Με την επίσκεψη του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ Κου Σουφλιά έγινε η πρώτη επιθεώρηση σε αυτοκινητόδρομο παραχώρησης (από τους συνολικά 5 που είναι υπό κατασκευή). Η επιθεώρηση έγινε στα έργα κατασκευής της Ανατολικής Οδού Πελοπονήσσου. Ως γνωστό ο άξονας αυτός περιλαμβάνει την διαδρομή Κόρινθος-Τρίπολη-Καλαμάτα (μήκους 158χλμ) και τον κλάδο Λεύκτρο-Σπάρτη(47χλμ). Ο προϋπολογισμός του αυτοκινητόδρομου είναι 1,1 δις ευρώ και περιλαμβάνει 26 ανισόπεδους κόμβους.
Ο Υπουργός δήλωσε πολύ ικανοποιημένος από τις εργασίες μέχρι σήμερα, χαρακτήρισε "απέραντο εργοτάξιο" τον άξονα αφού αυτή τη στιγμή γίνονται έργα σε 100 από τα 160χλμ του συνολικού μήκους.
Εκτιμήθηκε ότι εντός του 2011 ο Κόρινθος – Τρίπολη – Καλαμάτα θα είναι έτοιμος ενώ προς το τέλος του έτους θα ολοκληρωθεί και ο κλάδος Λεύκτρο- Σπάρτη.
Με την ολοκλήρωση των έργων η απόσταση Κόρινθος- Καλαμάτα θα είναι 75` λεπτά μόλις και η απόσταση Κόρινθος-Σπάρτη σε 90`.
Ένα χρόνο νωρίτερα (το 2010) θα είναι έτοιμο το τμήμα Κόρινθος- Τσακώνα μήκους 120χλμ. Οι εργασίες περιλαμβάνουν:
- σημαντικές βελτιώσεις στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη
- Κατασκευή των τμημάτων από την Τρίπολη ως την Καλαμάτα και το Τμήμα Αθήναιο – Σπάρτη.
Ως δημόσιο έργο κατασκευάζονται τα τμήματα Αθήναιο – Λεύκτρο και Παραδείσια-Τσακώνα.
Αναλυτικά οι εργασίες
- Γίνονται εργασίες ανακατασκευής και βελτίωσης σε μήκος 60 χλμ στο τμήμα Κόρινθος – Τρίπολη.
- Έχουν ήδη ολοκληρωθεί εργασίες διαμόρφωσης Λωρίδας Έκτακτης Ανάγκης (ΛΕΑ) πλάτους 2,30 μέτρων), και γίνονται εργασίες προστασίας πρανών και αντιπλημμυρικά έργα και αλλαγές στηθαίων ασφαλείας.
- Κατασκευάζεται ο νέος Ανισόπεδος Κόμβος Αγ. Βασιλείου και ο ΣΕΑ – ΚΕΣ Νεστάνης.
- Έχει ξεκινήσει και προχωρά με ταχύτατους ρυθμούς η κατασκευή νέων σηράγγων στο τμήμα Κόρινθος Τρίπολη που βελτιώνουν σημαντικά την χάραξη του δρόμου : Οι σήραγγες Στέρνας μήκους 900 μέτρων, ανά κλάδο, οι σήραγγες Νεοχωρίου μήκους 700 μέτρων, ανά κλάδο, ο δεύτερος κλάδος της σήραγγας Αρτεμισίου μήκους 1.460 μέτρων
**Το 65% των εργασιών στις σήραγγες είναι ήδη έτοιμο.
- Έχει ξεκινήσει η κατασκευή του τμήματος από τον Ανισόπεδο Κόμβο Νότιας Εισόδου Τρίπολης – σήραγγα Καλογερικού – Αθήναιο. Ξεκίνησε ήδη η διάνοιξη της σήραγγας του Καλογερικού που θα έχει μήκος 650 μέτρα ανά κλάδο.
Τμήματα που κατασκευάζονται ως Δημόσια Έργα
- Μετά τα προβλήματα που υπήρξαν αλλά ξεπεράστηκαν προχωράν πλέον με γοργούς ρυθμός το τμήμα Αθήναιο - Σήραγγα Ραψομάτη – Λεύκτρο, μήκους 14,6 χλμ. Έχει ολοκληρωθεί ο αριστερός κλάδος της σήραγγας Ραψομάτη καθώς και το τμήμα Μαλωτά – Λεύκτρο. Έχει ξεκινήσει η εκσκαφή του δεξιού κλάδου της σήραγγας Ραψομάτη. Το τμήμα Αθήναιο Λεύκτρο θα παραδοθεί στην κυκλοφορία στο τέλος του 2009.
- Το τμήμα Παραδείσια - Τσακώνα μήκους 11 χλμ, προχωρά κανονικά και θα παραδοθεί το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Είναι η πρώτη ενημέρωση του κοινού σχετικά με την πρόοδο κάποιου αυτοκινητόδρομου και είναι πράγματι πολύ ενδιαφέρουσα καθώς ο κόσμος αντιμετωπίζει με δυσπιστία την προκαταβολική μεγάλη αύξηση των διοδίων. Θα είναι μεγάλη επιτυχία λοιπόν όλων των Κοινοπραξιών που έχουν αναλάβει τα έργα παραχώρησης αυτοκινητοδρόμων να είναι πιο σύντομοι από τις επίσημες ημερομηνίες περάτωσης των τμημάτων των έργων.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
1 σχόλιο:
Είναι το μόνο έργο με σύμβαση παραχώρησης που ξεκίνησαν οι εργασίες του πρίν ενεργοποιηθεί ο χρόνος της παραχώρησης και το μόνο που απ΄ότι φαίνεται θα τελειώσει και στην ώρα του.
Η Κοινοπραξία Μωρέας που θα το κατασκευάσει και θα το εκμεταλευτεί,θα καταφέρει πιστεύω μέχρι τις 3 Μαρτίου του 2010 να τελειώσει το τμήμα από Κόρινθο μέχρι Παραδείσια βάσει της σύμβασης.
Τώρα για το τμήμα από Παραδείσια μέχρι Τσακώνα που κατασκευάζει το Δημόσιο κανονικά θα έπρεπε να τελειώσει στις 30 Ιουνίου 2009,αλλά λόγω ότι η χρηματοδοτησή του δεν είναι συνεχής θα τελειώσει αργότερα,για αυτό και ο Σουφλιάς στην περιοδεία που έκανε πρόσφατα μίλησε για παράδοση το πρώτο εξάμηνο του 2010.
Τέλος το τμήμα από Τσακώνα μέχρι Καλαμάτα βάσει της σύμβασης πρέπει να έχει ολοκληρωθεί στις 3 Ιουλίου 2011 και το τμήμα από Λεύκτρο μέχρι Σπάρτη,πρέπει να ολοκληρωθεί στις 3 Σεπτεμβρίου 2012,αλλά απ΄ότι γνωρίζω και τα δύο αυτά τμήματα βρίσκονται στο αρχικό στάδιο κατασκευής τους.
Δημοσίευση σχολίου