Προχωρά με αργούς ρυθμούς η διαβούλευση μεταξύ του ΟΑΣΑ , της Τραμ ΑΕ και φορέων της Περιφέρειας Ηπείρου αλλά και της πόλης προκειμένου η πόλη να αποκτήσει για πρώτη φορά στην ιστορία της Τροχιόδρομο.
Σύμφωνα με δηλώσεις που έχουν γίνει παλαιότερα υπεύθυνοι της Τραμ ΑΕ σύμφωνα χαρακτήρισαν ότι "ταιριάζει" το Τραμ στην πρωτεύουσα της Ηπείρου και βάση για την γενικότερη μετακίνηση των πολιτών με τα μέσα ΜΜΜ προκειμένου να λύσει η πόλη το σοβαρό κυκλοφοριακό της πρόβλημα. Πρόκειται πάντως για θετική εξέλιξη που ανοίγει το δρόμο για το σχεδιασμό και την κατασκευή τραμ στο λεκανοπέδιο Ιωαννίνων.
Η δημοπράτηση της μελέτης βιωσιμότητας αναμένεται να ολοκληρωθεί μετά το τέλος της φετινής χρονιάς και το 2010 να δημοσιευτούν τα αποτελέσματα προκειμένου να διαπιστωθεί αν εμπορικά μπορεί να λειτουργήσει καθώς το κόστος λειτουργίας και συντήρησης είναι ιδιαίτερο υψηλό σε σχέση με το συνολικό πληθυσμό της πόλης.
Οι κάτοικοι των Ιωαννίνων όπως και των υπολοίπων πόλεων (εκτός από την Πάτρα) λόγω του περιορισμένου αριθμού πληθυσμού (κάτω από 100.000) θα πρέπει να γνωρίζουν ότι το πιο πιθανό είναι η εμφάνιση Τραμ στην πόλη να μην παρομοιάζει με αυτά της Αθήνας ή άλλων μεγάλων πόλεων αλλά θα είναι μικρότερα σε μήκος και πλάτος προκειμένου από τη μία να χωρούν στους στενούς κεντρικούς δρόμους των πόλεων αλλά και από την άλλη να είναι βιώσιμα οικονομικά.
Πάντως η όλη κινητικότητα ειδικά στην πόλη των Ιωαννίνων είναι πολύ σημαντική καθώς στις πόλεις με το μέγεθος των Ιωαννίνων η χρήση του ιχ είναι κατά πολύ μεγαλύτερη από αυτή της Αθήνας καθώς θεωρητικά οι αποστάσεις είναι μικρές και θεωρείται χάσιμο χρόνο η χρήση ΜΜΜ. Το Τραμ θα μπορούσε να ανατρέψει αυτή την λογική και θα επιτρέψει την εξομάλυνση του σοβαρού προβλήματος μετακίνησης όπου τείνει να γίνει μεγαλύτερο από αυτό της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης αφού παρατηρείται ακινησία στις ώρες αιχμής.
Τι είπε ο 49χρονος φιλόλογος στην αντιτρομοκρατική για τη γιάφκα στο
Παγκράτι
-
O 49χρονος φιλόλογος που συνελήφθη, καθώς εντοπίστηκε οπλοστάσιο σε υπόγειο
που νοίκιαζε στο Παγκράτι, ανέφερε στην αντιμοκρατική ότι δεν έχει καμία
σχέσ...
Πριν από 1 ημέρα
4 σχόλια:
Επειδή έχω επισκεφτεί πολλάκις την πόλη των Ιωαννίνων, πιστεύω ότι το τραμ θα ήταν ιδανικό γι' αυτήν μέσο αν συνδυαζόταν με νέα κυκλοφοριακή μελέτη και πολλούς πεζόδρομους. Η παρουσία του δε θα βοηθούσε και στην ανάπτυξη της τοπικής οικονομίας αφού θα μπορούσε να συνδέει το κέντρο της πόλης και με κοντινούς οικισμούς, παραλίμνιους ή μη. Για το θέμα της οικονομικής του βιωσιμότητας, αν υποστηριχθεί από τους ντόπιους και πρωτίστως αυτοί αλλάξουν νοοτροπία μετακίνησης, πιστεύω θα πετύχει. Συνιστώ δε μία τερματική του στάση να είναι το Πανεπιστήμιο με τους χιλιάδες φοιτητές που θα εξυπηρετούνται από αυτό στις καθημερινές τους μετακινήσεις από και προς την πόλη και μία ακόμη, το αεροδρόμιο της πόλης, που πρέπει έτσι κι αλλιώς να εκσυγχρονιστεί.
Και κάτι ακόμη. Το χειμώνα που οι δρόμοι παγώνουν, οι Γιαννιώτες θα μπορούν να μετακινούνται! Είναι γνωστό άλλωστε ότι τα τραμ δεν χρειάζονται αντιολισθητικές αλυσίδες και ότι στον παγετό κυκλοφορούν άνετα και με ασφάλεια, όταν τα πάντα έχουν σιγήσει!
Υπάρχουν παραδείγματα πόλεων των 100.000 που έχουν τραμ, άρα ο πληθυσμός των Ιωαννίνων δεν είναι πολύ μικρός γι' αυτό το μέσο σταθερής τροχιάς. Επειδή δεν έχω επισκεφτεί την πόλη δεν μπορώ να προτείνω συγκεκριμένες διαδρομές. Εγώ δεν είμαι δογματικά αντιτραμικός, όπως μερικοί άλλοι είναι δογματικά αντιμετρικοί, όμως παραδέχομαι το τραμ ως μοναδικό μέσο σταθερής τροχιάς μόνο για πόλεις κάτω των 500.000 κατοίκων. Το να λες ότι μια μεγαλούπολη όπως η Αθήνα ή η Θεσσαλονίκη μπορεί να βολευτεί μόνο με τραμ είναι άτοπο και αρμόζει στον ιδιόρρυθμο τρόπο σκέψης π.χ. ενός Τρίτση.
Re sy Taso den pas na kaneis kamia psyxanalysh, to kolhma sou me to tram/metro einai pia fortiko...
Δημοσίευση σχολίου