Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 28 Οκτωβρίου 2008

Τραμ: όλα ακίνητα....

Το Τραμ στην Αθήνα έχει τραυματική ιστορία αλλά και το παρόν δεν πάει πίσω. Απο το 2004 περιμένουμε την επέκταση για Πειραιά και ακόμα ούτε ο διαγωνισμός δεν έχει βγεί στον αέρα. Ολοι γνωρίζουν πως χωρίς αυτή την επέκταση το Τραμ εμπορικά είναι ζημιογόνο ώς μέσο. Επίσης γνωρίζουμε ότι ο Πειραιάς κινείται στα όρια της κυκλοφοριακής ασφυξίας και χρειάζεται ΑΜΕΣΑ μέσα σταθερής τροχιάς.
Παρόλα αυτά δεν υπάρχει καμία γρηγοράδα προκειμένου το Τραμ να φτάσει μετά το τέλος του διαγωνισμού σε 2 έτη στον Πειραιά.
Οι επόμενες επεκτάσεις είναι μόνο στα λόγια καθώς δεν γνωρίζουμε αν αυτές (προς Χατζηκυριάκειο, Δραπετσώνα, Κερατσίνι) είναι εντός της χρηματοδότησης του ΕΣΠΑ 2007-2013 ή έστω αν σε κάποια αναθεώρηση βρούν τόπο να χωρέσουν.
Για την επόμενη δεκαετία το Τραμ δε φαίνεται να πείθει πολλούς απο τους υπέυθυνους ότι μπορεί να συμβάλλει και να συμπληρώσει ενα ευρύ δίκτυο μέσων σταθερής τροχιάς στην Αθήνα.
Το Τραμ σήμερα είναι παραγκωνισμένο ώς μέσο στην Αθήνα και χρειάζεται ένα θαύμα για να πάει μπρος. Δεν γίνεται με μιαμιση γραμμή να περιμένεις το μέσο να είναι κερδοφόρο. Ουτε να είναι μονόπλευρο. Δεν γίνεται ανάπτυξη μέσου μόνο στη μία πλευρά της Αθήνας (Πειραιάς και Νότια Προάστια), πρέπει το Τραμ να διευρυνθεί σε όλες τις περιοχές της πρωτεύουσας.
Μια καλή ιδέα θα ήταν η ιδιωτικοποίηση του έτσι ώστε η εταιρεία που θα το αναλάβει να κάνει όντως κινήσεις έτσι ώστε να είναι εμπορικό και να έχει αρκετες γραμμές στο δίκτυο του αλλά και ανταποκρίσεις με το Μετρο και τον Προαστιακό.
Με στεναχωρεί που το Τραμ δεν έχει πολλόυς συμμάχους. Είναι όμορφο, οικολογικό, χωρά πολλούς επιβάτες, απο όπου περνά συμβάλλει στον εξωραισμό της περιοχής, είναι σχετικά φτήνο, γρήγορο στην κατασκευή του, αποτρέπει τη χρήση του ι.χ και άλλα πολλά.
Είμαι ρομαντικός; μμμμ μπα, μάλλον ανήσυχος είμαι...

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Φίλε συμφωνώ απόλυτα. Για μένα -εκτός από ελάχιστες εξαιρέσεις- το πρόβλημα είναι στη σημερινή και ελπίζω όχι αυριανή κυβέρνηση, αν και με το ΠΑΣΟΚ είμαι πολύ επιφυλαχτικός. Ο λόγος είναι απλός. Φοβούνται ότι το τραμ θα τους φάει χώρο από την λοιπή αυτοκίνηση, τον οποίο και δεν επιθυμούν να εκχωρήσουν μιας και το κράτος εισπράττει το 11% των εσόδων του από τα ΙΧ. Βέβαια, θα αναγκαστούν να το κάνουν κάποια στιγμή μιας και σε ένα χρόνο από τώρα τα αυτοκίνητα στο λεκανοπέδιο θα είναι ακίνητα! Το σκανδαλώδες είναι ότι δεν εκχωρούν το παραμικρό στο τραμ, ούτε καν προτεραιότητα! Αλλά ούτε και προβολή! Μου έχουν πει μάλιστα οδηγοί του τραμ ότι τηλεφωνούν στην τροχαία όταν έχει κανένα μποτιλιάρισμα να διευκολύνει την κίνηση του τραμ και αυτή τους γράφει κανονικά! Εχει δει κανείς να το διαφημίζουν τα κανάλια ή να το αναφέρουν δείχνοντας πλάνα του τα δελτία ειδήσεων; Επειδή είμαι από εκείνους που το υποστηρίζουν φανατικά, πιστεύω ότι το τραμ θα δικαιωθεί εντέλει και στα μέσα της επόμενης δεκαετίας θα το δούμε και στην Αθήνα. Βέβαια χρειάζεται πολύ προσπάθεια ακόμη για να πειστούν οι στενόμυαλοι βαλκάνιοι της συμφοράς ότι το μέσο αυτό που είχε κάποτε η Αθήνα, πρέπει πάλι να αποκτήσει ξανά για να σωθεί από βέβαιη θανατική καταδίκη!

Ανώνυμος είπε...

Σε μια διαφήμηση στο εξωτερικό έλεγε ότι ένα λεωφορείο αντικαθιστά 80 ΙΧ και ένα τραμ 300!

Σχετικά με την ταχύτητα του τραμ, έχω να προτείνω την κατασκευή γραμμών πάνω στις λεωφορειολωρίδες έτσι ώστε να εκμεταλλεύεται την "ελευθερη" λωρίδα, χωρίς να αφαιρούνται άλλες λωρίδες από τον δρόμο.

Φώτης

Τέλος, η γραμμή τραμ θα αποτρέπει απολύτως την παρανομη στάθμευση πάνω στη λωρίδα αυτή, καθώς το τραμ δεν μπορεί να παρακάμψει ένα εμπόδιο όπως το λεωφορείο (αν πάλι υπάρχουν κάποιοι που θα παρκάρουν πάνω στις γραμμές... τι να πω... ας αναλάβει η τροχαία)

Ανώνυμος είπε...

Φίλε Νίκο,
Είμαι κάτοικος Νέας Σμύρνης και αν και τα τρία τελευταία χρόνια μένω για λόγους σπουδών στη Λάρισα έχω συμβιώσει αρκετά με το τράμ.

Η γνώμη μου είναι ότι το τράμ, στην σημερινή του κατάσταση και με τις γραμμές ως έχουν, εξυπηρετεί μόνο την κίνηση πολιτών μεταξύ: του κέντρου της Αθήνας, του Νέου κόσμου, της Νέας Σμύρνης και του Παλαιού Φαλήρου. Το υπόλοιπο τμήμα της γραμμής πιστεύω ότι είναι ασύμφωρο, το κατασκεύασαν για να ενώσουν τα παραθαλάσια ολυμπιακά κέντρα με ενα ποιό hitech μέσω απο ότι τα άπλα λεωφορία την περίοδο των ολυμπιακών αγώνων.Αν θέλαν να εξυπηρετεί το μέσο τους κατοίκους της περιοχής να περνούσαν την χάραξη της γραμμής μέσα απο της γειτωνιές(Πειραιά, Μοσχάτο, Καλληθέα, Ν.Σμύρνη, Π.Φάληρο, Άλιμος κ.λ.π) τι να το κάνω τώρα εάν πρέπει να περπατήσω 20 λεπτά μέχρι την παραλία.

Ένα άλλο πρόβλημα είναι η παιδεία των οδηγών, πολλοί εκ' των οποίων ενώ βλέπουν ότι απαγορεύεται η αριστερή στροφή, στο παράλληλο δρόμο με την γραμμή του τράμ είναι ικανή μέχρι και να επιταχύνουν για να το περάσουν και να προλάβουν τσίμα-τσίμα να στρίψουν αριστερά περνώντας ακριβός μπροστά απο το διερχόμενο τράμ!

Επιπλέον καθώς το τράμ διασχίζει κεντρικές λεοφώρους είναι αναγκασμένο να υπακούει στα φανάρια κάτι που το κάνει ακόμα ποιό αργοκίνητο. Φανάρια που αρχικά ακουγόταν ότι θα αντιλαμβάνονταν πότε πλυσιάζε κάποιο τράμ και θα του έδιναν προτεραιότητα. Αντίθετα σήμερα τα τραμ πολλές φορές σε πολυσύχναστες διασταυρώσεις κάθονται και περιμένουν ακόμα και μετά το άνοιγμα του φαναριού, για να αδιάσει η διασταύρωση απο αυτοκίνητα που παράνομα σταμάτησαν πάνω σε αυτή.

Τέλος εύχωμαι να βρεί το τράμ το δρόμο του, όχι μόνο στις γειτονιές της Αθήνας αλλά και άλλων ελληνικών πόλεων.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα