Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 23 Απριλίου 2009

Μετρό Θεσσαλονίκης: Δημοπρατείται η επέκταση για Καλαμαριά!!


Να λοιπόν που η φετινή χρονιά είναι ανάδοχος μεγάλων έργων καθώς έργα που υπήρξαν θέμα τα τελευταία χρόνια γίνονται πράξη επιτέλους. Σήμερα λοιπόν ανακοινώθηκε και επίσημα η έναρξη εντός 10ημέρου της πρώτης επέκτασης του Μετρό Θεσσαλονίκης προς την Καλαμαριά.
Ο προϋπολογισμός της επέκτασης του Μετρό προς την Καλαμαριά ανέρχεται σε 465 εκ ευρώ και η χρηματοδότησή της είναι ήδη εξασφαλισμένη, καθώς το έργο έχει εξαρχής ενταχθεί στο ΕΣΠΑ, στο Επιχειρησιακό Πρόγραμμα Περιβάλλον (ΕΠΠΕΡΑΑ – κωδικός 2007GR-16 / 01.52.05.01) με ποσό 340 εκ.€, το οποίο σύμφωνα με τους κανονισμούς του ΕΣΠΑ (+20%) θα φτάσει τα 400 εκ ευρώ. Ταυτόχρονα βρίσκεται σε εξέλιξη και η έγκριση του δανείου με ευνοϊκούς όρους από την Ευρωπαϊκή Τράπεζα Επενδύσεων.
Το μήκος της επέκτασης είναι περίπου 5χλμ και θα ξεκινάει από τον Σταθμό Πατρικίου. Οι Σταθμοί που θα κατασκευαστούν είναι οι:
1.ΝΟΜΑΡΧΙΑ
2.ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ
3.ΑΡΕΤΣΟΥ
4.ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ
5.ΜΙΚΡΑ.
Ο τελικός σταθμός της Μίκρας θα έχει σταθμό μετεπιβίβασης λεωφορείων και παρκινγκ 1000 θέσεων ενώ με μια μελλοντική επέκταση το Μετρό Θεσσαλονίκης μπορεί να φτάσει στο Αεροδρόμιο.
Σύμφωνα με τις δηλώσεις έχουν ολοκληρωθεί όλες οι απαραίτητες μελέτες, τοπογραφικές, γεωλογικές και γεωτεχνικές, χάραξης γραμμής και χωροθέτησης των Σταθμών και υπολογίζεται ότι (αν δεν υπάρξουν οι γνωστές ενστάσεις και προσφυγές από τις συμμετέχουσες εταιρείας) τον Ιούνιο του 2010 το έργο μπορεί να ξεκινήσει.
Ωστόσο είναι άγνωστο το χρονοδιάγραμμα ολοκλήρωσης του έργου προκειμένου να γνωρίζουμε μετά από πόσα χρόνια θα παραδοθεί προς χρήση στους Θεσσαλονικείς.
ΣΤΑΥΡΟΥΠΟΛΗ-ΜΕΛΛΟΝΤΙΚΕΣ ΕΠΕΚΤΑΣΕΙΣ
Παράλληλα, έχουν ξεκινήσει και οι μελέτες για τη δεύτερη επέκταση του Μετρό της Θεσσαλονίκης, εκείνης προς την Σταυρούπολη με 5 σταθμούς και 5 χλμ μήκος που αναμένεται η δημοπράτηση του από το 2010 και μετά.
Ταυτόχρονα, εξετάζεται και η δεύτερη φάση των επεκτάσεων του Μετρό της Θεσσαλονίκης, ώστε να ενταχθούν και άλλες περιοχές της πόλης (π.χ. προς Αεροδρόμιο και Κορδελιό), προκειμένου σταδιακά να δημιουργηθεί ένα πλήρες δίκτυο Μετρό που θα εξυπηρετεί ολοένα και περισσότερους κατοίκους.
ΜΕΤΡΟΠΟΝΤΙΚΕΣ
Ο πρώτος Μετροπόντικας, ο «Κωστίκας», ξεκίνησε στις αρχές του έτους το υπόγειο ταξίδι του και σήμερα βρίσκεται κάτω από την πλατεία του Βαρδάρη έχοντας κατασκευάσει τα πρώτα 550 μέτρα της σήραγγας του Μετρό. Επίσης, πρόσφατα ολοκληρώθηκε η δοκιμαστική λειτουργία του δεύτερου Μετροπόντικα, του «Γιωρίκα», ο οποίος σήμερα ξεκίνησε την κατασκευή της δεύτερης σήραγγας του έργου. Αθόρυβα και δίχως οι πολίτες να αντιλαμβάνονται το έργο που συντελείται στην πόλη θα κατασκευάζονται κατά μέσο όρο καθημερινά δέκα μέτρα διπλής έτοιμης σήραγγας Μετρό σε βάθος από 16 έως 31 μέτρα.
ΣΤΑΘΜΟΙ
16 Εργοτάξια είναι σε πλήρη ανάπτυξη στο Μετρό Θεσσαλονίκης. Πρόσφατα μάλιστα ολοκληρώθηκε η κατασκευή των διαφραγματικών τοίχων στον Σταθμό Δημοκρατίας, στον Σταθμό Σιντριβάνι, στον επίσταθμο του Νέου Σιδηροδρομικού Σταθμού, καθώς και στη διακλάδωση της Γραμμής του Μετρό προς Σταυρούπολη, ενώ σε προχωρημένο στάδιο βρίσκεται η κατασκευή τους στον Νέο Σιδηροδρομικό Σταθμό (61%) και στο Σταθμό «Αγία Σοφία» (53%).
Εγώ θα κάνω μια πρόταση η οποία θα είναι πολύ μα πολύ εκπαιδευτική για τους πολίτες της Θεσσαλονίκης. Θα πρότεινα την διοργάνωση (σε έτοιμα τμήματα της σήραγγας και περιορισμένους χώρους σε εργοτάξια σταθμών) την ξενάγηση σχολείων, συλλόγων αλλά και απλών πολιτών που θα δουν το έργο που συντελείται στην πόλη από πρώτο χέρι.
Από την άλλη επιτέλους το Μετρό Θεσσαλονίκης αποκτά περισσότερο μέλλον με αυτή την επέκταση αλλά και δυναμική για την συνέχεια του στην πόλη.

14 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Μπράβο! Με τις επεκτάσεις η Θεσσαλονίκη θα πλησιάσει τα 20 χιλ. δικτύου μετρό που είναι ένα μίνιμουμ για μια πόλη αυτού του μεγέθους. Δεν ξέρω όμως για ποιο λόγο δόθηκε προτεραιότητα στην Καλαμαριά. Απ' ότι θυμάμαι είναι ένα μείγμα Γλυφάδας και Χαλανδρίου, δηλαδή κατοικείται από άτομα μεσαίας ή υψηλής τάξης που ως γνωστό δεν έχουν και μεγάλη συμπάθεια στα ΜΜΜ. Ίσως το σκεπτικό είναι ότι από εκεί θα επεκταθεί στην επόμενη φάση προς το αεροδρόμιο, πράγμα που θα εντάξει τη Θεσσαλονίκη στις προνομιούχες πόλεις που συνδέονται με το αεροδρόμιό τους με μέσα σταθερής τροχιάς.

m-thess είπε...

Μην ξεχνάμε ομως οτι η ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ ειναι ο δεύτερος μεγαλυτερος δημος του πολεοδομικού συγκροτήματος οποτε ειναι απολυτως λογικο να ξεκιναει απο εκει η επεκταση.Επιπλεον οι λεωφορειακές της γραμμες (3-5-6) ειναι απ τις γραμμες με τη μεγαλύτερη πληρότητα ημερησιως.οποτε δεν ισχυει αυτο περι περιφρονησης των ΜΜΜ απ τους καλαμαριώτες

Ανώνυμος είπε...

Και στη δυτική θεσσαλονίκη γεμίζουν τα λεωφορεία φίλε μου αλλά πρωτεραιότητα δίνεται στην Καλαμαριά γιατί όπως είπες είναι ακριβή περιοχή. Όπως όλοι καταλαβαίνουμε δεν έχει σημασία που μένουν οι εργάτες οι οποίοι έχουν τα μέσα μαζικής μεταφοράς μεγαλύτερη ανάγκη αλλά πως θα ικανοποιήσουμε τους λεφτάδες. Η Καλαμαριά μπορεί να είναι ο δεύτερος μεγαλύτερος δήμος με 100.000 κατοίκους, αλλά η δυτική θεσσαλονίκη είναι ένα πολεοδομικό συγκρότημα με τουλάχιστον μισό εκατομύριο πληθησμό, και μάλιστα πολύ πιο πυκνοκατοικημένο και υποβαθμισμένο από την Καλαμαριά. Συνηθήσαμε πάντως στην περιθωριοποίηση. Ακόμα και με αστικό για να πάω στο κέντρο από το Κορδελιό κάνω μετεπιβίβαση στο σταθμό!!!

Ανώνυμος είπε...

Όταν γίνεται ένα έργο που αφορά την καλυτέρευση της ποιότητας της ζωής μας και της καθημερινότητάς μας, δεν "προχωρά" ποτέ με το σκεπτικό αυτοί είναι πλούσιοι ή ευκατάστατοι έχουν αυτοκίνητο δεν θα πάρουν ΜΜΜ, οι άλλοι είναι χαμηλόμισθοι, εργατιά άρα θα τα χρησιμοποιήσουν. Έχω χιλιάδες παραδείγματα να αναφέρω περιπτώσεων που συμβαίνει το ακριβώς αντίθετο αλλά δεν υπάρχει λόγος να μπω σε λεπτομέρειες.
Αυτό που θα πω όμως και θα επιμείνω είναι ότι αυτοί που είναι βολεμένοι με το ΙΧ τους με αυτό θα μείνουν μια ζωή ακόμη και αν τους φτιάξεις μετρό, προαστιακό και τραμ έξω από την πόρτα τους. Ο στόχος είναι οι άνθρωποι που προβληματίζονται για το αδιέξοδο που επικρατεί στην πόλη σας αλλά και στην δική μου πόλη (Αθήνα),να αποφασίσουν να αλλάξουν νοοτροπία και τρόπο ζωής.
Άρα το μετρό καλώς θα πάει στην Καλαμαριά κακώς όμως που δεν προωθείται και η επέκταση στο Αεροδρόμιο και την δυτική Θεσσαλονίκη. Επιπλέον κακός δεν προωθείται η δημιουργία δικτύου τραμ, μιας και το τραμ είναι ένα μέσο του οποίου η κατασκευή κοστίζει πολύ λιγότερο και τελειώνει στο μισό χρόνο. Νομίζω πως η Θεσσαλονίκη χρειάζεται άμεσα έργα με άμεση ανακούφιση και όχι ορίζοντα δεκαπενταετίας. Το τραμ θα αποτελέσει αν κατασκευασθεί το απαραίτητο συμπλήρωμα του μετρό και των λεωφορείων.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Δεν είπαμε να μη γίνει μετρό στην Καλαμαριά. Αλλά όχι να δωθεί προτεραιότηρα στην Καλαμαριά έναντι της δυτικής Θεσσαλονίκης όπου το έχει πολύ μεγαλύτερη ανάγκη!

Ανώνυμος είπε...

vlakies les.... ama dn ginei stin kalamaria prota pou einai toso megalos dimos me toso energo oikonomika plithismo kai apo ekei mporei na ginei kai epektasi sto aerodromio, pou tha ginei?
Sto kordelio? :P eleos pia....

Ανώνυμος είπε...

Απ' οτι κατάλαβα είσαι υπέρμαχος της μονόπλευρης και άνισης ανάπτυξης μιας πόλης, και εκτός αυτού δεν ξέρεις να εκφράζεις ευγενικά την διαφωνία σου. Λυπάμαι πραγματικά. Πάντως να ξέρεις οτι αυτή ακριβώς η νοοτροπία με την οποία σκέφτεσαι είναι που έκανε την πόλη δύο ταχυτήτων.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Προσωπικά δεν πιστεύω ότι μονοκομματική κυβέρνηση στην Ελλάδα θα προωθήσει σημαντικό δίκτυο τραμ οπουδήποτε, γιατί απλά υπερασπίζεται τα συμφέροντα περί το ΙΧ. Δεν είμαι εχθρός του ΙΧ αλλά κάθε πράγμα στη θέση του. Δεν καταλαβαίνω φερειεπίν γιατί να πήζουν τα κέντρα των μεγαλουπόλεων από μποτιλιαρισμένα ΙΧ και να μην παραχωρηθεί χώρος στους πολίτες -πεζούς και ποδηλάτες- μέσω του τραμ, το οποίο ταιριάζει θαυμάσια με πεζόδρομους αλλά και αποκλειστική λωρίδα κίνησης ώστε να είναι γρήγορο. Σε συνδυασμό με μετρό και προαστιακό αποτελεί το κλειδί της λύσης του κυκλοφοριακού. Θυμίζω ακόμη σε όλους τους φίλους του φόρουμ ότι το 11% των εσόδων του κρατικού προϋπολογισμού, προέρχεται από την "αγελάδα" ΙΧ. Γιατί λοιπόν να αλλάξουν πολιτική οι κυβερνησεις; Οι πολίτες αντίθετα πρέπει να καταλάβουν ότι τα δύο μεγάλα κόμματα εξουσίας δεν λειτουργούν υπέρ τους, ούτε τα ενδιαφέρει το περιβάλλον, αλλά μόνο τα δημόσια ταμεία. Να δείτε πόσο θα αυξηθούν προσεχώς τα τέλη κυκλοφορίας ΙΧ και οι φόροι στις βενζίνες και μετά πείτε μου ότι γράφω ανακρίβειες. Αρα το κράτος έχει κάθε λόγο να ενθαρρύνει τη χρήση του ΙΧ.
Από την άλλη, η λύση του μετρό μόνο δεν συνιστά ορθολογική αντιμετώπιση του κυκλοφοριακού, ούτε κανένα πρόβλημα έχει λύσει όπου εφαρμόστηκε (π.χ. τρομερά μποτιλιαρίσματα σε Παρίσι, Νέα Υόρκη κλπ). Χρειάζεται και το τραμ αλλά δυστυχώς πιάνει χώρο εις βάρος των δημοσίων...εσόδων.

Ανώνυμος είπε...

Γιακουμάκη, έλεος... Ξεκόλλα... Εδώ μιλάμε για το μετρό της Θεσσαλονίκης. Πάλι για τραμ μιλάς, για κυβερνητικές επιλογές ==> είσαι εκτός θέματος φίλε μου. Φτάνει η γκρίνια, μετρό κάνουμε, να κάνουμε και τραμ, δε λέω, αλλά έλεος, δεν μπορείς να ισχυρίζεσαι οτι το μετρό δεν έλυσε προβλήματα, τα οποία θ αλύσει το τραμ.

Ανώνυμος είπε...

ας μην παρουμε στην τελικη για 5 χρονια πολεμικα αεροσκαφη και φρεγατες,και ας δωσουμε μεγαλο μερος απο αυτα τα επιπλεον κονδυλια στα εργα υποδομης που αθηνα-θεσσαλονικη επιτακτικα χρειαζονται.η παραλαβη 4 φρεγατων κοστιζει οσο μια ολοκληρη γραμμη μετρο+επεκτασεις.η θεσσαλονικη με 50 χλμ μετρο και ενα ευρυ συμπληρωματικο δικτυο τραμ ειναι μια χαρα καλλυμενη(και με ενα καλο δικτυο προαστιακου ανετα αποκεντρωσιμη)

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Εγώ πιστεύω στη συνδυασμένη χρήση μετρό-τραμ. Μόνο μετρό διευκολύνει τους αντιπροσώπους ΙΧ και όχι τους πολίτες. Ο κάθε πολίτης πρέπει να ξεκολλήσει από το ΙΧ του και να γίνουν οι πόλεις ανθρώπινες και όχι εγώ από το τραμ, για την πανηγυρική επικράτηση του οποίου θα αγωνιστώ όπως μπορώ.

Ανώνυμος είπε...

dn thelw mia poli 2 taxythtwn alla se oles tis europaikes poleis oi ektheseis einai dipla sto aerodromio.... ama to skefteis einai para poly logikh h topothetisi tou sta anatolika...

ayti tin apopsi oti mono ta anatolika evnoountai tin exoun mono oi dytikoi apo zilia xwris na yparxei logos na kanoume tin dytikh thess san ta dytika proastia...

ps. paw stoixima oti pisteveis oti i kalamaria einai apaisia kai exei poli igrasia :P

Ανώνυμος είπε...

Τι να σου πω...μου φαίνεται οτι είσαι πολύ κομπλεξικό άτομο. Δεν εννοώ τίποτε παραπάνω από αυτά που είπα, αν θες να το σκεφτείς λίγο βαθύτερα καλώς.
Όσο για το αν η Καλαμαριά έχει υγρασία δεν έχω ασχοληθεί ιδιαίτερα

Ανώνυμος είπε...

koita des tin sizitisi kai katalave oti ESY eisai o komplexikos kai oti kai na ginei panta tha paraponiesai...

TELOS

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα