Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 3 Απριλίου 2009

Επιθεώρηση ΥΜΕ στη σήραγγα Αιγίου της ΝΔΣΓ Κιάτου-Πατρών

Τα έργα του ΟΣΕ εδώ και χρόνια τα παρακολουθούμε και μέχρι τώρα λίγα- λίγα τμήματα αναβαθμίζουν τις μεταφορές με τρένο. Το σύγχρονο τρένο έχει φτάσει μέχρι το Κιάτο και τα έργα συνεχίζονται από την πόλη του Κιάτου στην Πάτρα ολοκληρώνοντας το δυτικό τμήμα του βασικού εθνικού δικτύου που συνδέει σιδηροδρομικά την Πάτρα, την Αθήνα, την Λάρισα, την Θεσσαλονίκη και καταλήγει στα σύνορα. Το Αίγιο είναι μια περιοχή που βρίσκεται αρκετά κοντά στην Πάτρα και σήμερα 03 Απριλίου 2009 ο Υ.ΜΕ κ.Στυλιανίδης μαζί με τον Υφυπουργό επισκέφθηκαν τη Σιδηροδρομική Σήραγγα του Αιγίου όπου παρακολούθησαν το τελικό στάδιο διάνοιξης (break-through) της σήραγγας.
Η σήραγγα του Αιγίου, που κατασκευάζεται από την ΕΡΓΟΣΕ ΑΕ, βρίσκεται μετά το Σιδηροδρομικό Σταθμό του Αιγίου. Έχει μήκος 3.252 μέτρα, είναι διπλής κατεύθυνσης ενός κλάδου και έχει σχεδιαστεί για ταχύτητες τρένων 200 χλμ/ώρα. Έχει τρεις σήραγγες διαφυγής συνολικού μήκους 800 μ. που έχουν ήδη διανοιχθεί πλήρως.
Η διάνοιξη της σήραγγας Αιγίου έγινε συνολικά από πέντε μέτωπα (εισόδου, εξόδου και τρία ενδιάμεσα). Μέχρι σήμερα έχει κατασκευαστεί το 60% του συνολικού έργου και μέχρι το 2010 αναμένεται η ολοκλήρωση του.
Σύμφωνα με τον Υπουργό δήλωσε πως η σήραγγα Αιγίου είναι ένα από τα πιο σημαντικά έργα που κατασκευάζει η ΕΡΓΟΣΕ. Επίσης δήλωσε πως με την ολοκλήρωση των έργων το 2013 ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος θα γίνει εφάμιλλος των προηγμένων σιδηροδρομικών δικτύων της Ευρώπης. Εγώ θα πω πως μάλλον θα μείνουμε λαχανιασμένοι καθώς ειδικά στην Δυτική Ευρώπη έχουν περάσει ήδη στο επόμενο επίπεδο με ταχύτητες άνω των 300χλμ οπότε και πάλι θα είμαστε ένα βήμα πίσω. Εν πάση περιπτώσει όμως η βελτίωση θα μας φέρει και πάλι στην πρώτη γραμμή αναβαθμίζοντας τις μεταφορές με σιδηρόδρομο και μειώνοντας δραματικά τις αποστάσεις.
Όπως γνωρίζουμε με την παράδοση των έργων ο χρόνος των διαδρομών θα μειωθεί σημαντικά και η διαδρομή Αθήνα- Πάτρα θα γίνεται πλέον λιγότερο από δύο ώρες και η διαδρομή Αθήνα – Θεσσαλονίκη λιγότερο από 3,5 ώρες.
Η αλήθεια είναι πως με την νέα υποδομή σε 4 χρόνια ο Ελληνικός Σιδηρόδρομος θα έχει στο βασικό δίκτυο ΠΑΘΕΠ ευρωπαϊκό πρόσωπο, θα είναι ταχύτερο, θα είναι ασφαλέστερο, θα είναι ενδεχομένως πιο συμφέρουσα επιλογή από το αεροπλάνο και από τα ΚΤΕΛ, θα είναι οικολογικό (όντας ηλεκτροκίνητο), θα μειώσει τη χρήση του ιχ αλλά θα είναι ελλιπές καθώς μόνο η διαδρομή αυτή θα είναι διπλή και ηλεκτροκίνητη. Όλο το υπόλοιπο περιφερειακό δίκτυο είναι μονό και πετρελαιοκίνητο, η Δυτική Ελλάδα μάλλον δεν θα το δει τα επόμενα 10-15 χρόνια οπότε οι προσδοκίες (εφόσον ισχύσουν αυτές οι προοπτικές) είναι μάλλον περιορισμένες για το μέλλον του Ελληνικού Σιδηροδρομικού Ονείρου.
Και φυσικά ισχύει το γεγονός ότι για περίπου 90 χρόνια δεν έγινε καμία αναβάθμιση του δικτύου οπότε το βάρος έχει πέσει τα τελευταία 20 χρόνια με το γκάζι να είναι την δεκαετία που διανύουμε.

11 σχόλια:

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Αν τα ΚΤΕΛ θεωρούν ανταγωνιστικό τον σιδηρόδρομο δεν έχουν παρά να συμμετάσχουν και με δικά τους κεφάλαια στην αναβάθμιση και επέκτασή του (π.χ. δυτικός άξονας, υπόλοιπο δίκτυο Πελοποννήσου, σιδηρόδρομος Κρήτης κλπ), οπότε θα έχουν και ανάλογα ποσοστά στα κέρδη που δεν θα είναι λίγα. Το παρόν και το μέλλον των αστικών και υπεραστικών μεταφορών στην Ευρώπη αλλά και παγκόσμια, είναι τα Μ.Σ.Τ. Ο μόνος τρόπος να αποσυμφορηθούν οι δρόμοι. Ας το καταλάβουν αυτό ορισμένοι...

Ανώνυμος είπε...

Συμφωνώ απόλυτα. Αν νομίζουν πως με τον βασικό Σιδηροδρομικό Άξονα "κλείνει ο κύκλος" του εκσυγχρονισμού, και αυτό ήταν τέλος τώρα, τι να πω; Το όνειρο, το όραμα του Τρικούπη (με ιδέες εκατό χρόνια μπροστά από την εποχή του) δεν πραγματοποιήθηκε ποτέ... Άραγε ο ΟΣΕ γνωρίζει τα έργα που πρέπει να γίνουν ή θεωρεί κατόρθωμα την ολοκλήρωση του ΠΑΘΕΠ; Η Κρήτη, η Δυτική Ελλάδα θα δουν ποτέ σιδηρόδρομο; Η Πελοπόνησος, η Θράκη και η Μακεδονία θα δουν έστω διπλή κατεύθυνση ή θα μείνουν με τον μουτζούρη;
Ας δουν τα Σιδηροδρομικά δίκτυα στο εξωτερικό μήπως και εμπνευστούν λίγο και αποκτήσουν επιτέλους όραμα και ιδέες για το τι είναι πραγματικός εκσυγχρονισμός... Ακόμη περιμένουμε τον Κεντρικό Σταθμό της Αθήνας...

Αλέξης Παπαζήσιμος

Τάσος είπε...

Ο άξονας Πάτρα-Αθήνα-Θεσσαλονίκη έπρεπε να είχε εκσυγχρονιστεί εδώ και πολλάάάά χρόνια, αλλά οι παλιότερες κυβερνήσεις είχαν δώσει αλλού προτεραιότητα. Όσο για τις υπόλοιπες διαδρομές, δε νομίζω ότι αξίζει τον κόπο να φτιάχνεις σύγχρονες γραμμές μέσα από βουνά και λαγκάδια για να εξυπηρετούν πόλεις με μερικές δεκάδες χιλιάδες κατοίκους. Αντίθετα αξίζει η επέκταση του προαστιακού Αθήνας και Θεσσαλονίκης.
Όσο για τα δρομολόγια που δεν έχουν πολλή ζήτηση, δε βλάπτει η κατάργησή τους. Το να κινείται ένα τρένο τόσων τόνων και μάλιστα με ντίζελ για να μεταφέρει ελάχιστους επιβάτες που θα μπορούσαν να εξυπηρετηθούν με ένα λεωφορείο των ΚΤΕΛ δεν είναι και πολύ οικολογική πράξη.

Unknown είπε...

Γιατί να μην σκεφτόμαστε και μια σιδηροδρομική εγνατία?

Ανώνυμος είπε...

George έχεις απόλυτο δίκιο. Εγώ αλλά και ο κ. Σπύρος Γιακουμάκης έχουμε αναφερθεί σε παλαιότερα σχόλια μας στο θέμα αυτό, μιας Σιδηροδρομικής Εγνατίας. Αλλά είπαμε εμείς απλά προτάσεις κάνουμε...

Αλέξης Παπαζήσιμος

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Στη Γαλλία που έζησα χρόνια το τρένο είναι το βασικό μέσο μεταφοράς για όλους, ανεξαρτήτως εισοδήματος, μιας και οι εκεί κάτοχοι Cayenne ή Μercedes G-Wagen
φροντίζουν να μην τα επιδεικνύουν σε καρόδρομους όπως εδώ αλλά για τη δουλειά τους στο Παρίσι ή οπουδήποτε αλλού, να χρησιμοποιούν TGV, Μετρό και τραμ. Εκεί τα υπεραστικά λεωφορεία (navettes) συνδέουν σιδηροδρομικούς σταθμούς με αεροδρόμια ή λιμάνια και είναι επίσης πάντα γεμάτα. Εδώ, το μονοπώλιο των ΚΤΕΛ κακώς ακόμη υφίσταται σε μία υποτίθεται ελεύθερη αγορά, όπου πρέπει να λειτουργεί ο ανταγωνισμός. Παρ' όλα αυτά, πρότεινα επανειλημμένα να εισαχθούν επιχειρηματικά τα ΚΤΕΛ και στο χώρο των σιδηροδρομικών μεταφορών επ' ωφελεία τους και κυρίως, επ' ωφελεία του κοινωνικού συνόλου. Η κάθε ελληνική πόλη θα έπρεπε ήδη να διαθέτει σιδηροδρομική σύνδεση με σύγχρονο ηλεκτροκίνητο τρένο, έστω κι αν η Ελλάδα έχει ορεινό ανάγλυφο. Η Γαλλία επίσης δεν είναι μόνο πεδινή χώρα, κυρίως η ανατολική και η νότια πλευρά της. Οι δε Ελβετοί κατσκευάζουν αυτή τη στιγμή 60 χλμ υπόγειας (!!!)σιδηροδρομικής σήραγγας κάτω από τις Αλπεις για να μην ρυπαίνουν οι νταλίκες το περιβάλλον. Επειδή γεννήθηκα Ελληνας δεν σημαίνει ότι δεν είναι θεμιτό να επιδιώξω να γίνω αναπτυξιακά Γάλλος ή Ελβετός. Το θλιβερό θα ήταν να επιμένω ελληνικά με την Cayenne μποτιλιαρισμένη στην κεντρική πλατεία Κολωνακίου. Θα το θεωρούσα τουλάχιστον νεοπλουτίστικη ξεφτίλα! Και για μένα αλλά και για την Cayenne...αν είχα. Προς το παρόν, τιμώντας πιστεύω τις οικολογικές μου πεποιθήσεις, κινούμαι αρκετά με το τραμ και το ποδήλατό μου, έχω δε να μπω με ΙΧ μου στο κέντρο της Αθήνας πάνω από 20 χρόνια! Κι ένα μεταχειρισμένο οκταετίας 4χ4 1.6 που διαθέτω, το χρησιμοποιώ αποκλειστικά στον εξωτερικό δακτύλιο της Αθήνας (Αττική Οδό, Κηφισού κλπ), απλά και μόνο για να φεύγω προς το βουνό ή στη θάλασσα.

Ανώνυμος είπε...

θεωρω πως πρεπει να μπουν προτεραιοτητες.και απολυτη προτεραιοτητα αυτην την στιγμη για τον οσε αποτελει η γραμμη θεσσαλονικη αθηνα πατρα.επιπλεον η συνδεση με τις αλλες χωρες απ την θεσσαλονικη πρεπει να πριμοδοτηθει.
αυτα.τωρα για τις αλλες γραμμες ας κοιταξουμε πρωτα το βασικο τμημα που μπορει να εξυπηρετησει πολυ κοσμο και ας αφησουμε τα αλλα για τις επομενες δεκαετιες....εκτος και αν η ευρωπη δινει λεφτα.αλλο αυτο

προσωπικα νομιζω πως ο οσε δεν μπορει να περιμενει πολλα απο εμπορικους σκοπους αφου η καστα των νταλικιερηδων καλα κρατει στην ελλαδα.εξω και λογω αναγλυφου στηριξαν το τρενο.εδω τα πραγματα ειναι διαφορετικα και λογω αναγλυφου και λογω οικονομικων δυσκολιων.ετσι πριμοδοτηθηκαν οι νταλικιερηδες.και εχουμε και ουκ ολιγα μονοπωλια που στρεβλωνουν την αγορα.
ο οσε για να αναπτυχθει πρεπει να πεσει με τα μουτρα στην γραμμη αθηνα πατρα θεσσαλονικη.για να πεισει τον ελληνα να την χρησιμοποιησει θα πρεπει ο χρονος αθηνα θεσσλαονικη να πεσει κατω απο τριωρο...ενα 2ωρο και με ταυτοχρονη ανταγωνιστικη τιμη.
αλλιως ο ελληνας αποκλειεται να αφησει το αμαξακι του.αν ομως πετυχει τετοιους χρονους τοτε σιγουρα εκατομμυρια πολιτες θα προτιμησουν το τρενο.ετσι και εσοδα θα ρθουν και αναπτυξη και κινησεις σε αγονες γραμμες μπορουν να πραγαμτοποιηθουν.

ακουω πως μιλανε για 3.30 ωρες αθηνα θεσσλαονικη σε μερικα χρονια.καλος χρονος αλλα μπορει να γινει ανταγωνιστικοτερος.(παντα με ασφαλεια.)
αν τρεχουν τοτε με 160 χιλιομετρα τοτε τα ελληνικα τρενα στην ευρωπη εχουμε τρενα που τρεχουν με 250 εως 300 χιλιομετρα.αυτος πρεπει να ναι πιστευω ο στοχος.αν δεν ριξεις στο δυοωρο την διαδρομη αθη θες με καλη τιμη δεν νομιζω ο ελληνας να στραφει στους σιδηροδρομους

Ανώνυμος είπε...

την ιδια ωρα με το δυωρο οι επιχειρησεις θα στραφουν στην λυση τρενου και νεα εσοδα δηλαδη.

Σπύρος Γιακουμάκης είπε...

Ο σιδηροδρομικός ΠΑΘΕΠ εξυπηρετεί ελάχιστους νομούς και πόλεις. Πιλοτικά συμφωνώ ότι θα μπορούσε σ' αυτόν να δοθεί το βάρος αν ο σημερινός (αργός) εκσυγχρονισμός του είχε υλοποιηθεί εδώ και 30 χρόνια. Ωστόσο, γιατί δεν θα μπορούσε να εκσυγχρονιστεί και το υπόλοιπο δίκτυο; Η προηγούμενη κυβέρνηση είχε εξασφαλίσει κοινοτικά κονδύλια και για τον δυτικό άξονα και η σημερινή τα έστειλε στους αυτοκινητόδρομους!
Ο λύκος κι αν εγέρασε...

Ανώνυμος είπε...

Έλεος ρε Γιακουμάκη... Αυτό το blog δεν είναι το προσωπικό σου Blog... Έχεις άποψη επί παντώς επιστητού, έχεις καταντήσει γραφικός με το τραμ (το οποίο το γουστάρω, ας αντικαταστήσει τα λεωφορεία, αλλά όχι και το μετρό ρε φίλε).

Ανώνυμος είπε...

Βασικά από όσα γνωρίζω ο άξονας Θεσσαλονίκη - Αλεξανδούπολη - Ορμένιο αναβαθμίζεται με σύχρονη επιδομή για ταχύτητες 160 χλμ/ώρα και ηλεκτροκίνηση. Κάποια κομματια έχουν ήδη ολοκληρωθεί και ο χρόνος ταξιδιού εχει μειωθεί. Επίσης από το 2001 λειτουργεί η νέα γραμμή προς Καλαμπάκα με ταχύτητες 160χλμ/ώρα. Οπότε και άλλες πόλεις εκτος ΠΑΘΕΠ θα απολαύσουν το σύχρονο τρένο με γρήγορη σύνδεση στην Αθήνα και τη Θεσσαλονίκη ως το 2013. Το κομμάτι Αίγιο - Πάτρα ίσως αργύσει ως το 2015 γιατί είναι πολύ δύσκολο. Κάλιο αργά...

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα