Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 13 Απριλίου 2009

Ανάλυση χάρτη ΜΣΤ Πάτρας

Το δίκτυο αποτελείται από 9 γραμμές τραμ και μια προαστιακού σιδηροδρόμου. Όλο το σύστημα αποτελεί (μαζί με τα λεωφορεία) τις αστικές συγκοινωνίες της Πάτρας στα πρότυπα της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ
Προϋπόθεση είναι να έχει ολοκληρωθεί η νέα διπλή σιδηροδρομική γραμμή Πατρών- Αθηνών την οποία και θα χρησιμοποιεί και ο προαστιακός (πράσινη γραμμή). Το δρομολόγιο που προτείνεται είναι από Καμίνια μέχρι Ψαθόπυργο. Ενδιάμεσες στάσεις είναι: ΨΑΘΟΠΥΡΓΟΣ- ΑΡΡΑΧΩΒΙΤΙΚΑ- ΑΓ. ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ- ΑΚΤΑΙΟ- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΑΚΟ ΝΟΣΟΚΟΜΕΙΟ- ΠΑΝΕΠΙΣΤΗΜΙΟ- ΚΑΣΤΕΛΛΟΚΑΜΠΟΣ- ΕΞΩ ΑΓΥΙΑ- ΚΕΝΤΡΙΚΟΣ ΣΙΔ. ΣΤΑΘΜΟΣ- ΑΓ. ΑΝΔΡΕΑΣ- ΝΕΟ ΛΙΜΑΝΙ- ΚΟΚΚΙΝΟΣ ΜΥΛΟΣ(ή ΙΤΙΕΣ)- ΠΑΡΑΛΙΑ- ΤΣΑΟΥΣΗ- ΜΟΝΟΔΕΝΔΡΙ- ΒΡΑΧΝΕΪΚΑ- ΤΣΟΥΚΑΛΕΪΚΑ- ΚΑΜΙΝΙΑ. Η γραμμή έχει μήκος περί τα 35 χλμ και σκοπό να παρέχει συγκοινωνιακή κάλυψη σε περιοχές όπου δεν συμφέρει η κατασκευή τραμ (αφού απέχουν πάνω από 6 χλμ από το κέντρο της Πάτρας και είναι κατά κύριο λόγο αραιοκατοικημένες). Για τη σωστή λειτουργία του συστήματος και την επιβίωση του, είναι απαραίτητη η τροφοδοσία του από λεωφορειακές γραμμές (κυρίως στα τμήματα Ψαθόπυργος- πανεπιστημιακό νοσοκομείο και Παραλία- Καμίνια) καθώς και η χρήση του ποδηλάτου σε αυτό.

ΓΡΑΜΜΕΣ ΤΡΑΜ

Όλες οι γραμμές έχουν αφετηρία τον κεντρικό σιδηροδρομικό σταθμό εκτός από μια (κόκκινη) η οποία περνά έξω από αυτόν.
-Γραμμή 1 (κόκκινη): ξεκινά από το παμπελοποννησιακό στάδιο περνά από το ΑΤΕΙ και καταλήγει στην περιοχή Άνω Συχαινά. Εξυπηρετεί τις περιοχές Κουκούλι, Ταραμπούρα, Ζαρουχλέικα, Άνθεια, Λαδόπουλου, Πελεκάνος, Τερψιθέα, Έξω Αγυιά, Αμπελόκηποι, Συχαινά. Διαδρομή: Ρίτσου- Μ. Αλεξάνδρου- Καλαβρύτων- Αυλώνος- Ανθείας- Ακτή Δυμαίων- Οδ. Ελύτη- Σολωμού- Ελ. Βενιζέλου- Μαιζώνος- Γεροκωστοπούλου- Όθωνος Αμαλίας- Ηρ. Πολυτεχνείου-Αγ. Κωνσταντίνου- Στρυμώνος-Πορφύρα- Αθηνών- Κανελλοπούλου- Δραγούμη- Αγ. Κυριακής.
-Γραμμή 2 (γκρι): ξεκινά από τον κ. Σταθμό και καταλήγει στην περιοχή Κουκούλι. Εξυπηρετεί τις περιοχές Ομόνοια, Πλ. Μαρούδα, Ταμπάχανα, Σύνορα, Γηροκομειό, Εγλυκάδα, Κουκούλι. Διαδρομή: Όθωνος Αμαλίας- Γεροκωστοπούλου- Μαιζώνος- Γούναρη- 3ου Ορειβατικού- 12ου Συντάγματος- Μαραγκοπούλου- Γηροκομείου- Πλαστήρα- Ευρυβιάδου- Ηρακλέους- Φωτοπούλου- Πλαστήρα.
-Γραμμή 3 (μαύρη): ξεκινά από τον κ. Σταθμό και καταλήγει στην περιοχή Μπεγουλάκι. Εξυπηρετεί τις περιοχές Ομόνοια, Μαρούδα, Σύνορα, Εγλυκάδα, Κουκούλι, Μπεγουλάκι. Διαδρομή: Όθωνος Αμαλίας- Γεροκωστοπούλου- Μαιζώνος- Γούναρη- Αλ. Παπάγου- Πρωταγόρα- Εγλυκάδος- Αργινουσών- Σεφέρη- Δ. Θεοτοκόπουλου- Νικηφόρου Λύτρα- Δ. Πολιορκητή.
-Γραμμή 4 (πράσινο ανοιχτό): ξεκινά και καταλήγει όπου και η 3. Περνά από τις περιοχές Αγ. Ανδρέας, Σκαγιοπούλειο, Αγ. Τριάδα, Προσφυγικά, Νοσοκομείο Αγ. Ανδρέας, Αγ. Γεώργιος Λάγγουρα, Κουκούλι, Ταραμπούρα, Μπεγουλάκι. Διαδρομή: Οθ. Αμαλίας- Γεροκωστοπούλου- Μαιζώνος- Σμύρνης- Σολωμού- Ιεροθέου- Σμύρνης- Ιωνίας- Νικαίας- Καλαβρύτων- Πατρών Κλάους- Μ. Αλεξάνδρου- Καλαβρύτων- Πραξιτέλους-Δ. Πολιορκητή.
-Γραμμή 5 (κίτρινη): Εξυπηρετεί και αυτή το ΑΤΕΙ και το νοσοκομείο Αγ. Ανδρέας (αλλά ακολουθεί διαφορετική διαδρομή από την 4) και καταλήγει στην περιοχή Δεμένικα. Διαδρομή: Όθ. Αμαλίας- Γεροκωστοπούλου- Μαιζώνος- Γούναρη- Καλαβρύτων- Γ. Παπανδρέου- Ακρωτηρίου- Μεγ. Αλεξάνδρου- Καλαβρύτων- Φιλίππου και Ολυμπιάδος- Ακρωτηρίου.
-Γραμμή 6 (μοβ): Εξυπηρετεί τις περιοχές Αγ. Τριάδα, Πράτσικα, Ζαρουχλέικα, Πόρτες, Λεύκα και Ιτιές. Διαδρομή: Οθ. Αμαλίας- Γεροκωστοπούλου- Μαιζώνος- Σμύρνης- Ναυαρίνου- Ιεροθέου- Σμύρνης- Αγ. Τριάδος- Ελ. Βενιζέλου- Καλλιόπης- Ευβοίας- Λεύκας- Σουνίου.
-Γραμμή 7 (μπλε):Εξυπηρετεί τις περιοχές Τέρψη, Ζαρουχλέικα, Άνθεια, Νεάπολη, Κρύα Ιτεών, Ιτιές. Διαδρομή: Οθ. Αμαλίας- Γεροκωστοπούλου- Μαιζώνος- Ελ. Βενιζέλου- Αγ. Ιωάννου Πράτσικα- Εμ. Κομνηνού- Θουκυδίδου- Κορωνού- Σουνίου.
-Γραμμή 8 (καφέ): Συνδέει το πανεπιστήμιο και το πανεπιστημιακό νοσοκομείο με το κέντρο καθώς και με τις περιοχές Πυροσβεστείο, Αγ. Σοφία, Ανθούπολη, Κάτω Συχαινά, Κοτρώνι, Προάστειο. Διαδρομή: Οθ. Αμαλίας- Γεροκωστοπούλου- Μαιζώνος- Κωνσταντινουπόλεως- Κύπρου- Πατρών Αθηνών- Αμερικής- Πανεπιστημίου- Ιπποκράτους.
-Γραμμή 9 (πορτοκαλί): Συνδέει το πανεπιστήμιο και το πανεπ. Νοσοκομείο με το κέντρο και τις περιοχές Πυροσβεστείο, Αγ. Σοφία, Μέσα Αγυιά, Έξω Αγυιά, Παραλία Προαστείου, Καστελλόκαμπος. Διαδρομή: Οθ. Αμαλίας- Γεροκωστοπούλου- Μαιζώνος- Κωνσταντινουπόλεως- Κύπρου- Έλληνος Στρατιώτου- Νοταρά- Πορφύρα- Αθηνών- Κανελλοπούλου- Αυστραλίας- Ευήνου- Ναυσικάς- Νηρέως- Αχιλλέως- Πετμεζά- Πανεπιστημίου- Ιπποκράτους.

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα