Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη 22 Σεπτεμβρίου 2009

Προαστιακός Θεσσαλονίκης: πάει παντου;

Ο Προαστιακός Θεσσαλονίκης είναι ουσιαστικά μια εναλλακτική διαδρομή προς και απο τη Λάρισα στις ράγες του ΟΣΕ. Μόνο. Ονομάστηκε Προαστιακός χωρίς κάποια έστω αυτονομία σε γραμμές. Κατά καιρούς έχουν ανακοινωθεί σχέδια για πολλές γραμμές και επεκτάσεις και μετά τίποτα. Πριν μερικές μέρες ξανά είχαμε υποσχέσεις για νέες γραμμές. Ποιες;
Επέκταση του Προαστιακού προς Έδεσσα και Κιλκίς και μάλιστα εντός του επόμενου εξαμήνου.
Στη συνέχεια εξαγγέλθηκε και πάλι η μεγάλη επιθυμία των Θεσσαλονικέων, Μια νέα γραμμή που να συνδέει την πόλη με τα Μουδανιά Χαλκιδικής και σύνδεση με Αεροδρόμιο και Επανομή. Συμφωνώ απόλυτα με την επέκταση προς Χαλκιδική καθώς ειδικά τους θερινούς μήνες κυριολεκτικά μετακομίζει η πόλη εκεί τα Σαββατοκύριακα. Το Αεροδρόμιο όμως ειδικά με την επέκταση προς Μίκρα απέχει μόλις 3χλμ. Για ποιο λόγο να πάει και το τρένο; Για να συνδεθεί η Χαλκιδική με το Αεροδρόμιο Μακεδονία; Φαντάζομαι ότι η σιδηροδρομική γραμμή προκειμένου να είναι πιο οικονομική θα κινηθεί βόρεια περιμετρικά της πόλης προς Επανομή και Μουδανιά γιατί να κάνει παράκαμψη στο Αεροδρόμιο;
Εν πάση περιπτώσει όμως αν είναι να γίνει ας γίνει διότι από λόγια σιδηροδρομικά ειδικά έχουμε χορτάσει. Γιατί και για το Μετρό λέγεται πόσο εύκολη γίνεται η υπόθεση έλευσης του στο Αεροδρόμιο. Ας παρθεί λοιπόν η απόφαση. Ο ένας ή ο άλλος; Κανένας; Και οι δύο;
Τώρα όσον αφορά τη Σιδηροδρομική Εγνατία έχω την αίσθηση ότι για να γίνει πραγματικότητα θα περάσουν δεκαετίες συζητήσεων αντιπαραθέσεων και όλα τα σχετικά. Τη στιγμή που δεν έγινε με την αφορμή κατασκευής της Εγνατίας στο ενδιάμεσο τώρα ...πέρασε το τρένο. Άντε να ξανακοπεί η Πίνδος για να φτάσει το τρένο από την Κοζάνη που είναι το δυτικότερο άκρο με Σιδηρόδρομο στα Γιάννενα και την Ηγουμενίτσα. Η Μακεδονία και η Θράκη ήδη διαθέτουν ένα ικανοποιητικό δίκτυο υπεραστικού Σιδηροδρόμου. Ουσιαστικά λείπει το τμήμα Βέροια- Κοζάνη- Γιάννενα-Ηγουμενίτσα και κλάδος Κοζάνη- Καλαμπάκα για να υπάρχει μεγάλη δικτύωση. Αυτό το σχέδιο θα πάρει 20-25 χρόνια για να γίνει από τη στιγμή που θα ξεκινήσει. Νομίζω ότι ούτε σε φάση επίσημων μελετών δεν είμαστε. Μιλάμε για εντελώς φουτουριστικό σχέδιο.

ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟΣ ΘΡΑΚΗΣ
Δεν ξέρω αν είναι πυροτέχνημα προεκλογικό πάντως προσωπικά εγώ συμφωνώ τα γεωγραφικά διαμερίσματα να έχουν τοπική σύνδεση μεταξύ τους. Ουσιαστικά δεν λέγεται Προαστιακός αφού η κάθε πόλη είναι αυτόνομη εμπορικά αλλά είναι μια πολύ καλή ιδέα να υπάρχουν τοπικά "διαμερισματικά" δρομολόγια που θα ενώνουν τις πόλεις της Θράκης, της Θεσσαλίας και της Πελοποννήσου. Και για να είμαστε ειλικρινείς πως επιτυγχάνεται; με την ανακατανομή των δρομολογίων και την εξοικονόμηση τρένων και ωρών αλλά αν έτσι η οικονομία του ΟΣΕ έστω βελτιωθεί και οι μαζέψει πελατεία γιατί όχι; Οι άλλοι 2 Προαστιακοί (με την ευρύτερη έννοια) είναι αυτός της Αθήνας που μοιάζει περισσότερο με το μοντέλο του εξωτερικού και της Θεσσαλονίκης.

7 σχόλια:

Γιάννης είπε...

Είπαμε προαστΕιακός Θεσσαλονίκης... Για Έδεσσα υπάρχουν ήδη δρομολόγια σχεδόν κάθε 60', οπότε λογικά απλά θα μας βάλουν βαγόνια προαστιακού (Desiro)? Για Χαλκδιδική φαντάζομαι ότι θα γίνει κάτι σαν το μετρό της Αθήνας για αεροδρόμιο... Δηλαδή σιγά μη φτιάξουν καινούργια γραμμή από ΝΣΣ. Λογικά ο προαστιακός θα κινείται στη γραμμή του μετρό με αφετηρία είτε τη Μίκρα είτε το ΝΣΣ-με αραιές στάσεις και από το Αεροδρόμιο και μετά θα "γίνεται" τρένο. Όσο για τη Θράκη, κι εγώ συμφωνώ με τα περιφερεικά δίκτυα, αλλά όχι μόνο ΤΕΣΣΕΡΑ δρομολόγια... Θα έπρεπε μαζί με τα υπόλοιπα τρένα να έβγαιναν τουλάχιστον δέκα τη μέρα... Αλήθεια ο προαστιακός για Χαλκίδα τι κάνει; Είδα οτι στον ΟΣΕ υπάρχουν δρομολόγια, αλλά δε φαίνεται αν είναι ηλεκτροκινούμενα τρένα..

Γίαννης είπε...

Για Θράκη εννούσα σχεδόν κάθε μια ώρα... Όπως πχ Πειραιάς Κιάτο... (κι όχι 10 τη μερα)

τρενομανής είπε...

Η Θεσσαλονίκη πρέπει να αποκτήσει σύγχρονο δίκτυο προαστιακού ή καλύτερα διααστικού σιδηροδρόμου διότι διαθέτει μια σειρά από όμορες πόλεις και κωμοπόλεις οι οποίες έχουν άμεση εξάρτηση από αυτήν. 1. Προαστιακός προς Σέρρες: Εξυπηρετεί μια πλειάδα περιοχών (Νέα Φιλαδέλφεια, Γαλλικός, Πεδινό, Κρηστώνη (Κιλκίς), Μεταλλικό, Καλίνδοια, Χέρσο, Δοϊράνη, Μουριές, Ροδόπολη, κάποια παραλίμνια χωριά πέριξ της Κερκίνης, το Σιδηρόκαστρο και καταλήγει στις Σέρρες. Υποτίθεται ότι επειδή είναι διασυνοριακή σιδ. γραμμή (Στρυμώνας - Προμαχώνας - Βουλγαρία) προβλέπεται ο διπλασιασμός της (έχει κατασκευαστεί μόνο το τμήμα Ν. Φιλαδέλφεια - Γαλλικός (5km!!!) και η ηλεκτροκίνηση του. Εκ των δύο έργων προτιμάται ως αναγκαιότερο η ηλεκτροκίνηση, η οποία θα επιτρέψει υψηλότερες ταχύτητες, ακριβή εκτέλεση δρομολογίων, άνεση και καθαριότητα. Όμως οι σταθμοί του Κιλκίς και των Σερρών απέχουν 5 και 2 km αντίστοιχα από τα κέντρα των πόλεων!! Με δεδομένη την πεισματική άρνηση των τοπικών ΚΤΕΛ τους(αστικών και υπεραστικών) να εξυπηρετήσουν το επιβατηγό κοινό προς και από τους Σ. Σταθμούς προτείνεται, ειδικά για το Κιλκίς, κατασκευή, σιδ. διακλάδωσης από τον Σ.Σ. Κρηστώνης έως την πόλη του Κιλκίς, κατασκευή Σ. Σταθμού πόλης Κιλκίς στο καταργημένο στρατόπεδο του Καμπάνη (θα ήταν δυνατόν να αξιοποιηθούν ως σιδηροδρομικά κτίρια κάποια από τα καλαίσθητης αρχιτεκτονικής κτίρια του στρατοπέδου). Το σημείο εκείνο είναι πολύ προσβάσιμο για τους κατοίκους της πόλης του Κιλκίς, οι άφθονοι χώροι του στρατοπέδου προσφέρονται για κατασκευή ενός καλού πάρκινκ, ενώ δίπλα υπάρχουν πολλά σχολεία (2ο ΕΠΑΛ, ΕΠΑΣ, ΙΕΚ, 3ο Γυμνάσιο, Εκκλησιαστικό Λύκειο, δύο Δημοτικά) των οποίων πολλοί εργαζόμενοι είναι Θεσσαλονικείς. Βέβαια για την κατασκευή της διακλάδωσης θα απαιτούνταν σήραγγα τουλάχιστον 1000 μέτρων κάτω από το μνημείο της Μάχης του Κιλκίς. Αλλά με δεδομένο ότι αυτή τη στιγμή τα 20χρονα οτομοτρίς ΜΑΝ πραγματοποιούν την διαδρομή Κρηστώνη (Κιλκίς) - Θεσσαλονίκη σε λιγότερο από 35 min καταλαβαίνετε τι πληρότητα θα εξασφάλιζε μια τέτοια κίνηση!
2.Για τον προαστιακό/διααστικό σιδ. Θεσσαλονίκης - Αμυνταίου - Φλώρινας και Αμυνταίου - Κοζάνης: Τα τρένα έως και την Έδεσσα είναι πλήρη μετά την ανακατασκευή της γραμμής, με το ΚΤΕΛ να υπολείπεται κατά πολύ στους χρόνους. Όμως ο ΟΣΕ μείωσε δραστικά τον αριθμό δρομολογίων (ειδικά προς Φλωρινα που και εκεί ο σιδηρόδρομος πετυχαίνει καλύτερους χρόνους των ΚΤΕΛ) με αποτέλεσμα ένα μέρος του επιβατηγού κοινού να στραφεί αναγκαστικά ξανά στα ΚΤΕΛ. Επίσης τα ΜΑΝ 1ης γενιάς που εξυπηρετούν τα δρομολόγια επείγονται άμεσης ανακατασκευής και προσθήκης κλιματισμού, τα δε 2ης γενιάς έχουν Α/C αλλά διαθέτουν μια μηχανή λιγότερη από αυτά της 1ης, με αποτέλεσμα να χάνουν σημαντικό χρόνο στα υπερανωφερή τμήματα Σκύδρας - Εδέσσης - Άγρα και Ξινού Νερού - Βεύης. Οριστική λύση στο πρόβλημα θα έδινε η ηλεκτροκίνηση του τμήματος Πλατέος - Αμυνταίου - Φλώρινας - Νέου Καυκάσου (σύνορα με FYROM) ως διασυνοριακής γραμμής και Αμυνταίου - Κοζάνης ως τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας. Η δρομολόγηση ηλεκτροαυτοκινηταμαξών θα μείωνε περεταίρω τους χρόνους (ειδικά στα ανωφερή τμήματα) και θα καθιστούσε ακόμα και το τμήμα Κοζάνης - Θεσσαλονίκης ανταγωνιστικό, παρότι η κατασκευή της (ευθείας) Εγνατίας ευνόησε κατά πολύ τους χρόνους του ΚΤΕΛ, έναντι της κυκλικής διαδρομής του σιδηροδρόμου!

τρενομανής είπε...

Τώρα για το θέμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας, Πρέπει να αποφασιστεί οριστικά αν συμφέρει οικονομοτεχνικά στο Ελληνικό Κράτος η κατασκευή διπλής σιδηροδρομικής Γραμμής Θεσσαλονίκης - Καβάλας - Τοξοτών Ξάνθης (1η πρόταση) ή είναι καλύτερα να διατηρηθεί η υπάρχουσα κυκλική γραμμή(που για να φθάσει στην Ξάνθη περνά πρώτα από Κιλκίς - Σέρρες και Δράμα!!!-2η πρόταση) με βελτιώσεις στην χάραξη, με ηλεκτροκίνηση και διπλασιασμό στο τμήμα Σερρών - Θεσσαλονίκης. Βέβαια, για την ιστορία, πρέπει να πληροφορηθούν οι φίλοι του ιστολογίου ότι προπολεμικά είχε ξεκινήσει η κατασκευή παρακαμπτηρίου μονής σιδηροδρομικής γραμμής Θεσσαλονίκης - Αγγίστας (Ν. Σερρών - 3η πρόταση) για την συντόμευση της διαδρομής προς Αν. Μακεδονία και Θράκη, με τα έργα υποδομής να έχουν προχωρήσει σε κάποιο βαθμό. Σε αυτά τα πλαίσια κατασκευάστηκε σιδηροδρομική γραμμή Σ.Σ. Μυρίνης - Αμφίπολη (Λιμένας) με παράλληλη κατασκευή λιμενικής υποδομής στην ακτή της Αμφίπολης για την εμπορική διακίνηση αγαθών (η επιδομή της γραμμής αποξηλώθηκε το 1970, αλλά μας έχει μείνει τουλάχιστον η υποδομή, τα κτίρια και ο λιμένας Αμφίπολης!). Όπως έχω επισημάνει και στα σχόλια της ανάρτησης:"Υποδομές:Ηπειρος ήρθε η ώρα της Ανάπτυξης" ο λιμένας της Αμφίπολης πρέπει να αναβαθμιστεί και να αποκτήσει δομή για σιδηροδρομική διαπόρθμευση εμπορικών βαγονιών, κοντέϊνερς, γερανούς για φορτοεκφόρτωση εμπορευμάτων από πλοία σε τρένα και αντίστροφα, ώστε να εξυπηρτούνται τρένα προερχόμενα από την Βαλκανική - Κεντρική ή Ανατολική Ευρώπη κ.λ.π. Ταυτόχρονα η γραμμή πρέπει να ξαναβρεί την...επιδομή της σύγχρονη και με ηλεκτροκίνηση ως τον μεθοριακό Σ.Σταθμό του Προμαχώνα.
Από την άλλη οι συμμαχικές δυνάμεις του 1ου Παγκοσμίου Πολέμου είχαν κατασκευάσει σιδηροδρομική γραμμή πλάτους 60cm (όπως δηλ. της γραμμής του τρένου του Πηλίου) από το Μικρό Περιβολάκι (Σαρακλή) της επαρχίας Λαγκαδά Θεσσαλονίκης έως τον Σταυρό και την Ασπροβάλτα (Στρυμωνικός κόλπος). Παράλληλα κατασκεύασαν ενωτική γραμμή κανονικού εύρους μεταξύ των Σ.Σ. Νέας Φιλαδέλφειας Θεσ/κης (γραμμής Θεσ/κης - Αλεξ/πολης) και του Σ.Σ. Νέου Περιβολακίου, από όπου ξεκινούσε το τρενάκι του Σταυρού, για την μεταφόρτωση εφοδίων. Η γραμμή αυτή είχε και επιβατηγή κίνηση και για το λόγο αυτό οι ΣΕΚ είχαν δρομολογήσει ειδικό λεωφορείο για τη μετεπιβίβαση των επιβατών από τον Σ.Σ. Θεσ/κης στο Μικρό Περιβολάκι Λαγκαδά, αφετηρία της γραμμής. Η γραμμή αυτή είναι απίθανα εύκολο να ξαναστρωθεί αφού αφορά απόλυτα πεδινό έδαφος και θα ήταν δυνατόν σε μονή ή διπλή στρώση να αποτελέσει το 1ο τμήμα της σιδηροδρομικής Εγνατίας (Θεσ/κη - Καβάλα - Τοξότες Ξάνθης. Ας ξεκαθαρίσει τι θέλει επιτέλους αυτό το ρημαδιασμένο κράτους, που επιθυμεί να ρίξει την ανάπτυξη και αν επιθυμεί να γίνει ο εμπορευματικός (και γιατί όχι και επιβατηγός) κόμβος μεταξύ Ευρώπης - Ασίας - Αφρικής!

τρενομανής είπε...

Για το δυτικό τμήμα της σιδ. Εγνατίας, εδώ και 5 περίπου χρόνια, έχει ανακατασκευαστεί πλήρως η επιδομή της μονής, δίχως ηλεκτροκίνηση, γραμμής Πλατέος - Αλεξάνδρειας - Βεροίας - Ναούσης - Σκύδρας - Εδέσσης - Αμυνταίου, με δυο διακλαδώσεις Αμυνταίου - Πτολεμαϊδας - Κοζάνης και Αμυνταίου - Φλώρινας και Φλώρινας - Νέου Καυκάσου - σύνορα με FYROM, έχοντας χρησιμοποιηθεί σύγχρονα υλικά (στρωτήρες οπλ. σκυροδέματος, συνεχής συγκολημμένη γραμμή κ.λ.π.). Από ότι βλέπουμε κι αυτή η γραμμή είναι αρκετά κυκλική, αφού δεν υλοποιήθηκε την δεκαετία του '30 η σιδηροδρομική σύνδεση μεταξύ Σ.Σ. Καλαμπάκας - Κοζάνης - Βέροιας! Από την άλλη όμως η γραμμή εξυπηρετεί 4 πρωτεύουσες νομών αρκετές πρωτεύουσες επαρχιών, καθώς και τις μεγάλες ψυγειαποθήκες των νομών Πέλλας και Ημαθίας, ενώ η κατασκευή σιδ. γραμμής παράλληλης της Εγνατίας στο τμήμα Βέροια - Κοζάνη (όπως προέβλεπε το σχέδιο του '30) θα συντόμευε μεν την διαδρομή προς Κοζάνη, αλλά επιβατηγά και εμπορικά θα εξυπηρετούσε μόνον αυτή! Λείπει βέβαια και η ηλεκτροκίνηση, η οποία αν γινόταν θα συντόμευε κι άλλο τη διαδρομή, οπότε το τρένο θα πλησίαζε τους χρόνους των ΚΤΕΛ για Κοζάνη, μέσω Εγνατίας.
Όμως από Κοζάνη έως Καλαμπάκα τα έργα της υποδομής υλοποιήθηκαν σε ικανοποιητικό βαθμό. Ακόμα και σήμερα διατηρούνται κτίρια σταθμών (σε πολύ κακή κατάσταση), ο διάδρομος της γραμμής διατηρείται ως και σήμερα, ένας αριθμός από σήραγγες πλησίον της Καλαμπάκας έχει διανοιχθεί (θέλουν βέβαια βελτιώσεις) και ένας αριθμός πυλώνων, ακροβάθρων γεφυρών, αποστραγγιστικών έργων κ.α. διατηρούνται ως τις μέρες μας. Το καταπληκτικότερο όλων είναι ότι στο σημείο συνάντησης της Εγνατίας με την υπο κατασκευή σ. γραμμή (περιοχή Σιάτιστας) έχει προβλεφθεί ανισόπεδη δάβαση της Εγνατίας πανω από την υποτιθέμενη γραμμή!
Επομένως ακόμα και με τα σημερινά δεδομένα και χωρίς να υλοποιήσουμε κανένα έργο υποδομής, το 65% μιας κάποιας τελωσπάντων σιδηροδρομικής Εγνατίας είναι έτοιμο (προερχόμενοι από Τουρκία: Πύθιο, Αλεξανδρούπολη, Θεσσαλονίκη, Πλατύ, Αμύνταιο, Κοζάνη) ενώ διαθέτουμε ήδη έτοιμο και κάποιο τμήμα της υποδομής Κοζάνης - Καλαμπάκας. Αυτή η Εγνατία διαθέτει έτοιμους, όσο και να φαίνεται απίστευτο, 4 κάθετους διασυνοριακούς άξονες: 1.Αμύνταιο - Μεσονήσιο - Νέος Καύκασος (FYROM), 2.Αξιός - Γέφυρα - Ειδομένη (ηλεκτροκίνητη) (FYROM), 3.Στρυμώνας - Προμαχώνας (Βουλγαρία) και 4. Πύθιο - Ορεστιάδα - Ορμένιο (Βουλγαρία). Άρα για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής Εγνατίας απομένει η κατασκευή μονής γραμμής Καλαμπάκας - Ιωαννίνων - Ηγουμενίτσας και ίσως ένας κάθετος διασυνοριακός άξονας Ιωαννίων - Τιράνων (που θα μπορούσε να υλοποιηθεί σε συνεργασία των όμορων χωρών και της Ε.Ε.). Δηλαδή, σε πρώτη τουλάχιστον φάση, δεν απαιτούνται δα και ΟΙ καταστροφικοί προϋπολογισμοί, αλλά χρειάζεται περισσότερο στρατηγική και πολιτική βούληση (όπως υπήρχε λ.χ. για την εκτροπή του Αχελώου). Μην λησμονούμε ότι ακόμα και τώρα δεν έχουν ολοκληρωθεί όλοι οι κάθετοι, διασυνοριακοί άξονες ούτε της ΠΑΘΕ, ούτε και της Εγνατίας. Κατά την διάρκεια υλοποίησης ενός στόχου έρχεται και η όρεξη υλοποίησης και άλλων έργων(βλέπε Αττική οδός). Δυστυχώς όμως πολιτική βούληση και όραμα, για την ολοκλήρωση της σιδηροδρομικής Εγνατίας, δεν φαίνεται να έχουν οι Έλληνες πολιτικοί, αφού από τα πράγματα η κατασκευή σιδηροδρομικών υποδομών δε δείχνει να είναι και τόσο κερδοφόρα, όσο λ.χ. η προμήθεια ηλεκτρονικού και ηλεκτρολογικού εξοπλισμού από τη Ζήμενς...

Ανώνυμος είπε...

Άκρως ενδιαφέροντα τα όσα μας είπε ο Τρενομανής. Προφανώς όμως δεν είναι θέμα πολιτικής βούλησης αλλά και βούλησης των τοπικών κοικνωνιών. Μην τα περιμένουμε όλα από το κεντρικό Κράτος. Εϊναι γνωστά αυτά τα δεδομένα στην περιοχή; Δεν υπάρχει κάποιος νομάρχης/περιφεριάρχης/δήμαρχος που θα ανακινηθεί το θέμα; Τοπικοί σύλλογοι; Δεν υπάρχει μόνο το Κράτος, υπάρχει και η κοινωνία η οποία θα πρέπει επιτέλους να κάνει προτάσεις (γιατί πολύ συχνά ακούμε κοινωνία και μπλοκάρονται τα όπια έργα). Τρενομανή, σε βλέπω πορωμένο και παθιασμένο, καλή δουλειά!

τρενομανής είπε...

Μια μικρή απάντηση στον προηγούμενο "ανώνυμο" φίλο: Είναι τόσοι οι πολιτικοί του νομού Κοζάνης που υποσχέθηκαν την ολοκλήρωση, επιτέλους, αυτής της ρημαδιασμένης σιδ. γραμμής, ώστε για κάθε έργο που αρχικά ξεκινούσε στο νομό, αλλά κολλούσε ή αργούσε να ολκληρωθεί ή δεν τελείωνε ποτέ, έλεγαν ως ανέκδοτο: "Είναι σαν το τρένο της (Κοζάνης-) Καλαμπάκας..."
Υποσημείωση: Η γραμμή προέβλεπε, αν και μακρυά από την πόλη, και τον σιδ. σταθμό "Γρεβενά", βγάζοντας αυτόν τον νομό (και την πρωτεύουσά του) από τη σιδηροδρομική απομόνωση!

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα