Υποδομές στην Ελλάδα

Πέμπτη 3 Σεπτεμβρίου 2009

Μετρό Αθήνας: Επόμενη στάση: Νομισματοκοπείο


Ιστορική μέρα ήταν η χθεσινή για το Μετρό της Αθήνας. Από εχτές ξεκίνησε ο χορός για την παράδοση των 10 νέων σταθμών Μετρό στην Αθήνα. Πρώτος στη σκυτάλη ο σταθμός ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ που άνοιξε τις πύλες τους για το κοινό στις 11.00 για να γιορτάσουν τα εγκαίνια του σταθμού. Πέραν της καθιερωμένης γιορτούλας η Αθήνα απέκτησε ένα πολύ όμορφο σύγχρονο σταθμό Μετρό που το κόκκινο είναι το κυρίαρχο χρώμα. Μαζί με το σταθμό επαναλειτουργεί και το τμήμα Εθνική Άμυνα -Αεροδρόμιο που είχε κλείσει για 6,5 μήνες (και οι σταθμοί Χαλάνδρι, Δ. Πλακεντίας, Παλλήνη, Παιανία/Κάντζα, Κορωπί, Αεροδρόμιο). Φυσικά η καθυστέρηση στην παράδοση ήταν σημαντική αφού αρχικά έπρεπε να παραδοθεί το 2006 μετά έγινε 2007 λόγω του καθυστερημένου διαγωνισμού , μετά 2008 γιατί είχε προβλήματα η εταιρεία και φτάσαμε αισίως σήμερα...
Ο Σταθμός Νομισματοκοπείο είναι ένας από τους τρεις σταθμούς που κατασκευάζονται στη Γραμμή 3 μεταξύ Εθνικής Άμυνας και Χαλανδρίου. Είναι επίσης ο τελευταίος σταθμός πάνω στη Λεωφόρο Μεσογείων και προορίζεται ως μεγάλος τερματικός σταθμός για όλες τις Λεωφορειακές Γραμμές που έρχονται από τα Μεσόγεια αλλά και από την Βορειοανατολική Αθήνα. Υπολογίζεται ότι ο σταθμός μετεπιβίβασης ( ο μεγαλύτερος του δικτύου) θα είναι έτοιμος μέσα στο Σεπτέμβριο. Επίσης υπόγειο παρκινγκ 3 ορόφων 630 θέσεων κατασκευάζεται με τον ένα όροφο να παραδίδεται και αυτός μέσα στο Σεπτέμβριο.
Η κατασκευή του σταθμού διήρκησε περίπου 3,5 χρόνια ενώ χρειάστηκε να σταματήσει η λειτουργία του Μετρό σε αυτό το τμήμα προκειμένου να κατασκευαστεί και ο σταθμός Αγία Παρασκευή που υπήρχε μόνο στα χαρτιά.
Η απόσταση από το ΝΟΜΙΣΜΑΤΟΚΟΠΕΙΟ έως το κέντρο της Αθήνας (Σύνταγμα) θα διανύεται πλέον μόλις σε 10 λεπτά ενώ σε ώρες αιχμής με το ΙΧ αυτοκίνητο απαιτούνται τουλάχιστον 40 λεπτά! Καθημερινά υπολογίζεται ότι θα εξυπηρετεί περίπου 30.000 επιβάτες και θα είναι ο μεγαλύτερος συγκοινωνιακός κόμβος της Μεσογείων.
ΕΣΠΑΣΕ Η ΓΚΙΝΙΑ
Για το Μετρό είναι πολύ σημαντική μέρα καθώς ξαναποκτά την πρόσβαση στο Αεροδρόμιο αλλά και ένα ολοκαίνουργιο σταθμό Μετρό σε καίριο σημείο πάνω στη Λεωφόρο Μεσογείων. Έτσι γίνεται ο 56ος σταθμός του δικτύου Μετρό στην Αθήνα. Έρχεται μετά από 2,5 χρόνια αναμονής (από την επέκταση προς Αιγάλεω δηλαδή). Στο τέλος του έτους αναμένεται και ο σταθμός ΧΟΛΑΡΓΟΣ που είναι ο προηγούμενος ερχόμενος από το κέντρο, ενώ την ίδια περίοδο αναμένεται να παραδοθούν τόσο η επέκταση προς Χαϊδάρι με τον ομώνυμο σταθμό όσο και η επέκταση προς Περιστέρι με τους σταθμούς Περιστέρι και Ανθούπολη. Εντός του πρώτου εξαμήνου του 2010 αναμένεται και η μεγάλη επέκταση από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό με 4 σταθμούς.
ΙΣΤΟΡΙΚΟ ΜΕΤΡΟ ΑΘΗΝΑΣ ΑΠΟ ΤΟ 2000
28-01-2000. Σύνταγμα- Εθνική Άμυνα (7 Σταθμοί –Γραμμή 3)
28-01-2000. Σεπόλια- Σύνταγμα (7 Σταθμοί – Γραμμή 2)
16-11-2000. Σύνταγμα- Δάφνη (5 Σταθμοί- Γραμμή 2)
22-04-2003. Σύνταγμα-Μοναστηράκι (1 Σταθμός –Γραμμή 3)
05-06-2004. Δάφνη- Άγιος Δημήτριος (1 Σταθμός- Γραμμή 2)
30-07-2004. Εθνική Άμυνα- Αεροδρόμιο (3 Σταθμοί- Γραμμή 3)
06-08-2004 Σταθμός Νερατζιώτισσα (1 Σταθμός- Γραμμή 1)
09-08-2004. Σεπόλια- Άγιος Αντώνιος (1 Σταθμός – Γραμμή 2)
10-07-2006. Σταθμοί Παλλήνη, Παιανία/Κάντζα, Κορωπί (3 Σταθμοί – Γραμμή 3)
26-05-2007. Μοναστηράκι- Αιγάλεω (3 Σταθμοί – Γραμμή 3)
02-09-2009. Σταθμός Νομισματοκοπείο (Γραμμή 3)

19 σχόλια:

Μετρόφιλος είπε...

Επιτέλους! Φυσικά έσπευσα να πάω να δω το σταθμό και να τραβήξω φωτογραφίες. Το ντιζάιν του δε με ενθουσίασε και τόσο. Θυμίζει σε υπερβολικό βαθμό το σταθμό "Κεραμικός". Θα προτιμούσα να είχε δική του προσωπικότητα.
Αυτό που μετράει όμως πιο πολύ από το ντιζάιν είναι η σημασία του σταθμού ως συγκοινωνιακού κόμβου. Σε 2 εβδομάδες που θα μεταφερθούν εκεί 13 λεωφορειακές γραμμές από την Εθνική Άμυνα, θα πλημμυρίσει από κόσμο, ο οποίος θα γλιτώνει κάνα δεκάλεπτο τις ώρες αιχμής.

Κώστας είπε...

Είναι λίγο λυπηρό να διανύεις πλέον μία Α απόσταση σε 30 λεπτά και μία υπο-τετραπλάσια σε... 50. Εγώ εύχομαι να πυκνώσουν τα λεοφορειο-δρομολόγια ή ακόμα και να μπεί νέα γραμμή λεοφορείου από τα... δυτικά (βλ. Πέραμα - Κερατσίνι - Κορυδαλλός) μπας και πηγαίνουμε Αιγάλεω σε λιγότερο χρόνο και με λιγότερη αναμονή πάνω στην τρισκατάρατη Γ. Λαμπράκη, γιατί σε λίγο θα χρειάζομαι χάπια :P

ES είπε...

Ειναι πολυ ωραιος σταθμος,απο τους ωραιοτερους,πιστευω!Εν τω μεταξυ,εγω και ενας φιλος μου καναμε τα δευτερα εγκαινια οταν κατεβηκαμε με το ασανσερ απο τη Λ.Μεσογειων και ειχαν κλεισει με κορδελες την εισοδο και ο φιλος μου την εκοψε λεγοντας: "Σημερα,το ΥΠΕΧΩΔΕ παραδιδει εναν καινουργιο σταθμο..."
χαχαχαχαχαχαχαχαχαχα!

Παντως για 1 μηνα η χωρα θα μπει στον παγο και βλεπω τους καινουργιους σταθμους να παραδιδονται απο Ιανουαριο 2010 ενω ο προαστιακος...Χαλκιδα και Θηβα ουτε το 2010 δεν θα τους δουμε!

DESIRO EMU είπε...

Εγω ειμαι ο ΕS εκανα μια βλακειουλα στα πληκτρα!

Κώστας είπε...

Απο εκεί που μένω θες τον ίδιο χρόνο για να φτάσεις Μοναστηράκι μέσω Πειραιά και να αλλάξεις γραμμή (μισή ώρα το λεοφορείο λόγο πρωινής ή απογευματινής κίνησης, 20 λεπτά το τρενάκι, + χρόνοι αναμονής κλπ...) :/

Πάντως ακόμα δεν λειτουργεί στο full η γραμμή μετά απο Εθνική Άμυνα καθώς τα δρομολόγια σύμφωνα με τους πίνακες είναι εναλλάξ (ένα Ε. Άμυνα, ένα Πλακεντίας). Και λόγω φαντάζομαι των έργων στους υπόλοιπους 2 σταθμούς στο τμήμα, κόβει ταχύτητα το τρένο. Oh well. We'll be waiting...

Ανώνυμος είπε...

Σήμερα πήγα και εγώ να δω τον καινούργιο σταθμό.
Κάποιος που μετακινείται καθημερινά με την Γραμμή 3 μπορεί πια να δει και τον σταθμό του Χολαργού σε πολύ προχωρημένο στάδιο εργασιών (μοιάζει πολύ με το Νομισματοκοπείο στον κόκκινο διάκοσμο αλλά έχει την γνωστή καμπύλη που έχουν άλλοι σταθμοί του δικτύου), αλλά και τον σταθμό της Αγίας Παρασκευής που είναι ακόμη "στα μπετά". Είναι πολύ σημαντικό να γίνει αναφορά και στις εισόδους του σταθμού που είναι σκεπαστές με γυαλί.
Είναι ένας αρκετά όμορφος σταθμός αλλά το σημαντικότερο είναι ότι είναι ένας καινούργιος σταθμός σε ένα μικρό δίκτυο για της ανάγκες μιας πόλης σαν την Αθήνα.
Εν αναμονή λοιπόν για τους υπόλοιπους αλλά και για τις περαιτέρω επεκτάσεις που έχουν προγραμματιστεί, και στους ΗΣΑΠ βέβαια αλλά και στο Τραμ.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

O προαστιακός.gr άλλαξε ιστοσελίδα... Πιο μοντέρνα από αυτή του ΟΣΕ

Κώστας είπε...

Χμ! Πολύ καλό το νέο site, ευρωπαϊκού επιπέδου, και η αναζήτηση διαδρομών 10000 πιο χρήσιμη σε αποτελέσματα από το παρελθόν :D Αξίζει συγχαρητήρια :)

Ανώνυμος είπε...

Ωραία όλα όσα γίνονται για το Μετρό, αλλά: 1. Η επέκταση της γραμμής από Άγιο Αντώνιο προς Πειραιά δεν έχει βρεί ακόμα ανάδοχο, μια γραμμή που θα διακινεί πάνω από 1/2 εκάτομύρια ανθρώπους την ημέρα = κέρδος, εξυπηρέτηση, λιγότερα ΙΧ, χρόνος, 2. Το ίδιο συμβαίνει με την υπογειοποίηση του τμήματος του Ηλεκτρικού Νέο Φάληρο - Πειραιάς καθώς και με τη σύνδεση του τραμ από το Σταδίο Ειρήνης και Φιλίας ως τον Πειραιά. Ο σταθμός του Ο.Σ.Ε. στον Άγιο Διονύσιο έιναι γιαπί εδώ και πολλά χρόνια. Η εγκαταλελειμένη γραμμή του τραμ Περάματος, η οποία θα έπρεπε πριν και πρώτη από όλες να λειτουργήσει σχεδιάζεται ως...επέκταση. Η ζεύξη Περάματος - Σαλαμίνας έμεινε στα χαρτία και στις μακέτες. Η σιδηροδρομική σύνδεση Εμπορευματικού σταθμού Μαγούλας (ΟΣΕ) με τον λιμένα Ικονίου έχει μείνει ως γραμμή...φάντασμα(αλήθεια γιατί δεν προβλέφθηκε αυτή η γραμμή να λειτουργλησει και ως επιβατηγή μέσω του προαστιακού;). Τελικά αναρωτιέμαι μήπως ο Πειραιάς είναι ριγμένος σε απαράδεκτο βαθμό; Μήπως πρέπει οι Πειραιώτες να αρχίσουν τις καρπαζιές σε αυτούς που διαχρονικά ζητούν να υφαρπάξουν την ψήφο τους;

Ανώνυμος είπε...

Για τον φίλο ανώνυμο που προφανώς είναι από τον Πειραιά.
Έχεις απόλυτο δίκιο και εγώ σαν οπαδός των ΜΜΜ δεν θα μπορούσα να διαφωνήσω μαζί σου.
Γιατί όμως οι Πειραιώτες όπως λες δεν ξεσηκώνονται εναντίων αυτών των "43" που δεν θέλουν το τραμ; Ποιοι είναι αυτοί οι 43 που κάνουν κουμάντο σε μια ολόκληρη πόλη και στην ποιότητα ζωής των κατοίκων της; Ποιός είναι ο μητροπολίτης Πειραιά και με ποιό δικαίωμα στέρησε σε μια μεγαλούπολη ένα επιπλέον σταθμό; Τι δουλειά έχει να ανακατεύεται σε τομείς που δεν τον αφορούν. Αλλά τον άκουσαν γιατί προφανώς είναι και αυτός "μέσα στα πράγματα". Για το τραμ του Περάματος έπρεπε ο κόσμος τότε να μην αφήσει το ξήλωμα του. Οι παλιοί γνωρίζουν τον κόσμο με την “πραγμάτια” του, που κουβάλαγε αυτό το υπέροχο μέσο. Αλλά για άλλη μια φορά τα συμφέροντα των δεκαετιών του 50-60 νίκησαν.
Για την επέκταση του μετρό δεν νομίζω ότι πρέπει να ανησυχείς αλλά ούτε και για την υπογειοποίηση των ΗΣΑΠ αυτά θα γίνουν. Όσο για την χρησιμοποίηση της επέκτασης από το Θριάσιο στο Ικόνιο, ναι κάλλιστα θα μπορούσε να γίνει και επιβατικός σταθμός.

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Για το τραμ του Περάματος και την κατάργησή του το 1977.
Εχω διαβάσει τα εξής:
Ο Ανδρεάδης που είχε τους ΕΗΣ, που εκμεταλλεύονταν με τη σειρά τους και το τρενάκι-τραμ του Περάματος, είχε περιπέσει σε δυσμένεια λόγω σχέσης του με το χουντικό καθεστώς. Εμπορική και ΕΗΣ κρατικοποιήθηκαν από την τότε κυβέρνηση Καραμανλή. Ο τότε πρωθυπουργός δεν ασχολήθηκε ποτέ με το θέμα (παρά το "ένδοξο" παρελθόν του) αλλά η διορισμένη πρώτη διοίκηση των ΗΣΑΠ, που διαδέχθηκε τους ΕΗΣ, που περιλάμβανε και μερικούς πανεπιστημιακούς τρομάρα τους. Αυτοί εισηγήθηκαν την κατάργησή του. Αλλά από το 1937 που πρωτολειτούργησε, ούτε είχε εκσυγχρονιστεί σε επίπεδο υποδομής και επιδομής, ούτε τα βαγόνια είχαν αντικατασταθεί με καινούργια, με αποτέλεσμα, όταν καταργήθηκε, να βρίσκονται εν λειτουργία ελάχιστα, κι αυτά σε κακή κατάσταση. Θα μπορούσε ασφαλώς να είχε εκσυγχρονιστεί από τότε, αλλά όπως σωστά επισημαίνει ο κ. Παπαζήσιμος, τα ίδια γνωστά συμφέροντα του 50-60 ήθελαν την ακτή Κονδύλη δρόμο αποκλειστικά για ΙΧ και όχι μόνο.

Ανώνυμος είπε...

Για τον αγαπητό φίλο "ανώνυμο" που φράφει:"Αλλά από το 1937 που πρωτολειτούργησε, ούτε είχε εκσυγχρονιστεί σε επίπεδο υποδομής και επιδομής, ούτε τα βαγόνια είχαν αντικατασταθεί με καινούργια, με αποτέλεσμα, όταν καταργήθηκε, να βρίσκονται εν λειτουργία ελάχιστα, κι αυτά σε κακή κατάσταση." έχω να του γράψω τα εξής: Το τραμ Περάματος κακώς κλήθηκε "τραμ". Η ακριβής ονομασία του θα έπρεπε να είναι ελαφρύς πραστιακός σιδηρόδρομος! Κι αυτό διότι οι ράγες του δεν είχαν την διατομή "U" των τραμ, αλλά ήταν η κοινή του σιδηροδρόμου. Στις γραμμές του είχαν την δυνατότητα να κινούνται και ελαφροί εμπορικοί συρμοί των ΣΕΚ για την εξυπηρέτηση των αναγκών της ναυτικής βάσης Περάματος (μην ξεχνάμε ότι το τραμ έμπαινε στον χώρο του στρατοπέδου για τις μετακινήσεις του προσωπικού, αφού εξέρχονταν από αυτό όλοι οι απλοί πολίτες). Επειδή το τραίνο διέθετε εναέρια ρευματοδότηση και τα βαγόνια του θύμιζαν κάπως το παλιό τραμ του Πειραιά το ονόμασαν τραμ! Δηλαδή τη δεκαετία του 30 κατασκεύασαν ένα ολοκληρωμένο δίκτυο ηλεκτροκίνητου προαστικού (railbus) σιδηροδρόμου, ενώ το 2010 δυσκολεύονται να παραδώσουν κάτι σωστό και ολοκληρωμένο! Η υποδομή και επιδομή (στρωτήρες, εναέρια ρευματοδότηση κ.λ.π.) ήταν πολύ πρωτοποριακές για την εποχή τους, από ότι λ.χ. ο "σύγχρονος" προαστιακός με τα ντιζελοκίνητα ΜΑΝ. Τώρα αν το 1977 οι υπερσαραντάχρονες Ιταλικές Μπρέντες είχαν βγεί off, θα ήταν δυνατόν ή 1.να είχαν αντικατασταθεί με καινούργιους συρμούς, 2. ή να ανακατασκευάζονταν (τόσα ναυπηγεία και μηχανουργία υπήρχαν γύρω - γύρω). Αφού οι δοτοί της τότε διοίκησης των ΕΗΣ εισηγήθηκαν και πέτυχαν εν μιά νυκτί το κλείσιμο αυτής της τόσο αξιόλογης προαστιακής γραμμής (είδατε τι δύσκολο είναι να κατασκευαστεί κάτι και πόσο εύκολο να αχρηστεύσεις κάτι), οι δημοτικές αρχές συνέχισαν την καταστροφή φροντίζοντας για την καταπάτηση και τη λεηλασία της γης της γραμμής και ερχόμαστε στο σήμερα. Ο Πειραιάς στερήθηκε αυτού του μέσου σταθερής τροχιάς προς τα Δυτικά του για 30 και πλέον χρόνια. Έρχονται σήμερα οι πολιτικοί (σχεδόν απόγονοι αυτών που κατάστρεψαν την γραμμή) και δηλώνουν ότι αυτό το τμήμα θα είναι η ΕΠΕΚΤΑΣΗ του τραμ όταν αυτό κάποτε θα φτάσει στον Πειραιά (το 2015; το 2020, θα δούμε). Δηλαδή καλώς εχόντων των πραγμάτων το 2030 ο Πειραιάς θα ξανασυνδεθεί με το Πέραμα με Μ.Σ.Τ. Άρα για 55 χρόνια η φτωχολογιά στερήθηκε του μέσου. Δεν φτάνει μόνο αυτό. Θα πληρώσετε ανόητοι Έλληνες φορολογούμενοι ξανά την κατασκευή της υποδομής γιατί κάποιοι ΑΤΙΜΩΡΗΤΑ είχαν διατάξει το κλείσιμο αυτού του τόσο αξιόλογου και πρωτοποριακού, κατά την άποψή μου, Μ.Σ.Τ.

Ανώνυμος είπε...

Για τον τελευταίο Ανώνυμο.
Προσυπογράφω απόλυτα τα όσα γράφεις για το τρενάκι του Περάματος. Κι εγώ έτσι το ανέφερα. Ο όρος "τραμ" προστέθηκε εκ των υστέρων.

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Θέτεις ένα πολύ σοβαρό θέμα καθώς η πολιτική της τοποθέτησης των σταθμών εκτός οικιστικού ιστού δημμιουργεί προβλήματα. Σύντομα θα υπάρξει ανάρτηση για το θέμα αυτό για να υποβάλετε και τις δικές σας απόψεις.

Unknown είπε...

Αλήθεια, αναρωτιέμαι τι πιθανότητες έχει ένα blog σαν και αυτό να επιρρεάσει την κατάσταση που επικρατεί όσο αφορά Μετρό, Προαστιακό κλπ... Ελπίζω και θέλω να πιστεύω πως έχει πιθανότητες, αλλιώς όλη αυτή η γκρίνια που αναπαράγεται σε πολλά σχόλια, όσο κι αν συμφωνώ με τα λεγόμενα, δεν έχει να προσφέρει τίποτα παραπάνω από μία επιβεβαίωση για εμάς τους ίδιους ότι, ναι, υπάρχουν προβλήματα...

τρενομανής είπε...

Απάντηση στον blackcoatman: Αγαπητέ φίλε αν δεν αφήσουμε στο blog να βγει η αγανάκτηση για τον εμπαιγμό των κρατούντων για την κακοδιαχείρηση, την κατασπατάληση των πιστώσεων που προορίζονταν για την κατασκευή υποδομών και το γεγονός ότι άφησαν και αφήνουν την Ελλάδα γυμνή από σοβαρές υποδομές τότε για ποιο σκοπό υφίσταται; Για να χτυπούμε παλαμάκια; Εγώ προσωπικά δε θα το κάνω. Πρέπει ο κόσμος που δεν είναι κοντά λ.χ. στον Πειραιά ή στο Κορωπί αν αυτές οι περιοχές είχαν υποδομές, άν έχουν τώρα, αν πρόκειται να γίνουν εκεί υποδομές και εν τέλει ποιος ευθύνεται για αυτό. Οι διαχρονικά πολιτικές ηγεσίες που ευθύνονται και για το χάλι των υποδομών μας φοβούνται την κριτική. Αν τους χαϊδεύει κανείς και τους λέει: Μπράβο τι ωραία και τι πολλά που κάνετε! Ή τι ωραία που πληρώνουμε διόδια χωρίς να έχει γίνει ο δρόμος(!), νέες και καλύτερες υποδομές ας μη προσδοκούμε!

Unknown είπε...

Δεν είπα κάτι τέτοιο, ποιος μίλησε για... παλαμάκια και χαϊδεμα;; Απλά είπα (ξεκάθαρα) ότι δεν πιστέυω ότι οφελεί άμεσα σε κάτι το "κράξιμο" (όχι πως έχω να προτείνω κάτι καλύτερο, έχω κάνει διατριβή στις κατάρες προς τα ΜΜΜ :P).
End of my point.-

Unknown είπε...

Το σχόλιο του Νίκου στην αρχική σελίδα με κάλυψε :)

Unknown είπε...

Αυτό το είδε κανείς;
http://troktiko.blogspot.com/2009/11/blog-post_2385.html

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα