Υποδομές στην Ελλάδα

Κυριακή 26 Απριλίου 2009

Σχόλιο: Επεξεργασία και ανάλυση των 8 Γραμμών Μετρό

Από την πρώτη στιγμή που είδα το νέο χάρτη Μετρό που περιλαμβάνει 8+1 Γραμμές αντί να ενθουσιαστώ προβληματίστηκα και εν μέρει απογοητεύτηκα. Πρόκειται για ένα σχέδιο 8+1 Γραμμών που καλύπτουν κάθε γωνιά του Δήμου Αθηναίων δημιουργώντας μια Βαβέλ στην περιοχή του Θησείου όπου θα συναντούνται 5 Γραμμές (Γραμμές 1, 3 6α,6β,7). Η αίσθηση που έχω είναι πως είναι ένας πρόχειρα σχεδιασμένος χάρτης που μπορεί να καλύπτει το 85% του Λεκανοπεδίου αφήνει τεράστια κενά στις μετακινήσεις.
Επίσης υπάρχει το εξής μεγάλο πρόβλημα. Η Μητροπολιτική περιοχή της Αθήνας έχει 2 υπερτοπικούς πόλους και όχι ένα. Την Αθήνα και τον Πειραιά. Αυτός ο χάρτης Μετρό ακυρώνει τον υπερτοπικό χαρακτήρα του Πειραιά και τον μετατρέπει σε προάστιο της Αθήνας αφού μέσα στο κέντρο του Πειραιά από τους 200 Σταθμούς που υπάρχουν αλλά και σχεδιάζονται δεν θα υπάρχουν πάνω από 5-6 Σταθμούς την ώρα που το Κέντρο στην Αθήνα θα έχει πάνω από 25. Επίσης μόνο 3 από τις 8+ μια γραμμές που σχεδιάζονται περιλαμβάνουν τον Πειραιά στα σχέδια τους. ΔΕΝ υπάρχει απευθείας σύνδεση του Πειραιά με τα Νότια Προάστια οπού πχ από τον Άλιμο θα χρειάζονται 3 διαφορετικές γραμμές για το Κέντρο του Πειραιά. ΔΕΝ υπάρχει απευθείας σύνδεση του Πειραιά με τη Δυτική Αθήνα και τα Δυτικά Προάστια.
Η δε Γραμμή 5 νομίζω ότι δημιουργήθηκε για να αποκτήσει Μετρό η Λ. Πατησίων και ξεκινά από τα Ανατολικά Προάστια για να καταλήγει πάνω από την Αττική Οδό κάπου στα Λιόσια... Επίσης θεωρείται η αμέσως αναγκαιότερη Γραμμή μετά την Γραμμή 4; Ειλικρινά θεωρώ πως η συγκεκριμένη Γραμμή δεν προσφέρει τίποτα και αν την εξαιρέσεις από τον χάρτη δεν σου δημιουργεί κανένα κενό. Η Λεωφόρος Πατησίων με μια γραμμή τραμ καλύπτει εξαιρετικά τις ανάγκες τις.
Νομίζω ότι πρέπει να ξεχωρίσει η Γραμμή 6Β Θησείο-Πέραμα και να καταλήγει βορειότερα (πιθανότερα προς το Σταθμό Λαρίσης) καθώς η περιοχή είναι γεμάτη αρχαία και τούτοι δω σχεδιάζουν τη σύνδεση 5 Γραμμών στον Κεραμικό και το Θησείο! Ήμαρτον.. Η Γραμμή αυτή κάλλιστα θα μπορούσε να είναι η Γραμμή 9 και αργότερα να επεκταθεί και να συνδεθεί με το υπό αχρηστία δίκτυο του ΟΣΕ που καταλήγει στα από τους Αγίους Αναργύρους στα Λιόσια.
Πολύ καλή μου φαίνεται η Γραμμή 6 (α) αλλά διατηρώ επιφυλάξεις για τη χάραξη από το Θησείο και τη χάραξη μέχρι την παραλία που μοιάζει λίγο παράδοξη ενώ όπως προείπα ο Πειραιάς ουσιαστικά στο κέντρο θα χρησιμοποιείται μόνο με αυτή τη Γραμμή (και με τις Γραμμές 3 και 1 με ένα μόνο Σταθμό downtown η καθεμία). Τώρα που το ξανασκέφτομαι νομίζω ότι θα έπρεπε να πηγαίνει από Σύνταγμα και από κει Καλλιρόης, Θησέως ,χαμηλά Συγγρού και να συνεχίζει ως έχει.
Η Γραμμή 7 θα έπρεπε να είναι η αμέσως επόμενη προς κατασκευή Γραμμή καθώς αποκτά όλη σχεδόν η Λεωφόρος Αθηνών Μετρό που είναι και η πύλη προς Ασπρόπυργο, Ελευσίνα αλλά και Πελοπόννησο και μέσω Κέντρου καταλήγει σωστά στον Άλιμο δημιουργώντας μια πολύ σοφή Γραμμή και δίνοντας στα Νότια Προάστια που είναι αρκετά πυκνοκατοικημένα την δυνατότητα διαφορετικής σύνδεσης με το Κέντρο και την Δυτική Αθήνα και τον άξονα της Λ. Αθηνών που αναβαθμίζεται συνεχώς.
Η Γραμμή 1 δεν θα πάει μέχρι Εθνική Οδό και Άγιο Στέφανο όπως έχει ανακοινωθεί; γιατί στο δελτίο τύπου αναφέρει "μέχρι τη Νέα Ερυθραία". Ακυρώθηκε κάτι ή απλώς ξεχάστηκαν ότι ο ΗΣΑΠ ανήκει στο Υπουργείο Μεταφορών; Εκτός άλλων για να προχωρήσει από το Λιμάνι προς Κερατσίνι πρέπει να στρίβει μετά το Σταθμό Καμίνια στην Πλατεία Ιπποδάμειας καθώς από κει και κάτω (που βρίσκεται και ο Σταθμός Πειραιάς) παράλληλα είναι οι Γραμμές του Προαστιακού και είναι αδύνατον να παρακάμπτει έστω υπόγεια αυτές τις γραμμές με τη σημερινή του θέση. Εξάλλου νομίζω ότι ειδικά σε αυτή την περιοχή μόνο στενοί δρόμοι υπάρχουν που δυσκολεύουν την πορεία ενός υπόγειου Σιδηρόδρομου. Εκεί για να γίνει χρειάζονται και αρκετές απαλλοτριώσεις..
Η Γραμμή 4 που όλοι αναμένουμε τη δημοπράτηση της λόγω των κρίσιμων σημείων που θα περνά συμφωνώ απόλυτα με τη επέκταση προς Δυτικά καθώς και εμπορικά συνδέεται άμεσα με αυτές τις περιοχές αλλά έχει φρικτό οδικό δίκτυο και μια μετακίνηση από Γαλάτσι μέχρι το Ίλιον μπορεί αν διαρκεί ακόμα και 40 λεπτά. Με το Μετρό σε 5-6 λεπτά θα αρκούν. Και η επέκταση προς Λυκόβρυση μου φαίνεται σωστή επιλογή και κυρίως η κατάληξη στην Εθνική Οδό.
Η Γραμμή 8 έχει 2 χαρακτηριστικά. Έχει πολύ καλή επιλογή περιφερειακών στο κέντρο Σταθμών και πραγματικά η χρήση της θα είναι επαναστατική. Όμως ..αυτή η αρχή και το τέλος της κυκλικής γραμμής μου φέρνει ρίγη... Είναι ημί-κυκλική και αρχίζει και τελειώνει στο πουθενά. Αν αρχίζει και τελειώνει εκεί που νομίζω θα χρειάζεται είτε κοινή χρήση μέρους της Γραμμής 4 ή μετεπιβίβαση στη Γραμμή 4... Πέραν τούτου όμως πρόκειται για μια πολύ καλή ιδέα.
Για την Γραμμή 2 νομίζω ήταν αναμενόμενες οι 2 τελευταίες επεκτάσεις και είναι θετικό που φτάνει μέχρι το Ζεφύρι καθώς θα αλλάξει τη φυσιογνωμία της υποβαθμισμένης σήμερα περιοχής.
Η Γραμμή 3 μάλλον θα πρέπει οριστικά να θεωρείται ολοκληρωμένη με την επέκταση προς Πειραιά καθώς αν συνέχιζε θα ήταν υπερβολή και θα γινόταν Γραμμή τέρας.
ΘΑ ΓΙΝΟΥΝ ΠΟΤΕ;
Να μην σας απογοητεύσω αλλά χλωμό είναι το ενδεχόμενο να γίνει πραγματικότητα αυτός ο χάρτης τουλάχιστον στον άξονα 20 ετίας (40ετίας μπορεί). Να παραθέσω επιχειρήματα; Στο αρχικό site της Αττικό Μετρό αναφέρονταν οι προθεσμίες για τις (τότε) προγραμματισμένες επεκτάσεις: προς Αιγάλεω 2004 (2007), προς Μαρούσι 2004 (πρόκειται πλέον για τμήμα της Γραμμής 4 που ακόμα μελετάται), προς Γαλάτσι 2006 (ισχύει το ίδιο), προς Γλυφάδα 2006 (το τμήμα μέχρι Ελληνικό θα δοθεί-μάλλον- το 2010 όσο για τη Γλυφάδα νωρίτερα από το 2015-17 δύσκολα...
Είμαστε πλέον λίγο πριν το 2010 και περιμένουμε την δημοπράτηση της Γραμμής 4 που είναι άκρως απαραίτητη.. Από κει και πέρα και δεδομένου πως ΚΠΣ με τη σημερινή μορφή δεν θα υπάρχουν δημιουργεί ερωτήματα για το πως θα χρηματοδοτηθούν οι 4 επόμενες Γραμμές (αν υποθέσουμε ότι η Γραμμή 4 θα βρει χρηματοδότηση άμεσα) που τυγχάνει να είναι και τεράστιες σε μήκος... Λογικά θα χρειάζονται με σημερινή αξία του χρήματος τουλάχιστον 10δις Ευρώ.

21 σχόλια:

www.katagelies.gr/katagelies/ είπε...

Παρα πολύ αναλυτικό...έχεις απόλυτο δίκιο

Ανώνυμος είπε...

ωραιο και κατατοπιστικο σχολιο.προσωπικα εγω θα ειμαι ευχαριστημενος(με βαση την ελληνικη πραγματικοτητα)εαν μεχρι το 2020 θα εχει κατασκευαστει η γραμμη 4,θα κατασκευαζεται σε προχωρημενο σταδιο η γραμμη 5 και αν θα εχει ξεκινησει η κατασκευη της γραμμης 6(+τις επεκτασεις των γραμμων 1,2,3).παντως πιστευω οτι αυτος ο χαρτης στην πορεια του χρονου θα αναθεωρηθει.εκει που διαφωνω μαζι σας ειναι στο θεμα της πατησιων που χρειαζεται κατα την ταπεινη μου γνωμη μετρο,οχι τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Θα συμφωνήσω με τον/την προηγούμενο/η στο θέμα της Γραμμής 5 που περνά κάτω από την Πατησίων. Κατά τη δική μου (επίσης ταπεινή γνώμη) είναι αναγκαία η δημιουργία αυτής της γραμμής με δεδομένο ότι η Κυψέλη είναι μια τεράστια περιοχή, εξαιρετικά πυκνοκατοικημένη που δε θα εξυπηρετείται στο σύνολό της ακόμα και από το σταθμό της υπό μελέτης Γραμμής 4. Και αναφέρομαι ειδικά σε όλες αυτές τις γειτονιές που βρίσκονται πάνω από την Πατησιών γιατί μπορεί να πει κανείς ότι οι από κάτω εξυπηρετούνται από τον Ηλεκτρικό.
Δεν μπορώ να κρίνω αν η Γραμμή 5 έχει σωστή αφετηρία και τέρμα, αλλά θεωρώ αναγκαία τη διάνοιξη σήραγγας Μετρό κάτω από την Πατησιών. Το Τραμ δύσκολα μπορεί να λειτουργήσει ως εναλλακτική γιατί πρέπει να δοθεί λύση σε δύο σημαντικά προβλήματα. Πρώτον η Πατησίων έχει δύο λωρίδες ανά κατεύθυνση και η δεξιά ανοίκει ήδη στα λεωφορεία και τα τρόλλει. Είναι τόσες οι γραμμές των τελευταίων που περνούν από εκεί (3,5,11,13,14,608,054,Α8,Β8,Γ8) που συνωστίζονται το ένα πίσω από το άλλο. Δεύτερον η Πατησίων έχει φανάρια κάθε 50-100 μέτρα. Τι θα γίνει; Θα σταματάει το Τραμ σε κάθε φανάρι;

admin είπε...

υποδομές που δεν έχουμε!! ωραίο blog, έγινα ανγνώστης σου

Ανώνυμος είπε...

Κρίνω θετικά την ύπαρξη ενός "οδικού χάρτη" για το Μετρό της Αθήνας τα επόμενα 30 βάλε χρόνια, αλλά ρεαλιστικά μιλώντας, το καλύτερο, νομίζω, είναι να σχεδιαστούν και να υλοποιηθούν 150 χλμ. μετρό με 150 σταθμούς (μέχρι το 2015 θα είναι περίπου 90 χλμ., άρα λείπουν 60) και 150 χλμ. σύγχρονου και λειτουργικού τραμ (με πράσινο κύμα και στάσεις ανά 600/700 μέτρα: αν και δεν θα έλεγα όχι σε μια "τραμοποίηση" των τρόλλεϋ, με ξεχωριστό διάδρομο, μια που το δίκτυο είναι έτοιμο και μεγάλο, και το τρόλλεϋ κατά κάποιο τρόπο είναι σήμα κατατεθέν της Αθήνας, όπως τα κόκκινα λεωφορεία για το Λονδίνο). Έτσι, με λίγη προσπάθεια, πολιτική βούληση και χωρίς κολλήματα του τύπου "μισώ το τραμ" "μισώ το μετρό", μέχρι το 2020 η Αθήνα μπορεί να αποκτήσει αξιοπρεπέστατο, μεικτό δίκτυο σταθερής τροχιάς 300 χλμ.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Σέβομαι απόλυτα τη γνώμη σας φίλοι μου...
Τρελό Κουνέλι ευχαριστώ πολύ

Ανώνυμος είπε...

Εγώ πιστεύω πως είναι κάπως αργά να προγραμματίζεται ένα τέτοιο δίκτυο μετρό σε μια πόλη τόσο υπερβολικά πυκνοδομημένη δεδομένου και του πολύπλοκου υπεδάφους. Καλό είναι να υπάρχουν προγραμματισμοί και μελέτες αλλά ας είναι λίγο πιο κοντά στην πραγματικότητα.
Και εγώ έχω φτιάξει ένα χάρτη ενός τέτοιου δικτύου, έχει αναρτηθεί σε αυτό το ιστολόγιο (Φεβρουάριος), ο κ. Καραγιάννης το γνωρίζει έχουμε συζητήσει αρκετά πάνω σε αυτό και ήταν ένας χάρτης τον οποίο τον μελετούσα χρόνια. Αυτό δεν σημαίνει για να μην υπάρξει παρεξήγηση ότι ο δικός μου είναι πραγματοποιήσιμος.
Αυτό που χρειαζόμαστε στην Αθήνα είναι οι άμεσες λύσεις πενταετίας εξαετίας. Πρέπει να γίνει η Γραμμή 4, ο Πειραιάς πρέπει να αποκτήσει ευρύ δίκτυο τραμ, να γίνει η επέκταση των ΗΣΑΠ έως το Άγιο Στέφανο και να δούμε ξανά το τραμ στο κέντρο με τις ανάλογες πεζοδρομήσεις.
Δεν νομίζω ότι αυτή η πόλη αντέχει άλλο

Αλέξης Παπαζήσιμος

Μετρόφιλος είπε...

Νομίζω ότι πρέπει να κάνουμε λίγη υπομονή μέχρι να βγούνε τα αποτελέσματα της απογραφής του 2011. Εκεί θα δούμε πού υπάρχει μεγάλος πληθυσμός και κατά συνέπεια προς τα πού πρέπει να γίνουν οι επεκτάσεις του μετρό.

Το μετρό πρέπει να το δούμε σαν μια επιχείρηση που ψάχνει για πελάτες. Δεν θα τους βρει π.χ. στον Άγιο Στέφανο που έχει πληθυσμό 8.000, αλλά στο Κερατσίνι που έχει 80.000. Το ίδιο εισιτήριο πληρώνουν και οι πλούσιοι και οι φτωχοί.

Όσο για το σχέδιο Σουφλιά, χρησιμεύει για ονειροπόληση. Δεν πιστεύω ότι οι αμελέτητες επεκτάσεις θα γίνουν όπως έχουν σχεδιαστεί στο χάρτη. Ούτε καν η γραμμή 4 δεν έχει οριστικοποιηθεί ακόμα.

Αν σχεδίαζα εγώ τις γραμμές θα σημάδευα τα κέντρα των δήμων. Ανάμεσα στα κέντρα των δήμων υπάρχει δυνατότητα δημιουργίας σταθμών μετρό με χώρους στάθμευσης για αυτοκίνητα και ποδήλατα. Έτσι το μετρό θα χρησίμευε και για την ευκολότερη πρόσβαση των δημοτών του κάθε δήμου στο κέντρο του.

Α, και κάτι άλλο. Δεν μου αρέσει να αθροίζονται τα χιλιόμετρα των διάφορων μέσων σταθερής τροχιάς και να παρουσιάζονται μαζί. Είναι σαν να λέμε: έχουμε ένα καρπούζι, ένα μήλο και ένα κεράσι, άρα έχουμε 3 φρούτα!

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Για ακόμη μία φορά οι θέσεις του κ. Παπαζήσιμου απηχούν την κοινή λογική και την τέχνη του εφικτού. Πριν οι διάφοροι υπερθεματίζοντες αλόγιστα τη "λύση" Μετρό ξαναγράψουν οτιδήποτε για το θέσφατο σχεδόν μέσο που "δεν ενοχλεί", ας ρίξουν μια ματιά στο ΟΛΟΚΛΗΡΩΜΕΝΟ ΔΙΚΤΥΟ ΤΡΑΜ ΣΤΟ ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΚΟ ΣΥΓΚΡΟΤΗΜΑ ΑΘΗΝΩΝ του Εργαστηρίου Αστικού Περιβάλλοντος της Σχολής Αρχιτεκτόνων του ΕΜΠ και ας έρθουν να μου πουν ξανά ότι δεν "χωράει" τραμ στην Πατησίων. Εννοείται ότι η όδευση τραμ δεν θα συνδυάζεται με λεωφορεία και τρόλεϋ. Τα τελευταία, ιδιαίτερα ενεργοβόρα και δυσκίνητα, δεν έχω καταλάβει ακόμη ποιό σκοπό εξυπηρετούν στο λεκανοπέδιο. Δείτε εσείς που είστε υπέρ των ανοικτών λεωφόρων τι χαμός γίνεται στη Θησέως στην Καλλιθέα με τα τρόλεϋ. Μπλοκάρει όλος ο δρόμος μιας και η δεξιά λωρίδα κάθε κατεύθυνσης είναι δεσμευμένη(!!!) από παρανόμως παρκαρισμένα ΙΧ και το τρόλεϋ προσπαθεί επί ματαίω να μπει στη μεσαία μπλοκάροντας όλη την κυκλοφορία. Αντίθετα, αν υπήρχε τραμ στη δεξιά λωρίδα ουδείς θα διανοείτο να παρκάρει παρανόμως και η προτεραιότητα αυτού στους σηματόδότες θα αύξανε και την ταχύτητα των υπόλοιπων εποχούμενων σε μια μεγάλη λεωφόρο, όπως πρέπει να συμβαίνει άλλωστε. Αλλά στην Ελλάδα, έστω κι αν καταργήθηκαν εν πολλοίς τα υποζύγια για τις αγροτικές εργασίες, τις παρωπίδες εξακολουθούν να τις φορούν οι άνθρωποι.
Για ενημέρωσή σας στο Διαδίκτυο για την πολύ σοβαρή δουλειά του ΕΜΠ σχετικά με το τραμ:
http://courses.arch.ntua.gr/111997.html

Μετρόφιλος είπε...

Η θέση των τραμ ΔΕΝ είναι στη δεξιά λωρίδα, αλλά στη μέση του δρόμου. Έτσι γίνεται σε όσες πόλεις του εξωτερικού έχουν τραμ. Τα πάμπολλα καταστήματα οδών όπως η Πατησίων και η Θησέως πρέπει πού και πού να ανεφοδιάζονται. Επιπλέον πρέπει να υπάρχει δυνατότητα στάσης των ΙΧ και των ταξί στη δεξιά λωρίδα, αλλά και ανεμπόδιστης στροφής προς τα δεξιά. Το παράνομο παρκάρισμα μπορεί να αντιμετωπιστεί με καλύτερη αστυνόμευση.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Το τραμ συνοδεύεται από ανάπλαση πεζοδρομίων και παρόδιων χρήσεων. Η τροφοδοσία μπορεί να γίνεται πολύ πρωϊνές ώρες και όσο για αποβίβαση/επιβίβαση-στάση-στάθμευση σε μεγάλη λεωφόρο είναι παράνομη σύμφωνα με τον ΚΟΚ, εκτός αν υπάρχουν ειδικές εσοχές. Η Πατησίων θα μονοδρομηθεί και θα καταργηθούν λεωφορεία και τρόλεϋ. Θα αλλάξει δε το μικροκλίμα της περιοχής προς το πολύ καλύτερο αφού θα εκλείψει το πολύ καυσαέριο και ο θόρυβος.

Ανώνυμος είπε...

Κ. Γιακουμάκη, διάβασα με προσοχή το ολοκληρωμένο σχέδιο του ΕΜΠ το οποίο είναι πράγματι αρκετά ριζοσπαστικό και ελπιδοφόρο. Ωστόσο δεν είμαι ειδικός για να κρίνω αν αυτό είναι και το καλύτερο για την κυκλοφοριακή αποσυμφόρηση και συγκοινωνιακή εξυπηρέτηση του λεκανοπεδίου. Προσωπικά, διατηρώ μερικές επιφυλάξεις, επειδή έχω μεγαλώσει στην περιοχή της Κυψέλης-Πατησίων και έχω ζήσει από κοντά τις εκεί κυκλοφοριακές συνθήκες. Το θέμα όμως είναι και πώς αυτές οι προτεινόμενες γραμμές ΤΡΑΜ θα συνδυαστούν με το υπό ανάπτυξη δίκτυο μετρό, όχι το υπάρχον. Εκτός κι αν ληφθεί η απόφαση ότι σταματάμε την κατασκευή γραμμών μετρό.
Τέλοσπάντων, εγώ θεωρώ ότι πρέπει να παρουσιαστεί μια ανάλογα ολοκληρωμένη πρόταση που να συνδυάζει με όλα τα μέσα σταθερής τροχιάς την κάλυψη του λεκανοπεδίου. Μιλώ για μια πρόταση υλοποιήσιμη, έστω και σε επίπεδο 30ετίας, αλλά ολοκληρωμένη από τώρα για το μέλλον. Όχι να προσπαθούμε κάθε φορά με ορίζοντα 5ετίας να καλύπτουμε τρύπες.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Το 2004, πριν την αλλαγή της κυβέρνησης, υπήρχε σχέδιο με ορίζοντα το 2012 για κάλυψη του λεκανοπεδίου με συνδυασμένα μέσα σταθερής τροχιάς (μετρό, τραμ, προαστιακό). Βρισκόμαστε στο 2009 και από το σχέδιο αυτό, κάποιες ελάχιστες επεκτάσεις του μετρό προχωρούν μετά κόπων και βασάνων, καμμία του τραμ, ο προαστιακός δε παραμένει εισέτι... προαστειακός. Το αστείο δε γίνεται ακόμη πιο έντονο αν αναλογιστεί κάποιος ότι ο σταθμός της Μεταμόρφωσης π.χ. είναι έτοιμος εδώ και 7 μήνες και δεν λειτουργεί ακόμη!
Τι κρίμα να μην είναι και τα μέσα σταθερής τροχιάς αντιπροσωπείες ΙΧ να πάρουν κι αυτά ειδικά προνόμια από τη σημερινή κυβέρνηση! Αντίθετα, επειδή δεν είναι, καρκινοβατούν...κοινώς, κοροϊδία. Δεν φταίνε όμως οι κυβερνήσεις αλλά αυτοί που τις εκλέγουν. Ας πρόσεχαν!

Ανώνυμος είπε...

Εγώ είμαι αντίθετος με τη λογική για τις περισσότερες μετακινήσεις να απαιτείται να αλλάξει κανείς 3 τρένα. Γιατί ουσιαστικά αυτό προωθείται με τη δημιουργία "κυκλικής" γραμμής.

Νομίζω ΒΑΣΙΚΗ αρχή του δικτύου θα έπρεπε να είναι το 85% των μετακινήσεων να μπορεί να γίνει με μια το πολύ μετεπιβίβαση.
Αυτό είναι δυνατό να συμβεί με 2 ακόμη γραμμές τύπου U όπως η γραμμή 4 που θα καλύπτουν Νότια και Δυτικά προάστια.
Για όλες τις άλλες ανάγκες να υπάρξουν διακλαδώσεις των υπαρχόντων γραμμών όπως στο μετρό του Παρισιού.
Τέλος για τον Ηλεκτρικό είναι ήδη πολύ μεγάλη γραμμή και θα γίνει ακόμη μεγαλύτερη με την σχεδιαζόμενη προσθήκη ενδιάμεσων σταθμών, πέραν βέβαια της επέκτασής του.
Το μετρό της ΝΥ σε παρόμοιες περιπτώσεις φιλοξενεί και γραμμές εξπρές. Στην Ελληνική πραγματικότητα αυτό που μπορεί να γίνει είναι η υπογειοποίηση του ηλεκτρικού να είναι μια γραμμή "εξπρές" με μόνο 15 για παράδειγμα στάσεις σε όλη τη διαδρομή μέχρι Πειραιά.
Στην επιφάνεια να παραμείνει ο κλασσικός ηλεκτρικός και ας του προσθέσουν όσες στάσεις θέλουν! Εναλλακτικά βέβαια, αν έχουμε τα χρήματα να γίνει η υπογειοποίηση με 4απλή γραμμή όπως στη Νέα Υόρκη και υπογειοποίηση όλων των σταθμών.

paouvous

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Καλά κρασιά και καλύτερα ακόμη όνειρα!
Ο καθείς μπορεί να ονειρεύεται γραμμές μετρό, υπογειοποιήσεις ακόμη και λεωφορείων(!) προκειμένου να εκχωρηθεί ακόμη περισσότερος χώρος στο ΙΧ, ωστόσο η Αθήνα ειδικά δεν χωράει άλλες αναβολές ούτε άλλα ΙΧ. Επομένως, ως μετρό προσωπικά θα έβλεπα ακόμη τη γραμμή 4 (ή και δύο ανεξάρτητους κλάδους αυτής) και την επέκταση προς Πειραιά. Μετά, πύκνωση με τραμ και χρήση ΙΧ κυρίως, σε εκτός κέντρου πόλης διαδρομές. Αυτό μονάχα θα έσωζε την Αθήνα σε ορίζοντα πενταετίας και όχι 5 αιώνων! Στην Ελλάδα ζούμε. Κάποιοι ας ξυπνήσουν επιτέλους!

Ανώνυμος είπε...

κυριε γιακουμακη,δεν λεω,καλο το σχεδιο της προηγουμενης κυβερνησης για το 2012,μονο που υποτιθεται οτι το μετρο θα εφτανε στο χαιδαρι το 2004 και στην βουλιαγμενη το 2005.μαλλον φταιει η αναλγητη δεξια που δεν εγινε αυτο,οπως η παλιοδεξια φτιαχνει αυτοκινητοδρομο αθηνων-πατρων για να τα ¨¨αρπαξει" απο τα ΙΧ,αντι να φτιαξει τραμ που να συνδεει αθηνα-πατρα(ειστε ικανος να το πειτε και αυτο)

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Κατ' αρχήν κ. Ανώνυμε απορώ πώς πολιτικοποιείτε τόσο πολύ τα πράγματα. Οτι δεν γουστάρω τη δεξιά είναι δικαίωμά μου, μιας και δεν έχει καθόλου ξεφύγει από τις τραγικές πολιτικές της δεκαετίας του '50 που μας οδήγησαν εδώ που μας οδήγησαν. Αθλιες τσιμεντουπόλεις κλπ. Ωστόσο, για τον ίδιο λόγο δεν γουστάρω ούτε την αριστερά, αφού έδωσε δικαίωμα στη δεξιά να κάνει αυτά που έκανε στη χώρα. Εκτιμώ όμως τον ιδρυτή της ΝΔ για τα πεπραγμένα του από το 1974 και μετά. Σας μπέρδεψα; Δεν πειράζει, υπάρχει και το ντεπόν. Οσον αφορά στις καθυστερήσεις στα έργα, το μετρό τμήμα Μοναστηράκι-Αιγάλεω παραδόθηκε με 2 ολόκληρα χρόνια καθυστέρηση, το ρεύμα προς Αθήνα της Κακιάς Σκάλας το ίδιο, η Ολυμπία Οδός μήνες τώρα εισπράττει διόδια και τώρα μόλις ξεκινούν τα έργα (να το δω και να μην το πιστέψω), η επέκταση μετρό προς Πειραιά καθυστέρησε 3 χρόνια λόγω άκαρπου διαγωνισμού, το τραμ προς Πειραιά 5 χρόνια (περιλαμβανόταν στο κυβερνητικό πρόγραμμα της ΝΔ του 2004) κλπ κλπ. Θέλετε κι άλλα για να δείτε την... αποτελεσματικότητα του σημερινού ΥΠΕΧΩΔΕ; Και δεν με ενδιαφέρει τι έκαναν οι προηγούμενοι, ετούτοι εδώ όμως μας ήρθαν για καλύτεροι. Το πόσο καλύτεροι ήσαν θα φανεί υποθέτω και από το προσεχές αποτέλεσμα των Ευρωεκλογών. Α! ο σταθμός του Προαστιακού στη Μεταμόρφωση δεν έχει ακόμη παραδοθεί στο κοινό, αν και έτοιμος εδώ και 8 μήνες, επειδή η ΔΕΗ δεν του δίνει ρεύμα και η ΕΥΔΑΠ νερό. Τελικά πιστεύω ότι από το 2004 και μετά μας έτυχε αληθινό κελεπούρι διακυβέρνησης!

Ανώνυμος είπε...

Enw h mpakalodouleia tou arxikleftarou ths sklhrhs Rok kai ths prezonas tews erwmenhs (Basws) tou sidereniou me tis hmiteleis grammes Agias Paraskevhs Xolargou..,
opws opws aderfe mou gia tous olympiakous, as tnn ksanaskapsoume thn syrraga den bariese edw einai Ellada, prasinos hlios...

Ksexnas gkiaourh to prohgoumeno epos tou Thasok.

Athlia h ND ws pros polla, alla afhste mas kai me to PASOK, afhste mas.

Pote aytos o gkiaourhs tha stamathsei tis dyo athlies kommatikes dynasteies, pote?

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Μάλλον σώνει και καλά ορισμένοι εδώ θέλουν να με βαφτίσουν ΠΑΣΟΚ μη διαβάζοντας προσεχτικά αυτά που γράφω. Εγραψα πριν και επαναλαμβάνω ότι τούτοι εδώ μας ήρθαν για καλύτεροι αλλά ουδείς το πρόσεξε. Ε δεν είναι! Εις ότι με αφορά ψηφίζω Οικολόγους. Οταν φακελλώνετε κάποιον, να το κάνετε σωστά τουλάχιστον!

Ανώνυμος είπε...

κυριε γιακουμακη,ισως ψηφιζετε οικολογους,αλλα εχετε βαλθει να μας αποδειξετε οτι μεχρι το 2004 ολα ηταν καλα,ενω απο το 2004 και μετα εχει ερθει διαλυση,οποτε δεν πειθετε.οσο για τον αλλο ανωνυμο,ειστε αδικος,καθως επι διακυβερνησης σημιτη εγιναν σημαντικα εργα,σε αντιθεση με την δεκαετια του 80 που ηταν πραγματικα μια χαμενη δεκαετια.κυριε γιακουμακη,ο ΥΠΕΧΩΔΕ ειναι ενας απο τους 2-3 επιτυχημενους υπουργους μιας γενικα ανικανης κυβερνησης και εσεις τον κραζετε γιατι δεν φτιαχνει...τραμ.ημαρτον,κουραζετε!

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Το να συζητάς με ανώνυμους δεν είναι ό,τι κομψότερο. Αν πείθω ή όχι δεν με απασχολεί. Υπάρχεουν όμως τα αντικειμενικά δεδομένα. Επανειλημμένα έχω γράψει ότι από το 2004 και μετά χάθηκε η δυναμική των Ολυμπιακών Αγώνων και ένας από τους υπεύθυνους γι' αυτό είναι ο ΥΠΕΧΩΔΕ. Δεν καταλαβαίνω γιατί τον βρίσκετε πετυχημένο. Σε τί; Προχώρησε κάποια πράγματα αλλά με πολύ μεγάλες καθυστερήσεις. Οι πόλεις αργοπεθαίνουν κι αυτός σου λέει μετρό σε κάποιες δεκαετίες. Οσο για το τραμ η στάση του είναι επιεικώς απαράδεκτη και αδικαιολόγητη λόγω της θέσης του. Υπάρχουν δηλώσεις και πράξεις. Τι θα πει λοιπόν τον "κράζω"; Γιατί δεν προχώρησαν τα σχέδια του ΕΜΠ για το δίκτυο τραμ της Αθήνας; Ποιό μετρό προχωράει επί της ουσίας; Αυτά είναι αντικειμενικά δεδομένα κύριε και όχι κράξιμο. Να προσέχετε άλλη φορά τι λέτε.

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα