμ ή μετρό....
Δημοσίευση σχολίου