Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 20 Οκτωβρίου 2008

Ποδηλατόδρομοι στην Αθήνα: Οχι δεν είναι ανέκδοτο

Το καλοκαίρι που μας πέρασε ήρθε μια είδηση για πολλούς εξωπραγματική για την Ελλάδα και για την Αθήνα. Το αρμόδιο υπουργείο ανακοίνωσε ένα πρόγραμμα κατασκευής ποδηλατοδρόμων με την ονομασία «ΠΟΔΗΛΑΤΟΔΡΟΜΟΙ ΣΤΗΝ ΠΟΛΗ». Μέχρι σήμερα μόνο κάποιοι Δήμοι είχαν ασχοληθεί σοβαρά με το ζήτημα και φυσικά με περιορισμένη επιτυχία. Για πρώτη φορά λοιπόν ήρθε από την κεντρική εξουσία μια εξαγγελία η οποία φυσικά μας χαροποιεί.
Για την πόλη της Αθήνας αποφασίστηκε να μελετηθούν άμεσα και να κατασκευαστούν μέσω του Υπουργείου Μεταφορών 2 ποδηλατοδρόμοι :
1. Ο πρώτος ποδηλατοδρόμος θα αποτελεί ένα μεγάλο τόξο που θα συνδέει δύο πάρκα, της Σχολής Χωροφυλακής στη Λεωφόρο Μεσογείων και των Ιλισίων, µέσω του Μητροπολιτικού Πάρκου Γουδί, της Πολυτεχνειούπολης και της Πανεπιστημιούπολης. Το μήκος του θα είναι 13χλμ και η διάρκεια κατασκευής θα είναι 2 χρόνια (τα οποία για να είμαι ειλικρινής μου φαίνονται αρκετά). Ο συνολικός προϋπολογισμός θα είναι 1.950.000€).
2. Ο δεύτερος ποδηλατοδρόμος θα έχει μήκος 8,4 χλµ. Θα συνδέει το Παναθηναϊκό Στάδιο µε το Φαληρικό όρµο ακολουθώντας πεζόδρομους και δρόµους ήπιας κυκλοφορίας. Εκεί θα συναντάται µε το μελλοντικό παραλιακό ποδηλατοδρόμο μεταξύ Τουρκολίμανου και Βάρκιζας. Και σε αυτό το ποδηλατοδρόμο θα χρειαστούν 2 χρόνια εργασιών και ο προϋπολογισμός του θα φτάσει τα 1.200.000€.
Δεν σταματούν όμως εδώ οι ενέργειες καθώς το Υπουργείο αποδεσμεύει 15εκ€ προκειμένου οι Δήμοι από μόνοι τους να αποφασίσουν την κατασκευή Δημοτικών ποδηλατοδρόμων (το ποσό μάλλον είναι μικρό αναλογικά με το ενδιαφέρον που θα προκύψει.
Τέλος το επόμενο χρονικό διάστημα ο ΗΣΑΠ και το Μετρό* θα προχωρήσει σε κατασκευή στάθμευσης (δέστρες) ποδηλάτων στους σταθμούς του καθώς και ειδικής ράμπας κύλισης των ποδηλάτων στα πρότυπα άλλων Σταθμών Μετρό του εξωτερικού.
* Λόγω του γεγονότος της απαγόρευσης της εισόδου των ποδηλάτων στο Μετρό το Υπουργείο θα αναθέσει μελέτη εφικτότητας εισόδου του.
Για όλους εμάς που έχουμε επισκεφθεί μεγάλες Ευρωπαϊκές πόλεις προκαλεί χαρά η πρόθεση και μόνο κατασκευής ποδηλατοδρόμων στις δικές μας πόλεις. Ίσως να είναι και μια σωστή προώθησης της χρήσης ποδηλάτων που θα συμβάλλουν και αυτά με τον τρόπο τους στη μείωση του κυκλοφοριακού, του νέφους και της αδηφάγας όρεξης κατάληψης όλων των διαθέσιμων χώρων των πόλεων μας από τα ΙΧ.

1 σχόλιο:

Ανώνυμος είπε...

Επειδή έχουν δει πολλά τα μάτια μας, μια μικρή χαρα προκαλεί μεν η «πρόθεση» αλλά αυτό που θα μας κάνει να πετάξουμε τη σκούφια μας θα είναι η κατασκευή τους! Και αυτό βέβαια υπό τις εξής προϋποθέσεις: ότι πρώτον δεν θα δούμε εικόνες όπως αυτές στο Ν. Ψυχικό και τα Βριλήσσια με τα αυτοκίνητα να παρκάρουν φαρδιά πλατιά στους κατ’όνομα ποδηλατόδρομους (υποτυπώδες μήκος αν και καλή προσπάθεια..) και δεύτερον ότι επιτέλους θα καταλάβουν πως η είσοδος των ποδηλάτων στο μετρό είναι κοινωνική (και περιβαλλοντική) επιταγή!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα