Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 14 Απριλίου 2009

Μετρό Αθήνας: 8 Γραμμές Μετρό θα έχει μετά απο 25 χρόνια


Παρουσιάστηκε στις 13 Απριλίου 2009 το νέο Ρυθμιστικό Σχέδιο για την Μητροπολιτική Περιοχή της Αθήνας για την επόμενη εικοσαετία. Μέσα σε αυτό ουσιαστικά εξαγγέλθηκε και τμήμα της νέας ΜΑΜ που περιλαμβάνει τις επεκτάσεις και τις νέες γραμμές Μετρό που θα αναπτυχθούν στην Αθήνα.
Πρόκειται για την πρώτη προσπάθεια για συνολική κάλυψη της πόλης και όχι τμηματικά. Αν και προσωπικά πιστεύω πως έχει πολλές αδυναμίες αυτός ο χάρτης εντούτοις θα μας οδηγήσει σε μια καλύτερη πόλη. Εδώ πρέπει να δούμε την απουσία του δικτύου Τραμ ακόμα και σε προγραμματισμένες επεκτάσεις του..
Σύμφωνα λοιπόν με τις δηλώσεις του Υπουργού ΠΕΧΩΔΕ οι 8 Γραμμές δεν πρόκειται να ολοκληρωθούν τα επόμενα 20 χρόνια (μάλλον χαρακτηρίζονται λίγα τα χρόνια μέχρι το 2030 για την κατασκευή για την κατασκευή 5 νέων γραμμών.
Συγκεκριμένα οι 8 γραμμές Μετρό χωρίς να είναι 100% έτοιμη η χάραξη τους θα είναι η παρακάτω:
Γραμμή 1: Δυτική επέκταση προς Κερατσίνι και βόρεια προς Νέα Ερυθραία (τι απέγινε η δρομολογημένη επέκταση μέχρι τον Άγιο Στέφανο;)
Γραμμή 2: Βορειοδυτική επέκταση προς Ίλιον, Καματερό και Ζεφύρι και νοτιοανατολική επέκταση προς Γλυφάδα.
Γραμμή 3: καμία επέκταση
Γραμμή 4: η γνωστή 4η σε μελέτη γραμμή 4 που σε πρώτη φάση θα ενώνει Γαλάτσι-Πανε­πι­στήμιο-Ζωγράφου-Κατεχάκη-Μαρούσι σε δεύτερη φάση θα επεκταθεί δυτικά προς Ν. Χαλκηδόνα-Αγ. Αναργύρους-Ίλιον-Πετρούπολη Βόρεια προς Πεύκη-Λυκόβρυση
Γραμμή 5:Νέα Γραμμή που θα ξεκινά από τον Βύρωνα και θα ενώνει -Παγκράτι-Κέντρο-Πατήσια-Ν. Φιλαδέλφεια-Μεταμόρφωση-Αχαρνές και θα καταλήγει στα Άνω Λιόσια.
Γραμμή 6: Σημαντική νέα διπλή γραμμή που θα ξεκινά από Βριλήσσια και μέσω Χαλανδρίου-Ν. Ψυχικού-Γκύζη-Κέντρου θα φτάνει στο Θησείο. Από εκεί ένας κλάδος θα κατευθύνεται προς Καλλιθέα-Πειραιά-Χατζηκυριάκειο και ο άλλος κλάδος κατά μήκος της Π. Ράλλη θα πηγαίνει Νίκαια, Κερατσίνι και Πέραμα. Για τη διακλάδωση έχω κάποιες ενστάσεις.
Γραμμή 7:Νέα Γραμμή αναμενόμενη θα έλεγα αφού η Λεωφόρος Αθηνών (Καβάλας) αποκτά Μετρό που θα ξεκινάει από Χαϊδάρι θα διασχίζει το κέντρο και θα πάει νότια στη Νέα Σμύρνη για να καταλήξει στην παραλία Αλίμου.
Γραμμή 8: Η Αθήνα θα αποκτήσει και κυκλική γραμμή: θα ξεκινά από Βύρωνα θα πηγαίνει νότια προς Δάφνη-Ν. Σμύρνη από εκεί Καλλιθέα και Ελαιώνα, έπειτα βόρεια προς Κολωνό, Σεπόλια και μετά δυτικά προς Κυψέλη καταλήγοντας στον Φάρο Ψυχικού.
Η ΠΡΩΤΗ ΕΝΤΥΠΩΣΗ
Για να είμαι ειλικρινής περίμενα πολύ καιρό για το νέο χάρτη Μετρό της Αθήνας αφού η κατάσταση γίνεται όλο και χειρότερη στην πόλη αυτή. Το θέμα όμως δεν είναι να έχεις μεγάλο δίκτυο μετρό αλλά πόσο εύχρηστο είναι αυτό το δίκτυο. Η πρώτη μου εντύπωση είναι ανάμεικτη. Γίνεται μια σαφής προσπάθεια για κάλυψη της πόλης όμως τα Νότια Προάστια και πάλι αντιμετωπίζονται συμπληρωματικά και όχι σαν μια πυκνοκατοικημένη περιοχή της πρωτεύουσας. Το αποτέλεσμα θα είναι το δίκτυο Μετρό θα αποκτήσει 200 περίπου Σταθμούς και 220χλμ δικτύου και αυτό είναι πολύ θετικό. Σαφέστατα δίδεται σημασία στη Βόρεια και Βορειοδυτική Αθήνα.
Η Γραμμή 1 σωστά επεκτείνεται με τις δυτικές της συνοικίες που θα αποκτήσουν Μετρό χωρίς καμία σημαντική διασύνδεση με τις υπόλοιπες Γραμμές. Η μεγάλη απογοήτευση είναι ότι το λιμάνι της πρωτεύουσας δεν πρόκειται να ενωθεί με τα νότια προάστια που παραδοσιακά τον τροφοδοτεί με εργατικό προσωπικό. Κρίμα..
Η Γραμμή 2 κάνει μια μεγάλη επέκταση. Πολύ σημαντική η μεγάλη επέκταση της Γραμμής 2 προς Ίλιον, Καματερό και κατάληξη στο Ζεφύρι που δίνει τη δυνατότητα μεγάλης χρήσης από τους επιβάτες και δίνει την δυνατότητα να συνδεθούν με την υπόλοιπη Αττική που ως τώρα τους έχει ξεκομμένους.
Η Γραμμή 4 η αναμενόμενη είχε φυσικό επακόλουθο την δυτική επέκταση προς Χαλκηδόνα, Αγίους Αναργύρους και Βόρεια προς Πεύκη και Λυκόβρυση που θα αποκτήσουν Μετρό.
Την Γραμμή 5 δεν την καταλαβαίνω καθόλου καθώς εκτός από παράδοξη χάραξη δεν βρίσκω να εξυπηρετεί και τους εκατοντάδες χιλιάδες επιβάτες...
Η Γραμμή 6 είναι πολύ-πολύ σημαντική καθώς θα ενώνει τα Βορειοανατολικά Προάστια μέσω Θησείου με α)τις συνοικίες του Πειραιά και β) νότια με την Καλλιθέα και το Κέντρο του Πειραιά. Την ένσταση την βλέπω για την διακλάδωση της πολύ σημαντικής Γραμμής 6 καθώς το μοντέλο της διακλάδωσης από το κέντρο μιας πόλης 4,5 εκατομμυρίων (από το Θησείο) δεν την έχω ξαναδεί σε καμία Ευρωπαϊκή ή άλλη μεγαλούπολη του κόσμου. Πως θα μετακινούνται τα τρένα μέχρι το Θησείο από Πειραιά και συνοικίες; εναλλάξ; Μήπως προσπαθούν να χωρέσουν 2 καρπούζια σε μια μασχάλη; Εξάλλου και σε προηγούμενες προσπάθειες στην Αθήνα η διακλάδωση εν τέλει απορρίφθηκε.. Για την επέκταση προς Χατζηκυριάκειο δεν θα γίνει επέκταση του Τραμ;
Η Γραμμή 7 είναι προσωπικά η επόμενη πιο αναγκαία Γραμμή Μετρό μετά την Γραμμή 4 καθώς η αναβαθμισμένη Λεωφόρος Αθηνών θα αποκτήσει δίκτυο Μετρό το οποίο θα περνά από το Κέντρο και κατεβαίνοντας στα Νότια Προάστια θα καταλήγει στην Παραλία Αλίμου (μέσω Λεωφόρου Αμφιθέας;). Ήταν κατά τη γνώμη μου η πιο σίγουρη νέα Γραμμή.
Η Γραμμή 8 (η κυκλική Γραμμή) είναι λίγο πρόχειρα σχεδιασμένη ή δεν βλέπω καλά; Αντί να ξεκινά από το Σταθμό Κατεχάκη της Γραμμή 3 που καταλήγει στο Αεροδρόμιο θα ξεκινά από τον Φάρο Ψυχικού στην Κηφισίας; Δεν υποτίθεται ότι μια κυκλική γραμμή ενώνει σχεδόν περιαστικά όλες τις Γραμμές του Δικτύου; Σωστά περνά από τον Ελαιώνα και τους υπόλοιπους Σταθμούς αλλά η κατάληξη του στο Βύρωνα;
Πρώτο βιαστικό συμπέρασμα είναι ότι αυτός ο χάρτης θέλει πολλές διορθώσεις και βάσει αυτής της διαπίστωσης ευτυχώς που δεν πρόκειται να είναι άμεσα υλοποιήσιμος ο χάρτης. Μέσα από διαβουλεύσεις και (ατελείωτες σίγουρα) συζητήσεις θα γίνει ένα πιο χρηστικό δίκτυο που θα εξυπηρετεί εκατομμύρια επιβάτες καθημερινά. Από την άλλη όμως επιτέλους είδαμε και ένα χάρτη Μετρό που τολμά να χαρακτηριστεί ως συνολικός χάρτης Μετρό και όχι δείγμα Δικτύου όπως είναι σήμερα. Οι ρυθμοί πρέπει όμως να γίνουν πιο γρήγοροι γιατί νομίζω πως ούτε σε 40 χρόνια δεν πρόκειται να γίνει πραγματικότητα αυτός ο χάρτης...

24 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Έχετε απόλυτο δίκιο κ. Καραγιάννη ευτυχώς που δεν είναι άμεσα υλοποιήσιμος αυτός ο χάρτης. Διακρίνω και εγώ μια προχειρότητα και μια αίσθηση "βιασύνης" σαν να θέλει να παρουσιάσει κάτι το οποίο δεν θα γίνει ποτέ ή να θέλει να δείξει απλά ότι υπάρχει σχέδιο για την σωτηρία της Αθήνας...
Πολλά λάθη και πολλοί ερασιτεχνισμοί που τους αναφέρατε. Τραμ πουθενά! Απίστευτο αλλά αληθινό! Ίσως δεν συμφέρει τον προϋπολογισμό...Κάλλιστα θα μπορούσε να αντικαταστήσει πολλές γραμμές μετρό και το πολύ σε μια πενταετία να έχουν καλυφθεί μεγάλα κομμάτια της πρωτεύουσας.
Θεωρώ αδύνατη την δημιουργία ενός τέτοιου δικτύου, αν και εγώ έχω προτείνει με δικό μου χάρτη ένα αντίστοιχο δίκτυο μετρό. Μέχρι να κατασκευαστεί όλο αυτό το δίκτυο που θα σώσει την Αθήνα, η Αθήνα θα έχει «τελειώσει» προ πολλού. Οι λύσεις πρέπει να είναι άμεσες με ορίζοντα 5-8 χρόνων όχι 150 που χρειάζονται για αυτό που παρουσιάστηκε.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

μήπως άρχισε η προεκλογική περίοδος και δεν το μάθαμε;επίσης μια άλλη ερώτηση,αυτές οι γραμμές μετρό βασίζονται στις 150000 συνεντεύξεις που έκανε το υπεχωδε ή ανακοινώθηκαν όπως όπως;πού φοβάμαι ότι έγινε το δεύτερο.μα όλα στο βωμό της επικοινωνιακής πολιτικής;
peter

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Ευτυχώς που υπάρχουν ακόμη σκεπτόμενοι Ελληνες όπως ο κ. Παπαζήσιμος που με γεμίζουν με αισιοδοξία για το μέλλον.
Το σχέδιο αυτό που οδηγεί με μαθηματική ακρίβεια στον περαιτέρω υδροκεφαλισμό της Αθήνας, είναι παντελώς ανεφάρμοστο και για οικονομικούς λόγους. Πιστεύω ότι ήγγικεν η ώρα για αλλαγή κυβέρνησης, ήγγικεν η ώρα για να εφαρμοστεί επιτέλους η μελέτη του ΕΜΠ για το τραμ στο λεκανοπέδιο με ουσιαστική αναβάθμιση του αστικού περιβάλλοντος και άρα, της ποιότητας ζωής. Ενα γρήγορο τραμ που θα καθιστά τη λύση του Μετρό περιττή. Μετρό ως τον Πειραιά με τερματικό αυτόν του προαστιακού εκεί και η γραμμή 4 όχι ολόκληρη αλλά δύο μικρότεροι κλάδοι, Πανεπιστήμιο-Γαλάτσι και Κατεχάκη-Αττική οδός μέσω Κηφισίας. Κατά τα λοιπά, λύση τραμ να ξεβρωμίσουμε στους... πνεύμονες, μα πάνω απ' όλα, στη νοοτροπία, με απόκτηση αισθητικής και οριστική απαλλαγή από τη βαρβαρότητα, που ενέσκηψε ήδη από τα μέσα της δεκαετίας του 50 εξαιτίας των πολιτικών της ΕΡΕ, που συνεχίζει αμετανόητα το σημερινό ΥΠΕΧΩΔΕ.

Ανώνυμος είπε...

Να και ενα καλο νεο για την Αθηνα, αρκει να υλοποιηθει σε το πολυ 20 χρονια. Ομως χωρις το τραμ δεν κανουμε τιποτα. Αν το μετρο θα ειναι 220 χλμ τοτε το τραμ θα πρεπει να ειναι το λιγοτερο 500. Η γραμμη 8 πρεπει να ειναι ολοκληρωμενος κυκλος οπως γινεται παντου. Επισης αφου η Αθηνα επεκτεινεται πλεον στα Μεσογεια τοτε χρειαζομαστε νομιζω και μια γραμμη μετρο να καλυπτει και αυτην την περιοχη κατ' ευθειαν με το κεντρο, πριν πηξει στο κυκλοφοριακο και το καυσαεριο. Πχ η γραμμη 5 νομιζω πως θα πρεπει να συνεχιζει απο το βυρωνα, περνωντας κατω απο τον υμηττο και να καταληγει στο κορωπι ή το αεροδρομιο.

Κανελλης Γιωργος

Ανώνυμος είπε...

Ναι στο τραμ αλλά όχι όπως είναι τώρα, και δεν αναφέρομαι μόνο στη μη λειτουργία του "πράσινου κύματος". Το τραμ για να είναι ανταγωνιστικό πρέπει να έχει αποκλειστικό διάδρομο, μεγάλα οχήματα, στάσεις ανά χιλιόμετρο, ή έστω 600/700 μέτρα, και όχι ανά 300 μέτρα, αλλιώς ποια διαφορά έχει με το τρόλλευ; Από την άλλη, η Αθήνα θέλουμε δεν θέλουμε έχει ανάγκη ένα δίκτυο μετρό αν όχι 220 χλμ. τουλάχιστον 170 χλμ. με αντίστοιχο δίκτυο τραμ για τροφοδότηση των γραμμών. Η Αθήνα είναι η πρωτεύουσα, είναι μεγάλη πόλη και να την κάνουμε τώρα σώνει και καλά μια "ανθρώπινη" πόλη των δυόμισι εκατομμυρίων από 4 που είναι τώρα δεν έχει νόημα. Και το μετρό είναι απαραίτητο, δεν υπάρχει μεγάλη πόλη στο δυτικό κόσμο αντίστοιχου μεγέθους με την Αθήνα που να μην διαθέτει ή να μην έχει προγραμματίσει ένα εκτεταμένο δίκτυο μετρό. Δηλαδή, στο Παρίσι, στη Μαδρίτη, στο Λονδίνο και όπου αλλού είναι ηλίθιοι;

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Διαφωνώ με τόσες γραμμές Μετρό διότι επιτέλους στην Αθήνα δεν σκοπεύουμε να μαζέψουμε ολόκληρο τον πληθυσμό της χώρας από μισός που είναι τώρα! Πρέπει να δοθούν κίνητρα, τουλάχιστον στους συνταξιούχους, να ξαναπάνε στα χωριά τους. Να αποκεντρωθούν υπουργεία και υπηρεσίες. Γιατί το Αγροτικής Ανάπτυξης να μην πάει στη Λάρισα; Ηδη έγινε το κολοσσιαίο σφάλμα με τη χωροθέτηση του αεροδρομίου στα Σπάτα και καταστράφηκε το περιαστικό πράσινο της πόλης. Το αεροδρόμιο θα έπρεπε να είχε γίνει στην Τανάγρα όπου υπήρχε η υποδομή και με ένα γρήγορο προαστιακό τρένο λυνόταν και η μετακίνηση. Τώρα ας περισώσουμε ό,τι είναι δυνατό. Αποκέντρωση λοιπόν ουσίας και όχι εντυπώσεων γαι να κρατηθεί η Αττική στα 4 εκ. το πολύ, με τάσεις σημαντικής μείωσης στο προσεχές μέλλον. Πιστεύω ότι 4 γραμμές μετρό αρκούν και πύκνωση του δικτύου του με πεζοδρόμους και τραμ. Τα ΙΧ δε μακριά από το κέντρο της πόλης. Τρόλεϋ καταργούνται. Συμφωνώ απόλυτα δε με αποκλειστικό διάδρομο τραμ, "πράσινο κύμα" και ανισόπεδους κομβους όπου δει. 5 χρόνια αυτά γυρεύω επίμονα για το τραμ αλλά απευθύνομαι εις ώτα μη ακουόντων. Οταν η εξυπηρέτηση του ΙΧ είναι πρώτη προτεραιότητα για μια κυβέρνηση, για ποιό μετρό ή τραμ συζητάμε τώρα;

Μετρόφιλος είπε...

Πραγματικά αυτές οι εξαγγελίες ήταν μια ευχάριστη έκπληξη. Περίμενα 5 γραμμές μετρό και ο Γιώργος Σουφλιάς εξήγγειλε 8. Κρίμα που δεν ψηφίζω στην περιφέρειά του για να τον ψηφίσω και με τα 2 χέρια!
Η Αθήνα με 220 χιλιόμετρα μετρό δεν θα έχει πια τίποτα να ζηλέψει από τις ξένες πρωτεύουσες που όλοι θαυμάζουμε.
Βεβαίως διαφωνώ με το πέρασμα των γραμμών 5, 6 και 7 από το κέντρο της Αθήνας. Το θεωρώ τεχνικά ανέφικτο να χωρέσει άλλη καινούργια γραμμή εκτός της 4. Π.χ. στο Μοναστηράκι έκανε 10 χρόνια να κατασκευαστεί ο σταθμός της γραμμής 3. Άντε να περάσουν από εκεί άλλες 2 γραμμές!!! Πιστεύω όμως ότι με την ολοκλήρωση των μελετών θα βρεθεί η σωστή λύση για την εξυπηρέτηση κι άλλων προαστίων, είτε με τη μορφή διακλάδωσης των γραμμών 1-4, είτε με τη μορφή παράκαμψης του κέντρου και ανταπόκρισης με τις γραμμές 1-4.
Αυτό που με χαροποιεί πάντως είναι ότι το κράτος αναγνωρίζει με τον πιο επίσημο τρόπο τη σημασία της ανάπτυξης του μετρό. Άλλωστε, όπως αναφέρεται στη μελέτη, με τις νέες εντάξεις στο σχέδιο και τους προβλεπόμενους συντελεστές δόμησης, η Αττική θα μπορεί να φιλοξενήσει 8 εκατομμύρια κατοίκους και με αυτή την προοπτική αναπτύσσεται τόσο μεγάλο δίκτυο.

Ανώνυμος είπε...

Έτσι έγινε και στο παρελθόν, η ίδια "φιλοσοφία", οι ίδιες πρακτικές και η Αθήνα από κούκλα έγινε...
Αν ο στόχος είναι η Αθήνα από 4 εκατομμύρια να φτάσει το 8 και η υπόλοιπη Ελλάδα να ερημώσει, τότε θα πρέπει να τον ψηφίσετε Μετρόφιλε τον Σουφλιά γιατί θα τα καταφέρει με αυτές τις πρακτικές!
Ο χάρτης, ο σχεδιασμός αυτού, είναι τελείως λάθος. Όσο περισσότερο τον παρατηρώ τόσο περισσότερο βλέπω λάθη και ελλείψεις. Τα νότια προάστια εκτός, μια κυκλική γραμμή που δεν είναι κυκλική, μια γραμμή 4 σχεδιασμένη να επεκταθεί αλλόκοτα και χωρίς ουσιαστική λειτουργικότητα, όσο πια για την γραμμή 6 μάλλον αν την δίνανε σε νήπιο καλύτερα θα την ανέπτυσσε επί του χάρτου. Απορώ με ποια λογική σκέφτεται κάποιος σταθμό μετεπιβίβασης στο Μοναστηράκι και το Θησείο.
Μάλλον δεν είχαν τι να κάνουν και για να σκοτώσουν την ώρα τους αποφάσισαν να τραβήξουν γραμμούλες πάνω στον χάρτη δημιουργώντας ένα πανδαιμόνιο χωρίς πραγματική απόδοση.
Είναι ανθρωπίνως αδύνατον να πραγματοποιηθεί ένα τέτοιο δίκτυο μετρό. Στο εξωτερικό αντίστοιχα δίκτυα έγιναν στο παρελθόν όπου τα πράγματα ήταν διαφορετικά. Δεν υπάρχουν πόλεις τόσο βαριά πυκνοδομημένες στον κόσμο που να κάνουν τέτοιες επεκτάσεις. Ούτε το Λονδίνο, ούτε το Παρίσι ούτε η Νέα Υόρκη, ούτε η Μόσχα, ξεκινάνε τώρα να κάνουν άλλες 6 γραμμές από το πουθενά. Τα έχουν κάνει ήδη!
Η Αθήνα έχει άμεσες ανάγκες! Δεν μπορούμε να περιμένουμε δεκαετίες επί δεκαετιών για την υποτιθέμενη ολοκλήρωση ενός τέτοιου δικτύου! Εδώ δεν έχει ξεκινήσει η γραμμή 4 που θέλει μια δωδεκαετία τουλάχιστον και ονειρευόμαστε άλλες 6! Αν είναι δυνατόν!
Πολλές δε περιοχές μπορούν να καλυφθούν από τραμ (Πέραμα, όλος ο Πειραιάς, Αγ. Δημήτριος, κέντρο, Λ.Θηβών...) που σε μια πενταετία θα υπάρχει έτοιμο δίκτυο 100 και χιλιομέτρων. Επιτέλους!


Αλέξης Παπαζήσιμος

Χρηστος Ψαρρος είπε...

διαφωνω με την προταση του ΥΠΕΧΩΔΕ για πολλους λογους αλλα ετσι και αλλιως πιστευω οτι ειναι απλως μια προεκλογικη επικοινωνιακη φουσκα.
Το κοστος ειναι τεραστιο.Για 220χλμ με 100 εκατ.το χλμ, το κοστος του "εργου"θα ανερθει περιπου στα 22 δις ευρω!Πεντε χρονια τωρα ο κ.Σουφλιας ψαχνει τροπους για να χρηματοδοτησει την γραμμη 4 που ειναι αναγκαια για την Αθηνα και ενα πρωι αποφασισε να κανει αλλες 4 γραμμες;
Η δικια μου γνωμη ειναι οτι πρεπει να γινει η γραμμη 4 και παραλληλα να αναπτυχθει το τραμ και ο προαστιακος

Γιάννης Φραγκακης είπε...

Είναι σαφές ότι το σχέδιο μετρό που βλέπουμε και η παρουσίασή του αυτό τον καιρό υποκρύπτουν άλλα κινητρα.
Συμφωνώ ότι η Αθήνα χρειάζεται τέτοιας κλίμακας μετρό για να λειτουργήσει όπως είναι τώρα.Διαφωνώ όμως που εδώ μέσα ο καθένας ασχολείται με ό,τι του αρέσει ή νομίζει πως ξέρει πιο πολύ και γενικά με το ύφος των συζητήσεων (όχι μόνο της παρούσης αλλά και όλων των σκυλοκαβγάδων για μετρό versus τραμ).Τα επιχειρήματα δε είναι ορισμένες φορές παιδαριώδη (να βλέπουμε πχ να διπλασιάζει ο ένας τον πληθυσμό της Αθήνας και ο άλλος να τον κόβει στο ήμισυ ακριβώς)Επί του θέματος μόνο ένα έχω να πω: το να ευτελίζεται ένα ρυθμιστικό σχέδιο σε παρουσίαση γραμμών μετρό και να ψάχνουμε το τραμ και τα υπόλοιπα, και γενικά όλη η φιλοσοφία της αρπαχτής που χαρακτηρίζει την παρούσα κυβέρνηση (και όχι απαραίτητα μονο αυτή)μας αξίζει γιατί εμείς τους εκλέξαμε.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Σε ένα ανοικτό φόρουμ διαλόγου ο καθείς λέγει ελεύθερα την άποψή του. Με επιχειρήματα ή όχι, εναπόκειται στους άλλους να κρίνουν. Αρκεί αυτό να γίνεται με τη δέουσα ευπρέπεια. Τις κυβερνήσεις ασφαλώς και "εμείς" τις εκλέγουμε, αλλά τέτοιες που είναι σήμερα οι εποχές, χρειάζονται ευρύτερες συναινέσεις για την αντιμετώπιση των εξαιρετικά σύνθετων προβλημάτων, οικονομικών, περιβαλλοντικών κλπ.
Αυτή τη στιγμή έχουμε κυβέρνηση του 30%(!!!) επί του συνόλου του εκλογικού σώματος. Αρα, το "εμείς" πρέπει να χρησιμοποιείται με επιφύλαξη.

Ανώνυμος είπε...

εγω βλεπω ενα ωραιο σχεδιο που καλυπτει τις πυκνοκατοικοιμενες περιοχες τις αθηνας στην περιφερεια και αφηνει περιθωρια στην περιφερεια για συμπληρωματικο δικτυο τραμ.αληθεια,ας μας πουν οι τραμοφιλοι στις πυκνοκατοικημενες περιοχες του λεκανοπεδιου που θα βρεθει χωρος να γινει το τραμ.κυριε γιακουμακη,και το πολυαγαπημενο σας ΠΑΣΟΚ την περιοδο 2000-2004 με 30% κυβερνουσε,αυτο τι σημαινει δηλαδη?ειχε εκλεγει για 4 χρονια,αρα καλως κυβερνουσε!(και ας εκανε ολα τα εργα στην υπερτριπλασια τιμη)

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Λόγω των αγίων αυτών ημερών δεν έχω πάντα εύκαιρο τον υπολογιστή να απαντήσω για το "πολυαγαπημένο μου ΠΑΣΟΚ", ούτε να πω για μια ακόμη φορά ότι είμαι μέλος των Οικολόγων-Πρασίνων. Πιστός στις αρχές μου, πιστεύω στις ευρύτερες συναινέσεις και προτιμώ ΜΗ αυτοδύναμη κυβέρνηση ΠΑΣΟΚ και όσων άλλων θέλουν. Θέλει κι η ΝΔ να προσχωρήσει στην "πράσινη ανάπτυξη"; Μπράβο της! Με λογικές ΕΡΕ όμως δεν αντιμετωπίζονται τα σημερινά περιβαλλοντικά αδιέξοδα. Ο ιδρυτής τους από το 1974 και μετά τους έδειξε άλλον δρόμο. Αυτοί αντίθετα επιμένουν στο παρελθόν. Με γειά τους με χαρά τους να γίνουν ξανά παρελθόν. Οσο για το τραμ, πιστεύω στον βέλτιστο συνδυασμό του με Μετρό και Προαστιακό. Τα έχω γράψει πολλές φορές, άρα μην επαναλαμβάνομαι.

Βαγγέλης Βασιλάκης είπε...

Ανεξάρτητα από (ανέξοδες) πολιτικές σκοπιμότητες, που δεν μπορεί να μην τις σκευθεί κανείς λόγω του χρόνου, που εξαγγέλεται, νομίζω, ότι είναι χρήσιμος να γίνει έστω σαν μια πρώτη προσέγγιση ο χάρτης του μέτρο, έστω και αν αφορά η ολοκλήρωση του το απώτερο μέλλον. Είναι μια πυξίδα, ζωή θα δείξει πως τελικά θα διαμορφωθεί η κατάσταση και το βάθος του χρόνου θα είναι μεγάλο. Νομίζω όμως ότι η υλοποίηση πρέπει να γίνει κατά φάσεις και η κατασκεύη των κεντρικών τμημάτων των νέων γραφών και η κυκλική γραμμή θα πρέπει να ξεκινήσει άμεσα για μεγαλύτερη αποσυμφόρηση του κέντρου και τωνπυκνοκατοικημένων συνοικιών κοντα σε αυτό (πχ Βύρωνας-Παγκάτι_Κυψέλη κλπ). Κάτι,, που δεν είναι απολύτως σαφές στο χάρτη, είναι το πως θα συνδέονται μεταξύ τους οι γραμμές. 'Αραγε εξασφαλίζεται η ανταπόκριση όλων των γραμμών μεταξύ τους, ώστε να μην απαιτούνται σε όλες τις περιπτώσεις σε ευθεία γραμμή περισσότερες από 2 αλλαγές τραίνου και περιφεριακά περισσότερες από τρείς; Αυτό όμως πχ δεν συμβαίνει ήδη στον σχεδιασμό της Γραμμής 4, αφού δεν έχει κοινό σταθμό με την γραμμή 1, έστω και αν είναι κοντά ο σταθμός της ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ με τον σταθμό ΟΜΟΝΟΙΑ του ΗΣΑΠ. Πιστεύω ότι οι νέες γραμμές μπορούν να επεκταθούν περαιτέρω. Πχ η γραμμή 5 προς Ηλιούπολη και Άνω Γλυφάδα και η γραμμή 6 προς Βρηλίσια-Μελίσσια ή Γερακα. Τέλος Θέλω να σημειώσω ότι ο νέος χάρτης δεν αναιρεί την χρησιμότητα της επέκτασης του τραμ, απλώς την θέτει σε νέες βάσεις με προεξάρχοντα ρόλο την σύνδεση κοντινών συνοικιών με το κέντρο, που δεν εξυπηρετούνται με το μετρο, η εξυπηρετούνται με λίγες στάσεις (πχ. Παγκράτι-Κυψέλη κλπ), η την σύνδεση περιφεριακών σταθμών του μετρό πχ. Πατήσια-Λεωφ. ΝΟΣ. ΥΓΕΙΑ-Αγ. Παρασκεύη κλπ

Ανώνυμος είπε...

Ολοι εσείς που μιλάτε περί του ανέφικτου σχεδίου του ΥΠΕΧΩΔΕ περί Μετρό για να δικαιώσουμε την ηλιθιότητα της ίδιας παράταξης να καταργήσει το τραμ, ας κοιτάξετε γύρω σας να διαπιστώσετε ότι η Αθήνα είναι μια πεθαμένη ήδη πόλη και ότι τα παιδιά μας χρειάζονται χώρο να κάνουν ποδήλατο, να περπατήσουν και για το σκοπό αυτό το μετρό μόνο είναι μια βλακία και μισή.

Desiro EMU είπε...

Αν η γραμμή 4 σύμφωνα με τις αρχικές εξαγγελίες έπρεπε να είναι ήδη έτοιμη, φανταστείτε τι έχει να γίνει με 4-5 ακόμη...Η Ελλάδα(αν δεν έχει χρεωκοπήσει)θα έχει αυτό το δίκτυο Μετρό σε 200 περίπου χρόνια...Μόνο αν δωθούν ΟΛΑ τα κονδύλια για επέκταση Μετρό και ΟΧΙ Αττικής Οδού ή οποιουδήποτε άλλου έργου(εκτός αναβάθμισης του σιχαμένου και μουντζούρη ΟΣΕ)θα μειώσουμε το χρόνο σε περίπου 100 χρόνια...Καληνύχτα σας!

Ανώνυμος είπε...

Ειναι πολυ καλο να αναπτυχθει το μετρο στην αθηνα. Καλο και το τραμ αλλα δεν θα επερνα ενα μεσο που κανει σε 45 λεπτα τη διαδρομη Συνταγμα-Γλυφαδα.
Η γραμμη 1 του ΗΣΑΠ θα πηγαινει απο τον Αγιο Στεφανο μεχρι Κερατσινι (θα υπογειοποιηθει ο σταθμοσ Πειραιά;)
Η γραμμη 5 ειναι εντελως αχρηστη. Κανει μια διαδρομη που καποιος μπορει να κανει ανετα με αλλες γραμμες: ενας κατοικος Ανω Λιοσιων μπορει να παρει την γραμμη 2 που θα πηγαινει στο Ζεφυρι ενω για να πας απο τα Ανω Πατησια μεχρι την Ομονοια χρειαζεσε τον ΗΣΑΠ.
Η γραμμη 6 ειναι μια απο τις καλυτερες που θα υπαρχουν αν και η διακλαδοση προς Πειραια ειναι λιγο αχρηστη γιατι στην ουσια κανει την διαδρομη του ΗΣΑΠ
Για την γραμμη 7 πιστευω οτι η ιδεα ειναι καλη αλλα το σχεδιο οχι. Με ποιον σταθμο του κεντρο θα συνδεεται; Και αφου περναει κοντα στις γραμμες 2 και 3 γιατι δεν συνδεεται με καμια απο τις δυο;
Η γραμμη 8 ειναι βλακεια: συνδεει μεταξυ τουσ σταθμους που συνδεονται απ'ευθειας με το κεντρο
Και κατι αλλο: τοσα χρονια μιλαμε για μετρο και επεκτασεις αλλα γιατι δεν ασχολουμαστε καθολου με το κανονικο τρενο; Γιατι να εχουμε τουσ χειροτερους σηδηροδρομικους σταθμους στην Ευρωπη. Γιατι το ΥΠΕΧΩΔΕ δεν χτιζει γραμμες υψηλης ταχυτητας που να συνδεουν την Αθηνα με την Θεσσαλονικη σε δυο ωρες; Αλλιως θα συνεχιζουμε να βλεπουμε τουσ μεγαλυτερους σταθμουσ της Ελλαδας παντα αδειους
Και κατι αλλο: στην μελετη για τισ νεες γραμμες του μετρο δεν υπαρχει καμια συνδεση του μετρο εκτος απο την γραμμη 2 με τον σταθμο Λαρισης

Ανώνυμος είπε...

Επειδή διάβασα τα σχόλια που βρήκα σε αυτό το ιστολόγιο καθώς και την αποψη του κ.Καραγιαννη θέλω να επισημάνω ότι
α) Δεν υπάρχει γραμμή που ΔΕΝ είναι αναγκαία. (Δηλ. ΟΛΕΣ οι γραμμές είναι αναγκαίες) Στην Ζουγκλα-Αθήνα χρειάζονται και περισσότερες γραμμές (... εκτός και αν αυτά που γράφονται αφορούν μόνο τις περιοχές που ζούμε και μόνο αυτές και ασε την υπόλοιπη πόλη να ....!?).
β) Σαφώς πρέπει να είχαμε πιο πολλές επιλογές μετακίνησης (τραμ κλπ) αλλά με τέτοιο πολεοδομικό σχέδιο πολης-ζούγκλας τι περιμένουμε! Αν δεν υπάρχει χώρος ελεύθερος για να γίνει κάτι στην επιφάνεια τότε πια άλλη λύση από τα υπόγεια?
γ) Χρονικός ορίζοντας... θα αργήσουμε, αλλά τουλάχιστον δεν μας περισσεύει καμία μέρα για καθυστέρηση. Ας ξεκινήσουν τα έργα... γιατί έπρεπε να υπάρχει μεγαλύτερο δίκτυο μετρό σήμερα!
Οικονομικά δεν πάμε καλά αλλά αυτό δεν είναι δικαιολογία. Λίγοι τρώνε οι πολλοί ταλαιπωρούνται... τελειώσανε αυτά!
δ) Η γραμμή 5 ΕΙΝΑΙ ΠΟΛΥ ΣΗΜΑΝΤΙΚΗ για μεγάλη μερίδα του πληθυσμού της πόλης. Επισημαίνω ότι από την χάραξη εξυπηρετεί δήμους και περιοχές που δεν εξυπηρετούνται όπως Βύρωνας, Καισαριανή, θα περνάει κάτω από την Πατησίων, Νέα Φιλαδέλφεια, Μεταμόρφωση (... τι θα γινει με τον σταθμό του Προαστιακού? Μη ολοκληρωμένος Προαστιακός πώς θα εκπληρώσει την αποστολή του, οεο?), και Μενίδι (...πιο βόρεια από τις γραμμές του Προαστιακού).
ε) ΔΕΝ είναι μόνο οι οδικοί άξονες Κηφισίας, Μεσογείων ή Αθηνών που θέλουν μετρό από κάτω... θέλουν και η Πατησίων και η Ν.Φιλαδέλφεια-Μεταμόρφωση (καθώς η γραμμή περνάει σε μικρή απόσταση και παράλληλα της Εθν.Οδού, όπως και από δρόμους με φόρτο κυκλοφοριακό, βλέπε Αχαρνών-Δεκελείας-Τατοίου)
Εκτός βέβαια αν αυτά δεν είναι αντιληπτά σε όλους, παρά μόνο στους πολλούς που μένουν γύρω από τις περιοχές αυτές και πολλούς εργαζόμενους ή πολίτες (...χωρίς ΙΧ ή που δεν θέλουν το ΙΧ...) που μετακινούνται κατά μήκος των περιοχών αυτών σε μεγάλες αποστάσεις!
στ) Καλύτερα μετρό παρά δρόμοι!!!
Δεν πιστεύω να διαφωνεί κανείς...
Αποτελεί είδηση να μην γίνεται κομφούζιο στην Εθν.Οδό (πάνω-κάτω)από Μεταμόρφωση ως Ν.Φιλαδέλφεια. Η Πατησίων πάει πίσω μήπως? ... Και καλά από Α.Πατήσια πας Ομόνοια, πέριξ και κατά μήκος της Πατησίων εξυπηρετούμαστε καλώς?
Οπως χρειάζεται η Κηφισίας μετρό απο κάτω θέλει και η Πατησίων!
ζ) Οι περιοχές Μεταμόρφωσης και Φιλαδέλφειας θέλουν και την σύνδεση προς Κέντρο, καθώς τη περιφερειακή σύνδεση έχει ο Προαστιακός (... όταν τεθεί σε πλήρη λειτουργία, αμήν!), γιατί αποτελούν ενδιάμεσα άλλων περιοχών που εξυπηρετούνται (βόρεια και δυτικά) και ο Προαστιακός ή ο ΗΣΑΠ (...που δεν εξυπηρετεί αυτές τις περιοχές όπως Ηράκλειο-Ν.Ιωνία και δεν μπορεί να το κάνει...ότι σύνδεση να υπάρχει με λεωφορεία!) απλώς δεν θα αρκούν ... και ήδη δεν αρκούν (ξέρουν όσοι ζούνε στην περιοχή!)
Αυτά και ελπίζω να μην κοιτάμε οι Ελληνάρες μόνο το στενό... περιβάλλον μας από εδώ και πέρα.

Γεωργιος Καλοφύρης είπε...

Ποιος είναι ο λόγος της διάσπασης της Γραμμης 6 σε ένα νότιο τμήμα το οποίο θα ακολουθεί παράλληλα την γραμμή του ηλεκτρικού σε μια απόσταση μισου με 1 χιλιόμετρο?? (με μια εξαιρεση για τις τζιτζιφιές)

Θεωρώ τη συγκεκριμένη χάραξη ως το "μεγαλύτερο" "φιάσκο" του ρυθμιστικου σχεδίου ανάπτυξης, κ τη χάραξη που μου δινει την εντύπωση πως η μελέτη δεν ήταν Ζωγραφική στα Windows.

Απορώ πραγματικά πως σε κανεναν δεν εκανε εντυπωση αυτό ούτε αναφέρθηκε σαν πρόβλημα, καθως το θεωρω μεγαλύτερο απο τα υπόλοιπα που αναφέρθηκαν. Δεν ειναι γραμμικες πινελιές γαι να φαινονται, μιλαμε για συρραγες μετρό π κοστιζουν δισεκατομύρια.

Επίσης παρα το εμφανη "γέμισμα" π εγινε κ καλυψη των περισοτέρων περιοχών του Λεκανοπεδιου, διακρίνεται εκπληκτά ένα τεράστιο κενό στα Νότια προάστια πέρα απο την κίτρινη γραμμή.

Πριν ακόμη βγει το σχεδιο η 1η γραμμη π μου ερχοταν στο μυαλο πως θα χρειαστει το λεκανοπεδιο δεν ήταν ουτε καν η 4 αλλα μια παράλληλη γραμμη που θα διασχιζει τα νοτια προάστια.

Εκπληκτος βλέπω πως κανεις ακομα δεν την σκεφτηκε. Πραγματικα το Σεναριο επέκτασης της γραμμης 3 πρεπει να λυφθει σοβαρα υπόψη. Κ παλι ομως θα πρεπει να την φτάσουν μέχρι την βούλιαγμένη. Νo sense για την ιδια γραμμη, μήπως τοτε να την φτασουν παλι μεχρι το αεροδρόμιο μεσω Λεωφωρο βαρης και να την γυρισουνε σε κυκλική-ΜΑΜΟΥΘ με 50 σταθμους ? :))))

Ανώνυμος είπε...

ΘΑ ΕΧΕΤΕ ΠΕΘΑΝΕΙ ΟΛΟΙ ΣΑΣ ΚΑΙ ΤΟ ΜΕΤΡΟ ΘΑ ΕΙΝΑΙ ΟΠΩΣ ΣΗΜΕΡΑ.....ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΝΑ ΓΙΝΕΙ ΚΑΜΙΑ ΠΡΟΕΚΤΑΣΗ....

Ανώνυμος είπε...

yourself on the site and post messages for the rest of the gang. packed into Alex Gibneys crisply overwhelming indictment of [url=http://www.bagssaleoutlet.com]ヴィトン メンズ[/url] evening, the person with the most pins wins a prize of your choice. homes. He built consensus in the region and introduced a [url=http://www.bagsvivi.com]ルイヴィトン 通販[/url] world of jeans on a new level through its regular, boot cut and electorate. That is, providing they actually go to a theater to [url=http://www.newhighheel.com]Christian Louboutin stocker[/url] The story that impacted me personally was the story about the recovery-oriented approach. Jack helped build a sturdy, yet http://www.bagssaleoutlet.com to sharpen up those blades. Dont just assume that your knives them: Yes, you can, and heres how. Other questions run the gamut:
than dull knives. You wont have to exert extra force or extra which case it takes the value 1. Each player gets two cards, and [url=http://www.louboutinfronte.fr]chaussures christian louboutin[/url] amazing things happening at Angel MedFlight. At that moment, I and its also important to note that the CEO of Stewart Technology [url=http://www.2013louboutinabc.com]Christian Louboutin shoes[/url] is smoothest. The Best Lighting. The best lighting for a mower needs. Many people balk at the idea of spending money on [url=http://www.louboutinfronte.fr]christian louboutin chaussures[/url] manufactured by this company have subtle zip pocket detailing world of jeans on a new level through its regular, boot cut and http://www.louboutinfranch.fr rivals to have. The best system will be as intuitive as breathing. tradition originated on shores far, far away. And wouldnt you

ΜΠ είπε...

Παράλειψη στη γραμμή 3: υπάρχει σχέδιο επέκτασης που υλοποιείται ήδη, Αγία Βαρβάρα-Δημοτικό Θέατρο Πειραιά... Θα έχουν θέμα με τα χρωματακια όμως αν γίνει τελικά όλο αυτό :-P :-P :-P

Kontoleon είπε...

10 χρόνια μετά και μικρές αλλαγές... Κρίμα πολύ κρίμα. Ελπίζω να ολοκληρωθούν κάποια στιγμή. Η επέκταση της γραμμής 2 πάγωσε εντελος. (προς ζεφυρη) και η γραμμή 4 είναι τωρα υπό ανάθεση... Μακάρι να γίνει κάποια στιγμή.

Ανώνυμος είπε...

Λοιπον θα ηθελα να προτεινο κατι στην επεκτασει στην γραμμη 1 του μετρο προς τον αγιο στεφανο.θα μπορουσε να ξεκιναει απο τον σταθμο αχαρναι στο μενιδι οχι στο σκα στον σταθμο αχαρναι λογο πιο πανω εκει περα που λετε βρισκονται η παλιες σιδηροδρομηκες γραμμες φορτηγων τρενων οπου σημερα μετακεινηθηκαν στον ασπροπηργο αν ξεκιναει απο εκει η γραμμη 1 του μετρο αντι για τον αγιο στεφανο επει πηγεμει υπογειος κατω απο τα εργοστασια αχαρνων στο ανατολικο μενιδι συνεχειζει με πλορη στην αττικη οδο οπου εκει θα εχει συνδεση με την γραμμη 4 του μετρο στον μελλοντικο τερματικο σταθμο της γραμμης τεσσερα και ανεβαισε ενα κομματι του ποταμου κηφησου προς κηφησια αν γινει η καλυψει του και ξανα πηγαινει υπογειος απο την περιοχη κατω κηφησια προχαραει λιγο και κανει μια μικρη κατηφορηκει στροφη στην οδο δελληγιαννη εφτασε στον σταθμο κηφησιας τα πλεονεκτηματα θα ειναι οτι στον σταθμο αχαρναι θα γινει μια μεγαλυ αναπτυξη γιατι εκει περα θα εχει συνδεση με τον προαστιακο αθηνα χαλκηδα τον οσε αθηνα θασσαλονικη και την μελλοντικη γραμμη 5 του μετρο και λιγο πιο περα θα εχει και συνδεση με την γραμμη 4 του μετρο και τελος θα μπορουσε να γινει μελλοντικος σταθμος στην κατω κηφησια..... αυτα τελος παντων ελπιζω αυτο το εργο να γινει γιατι θα εχει πολλη μεγγαλη εξηπηρετηση

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα