Υποδομές στην Ελλάδα

Παρασκευή 25 Σεπτεμβρίου 2009

Μετρό Θεσσαλονίκης: αντί για έργα βεντέτες


Το Μετρό Θεσσαλονίκης όπως πολλοί από εσάς γνωρίζετε έχει μια μακρά ιστορία μέχρι να φτάσει στο σημείο να αρχίσει να κατασκευάζεται. Ατυχείς διαγωνισμοί, τρύπα του ..Κούβελλα, χρόνια διαφωνιών. Ακόμα όμως και μετά την έναρξη της κατασκευής η εταιρεία που το ανέλαβε είχε οικονομικά προβλήματα με αποτέλεσμα το έργο ήδη να μετρά τουλάχιστον 1 χρόνο καθυστερήσεις. Ακόμα και οι μετροπόντικες μετρούν μήνες καθυστερήσεων. Πλέον το έργο τρέχει αλλά και πάλι 3,5 χρόνια μετά την έναρξη των εργασιών δεν έχουν ανοίξει όλα τα εργοτάξια των σταθμών δημιουργώντας υποψίες και για άλλες καθυστερήσεις.
Τον τελευταίο καιρό το παιχνίδι χόντρυνε και έχει ανοίξει κόντρα μεταξύ των εργαζομένων και των υπευθύνων στη Θεσσαλονίκη και σε εκείνους από την Αθήνα. Ποιός έχει το πάνω χέρι, ποιος παίρνει περισσότερα χρήματα ακόμα και αλλαγή της ονομασίας σταθμών. Τίθεται θέμα αυτονομίας του Μετρό Θεσσαλονίκης μάλλον. Η βεντέτα για ποιο λόγο όμως υπάρχει; Είναι μια απόφαση που θα ληφθεί φαντάζομαι σε πολιτικό επίπεδο. Δεν είμαι υπέρ της μιας ή της άλλης πλευράς καθώς πιστεύω ότι με τις ενέργειες τους και πάλι λειτουργούν εναντίον της καλής λειτουργίας του έργου. Ας γίνει μια συντονισμένη προσπάθεια για να δοθεί ένα τέλος σε μια βεντέτα που αφορά μάλλον τους επίδοξους καρεκλοκενταύρους και όχι τον κόσμο που θέλει να βλέπει πρόοδο του έργου.
Σχεδόν καθημερινά μου έρχονται σχόλια με την κόντρα που υπάρχει και ειλικρινά εκνευρίζομαι και μόνο που υα διαβάζω. Αντί να μαθαίνω για την πρόοδο του έργου μαθαίνω για τις απόψεις του τάδε ή του δείνα.
Ας δοθεί βάση στο έργο, τις επεκτάσεις και τις απαιτούμενες μελλοντικές επεκτάσεις του δικτύου που θα φανούν την επομένη από τη λειτουργία της πρώτης γραμμής.
Κατά πολλούς (και κατά τη γνώμη μου) κατασκευάζεται ένα έργο που θα χρειαστεί επειγόντως τις επεκτάσεις προς Σταυρούπολη και Καλαμαριά καθώς από μόνη της η βασική Γραμμή προσφέρει μόνο δύο προορισμούς που μάλλον θα προϋποθέτουν σε αρκετές περιπτώσεις και μετεπιβίβαση σε λεωφορείο και λιγοστή συμμετοχή. Έτσι η πολυπόθητη εμπορική του επιτυχία εναποτίθεται στις...πλάτες των επεκτάσεων που θα φέρουν χιλιάδες επιβάτες από τις συνοικίες της πόλης. Νομίζω ότι είναι μια απόλυτα λογική σκέψη καθώς έχουμε μόνο δύο κατευθύνσεις. Σκεφτείτε τον ΗΣΑΠ πριν το 2000 και την Αττικό Μετρό. Το χρησιμοποιούσαν οι επιβάτες που "άγγιζε" η γραμμή από τον Πειραιά μέχρι την Κηφισιά. Με το άνοιγμα και των άλλων γραμμών ανέβηκε θεαματικά και ο αριθμός των επιβατών του ΗΣΑΠ.
Επιμένω στην ανάγκη ύπαρξης και δεύτερης βασικής γραμμής που από τις δυτικές συνοικίες θα φτάνει στην Πλατεία Αριστοτέλους και θα καταλήγει στα Βόρειο-Ανατολικά της πόλης. Έτσι θα φτάσουμε σε μια ολοκληρωμένη λύση για τη Θεσσαλονίκη που με διπλά παρακλάδια στα άκρα τους θα καλύπτουν στην συντριπτική πλειοψηφία την πόλη.
Επίσης η επέκταση προς Καλαμαριά με τέρμα τη Μίκρα δίνει τη δυνατότητα εύκολης επέκτασης στο Αεροδρόμιο αλλά και σύνδεσης με τα ανατολικά παράλια του Νομού καθώς το Μετρό θα φτάσει στο Νότιο άκρο της πόλης.
Αντί για τέτοιες κουβέντες μας απασχολούν με το ποιος πρέπει να διοικεί, αν πρέπει να είναι από τη Θεσσαλονίκη, ποιος είναι από πάνω και άλλα τέτοια αντιπαραγωγικά. Εγώ αρνούμαι να παρακολουθήσω και να αναρτήσω τέτοιου είδους θέμα.

17 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

ΣΥΜΦΩΝΩ ΑΠΟΛΥΤΑ ΜΕ ΤΟΝ Κ. ΚΑΡΑΓΙΑΝΝΗ.

DESIRO EMU είπε...

Η οικονομικη συμφερουσα αποφαση ειναι το μετρο της Θεσσαλονικης να ΜΗΝ ειναι αυτονομο και ανεξαρτητη εταιρεια αλλα να ανηκει στην ΑΜΕΛ η οποια μπορει απλα να αλλαξει ονομα ωστε να περιλαμβανει και τη Θεσσαλονικη,πχ ΘΑΜΕΛ με μια απλη τροποποιηση καταστατικου. Σε αντιθετη περιπτωση θα πληρωνουμε διπλασιους αργοσχολους και καρεκλοκεναυρους διευθυντες,υποδιευθυντες,διοικητικα συμβουλεια,γενικους γραμματεις και δεν συμαζευεται!
ΣΕΜΝΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΑ!
ΣΕΜΝΑ ΚΑΙ ΚΡΑΤΙΚΟΔΙΑΙΤΑ!

τρενομανής είπε...

Εάν κάποιος αληθινά αγαπά τη Θεσσαλονίκη, πρώτο μέλημά του θα ήταν η όσο το δυνατόν πιο γρήγορη υλοποίηση της 1ης τουλάχιστον φάσης, δηλαδή της γραμμής Σ.Σ. θεσ/κης - Νέας Ελβετίας και όχι ποιος έχει το πάνω ή το κάτω χέρι. Το μόνο πράγμα τελικά που είναι ανίκητο στον άνθρωπο είναι η...βλακεία!
Οι επεκτάσεις του Μετρό, ανατολικά πρέπει να περιλαμβάνουν ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ το Δήμο Καλαμαριάς με κατάληξη τουλάχιστον στην Μίκρα. Εκεί θα πρέπει να διασταυρώνεται με ένα δίκτυο ελαφρύ ηλεκτροκίνητου σιδηροδρόμου (όχι Τραμ), το οποίο ξεκινώντας αρχικά από τον Λευκό Πύργο, θα διέρχεται όλο μήκος της νέας παραλίας, μετά δε το Πωσειδώνιο, θα συνεχίζει παραλιακά και θα καταλήγει έως τις γηπεδικές εγκαταστάσεις της Μίκρας (όπως περιγράφω με περισσότερες λεπτομέριες στα σχόλια "Θεσσαλονίκη - Θαλάσσια συγκοινωνία ξανά στο προσκήνιο). Σε εκείνο το σημείο, τα δύο μέσα σταθερής τροχιάς, ελαφρύς ηλεκ/νητος σιδ/μος και μετρό μπορούν να ορίσουν ένα σταθμό μετεπιβίβασης. Ένα από τα δυό μέσα (σίγουρα και καλύτερα το Μετρό) σε επιφανή και όχι κατά ανάγκη υπόγεια πορεία, μπορεί να καταλήγει στο Αεροδρόμιο "Μακεδονία". Από εκεί πρέπει να έχει για το μέλλον δυνατότητες περεταίρω επέκτασης προς Περαία, Νέους Επιβάτες, Αγία Τριάδα, Μηχανιώνα και Επανωμή.
Η επέκταση προς τα Δυτικά πρέπει έχει την μορφή U (όπως αντίστοιχα η γραμμή "4" της Αθήνας), δηλαδή αρχικά να περιλαμβάνει τις περιοχές των Αμπελοκήπων,έπειτα της Νέας Μενεμένης, του Ευόσμου, της Ηλιούπολης, της Σταυρούπολης, της Πολίχνης, της Νεάπολης,των Συκεών, του Αγίου Παύλου, της Ευαγγελίστριας και να καταλήγει στη στάση "Πανεπιστήμιο" στη Νέα Εγνατία. Για να ολοκληρωθεί το δίκτυο Μετρό θα μένει και μια επέκταση προς τα Βόρεια - Ανατολικά που θα περιλαμβάνει το Καυτατζόγλειο, την Τριανδρία, την Άνω Τούμπα, το γήπεδο του Πάοκ (Κάτω Τουμπα) και κινούμενο πλησίον της Περιφερειακής τάφρου μπορεί να καταλήγει στην Πυλαία, με δυνατότητα μελλοντικής επέκτασης προς τη Θέρμη.
Μένουν τώρα οι κάτοικοι του Νέου Κορδελιού/Ελευθέρια ολίγον παραπονεμένοι, αλλά και για αυτούς υπάρχει η λύση της κατασκευής μιας στάσης προαστιακού στην γραμμή του σιδηροδρόμου και να εξυπηρετείται το Κορδελιό με ταχύτητα και άνεση, προς και από τη Θεσσαλονίκη. Από τις μελλοντικές επεκτάσεις του Μετρό κρίνονται αναγκαίες τόσο αυτή προς Καλαμαριά - Μίκρα - Αεροδρόμιο, αλλά κυρίως προς τις Δυτικές συνοικίες. Εκεί το οδικό δίκτυο κρίνεται ανεπαρκές, η πυκνότητα πληθυσμού υψηλή και η ανάγκη μετακίνησης πολύ μεγάλη, με την αστική συγκοινωνία να μην επαρκεί. Γυρνώντας στην πεζή πραγματικότητα, ελπίζουμε τουλάχιστον ότι τα πρώτα 9 χιλ. θα είναι έτοιμα, παρά τις κοκορομαχίες, στην ώρα τους...

Ανώνυμος είπε...

Γιατί δηλαδή να μείνουν οι κάτοικοι του Κορδελιού στην "απ'έξω? Είναι μια περιοχή του πολεοδομικού συγκροτήματος της πόλης με μεγάλο πληθυσμό και μάλιστα εργατικό-ενεργό κόσμο! Αν δεν είναι επιτακτική ανάγκη τα μέσα μεταφοράς σταθερής τροχιάς σε αυτές τις περιοχές τότε που έιναι!? Και επειδή είμαι κάτοικος Κορδελιού, σας πληροφορώ, ότι η κατασκευή σταθμού προαστιακού που να εξυπηρετεί το Κορδελιό δεν είναι δυνατή γιατί οι σιδηροδρομικές γραμμές είναι αρκετά μακριά από το μεγαλύτερο μέρος των κατοίκων του Κορδελιού και εκτός αυτού μεσολαβούν μεταξύ των γραμμών και της συνοικίας πολλά εμπόδια όπως η απαράδεκτη οδός Μοναστηρίου που κάνουν την πρόσβαση μέχρι τις γραμμές αρκετά δυσχερή! Στο φινάλε το έδαφος του Κορδελιού είναι πολύ ομαλό (χωρίς ανηφόρες-κατηφόρες) ώστε η κατασκευή μέσων σταθερής τροχιάς να είναι εύκολη υπόθεση...

Δυτική θεσσαλονίκη είπε...

Συμφωνώ με το φίλο από Κορδελιό, αλλά δυστυχώς ο Σουφλιάς έλεγε ψέματα για την επέκταση προς Κορδελιό. Η επέκταση θα είναι κατά πάσα πιθανότητα Αμπελόκηποι, Μενεμένη, Εύοσμος...
Νομίζω πως κι εσύ θα συμφωνήσεις ότι ο Εύοσμος το έχει μεγαλύτερη ανάγκη.. Τώρα αν κάνουν από Μενεμένη έναν κλάδο να ανεβαίνει Εύοσμο κι έναν για Κορδελιό ίσως είναι η καλύτερη λύση... Ειδάλλως το μόνο μέσο μεταφοράς που βλέπω να περνάει από Κορδελιό εκτός του 19,είναι ο πραστιακός που λογικά θα πάει Σίνδο-ΔΕΘ...

DESIRO EMU είπε...

Δεν γνωριζω την Θεσσαλονικη,αλλα αν περασει προαστιακος απο το Κορδελιο δεν βρισκω λογο γιατι πρεπει να περασει και μετρο... ΜΣΤ ειναι και τα 2,αρκει βεβαια να ειναι ηλεκτροκινουμενος και με συχνα δρομολογια,οπως στην Αθηνα ΑΝΩ ΛΙΟΣΙΑ-ΑΕΡΟΔΡΟΜΙΟ... Πολλοι κατοικοι των Βριλησσιων,Χαλανδριου,Αμαρουσιου,Πευκης,Ηρακλειου παραπονιουνται πως ΔΕΝ εχουν μετρο,απο τη στιγμη που εχουν προαστιακο ή και ηλεκτρικο! Δεν καταλαβαινω αυτην την απεριγραπτη αγαπη για το μετρο,εφοσον υπαρχει καποιο αλλο αξιοπιστο μεσο σταθερης τροχιας...ΜΣΤ δεν ειναι και αυτο??? Και μαλιστα πολυ πιο γρηγορο απο το μετρο...

Ανώνυμος είπε...

Για να καταλάβεις φίλε DESIRO EMU αν γνωρίζεις από το μελλοντικό μετρό της Αθήνας: ο Προαστιακός στις υπάρχουσες γραμμές στη Θεσσαλονίκη, θα εξυπηρετούσε μονάχα το Δήμο Μενεμένης με κανονικό σταθμό. Αν υπήρχαν σταθμοί στους δήμους Αμπελοκήπων, Ευόσμου και Ελευθερίου-Κορδελιού η εξυπηρέτηση που θα παρείχαν θα ήταν ελάχιστη καθώς, αν και οι σταθμοί θα βρίσκονταν στα όρια των δήμων, η θέση τους θα ήταν παρόμοια με αυτή των Σταθμών ΆΛιμος και Αγία Παρασκευή... Και σκέψου ότι από την κάτω μεριά των γραμμών δεν μένει κανείς (με εξαίρεση στη Μενενένη). Ούτε τα ΚΤΕΛ θα εξυπηρετούνταν.... Οπότε αν ποτέ γίνει υπόγεια επέκταση του μετρό προς τα εκεί, κατα τη γνώμη μου δε θα πρέπει να γίνει κάτω από την Οδό Μοναστηρίου (η συνέχεια της οδού Εγνατίας προς τα δυτικά, σαν την Μεσογείων, η οποία είναι ακόμα πιο κάτω από τις σιδηρ. γραμμές) αλλά μέσα από τους δήμους ώστε να βρίσκεται στο κέντρο τους...

τρενομανής είπε...

Για τους φίλους του Νέου Κορδελιού που παραπονιούνται, έχω να πω τα εξής: Στα μέσα σταθερής τροχιάς δεν είναι δυνατόν να φταχτεί μια γραμμή και μια στάση εμπρός από το σπίτι του καθενός! Θα ήταν ευχής έργον, αλλά εκ των πραγμάτων είναι ΑΔΥΝΑΤΟΝ. Οι σταθμοί πρέπει να σχεδιάζονται σε συνδιασμό πάντοτε με μετεπιβάσεις τοπικών λεωφοριακών γραμμών. Αν λ.χ. κατασκευάζονταν μια ευθεία γραμμή του μετρό, αυτή θα εξυπηρετούσε τους Δήμους Αμπελοκήπων (μόνο στην περιοχή Επταλόφου), Μενεμένης και Κορδελιού και θα άφηναν έξω ένα σωρό Δήμους (Ευόσμου, Σταυρούπολης, Πολίχνης, Συκεών κ.λ.π.) οι περισσότεροι των οποίων διαθέτουν ελλιπές και κακό οδικό δίκτυο και αστική συγκοινωνία πολύ προβληματική. Κατασκευάζοντας όμως μια στάση προαστιακού στα Ελευθέρια (φυσικά με υποδομές πεζογέφυρων, ανελκυστήρων κ.λ.π., τόσο στην Μοναστηρίου, όσο και στις γραμμές), μια πριν στον Δενδροπόταμο και μια στην Διαλογή (η οποία θα εξυπηρετούσε τους κατοίκους του Δήμου Ιωνίας (Διαβατά/Μαγνησία) θα είχαν με τη δυνατότητα αστικού εισητηρίου στον Νέο Σ.Σταθμό να μετεπιβαστούν στο Μετρό και με συνδιασμένες μεταφορές να φτάσουν όπου αυτοί θέλουν. Η διέλευση των προαστιακών τρένων θα είναι ιδιαίτερα πυκνή, αφού θα διέρχονται τόσο τα τρένα από Σέρρες - Κιλκίς, από Βέροια, Έδεσσα και από Κατερίνη, Λάρισα! Βέβαια ο φίλος ανώνυμος δεν αναφέρει το μοναδικό πλεονέκτημα των κατοίκων του Δενδροποτάμου, των Ελευθερίων/Κορδελιού και της Ιωνίας, έναντι όλων των άλλων περιοχών της Θεσσαλονίκης, να μπορούν να μετακινηθούν με τον προαστιακό, δίχως να αναγκάζονται να επιστρέψουν οδικά προς το κέντρο της πόλης...

Ανώνυμος είπε...

Δηλαδή φίλε τρενομανή το αίτημά μας να φτάσει το μετρό στο Κορδελιό είναι επειδή θέλουμε "να έρθει έξω από την πόρτα του καθενός"? Είναι μια αστική περιοχή που το έχει πραγματικά ανάγκη. Και όσων αφορά τον προαστιακό θα είναι σας ξαναλέω αποτυχημένο εγχείρημα για το Κορδελιό γιατί οι γραμμές είναι στα όρια του δήμου και η μέση απόσταση από τον σταθμό του προαστιακού θα είναι πολυ μεγάλη για τον κάτοικο του Κορδελιού. Μόνο τη Μενεμένη θα μπορεί να βολέψει κάτι τέτοιο. Δεν είναι ανάγκη να γίνει ξεχωριστός κλάδος μετρό για το Κορδελιό, μπορεί κάλιστα να είναι μία στάση μετά τον Εύοσμο.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Για να μην μαλώνετε φίλοι μου σας λέω ότι. Είναι σχεδόν αποφασισμένο ότι η β` γενιά επεκτάσεων που μάλλον θα ολοκληρώσει τη βασική γραμμή με τις επεκτάσεις της είναι προς Δυτικά στο Κορδελιό και Ανατολικά στο Αεροδρόμιο. Οι μελέτες που έχουν γίνει κλείνουν προς αυτή την κατεύθυνση.

DESIRO EMU είπε...

Δυστυχως,τοσο ο προαστιακος της Αθηνας οσο και ο Θεσσαλονικης βρισκεται παντα σε ορια δημων. Αυτο κυριως εγινε γιατι το κεντρο καθε περιοχης ειναι πυκνοκατοικημενο και δεν μπορει να περασει ευκολα ενα επιφανειακο μεσο...Εδω,μαλιστα,εχουμε και κατοικους που θελουν να διωξουν τις ιστορικες γραμμμες γιατι διχοτομουν την περιοχη τους (οι δρομοι το ιδιο κανουν και μαλιστα σε 1000000 σημεια και οχι σε 2 οπως οι γραμμες) αλλα αυτο ειναι περα απο τα ορια συζητησεως...
Για να περναγε ο προαστιακος απο το κεντρο της καθε περιοχης,θα ηταν απαραιτητο να γινουν υπογειοποιησεις στην εισοδο των περιοχων,υπογειος σταθμος στο κεντρο,κτλ...
Παντως,μια συνδυασμενη μεταφορα με καποιες λεωφορειακες γραμμες που θα συλλεγουν τους επιβατες απο ολη την περιοχη με αφετηρια/τερμα τον προαστιακο σταθμο, θα ελυνε το προβλημα...

Δυτική Θεσσαλονίκη είπε...

Για τη β΄ γενιά επεκτάσεων δε νομίζω πως έχει αποφασιστεί κάτι ακόμη... Αλλά και πάλι πιστεύω ότι η επέκταση θα είναι προς Εύοσμο και όχι προς Κορδελιό... Έχω δει κι ένα σχετικό σύνδεσμο που αναφέρεται σε παρουσίαση του Σιδέρη (νομίζω είναι υπεύθυνος για το μετρό). Εκεί είναι ονοματισμένοι και οι σταθμοί της α' φάσης και ήξερα έτσι ακόμα πριν καν ανακοινωθεί ποιοι θα είναι οι σταθμοί της... Γιατί κάποιο έλεγαν πχ ΟΜΟΝΟΙΑ αντί ΠΟΛΙΧΝΗ ή ΝΤΕΠΩ αντί ΝΟΜΑΡΧΙΑ... Οπότε, αφού και ο Σουφλιάς "φεύγει", ένα απλό "θα πάει Κορδελιό" δε μου αρκεί. Πιστεύω ότι θα πάει Εύοσμο... Για το Κορδελιό τώρα,αν γίνει κάτω από τη Μοναστηρίου, καλύτερα να βάλουν Προαστιακό. Αφού οι γραμμές και η Μοναστηρίου βρίσκονται σχεδόν κολλητά, γιατί να σκάβουν άδικα;;; Καλύτερα να παιρνάει από τα κέντρα των Αμπελοκήπων και της Μενεμένης κι από εκεί ας κατεβαίνει στα ΚΤΕΛ, μετά στο Ελευθέριο και τερματικό σταθμό το Κορδελιό κοντά στον Ι.Ν. Μεταμορφώσεως του Σωτήρους.. Ή αν θέλουν να εξυπηρετήσουν τον Εύοσμο, ας θυσιάσουν τα ΚΤΕΛ και ας ανεβαίνει Εύοσμο και μετά Ελευθέριο.... Αλλά και πάλι νομίζω ότι η επέκταση θα είναι όπως και στην παρουσίαση του Σιδέρη προς Εύοσμο...

Δυτική Θεσσαλονίκη είπε...

Όσο για τη λύση που προτείνει ο DESIRO EMU να πας με λεωφορείο σε σταθμό προαστιακού, η απόσταση απο Κορδελιό για ΝΣΣ είναι περίπου 15 με 20 λεπτά, ενώ απο Μενεμένη και Αμπελοκήπους 5 με 10. Άρα και πάλι θα είναι άχρηστος ο Προαστιακός γιατί μέχρι να πάρεις το ένα μέσο, να περιμένεις το άλλο, αν αλλάξεις, ο χρόνος θα ανέρχεται πανω κάτω στα ίδια...

Ανώνυμος είπε...

Ο κάτοικος του Κορδελιού είναι καταδικασμένος να κάνει συνέχεια κάμελ τρόφυ για να μετακινηθεί. Ακόμα και με το αστικό πρέπει να κάνει μετεπιβίβαση για να πάει στο κέντρο! Τώρα με το μετρό βγαίνει ο κάθε άσχετος και λέει ότι δεν χρειάζεται το Κορδελιό μετρό! Μήπως να φύγουμε από αυτήν την πόλη να μην δημιουργούμε πρόβλημα?

τρενομανής είπε...

Ποιά περιοχή της Δυτικής Θεσσαλονίκης δεν χρειάζεται από μια στάση Μετρό; Εγώ νομίζω (συμπεριλαμβανομένου ΚΑΙ του Νέου Κορδελιού) ΟΛΕΣ! Το σκεπτικό μιας επέκτασης Μ.Σ.Τ. είναι, κατά την γνώμη μου, η πυκνότητα πληθυσμού και ο αριθμός των μετακινούμενων επιβατών, το τοπικό οδικό δίκτυο (κορεσμένο ή μη, ύπαρξη κοντά μεγάλων λεωφόρων, περιφερειακών δρόμων και δυνατότητας πρόσβασης σε αυτούς κ.λ.π.) και ύπαρξη ή μη άλλων Μ.Μ.Μ., άλλων μέσων σταθερής τροχιάς στην περιοχή κ.ο.κ. ΑΝ από τις μελέτες και την πραγματικότητα κρίνεται ότι η περιοχή αυτή είναι το Νέο Κορδελιό, ας αφήσουν τις περιοχές του Ευόσμου, της Ηλιούπολης, της Σταυρούπολης, της Πολίχνης, της Νεάπολης,των Συκεών, του Αγίου Παύλου και της Ευαγγελίστριας που προτείνω (στο κάτω - κάτω και ΔΕΝ επιβάλλω) χωρίς Μ.Σ.Τ. και ας γίνει η επέκταση προς τα εκεί! Σκεφτείτε όμως αν η στάση Μετρό του Κορδελιού σχεδιαζόταν λ.χ. πάνω στην Μοναστηρίου (π.χ. στον Μαρινόπουλο), δε θα ήταν πολύ αστείο (και δραματικό ταυτόχρονα) που οι σιδηροδρομικές γραμμές απέχουν μόλις 30 μέτρα από εκεί; Όσο για τον χαρακτηρισμό "άσχετος" θα ήταν δυνατόν να ανταπαντήσω με πολλούς και βαρύτερους. Νομίζω όμως ότι αν από αυτά που γράφουμε, υπάρχει έστω και μια μικρή πιθανότητα, με κάποιο από τα σχόλιά μας, να βοηθούσαμε τις υποδομές, γενικότερα, στην χώρα μας, σε αυτά σίγουρα δεν θα περιλαμβάνονταν οι χαρακτηρισμοί! Ο καθένας "ρίχνει" τις απόψεις και τα επιχειρήματά του και κρίνεται από τους ειδικούς ή μη αναγνώστες αυτού του μπλοκ ...

Ανώνυμος είπε...

Το ασχετος δεν πήγαινε σε σένα φίλε τρενομανή ούτε σε κάποιον άλλο από αυτή την κουβέντα. Άλλα και πάλι δεν μπορώ να καταλάβω προς τι το δείλημμα που βάζεις "ή μετρό στην Ηλιουπολη και στον Εύοσμο ή στο Κορδελιό, διαλέξτε". Αυτά δεν είναι σοβαρά πράγματα. Μετρό να πάρουν όλοι όσοι το δικαιούνται. Και στο ξαναλέω ότι το ένα δεν αποκλείει το άλλο! Μπορεί η γραμμή να είναι Ν.σ. σταθμός-Αμπελόκηποι-Μενεμένη-Εύοσμος-Κορδελιό. Γιατί να πρέπει να μπουμε στο δείλημμα ή Εύοσμος ή Κορδελιό. Δίπλα είναι! Όσο για το ενδεχόμενο να γίνει το μετρό κάτω από τη Μοναστηρίου και ο σταθμός του Κορδελιού να είναι στον Μαρινόπουλο καλύτερα να μη γίνει γιατί ελάχιστους θα βολέψει

Λάζαρος Κ. είπε...

Είμαι Αμπελοκηπιώτης γέννημα θρέμμα και με αγγίζει πολύ η συζήτηση που κάνετε.
Ειλικρινά δε μπορώ να καταλάβω το δίλημμα Εύοσμος ή Κορδελιό. Γιατί να μην ακολουθήσουμε το μοντέλο του μετρό του Λονδίνου όπου π.χ. στη Northern υπάρχουν διασταυρώσεις πάνω στην ίδια γραμμή; Αν θέλεις να πας High Barnet ή Edgware τη Northern παίρνεις και στις δύο περιπτώσεις ερχόμενος από το κέντρο του Λονδίνου, αλλά μετά το Camden Town υπάρχει διακλάδωση (μάλιστε υπάρχει και επιπλέον, τρίτη, διακλάδωση προς Mill Hill East. Στην περίπτωσή μας...Επέκταση από Σ.Σ. προς Αμπελοκήπους (πλατεία Επταλόφου), στάση στη Μενεμένη και από εκεί δυο διακλαδώσεις, μία προς Εύοσμο και μία προς Κορδελιό.
Το ίδιο μπορεί να γίνει και στη γραμμή προς Σταυρούπολη, όπου από την Πλατεία Δημοκρατίας ένας κλάδος να φεύγει προς Συκιές, Νέαπολη, Πολίχνη και ο άλλος να είναι αυτός που έχει σχεδιαστεί προς Σταυρούπολη.
Ανατολικά; Από Παπάφη να φεύγει για Τούμπα, Κωνσταντινουπολίτικα, Πυλαία (ίσως και Τριανδρία πιο πριν).

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα