Υποδομές στην Ελλάδα

Σάββατο 11 Απριλίου 2009

Τραμ Ιωαννίνων: Η μελέτη βιωσιμότητας θα κρίνει την τύχη του

Προχωρά με αργούς ρυθμούς η διαβούλευση μεταξύ του ΟΑΣΑ , της Τραμ ΑΕ και φορέων της Περιφέρειας Ηπείρου αλλά και της πόλης προκειμένου η πόλη να αποκτήσει για πρώτη φορά στην ιστορία της Τροχιόδρομο.
Σύμφωνα με δηλώσεις που έχουν γίνει παλαιότερα υπεύθυνοι της Τραμ ΑΕ σύμφωνα χαρακτήρισαν ότι "ταιριάζει" το Τραμ στην πρωτεύουσα της Ηπείρου και βάση για την γενικότερη μετακίνηση των πολιτών με τα μέσα ΜΜΜ προκειμένου να λύσει η πόλη το σοβαρό κυκλοφοριακό της πρόβλημα. Πρόκειται πάντως για θετική εξέλιξη που ανοίγει το δρόμο για το σχεδιασμό και την κατασκευή τραμ στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
Η δημοπράτηση της μελέτης βιωσιμότητας αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά το τέλος της φετινής χρονιάς και το 2010 να δημοσιευτούν τα αποτελέσματα προκειμένου να διαπιστωθεί αν εμπορικά μπορεί να λειτουργήσει καθώς το κόστος λειτουργίας και συντήρησης είναι ιδιαίτερο υψηλό σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό της πόλης.
Οι κάτοικοι των Ιωαννίνων όπως και των υπολοίπων πόλεων (εκτός από την Πάτρα) λόγω του περιορισμένου αριθμού πληθυσμού (κάτω από 100.000) θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το πιο πιθανό είναι η εμφάνιση Τραμ στην πόλη να μην παρομοιάζει με αυτά της Αθήνας ή άλλων μεγάλων πόλεων αλλά θα είναι μικρότερα σε μήκος και πλάτος προκειμένου από τη μία να χωρούν στους στενούς κεντρικούς δρόμους των πόλεων αλλά και από την άλλη να είναι βιώσιμα οικονομικά.
Πάντως η όλη κινητικότητα ειδικά στην πόλη των Ιωαννίνων είναι πολύ σημαντική καθώς στις πόλεις με το μέγεθος των Ιωαννίνων η χρήση του ιχ είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από αυτή της Αθήνας καθώς θεωρητικά οι αποστάσεις είναι μικρές και θεωρείται χάσιμο χρόνο η χρήση ΜΜΜ. Το Τραμ θα μπορούσε να ανατρέψει αυτή την λογική και θα επιτρέψει την εξομάλυνση του σοβαρού προβλήματος μετακίνησης όπου τείνει να γίνει μεγαλύτερο από αυτό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αφού παρατηρείται ακινησία στις ώρες αιχμής.

4 σχόλια:

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Επειδή έχω επισκεφτεί πολλάκις την πόλη των Ιωαννίνων, πιστεύω ότι το τραμ θα ήταν ιδανικό γι' αυτήν μέσο αν συνδυαζόταν με νέα κυκλοφοριακή μελέτη και πολλούς πεζόδρομους. Η παρουσία του δε θα βοηθούσε και στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας αφού θα μπορούσε να συνδέει το κέντρο της πόλης και με κοντινούς οικισμούς, παραλίμνιους ή μη. Για το θέμα της οικονομικής του βιωσιμότητας, αν υποστηριχθεί από τους ντόπιους και πρωτίστως αυτοί αλλάξουν νοοτροπία μετακίνησης, πιστεύω θα πετύχει. Συνιστώ δε μία τερματική του στάση να είναι το Πανεπιστήμιο με τους χιλιάδες φοιτητές που θα εξυπηρετούνται από αυτό στις καθημερινές τους μετακινήσεις από και προς την πόλη και μία ακόμη, το αεροδρόμιο της πόλης, που πρέπει έτσι κι αλλιώς να εκσυγχρονιστεί.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Και κάτι ακόμη. Το χειμώνα που οι δρόμοι παγώνουν, οι Γιαννιώτες θα μπορούν να μετακινούνται! Είναι γνωστό άλλωστε ότι τα τραμ δεν χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες και ότι στον παγετό κυκλοφορούν άνετα και με ασφάλεια, όταν τα πάντα έχουν σιγήσει!

Τάσος είπε...

Υπάρχουν παραδείγματα πόλεων των 100.000 που έχουν τραμ, άρα ο πληθυσμός των Ιωαννίνων δεν είναι πολύ μικρός γι' αυτό το μέσο σταθερής τροχιάς. Επειδή δεν έχω επισκεφτεί την πόλη δεν μπορώ να προτείνω συγκεκριμένες διαδρομές. Εγώ δεν είμαι δογματικά αντιτραμικός, όπως μερικοί άλλοι είναι δογματικά αντιμετρικοί, όμως παραδέχομαι το τραμ ως μοναδικό μέσο σταθερής τροχιάς μόνο για πόλεις κάτω των 500.000 κατοίκων. Το να λες ότι μια μεγαλούπολη όπως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη μπορεί να βολευτεί μόνο με τραμ είναι άτοπο και αρμόζει στον ιδιόρρυθμο τρόπο σκέψης π.χ. ενός Τρίτση.

Ανώνυμος είπε...

Re sy Taso den pas na kaneis kamia psyxanalysh, to kolhma sou me to tram/metro einai pia fortiko...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα