Υποδομές στην Ελλάδα

Τρίτη, 1 Σεπτεμβρίου 2009

Αττικό Τραμ: Ο διαγωνισμός συνεχίζει με προβλήματα

Ο Πειραιάς είναι το δεύτερο μεγαλύτερο αστικό συγκρότημα στην πρωτεύουσα. Μέχρι σήμερα αντιμετωπίζεται ως β` κατηγορίας πόλη. Με κάποιες κινήσεις που γίνονται από την αρχή της δεκαετίας του 2000 προσπαθούν να φέρουν τον υπόγειο σιδηρόδρομο και το τραμ στην πόλη. Μέχρι τώρα μετά από δεκάδες προβλήματα και αποτυχημένους διαγωνισμούς είμαστε και πάλι σε κρίσιμο σημείο. Αναφορικά με το Τραμ ο διαγωνισμός έχει τα γνωστά 2 προβλήματα στους εγχώριους διαγωνισμούς. Το ένα λέγεται αλληλοφάγωμα μεταξύ των εταιρειών και το δεύτερο ενστάσεις από διάφορες ομάδες πολιτών. Φυσικά δεν επρόκειτο να ξεφύγει το Τραμ. Τι λένε όμως οι τελευταίες ενημερώσεις;
Πρώτον έχουμε δραστηριότητα αυτές τις μέρες καθώς η προσωρινή ανάδοχος εταιρεία "Θέμελη" εξέδωσε μια ανακοίνωση που λίγο έως πολύ κατηγορεί την Αττικό Τραμ ότι σκοπεύουν να δώσουν σε άλλη εταιρεία το έργο. Από την πλευρά της η Αττικό Τραμ λέει πως ανακαλύφθηκαν κενά και παραλήψεις στο φάκελο. Άρα πάμε για ανατροπή σκηνικού;
Κατά δεύτερο αναμένεται τις επόμενες ημέρες να εξεταστεί το αίτημα των "43" που δεν θέλουν το Τραμ στην πόλη τους (τι και αν 100.000 πολίτες το θέλουν).
Αυτό που ενδιαφέρει εμάς και φαντάζομαι τους δεκάδες χιλιάδες μελλοντικούς επιβάτες του Τραμ είναι ΕΠΙΤΕΛΟΥΣ να ξεκινήσουν εργασίες. Δεν μπορώ να κατηγορήσω τους 43 συμπολίτες μας αλλά γιατί μια χούφτα άνθρωποι να καθυστερούν ένα δημόσιο έργο τεράστιας σημασίας για τον Πειραιά;
Αναμένουμε με πολύ ενδιαφέρον τις επόμενες μέρες καθώς οι εξελίξεις ως φαίνεται θα είναι καθοριστικές για την κατάληξη του έργου.
Το έργο, συνολικού προϋπολογισμού 92εκ€ θεωρείται η πλέον άμεση λύση για το κυκλοφοριακό του Πειραιά και με την (αρκετά) μελλοντική έλευση του Μετρό θα εξομαλύνει το κυκλοφοριακό της πόλης καθώς ως παράκτια περιοχή δεν έχει την πολυτέλεια πολλαπλής πρόσβασης.
Αναμένεται με την λειτουργία του να έχουμε σχεδόν διπλασιασμό της επιβατικής κίνησης από την επέκταση στο Πειραιά. Αν και πρόκειται για επέκταση κατά κύριο λόγο μονής τροχιάς (η διαδρομή των 5,4χλμ είναι Νέο Φάληρο-Μικράς Ασίας-Γρηγορίου Λαμπράκη-Βασιλέως Γεωργίου Α΄-Ακτή Ποσειδώνος-Εθνικής Αντιστάσεως-Ομηρίδου Σκυλίτση-ΣΕΦ). Με την υπογραφή της σύμβασης θα χρειαστούν σύμφωνα με την διακήρυξη 650 ημερολογιακές ημέρες (2 χρόνια περίπου) για την ολοκλήρωση των εργασιών καθώς με την μέθοδο της προκατασκευής κερδίζεται πολύς χρόνος σε σχέση με το αρχικό έργο του Τραμ στην Αθήνα.
Ήδη γίνονται μελέτες για τη β΄ φάση, η οποία περιλαμβάνει τη Φρεαττύδα (μέχρι το 2013;), την Καλλίπολη και το Χατζηκυριάκειο, ενώ η γ΄ φάση περιλαμβάνει το Πέραμα και τα Καμίνια.

30 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Για την παράλογη καθυστέρηση στο έργο της επέκτασης του τραμ στον Πειραιά φταίει η έλλειψη πολιτικής βούλησης όλα αυτά τα χρόνια, συν τα προβλήματα που δημιουργεί στην έναρξη σπουδαίων έργων το μειοδοτικό σύστημα ανάθεσης. Αν ίσχυαν αυτά και παραμονές Ολυμπιακών Αγώνων, κανένα μεγάλο έργο δεν θα είχε ολοκληρωθεί στην ώρα του. Το τραμ θα έπρεπε να βρίσκεται ήδη στον Πειραιά και μάλιστα από Τζαβέλα, που ήταν και η πιο σωστή χάραξη. Τώρα πρέπει να γίνει παράλληλα και υπογειοποίηση των γραμμών των ΗΣΑΠ. Δηλαδή ζήσε Μάη μου! Από την άλλη, είναι τεράστιο λάθος που το τραμ δεν επεκτείνεται παράλληλα και προς Πατήσια τουλάχιστον. Με ένα τόσο λιγοστό δίκτυο, κυρίως παραλιακό, πώς να επιβιώσει αυτό το υπερσύγχρονο μέσο; Το τραμ παντού στον πολιτισμένο κόσμο είναι το μέσο του βαρέος αστικού ιστού. Δεν το στέλνεις εξορία εκεί που δεν "ενοχλεί", όπως εδώ, για να γεμίζουν μετά τα ΙΧ άνετα τους δρόμους. Εφόσον εξαγγέλθηκαν επιτέλους οι επεκτάσεις της Αττικής Οδού για να αποσυμφορηθεί το κέντρο της Αθήνας, καιρός έως το 2015 αυτή να αποκτήσει παράλληλα και ένα αξιόλογο δίκτυο τραμ, μέσα από μία ολοκληρωμένη νέα κυκλοφοριακή μελέτη (π.χ. μονοδρομήσεις μεγάλων λεωφόρων, πεζοδρομήσεις κλπ).

DESIRO EMU είπε...

Μπορει το τραμ να ειναι ενα πολυ καλο και ομορφο ΜΜΜ,παντως στη δικια μας χωρα θα μπορουσε να αναπτυχθει κυριως στα προαστια. Στο κεντρο,θα ετρωγε πολλες λωριδες και θεσεις σταθμευσης και η καθε κυβερνηση θα εχανε πολλους ψηφους απο τους παθιασμενους οδηγους ΙΧ,αρα...
Ποιος "κλασικος" υπουργος μεταφορων θα καταργουσε κ αλλες λωριδες κ θεσεις παρκινγκ για να ευχαριστηθουμε εμεις?
Ποιος θα εκανε το κεντρο πιο ανθρωπινο και φιλικο με δεντρα,γκαζον και ΜΜΜ σταθερης τροχιας?
Η αναπτυξη του τραμ θα ηταν ιδιαιτερα ωφελιμη και χωρις να πληγωσει τα ΙΧ σε καποια Ανατολικα προαστια (πχ.Ζωγραφου)και σε καποια Βορεια (π.χ.Ανοιξη).
Τωρα το αν οι κατοικοι θα το ηθελαν,ειναι αλλο θεμα... Πολλοι ειναι που αντι να κοιταξουν τα δεντρα και το γκαζον που ερχεται παραλληλα και εξωραϊζει τις περιοχες τους,κοιτανε τα ασχημα παραπανισια καλωδια...
Παντως,στη δικια μας χωρα το μεσο το οποιο ειναι το πιο εχθρικο για τα χρυσα μας ΙΧ ΔΕΝ ΠΡΟΚΕΙΤΑΙ ΠΟΤΕ να αναπτυχθεί επαρκώς...

Ανώνυμος είπε...

Καλά τώρα, φέρνουμε την καταστροφή με τα παραπανίσια καλώδια. Λες και τα τρόλεϋ που είναι αργά και ενεργοβόρα δεν έχουν καλώδια. Υπάρχουν αντίθετα συστήματα τραμ χωρίς εναέρια καλώδια και επιτέλους, το κέντρο αυτής της απάνθρωπης πόλης πρέπει σταδιακά να αποδοθεί στους κατοίκους της. Τα "χρυσά" ΙΧ στην Αττική Οδό και στην εξοχή.

Ανώνυμος είπε...

Ο απόλυτος τρόπος που διατυπώνουν τα σχόλιά τους ορισμένοι (π.χ. το συγκοινωνιακό του Πειραιά δεν πρόκειται να λυθεί με το τραμ!) μας αναγκάζει εμάς τους υπόλοιπους να αναρωτηθούμε ποιές είναι οι γνώσεις τους και τα πτυχία τους στη Συγκοινωνιακή Τεχνική και αν έχουν εντέλει ιδέα τι γίνεται στον πολιτισμένο κόσμο. Το μετρό καλό θα ήταν να βγαίνει επίγεια στο σταθμό του προαστιακού όπως στη Δουκίσσης Πλακεντίας και να συνδεθεί με το τραμ που θα είναι το βασικό μέσο σταθερής τροχιάς για το μεγάλο λιμάνι και θα γίνει γρήγορα, αρκεί να υπογειοποιηθούν σε εύλογο χρόνο οι γραμμές των ΗΣΑΠ και να "περπατήσει" το τραμ επάνω.

Ανώνυμος είπε...

Σημειωτέον ότι η ΚΥΑ που έχει υπογράψει εδώ και ένα χρόνο ΚΑΙ ο ΥΠΕΧΩΔΕ Γιώργος Σουφλιάς και περιλαμβάνει την έλευση του τραμ στον Πειραιά, περιλαμβάνει πακέτο κυκλοφοριακών ρυθμίσεων (μονοδρομήσεων) βασικών οδικών αξόνων της πόλης για να ενταχθεί επ' ωφελεία της το τραμ σ' αυτήν. Το πακέτο αυτό έχει εκπονηθεί από ειδικούς συγκοινωνιολόγους και είχε γίνει δεκτό και από την προηγούμενη δημοτική αρχή. Άλλο ο επαγγελματίας συγκοινωνιολόγος λοιπόν και άλλο ο έχων απλά μια εγκυκλοπαιδική μόρφωση περί τα συγκοινωνιακά. Διαφορετικά ο καθένας θα έπρεπε να το παίζει αυθεντία...

Ανώνυμος είπε...

Φαίνεται πως ο φίλος "Μετρόφιλος" γνωρίζει περισσότερα από τις μελέτες της Αττικό Μετρό που ακύρωσαν την αρχικά προτεινόμενη επέκταση προς Ζέα, λόγω στατικών προβλημάτων εδάφους και για το ότι μόλις λίγα μέτρα από κάτω έχει θάλασσα, για αυτό και προτείνει και άλλους σταθμούς στην περιοχή αυτή. Μάλιστα σε "ειδική" μορφή μίνι μετρό... Μίνι μετρό ή προ μετρό είναι μια μορφή υπόγειου τραμ Μετρόφιλε και όπου και αν κατασκευάστηκε έγινε προσωρινά μέχρι να αντικατασταθεί από μετρό.
Ένα μέσο μεταφοράς φτιάχνεται για να βελτιώσει την ζωή των ανθρώπων και να αντικαταστήσει τα αυτοκίνητα. Ως συνήθως 42,60,54,2 δεν έχει σημασία πόσα άτομα κάνουν κουμάντο σε μια χώρα, σε μια πόλη, τσιφλίκι αλλά παλαιά, ενάντια σε χιλιάδες χιλιάδων που περιμένουν να δουν ένα μέσο σταθερής τροχιάς στην προβληματική συγκοινωνιακά πόλη τους. Φυσικά αυτά μόνο εδώ επιτρέπονται, ως αποτέλεσμα να ζούμε σε μια άθλια τριτοκοσμική κατάσταση όπου το ΙΧ είναι κυρίαρχο.
Δεν είμαι Πειραιώτης αλλά με νοιάζούν όλοι οι άνθρωποι όπου και αν μένουν να αποκτήσουν ΜΣΤ όπου σε συνδυασμό με τα άλλα μέσα θα κάνουν την ζωή τους καλύτερη. Όλα τα ΜΜΜ χρειάζονται!

Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Το Μετρό το επέβαλαν οι μεγάλες αυτοκινητοβιομηχανίες και κανείς άλλος! Η Ιαπωνία είναι η 2η οικονομική δύναμη στον κόσμο με τουλάχιστον 10 κολοσσούς κατασκευής αυτοκινήτων και ανάμεσα σε αυτούς, την πρώτη αυτοκινητοβιομηχανία παγκοσμίως!
Από την άλλη, αν διαβάσεις λίγο Ιστορία, θα δεις ότι στην Αμερική μετά τον πόλεμο -έγινε και σχετική δίκη- η Τζένεραλ Μότορς αγόραζε δίκτυα τραμ, τα έκλεινε, τα αντικαθιστούσε με ρυπογόνα λεωφορεία και μετά με ΙΧ!
Δεν βρίσκω το λόγο να υποστηρίζει λοιπόν κάποιος το Μετρό, τουλάχιστον φανατικά, εκτός κι αν έχει στενά συμφέροντα με την αυτοκίνηση. Οι πόλεις ανήκουν πρωτίστως στους πολίτες. Αυτή είναι πάγια ευρωπαϊκη αρχή -ευτυχώς- εδώ και δεκαετίες και δεν νομίζω ότι η Ελλάδα είναι πολιτεία των ΗΠΑ ή προάστιο του Τόκυο.
Απλά μετά τον εμφύλιο η Ελλάδα έγινε προτεκτοράτο των ΗΠΑ και έγινε και εδώ -ως κακέκτυπο πάντα- ό,τι και εκεί. Δυστυχώς. Τώρα όμως ανήκει στην Ευρώπη και πρέπει να έχει ως υπόδειγμα την Ευρώπη και όχι τις ΗΠΑ. Ευτυχώς!

Ανώνυμος είπε...

Εγώ αντίθετα, πιστεύω ότι το Μετρό μόνο του διευκολύνει τα μάλα τη χρήση του ΙΧ γιατί αφήνει τους δρόμους ελεύθερους για να χρησιμοποιούνται από αυτό. Ούτως ειπείν, πόλεις όπως το Τόκυο, η Νέα Υόρκη, το Παρίσι, με πυκνά δίκτυα Μετρό έχουν σοβαρότατο κυκλοφοριακό πρόβλημα, άρα, και περιβαλλοντικό. Στο Παρίσι μάλιστα σκέφτονται να εντάξουν και γραμμές τραμ στο κέντρο του, πέρα από τις Τ1, Τ2, Τ3 που λειτουργούν τώρα περιφερειακά. Μάλιστα η Τ3 (boulevard Marechaux), επεκετίνεται διαρκώς. Ενα αληθινό κομψοτέχνημα, με υπέροχες στάσεις, οχήματα high tech ανώτερα από το όποιο Μετρό, γλυπτά στη διαδρομή, έργα Τέχνης, πράσινο. Αυτό είναι πολιτισμός και όχι οι σήραγγες. Αλλωστε στη ζωή, ο άνθρωπος προέρχεται από το σκοτάδι, καταλήγει σ' αυτό και δεν έχει καμμιά όρεξη να περνάει και τη ζωή του όλη μέσα σε αυτό, διαφορετικά θα αρχίσει να...νιαουρίζει στις στέγες, με παραλλαγή στολής γάτου και κυρίως, εκτός περιόδου Απόκρεω!

DESIRO EMU είπε...

Παλι οι γνωστοι τσακωμοι!
Δεν θα μπω στον κοπο να πω χιλιοστη φορα πως ΟΛΑ τα ΜΜΜ χρειάζονται και το καθένα είναι ξεχωριστό και ΔΕΝ ΘΑ ΕΠΡΕΠΕ να τα συγκρίνουμε μεταξύ τους!
Αντικειμενικα,το μετρο ειναι πιο ελκυστικο για το γεγονος του οτι ΚΑΙ οι οδηγοι ΙΧ το θελουν...Οταν τους ρωτανε με χαμογελο για το αν θα παρατησουν το αμαξι να παρουν μετρο,απλα ριχνουν κατι γελια και εξηγουν πως χαιρονται πως μερικοι "βλασφημοι" οδηγοι θα εχουν το ΘΡΑΣΟΣ να ΤΟΛΜΗΣΟΥΝ να αφησουν την πολυτελεια της σουπερ αμαξαρας τους για να κινηθουν με το μετρο και ο δρομος θα ειναι αδειος για να νιωσουν βασιλιαδες της ασφαλτου (μαλλον δολοφονοι της ασφαλτου)!
Ενω το τραμ τους τρωει και λωριδες κυκλοφοριας και θεσεις παρκινγκ! Φανταστειτε ενα παραδοιακο ελληνα οδηγο να εχει κολλησει στο δρομο και να βλεπει διπλα του να περνα το τραμ και να του "σφυριζει" κοροϊδευτικα! Δεν θα ειναι μακρια η μερα που θα ανεβουν ολα τα ΙΧ πανω στις ραγες του τραμ ως ενδειξη διαμαρτυριας για την αδικαιολογητη ρατσιστικη σταση του ΥΜΕ εναντια στα ΙΧ!
Αν ξερετε,υπαρχει και οργανωση κατα του τραμ που αποτελειται απο ατομα παθιασμενα με τα ΙΧ και βλεπουν την απειλη του προς το πιο πολυτιμο αγαθο που επινοησε ο ανθρωπος (συμφωνα με τη γωνμη τους)...το ΙΧ!
Κουνια που τους κουναγε!
Παροτι το εχω ξαναδηλωσει οτι θεωρω το τραμ πολυ καλο ως συμπληρωματικο του ηλεκτρικου,του προαστιακου και του μετρο,θα ηθελα ΠΑΡΑ ΠΟΛΥ να γινει αυτη η επεκταση στον Πειραια,ετσι για να δουμε απο τα αυτοκινητα να βγαινουν καπνους!
Οχι επειδη χαλασε το ψυγειο, αλλα απο τα νευρα των οδηγων!

Ακουστε τι δηλωσε παραδοσιακος οδηγος ΙΧ οταν τον ρωτησαν τη γνωμη του για τις νεες λεωφορειολωριδες!
"Σας έχουν πείσει όλους ότι το αυτοκίνητο είναι ο δαίμονας ε; Αντί να φτιάξουν υποδομές, όπως πάρκινγκ, δρόμους κλπ για να διευκολύνουν τα αυτοκίνητα (που στο κάτω κάτω τους το χρωστάνε) αυτοί λένε να φτιάξουν λεωφορειόδρομους και να κάνουν έξωση του αυτοκινήτου λέει από το κέντρο της Αθήνας. Του αυτοκινήτου που πληρώνει διαρκώς αυξανόμενα τέλη κυκλοφορίας, ασφάλιστρα, έκτακτη εισφορά, φόρο καυσίμων κλπ. Του αυτοκινήτου, από το οποίο βγάζουν ψωμί καθημερινά τόσοι επαγγελματίες. Ποιότητα ζωής είναι να μπορείς να κυκλοφορήσεις με το αυτοκίνητό σου, όχι να στοιβάζεσαι μέσα σε λεωφορεία. Σκέφτηκε κανείς ότι οι λεωφορειόδρομοι και τα λεωφορεία που θα τα πληρώσουμε από την τσέπη μας και θα πάνε ποιος ξέρει σε ποιες τσέπες, θα τα λυμαίνονται οι πάσης φύσεως λαθρομετανάστες, οι οποίοι δεν θα έχουν πληρώσει μία για να γίνουν όλα αυτά; Και βεβαίως οι περισσότεροι από εμάς δεν θα θέλουμε να τα χρησιμοποιήσουμε μετά."
Και η απαντηση απο αναγνωστρια του σχολιου!
" poiotita zois einai kathe politis opiasdipote ilikias na exei amesi, efkoli kai oikonomiki prosvasi mesa stin poli pou diameni. mia poli pou prepi na exi miomenous ripous kati to opio fisika kai DEN isxiei stin Athina. Makari ta parapano na efarmostoun kai makari na afksithoun kai allo ta teli kikloforias gia I.X. ta Ellinika MMM einai aparxaiomena se sxesi me auta allon xoron kai sigoura xrizoun olikis anavathmisis. otan omos diavazo apopsis san kai tin diki sou fovamai oti to provlima einai politistiko - i kalitera ellipsi politismou apo mia merida ton politon pou akoma theoroun oti to amaksi ipodloni to status sou stin koinonia eno osoi xrisimopoioun MMM einai foukarades lathrometanastes!!!! esi kai oi thatcher agapite... "

Ανώνυμος είπε...

τι τσακώνεστε:εκλογές έρχονται και θα αλλάξει η κυβέρνηση.επι Σημίτη θυμάμαι οτι εκπονούσαν εκτενέστατο δίκτυο τραμ και φτιάχνανε τραμ.ειτε το θέλουν είτε οχι μερικοί τα σχέδια αλλάζουν αρδην.αν ακολουθηθει η πολιτική επι σημίτη σίγουρα το τραμ θα πάρει τη θέση του στο λεκανοπαίδιο
peter

Ανώνυμος είπε...

Η εξαιρετική μελέτη του ΕΜΠ για 100χλμ μίνιμουμ τραμ στην Αθήνα, συνδυαζόμενη με νέα κυκλοφοριακή μελέτη για την πόλη, μπορεί να την ανακουφίσει τα μάλα και πρέπει εντός μιας τετραετίας να εφαρμοστεί πλήρως, μιας και υπήρξε σημαντική καθυστέρηση 5.5 ετών από μια ανίκανη και εχθρική προς το μέσο κυβέρνηση. Ο ΓΑΠ είναι ποδηλάτης και τραμόφιλος. Οποιος θέλει το πιστεύει. Εγώ μια φορά το γνωρίζω από πρώτο χέρι.

Τραμφανάτικ είπε...

Εγιναν γκάλοπ στον Πειραιά με 80% υπέρ του τραμ. Τα οποία δεν σέβεστε. Αρα, το πόσο "δημοκράτες" είστε εσείς, το δείχνετε σε κάθε ευκαιρία. Σπιλώνετε ανώνυμα και εκ του ασφαλούς. Και για να έχετε τέτοιο μένος κατά του τραμ, σίγουρα κάτι ύποπτο συμβαίνει. Αυτό υπαγορεύει η κοινή λογική, που από σας απουσιάζει παντελώς.
Δεν θα σας περάσει όμως. Κυριακή κοντή γιορτή!

Μετρόφιλος είπε...

Άλλο δημοσκόπηση και άλλο δημοψήφισμα. Στη δημοσκόπηση οι απαντήσεις μανιπουλάρονται. Ρωτάνε π.χ.: "Σας αρέσει το ντιζάιν του τραμ;" Εκεί φυσικά οι περισσότεροι απαντάνε ναι. Αν ρωτήσουν όμως συγκεκριμένα: "Θέλετε να περάσει γραμμή τραμ από την κεντρική οδό της περιοχής σας;" Εκεί θα φανεί πόσοι πραγματικά το θέλουν.
Για να εκφράσω τη γνώμη μου δεν χρειάζεται να πω ονοματεπώνυμο. Άλλωστε και οι εκλογές ανώνυμες είναι!

Τραμφανάτικ είπε...

Αν για κάθε σημαντικό έργο χρειαζόταν δημοψήφισμα, τότε ζήτω που καήκαμε! Μετά, εσείς, αυτό που κάνετε κατά του τραμ, τώρα που βρήκατε πρόσφορο έδαφος με μια δεξιά κυβέρνηση επάνω, είναι το αθλιέστερο μανιπουλάρισμα που θα μπορούσε να υπάρξει, εφαρμόζοντας πλήρως, γκεμπελικής μορφής προπαγάνδα για να φοβίσετε τον κόσμο. Εγώ αναρωτιέμαι ποιανών συμφέροντα εξυπηρετείτε...έμποροι αυτοκινήτων είστε ή εισαγωγείς μηχανολογικού εξοπλισμού σταθμών Μετρό;

Τραμφανάτικ είπε...

Αν εσύ θες να αποφύγεις το τραμ, δικαίωμά σου. Δεν έχεις όμως κανένα απολύτως δικαίωμα, ούτε εσύ, ούτε κανένας άλλος, να παρεμποδίζεις άλλους, και ειδικά Αμέα, να το χρησιμοποιούν. Ή να καθυστερείτε τις επεκτάσεις του ψευδόμενοι οικτρά για τις δυνατότητες του μέσου. Αυτό είναι παλιανθρωπιά και πρωτοφανής αθλιότητα.

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ με ελάχιστα θα μπορούσε ,βρέξει-χιονίσει, να έκανε τη διαδρομή Σύνταγμα Γλυφάδα σε 40 με 45 λεπτά το πολύ, όπως άλλωστε προέβλεπε και το επιχειρησιακό σχέδιο λειτουργίας του έργου. Δυστυχώς όμως, και εξαιτίας της ύπουλης πολιτικής για την εξόντωση του μέσου τα τελευταία 5.5 χρόνια, αυτό δεν συνέβη.
Η νέα κυβέρνηση του ΠΑΣΟΚ πρέπει άμεσα:
1. να δώσει "πράσινο κύμα" σε όλο το μήκος της διαδρομής. Σε δύσκολες διασταυρώσεις, όπως η παραλιακή, να υπάρχει μόνιμα και τροχονόμος.
2. αποκλειστική λωρίδα για το τραμ στην Αρδηττού με παράλληλη κατάργηση της αριστερής στροφής για ΙΧ προς Βουλιαγμένης.
3. κατάργηση πλήθους δευτερευουσών διασταυρώσεων και αντίστοιχων φωτεινών σηματοδοτών επί της Βενιζέλου κυρίως, στη Νέα Σμύρνη, και τοποθέτηση μεταλλικών στηθαίων (μπαριέρες).

DESIRO EMU είπε...

Ακριβως! Η διαδρομη Συνταγμα-Βουλα διαρκει πανω απο 1 ωρα οταν κανονικα επρεπε να διαρκει λιγοτερο απο 50 λεπτα! Σε αυτο φταινε τα φαναρια που δεν εχουν ρυθμιστει να δινουν προτεραιοτητα στο τραμ! Παντως,οσο φανατικος οπαδος του τραμ και να εισαι,σιγουρα θα προτιμησεις το 2010 να πας μεχρι το Ελληνικο απο το Συνταγμα με το μετρο και μετα το τραμ για 10 στασεις μεχρι τη Βουλα,παρα να το παρεις απο το Συνταγμα με 45 στασεις! Αν δεν κανουν κατι να φτιαξουν τα φαναρια, το τμημα ΜΠΑΤΗΣ-2η ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ θα ερημωσει τελειως το 2010!
ΥΓ.Για να μην με προλαβουν αλλοι,δηλωνω προαστιακοφιλος,μετροφιλος,τραμοφιλος! ΟΛΑ τα Μεσα Σταθερης Τροχιας τα λατρευω!

DESIRO EMU είπε...

Οπως και να εχει παντως, μετα την επεκταση του μετρο στο Ελληνικο,θα πρεπει ΑΜΕΣΑ να δημοπρατηθει και η επεκταση στο κεντρο της Γλυφαδας! Θα ειναι τοσα τα ατομα που θα το χρησιμοποιουν που,ειλικρινα,θα διπλασιαστει σχεδον ο αριθμος των επιβατων του μετρο!Πρεπει ΟΠΩΣΔΗΠΟΤΕ οι σταθμοι να φτιαχθουν σε κεντρικοτατα σημεια,οπως η Πλ.Εσπεριδων που ειναι και το εμπορικο και το γενικο κεντρο της Γλυφαδας! Απο εκει θα υπαρχει και ανταποκριση με το τραμ για Βουλα!
Αν η επεκταση του τραμ στον Πειραια ξανακυρωθει,θα πρεπει να επεκτεινουν το τραμ προς τη Βουλιαγμενη. Μπορει να μην εξυπηρετησει τοσο κοσμο οσο στον Πειραια,αλλα η εν λογω επεκταση ειναι πολυ πιο ευκολη και ανωδυνη για τα ΙΧ που θα το τσακισουν το τραμ ετσι και "τολμησει" να επεκταθει στον Πειραια!
Αλλωστε, το τραμ ειναι ακομη πιο ωραιο στη παραλιακη ζωνη και μπορει να τρεχει και πιο γρηγορα!
Πιστευω πως η επεκταση στη Βουλιαγμενη αντι στον Πειραια ειναι πιο ευκολη και κανεις δεν θα παει να διαμαρτυρηθει στο ΣτΕ! Ετσι το εργο θα ολοκληρωθει πολυ ευκολα για να ειμαστε ολοι ευχαριστημενοι!

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ είναι για το βαρύ αστικό ιστό. Αυτό το μέσο υπάρχει για να ανοίγει χώρο σε πεζούς και ποδηλάτες και για να δυσκολεύει την κίνηση των ΙΧ. Το ερώτημα που τίθεται λοιπόν είναι σε ποιόν θέλουμε να ανήκει η πόλη! Το τραμ από την άλλη δεν το στέλνεις εξορία στη μέση του πουθενά. Ακόμη και η επέκταση προς Βούλα, όπως έγινε, ήταν λάθος μιας και δεν εξυπηρετεί το Ασκληπιείο. Πιστεύω ότι η νέα κυβέρνηση πρέπει να ξεκινήσει άμεσα, εκτός την επέκταση στον Πειραιά, τις επεκτάσεις προς Πατήσια με πεζοδρόμηση Πανεπιστημίου και Ζωγράφου να εξυπηρετούνται χιλιάδες φοιτητές και εργαζόμενοι. Με χρόνο ολοκλήρωσης 2 χρόνια το πολύ από την έναρξη των εργασιών. Τι ομορφότερο από μια Πανεπιστημίου με γκαζόν, γεράνια, θάμνους και πέργκολες με αναρριχητικά φυτά κοντά στις στάσεις του τραμ. Ακόμη, με παγκάκια και λιθόστρωτο. Ονειρο!
Οσο για το Μετρό, επέκταση προς Πειραιά με ανάδυση στις ράγες του προαστιακού και τέρμα. Το δίκτυό του θα συμπληρωθεί με τραμ.

DESIRO EMU είπε...

Επειδή ΔΕΝ ζούμε σε καμιά Ελβετία να προσγειώσουμε στην σκληρή πραγματικότητα αυτούς που ονειρεύονται επίγειο Παράδεισο στην Ελλάδα!ΤΕΛΕΙΟ αυτό που λες Ανώνυμε,αλλά ΚΑΜΙΑ κυβέρνηση (μην έχεις ελπίδες σε ΚΑΜΙΑ) δεν θα ΤΟΛΜΗΣΕΙ να τα βαλει με τα ΙΧ που καθε χρονο πληρωνουν τα κερατιλικια της ζωης τους! Το λιγοτερο που μπορουν να κανουν για να τους ανταμειψουν,ειναι να τους κανουν εργα υπερ τους (δηλ.νεους δρομους) και οχι εργα κατα τους (δηλ.καταργηση λωριδων και κυκλοφοριας και θεσεων παρκινγκ για να περασει τραμ)! Για αυτο και οι πολιτικοι ενδιαφερονται ΜΟΝΟ για την επεκταση του μετρο,επειδη δεν ενοχλει τα ΙΧ (τα διευκολυνει κιολας,γιατι μειωνεται η κινηση και μπορουν με τους σουπερ αμαξαρες τους να φτασουν πολυ πιο γρηγορα στον προορισμο τους)!
Ασφαλως και εγω θα ηθελα να επεκταθει τραμ,προαστιακος και μετρο παντου,αλλα να σκεφτομαστε και λιγο πιο ρεαλιστικα...
Παντως αυτο που προτεινες για χρηση των γραμμων του προαστιακου για επεκταση στον Πειραια,ειναι ΤΕΛΕΙΑ ιδεα και θα μας εσωζε να μην πληρωνουμε 550εκ.ευρω παραπανω!
Βεβαια,μαλλον ΔΕΝ εχεις ακουσει για τους Εκαλιωτες δυτικων προαστιων που θελουν να υπογειοποιηθει ο προαστιακος στο τμημα αυτο για να μην υποβαθμιζονται οι ανεκαθεν πανακριβες περιοχες τους! Ετσι,για να επεκταθει το μετρο μεσω προαστιακου ΤΩΡΑ δεν γινεται,καθως και ηλεκτροκινηση να κανουν στο τμημα, θα πρεπει να την ξηλωσουν οταν το ΣτΕ θα δικαιωσει τους μεχρι πριν λιγο καιρο ευχαριστημενους κατοικους...
Καταλαβαινεις,δηλαδη,ποσο το μισος του Ελληνα προς καθε ΜΣΤ που ειναι υπεργειο (ειτε τραμ ειτε προαστιακο ειτε ηλεκτρικο)!
Παντως το να φτασει πχ.στον Κορυδαλλο τραμ ειναι επιστημονικη φαντασια! Οι δρομοι που εχουν δεν φτανουν ουτε για να κινηθουν αργα το βραδυ,ποσο μαλλον για ωρες αιχμης οταν καταργηθουν λωριδες και θεσεις παρκινγκ!
Παντως,γενικα ΕΓΩ ειμαι ΚΑΤΑ της επεκτασης μετρο στον Πειραια (αν το επεκτεινουν οπως προτεινες θα τους εβγαζα και το καπελο) αλλα ΥΠΕΡ της επεκτασης του τραμ στον Πειραια,ετσι, για να δω ποση αστυνομικη δυναμη θα χρειαστει για να κατεβαζει τους εξοργισμενους οδηγους ΙΧ πανω απο τις ραγες του τραμ. Φυσικα,η πολη του Πειραια θα γινει πιο ανθρωπινη που δεν εχει ιχος προασινου,αλλα θα διατηρηθει, ή οι εξοργισμενοι οδηγοι και η επιτροπη/ενωση του τραμ θα πανε να το ξυλωσουν αργα τη νυχτα???

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Είναι απο τις ελάχιστες φορές που θα παρέμβω στην κουβέντα σας αλλά δεν μπορώ να διαβάζω παραλογισμούς. Ο Πειραιάς είναι το δεύτερο μεγαλύτερο κέντρο της Μητροπολιτικής Αθήνας τόσο εμπορικά, ναυτιλιακά και τουριστικά όσο και επιχειρηματικά. Η σύνδεση του με τα ΜΣΤ επιβάλεται. Ο σταθμός στο λιμάνι εξυπηρετεί ΜΟΝΟ ένα μικρό τμήμα του και είναι απομακρυσμένο απο το εμπορικό και το ναυτιλιακό του κέντρο αποθαρρύντας τη γενικευμένη χρήση του. Η σύνδεση του μέχρι το κέντρο (Δημοτικό Θέατρο) είναι απαραίτητη και όχι πολυτέλεια. Δεν μπορεί στο Περιστέρι να υπάρχουν 3 σταθμοί Μετρό και στον Πειραιά ένας. Ημαρτον! Σκεφτείτε την Αθήνα πόσους εξυπηρετούσε η παρουσία Μετρό μόνο στην Ομόνοια. Με την παρουσία του Μετρό η απόσταση απο τις συνοικίες του Πειραιά θα ελαχιστοποιηθεί σε μερικά λεπτά (Νίκαια 5 λεπτά, Κορυδαλλός 7 λεπτά, Αγία Βαρβαρα 9 λεπτά) απο 40 και 50 λεπτά που χρειάζονται σήμερα λόγω της οδικής ανεπάρκειας, θα λίγοστέψει δε την παρουσία ιχ και λεωφορείων. Το Τραμ έρχεται να συμπληρώσει την εικόνα με την μετακίνηση επιβατών απο τα Νότια Προάστια. Σίγουρα δεν είναι και η καλύτερη χάραξη και συμφωνώ ότι η αρχική διπλή γραμμή με είσοδο εξοδο την Τζαβέλλα ήταν η καλύτερη. Τάχιστα πρέπει να υλοποιηθεί και η επέκταση προς Φρεατύδα. Το Μετρό έπρεπε να φτάσει μέχρι την Ευαγγελίστρια όπως ήταν αποφασισμένο για να εξυπηρετεί όλο το εμπορικό κομμάτι αλλά και τους πολυάριθμους κατοίκους που ζουν εκεί.
Οσον αφορά το σχόλιο "εκαλιώτες των Δυτικών Προαστίων" το θεωρώ άκρως προσβλητικό (και δεν είμαι κάτοικος αυτών των περιοχών) διότι όλοι έχουν το δικαίωμα σε καλύτερες συνθήκες ζωής. Το ότι υπήρχε επίγειο τρένο εκεί δεν σημαίνει ότι αυτό δεν πρέπει να αλλάξει. Σωστά το ΣτΕ έκρινε για περαιτέρω υπογειοποίηση και μελλοντικά έυχομαι για ακόμα περισσότερη. Η έλευση του Προαστιακού 3πλασίασε την συχνότητα διέλευσης των τρένων και με την πλήρη ανάπτυξη του θα είναι ακόμα χειρότερα. Η υπογειοποίηση του ή η σε τμήματα υπεργειοποίηση είναι απαραίτητη.
Ας είμαστε λίγο προσεκτικότεροι...

Ανώνυμος είπε...

Εγώ εκείνο που έγραψα ήταν να αναδυθεί το Μετρό στις ράγες του προαστιακού μετά τα Μανιάτικα. Το διευκρινίζω. Ως εκεί θα είναι υπόγειο. Με τον προαστιακό θα έχει κοινό σταθμό τον υφιστάμενο στην ακτή Καλλιμασιώτη απ' όπου θα μπορεί να συνδεθεί με ανισόπεδη διάβαση με στάση τραμ εντός της περιμέτρου του λιμένος και όχι έξω από αυτόν σε αντικατάσταση υφιατάμενης λεωφορειολωρίδας. Πάντα εντός του λιμένος. Ετσι το τραμ μετά την πλατεία καραϊσκάκη δεν θα έχει καμμία εμπλοκή με την υπόλοιπη κυκλοφορία. Θα μπορεί δε μέσω ανισόπεδου κόμβου πριν την πύλη εισόδου-εξόδου Ε4 να φτάσει στη θερμοπυλών, ακολουθώντας τη χάραξη του παλιού για Πέραμα μέσω Μαρία Κιουρί που είναι τώρα πεζόδρομος. Απλά πράγματα. Κύριε Καραγιάννη σέβομαι την άποψή σας, φαίνεστε άνθρωπος μετριοπαθής, αλλά δεν μπορώ να καταλάβω τι χρειάζονται στην παλατεία Κοραή δύο μέσα σταθερής τροχιάς. Από τα χρήματα που θα εξοικονομηθούν θα μπορούσε να αρχίσει η γραμμή 4 του Μετρό που θα έφερνε δυνητικά άλλο μισό εκατομμύριο κόσμο στον Πειραιά την ημέρα χωρίς ΙΧ. Δεν είναι λίγο...

DESIRO EMU είπε...

Εγω απλα τα προτεινα επειδη δεν μπορουμε να ζουμε στον 7ο ουρανο και πρεπει να μειωσουμε αμεσως τα ελλειματα και την τραγικη κατασταση των οικονομικων της χωρας! Δεν μπορουμε να βαζουμε μετρο παντου,χωρις να σκεφτομαστε τις οικονομικες επιπτωσεις. Να διευκρινισω επισης,πως ειμαστε η μοναδικη χωρα στην Ευρωπη που ενοχλουμαστε απο την ελευση τραινων απο τις περιοχες μας. Με την ηλεκτροκινηση του τμηματος,κανενα προβλημα ρυπανσης και οχλησης δεν θα υπηρχε,αν αφηναν τον ΟΣΕ να βαλει τα καλωδια παρα να τον τραβολογανε στο ΣτΕ. Δεν μπορει να βγαινει ο καθε κατοικος και να μπαινει εμποδιο στον ΟΣΕ επειδη νομιζει πως υποβαθμιζεται η περιοχη του απο τον ΟΣΕ και ΟΧΙ απο τα μαγαζια που εχουν ανοιξει(ναρκωτικα,πορνεια,εμποριο οπλων),απο τα ατομα που εχουν μαζευτει(λαθρομεταναστες,κρησφυγετα κακοποιων),απο την αδιαφορια των δημων και της πολιτειας...
Και τελος,πραγματι,ημουν προσβλητικος με τον χαρακτηρισμο,αφου ακομη και ο δημος και οι κατοικοι της Εκαλης δεχτηκαν να περασει ο ηλεκτρικος οταν φτασει για να συνεχισει για Αγ.Στεφανο,με την προϋποθεση πως θα ειναι υπογειος...

DESIRO EMU είπε...

Συγγνωμη για τον χαρακτηρισμο,αλλα ανατιναχτηκα απο την αγανακτιση και την αδιαφορια!
I am SO,SO,SO,SO SORRY!
Excuze moi!

Νίκος Καραγιάννης είπε...

Τελικό σχόλιο Α)Ανώνυμο: Επειδή είμαι μετριοπαθής δεν μπορώ να ακούω και πάλι αβάσιμα λόγια όπως εξοικονόμιση χρημάτων για να γίνει η γραμμή 4 που θα φέρει μισό εκ. επιβάτες(!!!) ενω η απευθείας γραμμή ζπο συνοικίες του Πειραιά προς Πειραιά όχι; Η γραμμή 4 είναι γραμμή Βορράς- Κέντρο- Βορράς. Ακόμα και η υποθετική σου λύση δεν δίνει Μετρό στο κέντρο στην Κοραή που είναι το Σύνταγμα του Πειραιά αλλά επιφανειακες ημιλύσεις.
Η επέκταση προς Πειραιά έχει εξασφαλισμένη χρηματοδότηση απο το ΕΣΠΑ, η Γραμμή 4 δεν είναι ενταγμένη ακόμα ουτε με ένα ευρώ.
Κύριοι οσον αφορά τον Πειραιά το Μετρό και το Τραμ έπρεπε ήδη να έχουν πολλαπλή σύνδεση με το κέντρο του και τις συνοικίες.
Εξακολουθείται να μην καταλαβαίνετε αυτά που σας έγραψα. Αρα υποθέτω ότι είστε κάτοικοι άλλων περιοχών και ουδεμία σχέση και γνώση δεν έχετε για τον Πειραιά και τις ανάγκες συγκοινωνίας του. Να αναδυθεί το Μετρό μετά τα Μανιάτικα ΠΟΥ; Δες λίγο τους Σταθμούς που θα γίνουν.
Ρε παιδιά ήμαρτον να έχουμε άποψη και εκει που δεν ξέρουμε;
Desiro EMU ο Πειραιάς δεν είναι παντού. Είναι το δεύτερο σημαντικότερο κέντρο στην Αθήνα. Το αντιλαμβάνεσε; Τα ελείμματα αφορούν υποδομές που δεν έχουν χρηματοδότηση ούτε προγραμματισμό. Και οικονομικά όμως η επέκταση προς Πειραιά σύμφωνα με τις μελέτες της Αττικό Μετρό θα εξυπηρετεί με τους 6 Σταθμούς της 140.000 επιβάτες την ημέρα.
Το τραμ θα προσθέσει τουλάχιστον 40.000 ημερησίως και αναμένεται να βγάλει απο το οικονομικό αδιέξοδο την Αττικό Τραμ. Τα μεγέθη αυτά δεν σας λένε τίποτα;
Παρακαλώ, μπορεί να μένετε στη Λυκόβρυση (δεν έχω τίποτα με την περιοχή) και τον Πειραιά να τον βλέπετε μόνο στις πινακίδες αλλά αφου λέμε κάτι να έχουμε και λίγο γνώση πάνω στο αντικείμενο.

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν κ. Καραγιάννη διαμένω στο Παλαιό Φάληρο (στάση τραμ Παναγίτσα) και τον Πειραιά τον γνωρίζω από το 1965 πολύ καλά, λόγω εργασίας εκεί του πατέρα μου. Με πήγαινε μάλιστα τις Κυριακές βόλτα με το τρενάκι του Περάματος. Από τότε παθιάστηκα με το τραμ.
Προσωπικά δεν καταλαβαίνω γιατί το Μετρό δεν μπορεί να αναδυθεί κάπου 1 χλμ πριν τον τερματικό σταθμό στις ράγες του προαστιακού, όπως στη δουκίσης Πλακεντίας αντί να ακολουθήσει παραλιακή διαδρομή, δίπλα στο κρηπίδωμα του λιμανιού. Θα μας κοστίσει ο κούκος αηδόνι και το λιμάνι θα παραλύσει για χρόνια από τα εργοτάξια. Σκεφτείτε το λίγο. Μετά η απόσταση από την πλατεία Κοραή δεν είναι τεράστια και κάλλιστα θα μπορούσε να εξυπηρετεί ένα "ανεμπόδιστο" από τη λοιπή κυκλοφορία τραμ.

DESIRO EMU είπε...

Εγω μενω κοντα στον σταθμο του ηλεκτρικου ΚΑΤ και ποτε εμεις οι κατοικοι δεν παραπονεθηκαμε ουτε για το νοσοκομειο και τις σειρηνες των ασθενοφορων αλλα ουτε για τον ηλεκτρικο γιατι ΔΕΝ ΠΙΣΤΕΥΟΥΜΕ ΠΩΣ ΦΤΑΙΕΙ Ο ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ,ΤΟ ΤΡΑΙΝΟ,ΟΙ ΓΡΑΜΜΕΣ ΣΕ Ο,ΤΙΔΗΠΟΤΕ... ΤΟ ΝΑ ΕΧΕΙΣ ΔΙΠΛΑ ΣΟΥ ΣΤΑΘΜΟ Ή ΓΡΑΜΜΕΣ ΕΙΝΑΙ ΜΙΑ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΗ ΑΝΑΚΟΥΦΙΣΗ! ΜΗΝ ΑΝΑΦΕΡΩ ΚΑΙ ΤΗΝ ΓΡΑΦΙΚΟΤΗΤΑ ΠΟΥ ΠΡΟΣΔΙΔΕΙ ΟΤΑΝ ΠΧ.ΒΓΑΙΝΕΙΣ ΣΤΟ ΜΠΑΛΚΟΝΙ ΚΑΙ ΒΛΕΠΕΙΣ ΤΟΝ ΗΛΕΚΤΡΙΚΟ ΝΑ ΠΗΓΑΙΝΟΕΡΧΕΤΑΙ...ΚΑΙ ΝΑ ΑΝΑΦΕΡΩ ΠΩΣ Ο ΗΛΕΚΤΡΙΚΟΣ ΣΕ ΑΥΤΟ ΤΟ ΣΗΜΕΙΟ ΣΤΡΙΒΕΙ ΓΙΑ ΝΑ ΦΤΑΣΕΙ ΣΤΟΝ ΤΕΡΜΑΤΙΚΟ ΣΤΑΘΜΟ,ΚΑΝΕΙ ΠΟΛΥ ΘΟΡΥΒΟ,ΑΛΛΑ ΕΜΑΣ ΑΥΤΟ ΔΕΝ ΜΑΣ ΕΝΟΧΛΕΙ!ΓΙΑΤΙ ΟΙ ΚΥΡΙΟΙ ΠΟΥ ΕΧΟΥΝ ΚΑΘΥΣΤΕΡΗΣΕΙ ΤΟΝ ΠΡΟΑΣΤΙΑΚΟ 5 ΧΡΟΝΙΑ ΤΩΡΑ ΔΕΝ ΤΟ ΒΛΕΠΟΥΝ ΚΑΠΩΣ ΕΤΣΙ,ΚΑΠΩΣ ΠΙΟ ΡΟΜΑΝΤΙΚΑ,ΠΙΟ ΘΕΤΙΚΑ,ΠΑΡΑ ΑΠΑΙΤΟΥΝ ΟΣΕ ΣΕ ΣΤΥΛ ΜΕΤΡΟ????
Εγω αυτα ειχα να πω...Παντως,του καθενα η αποψη ειναι σεβαστη και αν οι κυριοι πιστευουν πως ΟΝΤΩΣ φταιει ο ΟΣΕ,να δουμε σε λιγα χρονακια τι θα γινει οταν θα τελειωσει η υπογειοποιηση,ποιο θα ειναι το τοσο θετικο αποτελεσμα...
(Εκτος φυσικα απο την διευκολυνση των ΙΧ και τις τσεπες των αρμοδιων)

Ανώνυμος είπε...

Η επέκταση του τραμ στον Πειραιά έπρεπε να γίνει πριν καν ακόμα γίνει η γραμμή Στ. Ειρ. και Φιλίας - Γλυφάδα! Ως γνωστόν έως το 1977 λειτουργούσε η γραμμή του τραμ Ηλεκτρικός Σταθμός Πειραιά - Πέραμα η οποία έκλεισε σε μία νύκτα! Έπειτα από 30 χρόνια δεν επαναλειτούργησε η ίδια διαδρομή (που σήμερα θα εξυπηρετούσε χιλιάδες κατοίκους) αλλά φτιάχτηκε ένα δίκτυο τραμ τελίως αποκομένο από τον κεντρικό ιστό της πόλης του Πειραιά. Ίδια τύχη με το τραμ Περάματος έχει ως και σήμερα η επέκταση του Προαστιακού προς Ελευσίνα (να μην πω Μέγαρα-πόλη), προς Λουτράκι, αλλά και προς Λαύριο. Έτοιμες οι χαράξεις, οι χρήσεις γης, μηδέν (σχεδόν) οι απαλωτριώσεις αλλά πάπαλα! Κυβερνήτες και Κυβερνήσεις βγάλτε στο δρόμο κι άλλα ΙΧ έως να ακινητοποιηθούν τελείως και να πεθάνουμε από το καυσαέριο!

Ανώνυμος είπε...

Στην Ευρώπη, σε χώρες με ισχυρότατες αυτοκινητοβιομηχανίες (Γερμανία, Γαλλία κλπ), τα Μέσα Σταθερής Τροχιάς έχουν τη θέση που τους πρέπει. Εκεί κατά μείζονα λόγο θα έπρεπε το ΙΧ να θεωρείται ανταγωνιστικό προς τα μέσα αυτά. Κι όμως δεν είναι!
Εδώ λυπάμαι, αλλά δεν βλέπω φως. Πολύ σωστή η παρατήρηση ότι προτεραιότητα για το τραμ είχε ο Πειραιάς (από Τζαβέλα) και όχι η Γλυφάδα. Εφτιαξαν ένα δίκτυο απλά για τις Ολυμπιακές Εγκαταστάσεις, δηλαδή για 15 ημέρες!!! "Ξεχνώντας" να το επεκτείνουν ουσιαστικά από το 2004 Εντάξει, στο Μετρό να δώσουν βάρος αλλά γιατί όχι και στο τραμ; Να δω τώρα τι θα κάνει η νέα κυβέρνηση. Προσωπικά κρατάω μικρό καλάθι. Πολύ μικρό. Σχεδόν ασήμαντο.

galatsi είπε...

Ρε παιδιά... δεν μπορώ να μας καταλάβω σε αυτή τη χώρα.. Συζητάμε χρόνια ολόκληρα για το αν το τραμ είναι καλό, αν πρέπει να γίνει κλπ και τελικά έχουν περάσει 5 χρόνια από τους Ολυμπιακούς και ακόμα συζητάμε και από έργα τπτ... Λες και έχουμε το τέλειο δίκτυο και συζητάμε την κατασκευή τραμ σαν πολυτέλεια.. Όχι! Είναι απόλυτη ανάγκη το τραμ, το συντομότερο.

Το τραμ πρέπει να κατασκευαστεί (κατά τη γνώμη μου) κατά μήκος μεγάλων λεωφόρων, με τις αριστερές λωρίδες αποκλειστικά για την κίνηση του τραμ, που δεν θα μπλέκεται με την υπόλοιπη κυκλοφορία. Οι στάσεις να είναι σχετικά αραιές (πχ. κάθε χιλιόμετρο) ώστε να μην καθυστερεί. Η υλοποίηση αυτού του μέσου θα μπορούσε να γίνει άμεσα. Τα οφέλη μεγάλα: θα απομακρυνόταν μεγάλος αριθμός λεωφορείων, τα οποία θα τροφοδοτούσαν το τραμ (όπως ακριβώς πρέπει να συμβαίνει και με το μετρό). Ένας συρμός τραμ χωράει 3/πλάσιο κόσμο από ένα λεωφορείο και δεν εκπέμπει καυσαέρια. Πιστεύω ότι ήρθε η ώρα να υπάρξει η βούληση για άμεση επέκταση του τραμ στους δήμους της Αθήνας, προς επίλυση του κυκλοφοριακού (όπως σε όλη την πολιτισμένη Ευρώπη, ακόμα και στην Κωνσταντινούπολη που από πλευράς κυκλοφοριακού είναι πιο συμμαζεμένη από την Αθήνα)

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....
...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι η Ανάπλαση του Φαληρικού Δέλτα;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...η Θεσσαλονίκη ετοιμάζεται να αποκτήσει την πρώτη Μαρίνα που θα βρίσκεται στην πρώτη προβλήτα του λιμανιού;
...η Αθήνα ετοιμάζει 5 μεγάλες αναπλάσεις στην πόλη ; (Ελληνικό, Φάληρο, Πανεπιστημίου, Αλεξάνδρας, Βοτανικός)
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα