Τα προβλήματα στα τεχνικά έργα στην Ελλάδα στα έργα υπό μελέτη και δημοπράτηση είναι πολύ γνωστά και είναι "πονεμένη" ιστορία για εμάς που ασχολούμαστε με αυτά. Τώρα έχουμε και την πανευρωπαϊκή πρωτιά να έχουμε προβλήματα ακόμα και σε έργα που είναι υπό κατασκευή. Η αλήθεια είναι ότι η προχειρότητα τα τελευταία χρόνια μας οδήγησε στα σημερινά τραγικά προβλήματα. Η Ολύμπια Οδός γνωρίζαμε ότι ξεκίνησε έχοντας κατά νου ότι το τμήμα Πύργος -Τσακώνα είναι με ερωτηματικό. Με τις προσφυγές (φυσικά) των κατοίκων η Ευρωπαϊκή Ένωση απαιτεί πλέον την αλλαγή της διέλευσης που προβλέπεται να περάσει από τον υδροβιότοπο του Καϊάφα.
Βέβαια η όλη υπόθεση γίνεται για 500μ δρόμου που ο αυτοκινητόδρομος θα στενεύει και θα διέρχεται με σήραγγα στο σημείο που συναντά η λίμνη τη θάλασσα, λύση που θεωρείται ιδιαίτερα επιβαρυντική για το ευαίσθητο οικοσύστημα που έχει ενταχθεί το δίκτυο προστατευόμενων περιοχών NATURA.
Τώρα πλέον υπάρχουν τα παρακάτω ενδεχόμενα:
-Νέα χάραξη του δρόμου με νέα μελέτη και μεγαλύτερο κόστος.
-Να μειωθεί κατά 20χλμ το μήκος του δρόμου
Όλα αυτά τα προβλήματα με το συγκεκριμένο τμήμα είναι γνωστά πριν καν ξεκινήσει η κατασκευή αλλά όλοι πίστευαν ότι το πρόβλημα θα ξεπεραστεί και η χάραξη θα παραμείνει η ίδια. Πλέον με τα νέα δεδομένα το πιθανότερο είναι να έχουμε νέα χάραξη και έτσι το έργο να τερματίζει όπως πρέπει συνδεόμενος στην Τσακώνα με την Ανατολική Οδό για να δημιουργήσει το κατάλληλο μελλοντικό οδικό δίκτυο στην Πελοπόννησο.
Η πρόοδος εντωμεταξύ του έργου είναι εμφανής στο τμήμα Κόρινθος-Πάτρα καθώς τα εργοτάξια πληθαίνουν. Οι λωρίδες σε πολλά σημεία έχουν μειωθεί σε 1 ανά ρεύμα αλλά πλέον έχουμε μπει σε τροχιά υλοποίησης. Οι σήραγγες κατά μήκος αυτού του τμήματος επίσης είναι υπό κατασκευή και νομίζω ότι εκτός σοβαρού απροόπτου τα χρονοδιαγράμματα που αφορούν το δρόμο μέχρι τον Πύργο. Να θυμίσουμε ότι η σύμβαση παραχώρησης ενεργοποιήθηκε τον Αύγουστο 2008. Ολοκληρώθηκαν ήδη τα έργα οδικής ασφάλειας. Τον Απρίλη του 2011 θα παραδοθούν τα τμήματα Α/Κ Αρχ. Κόρινθος-Α/Κ Κιάτου, Α/Κ Αραχωβίτικα- Α/Κ Κ1 Περιφ. Πατρών και Α/Κ- Κ7 Περιφ. Πατρών-Α/Κ Κάτω Αχαΐας. Τον Ιούνιο του 2011 το τμήμα Α/Κ Κιάτου -Α/Κ Δυτικού Αιγίου. Τον Φλεβάρη του 2012 θα υπόλοιπα τμήματα από Κόρινθο έως Πύργο δηλαδή: Α/Κ Δυτικ. Αιγίου-Α/Κ Αραχωβίτικα και Α/Κ Κάτω Αχαΐας- Α/Κ Πύργου.
Με την ευκαιρία θα επαναλάβω την ανάγκη κάθετων αξόνων στα πρότυπα της Εγνατίας που εντάσσει στο δίκτυο τους άξονες Κόρινθος-Επίδαυρος-Πόρτο Χέλι Στέρνα-Αργος-Ναύπλιο και Σπάρτη-Νεάπολη.
8 σχόλια:
Ο αυτοκινητόδρομος αυτός έγινε με λάθος προγραμματισμό. Το κομμάτι Κόρινθος-Πάτρα έπρεπε να είναι κλειστός αυτοκινητόδρομος ήδη από τη δεκαετία του 80 (με πανεύκολη διαπλάτυνση πάνω στην ίδια χάραξη, αφού οι άνω διαβάσεις είχαν ήδη προβλεφθεί για 4 λωρίδες), το κομμάτι Πάτρα-Πύργος από τη δεκαετία του 90 και το κομμάτι από τον Πύργο και κάτω ΠΟΤΕ. Επειδή γνωρίζω καλά την περιοχή, ξέρω ότι η κίνηση είναι γύρω στο 1 αυτοκίνητο ανά λεπτό και κατεύθυνση και είναι τεράστια σπατάλη πόρων να φτιάξεις αυτοκινητόδρομο 4 λωρίδων για να είναι άδειος, χώρια η καταστροφή του φυσικού περιβάλλοντος. Τους δρόμους δεν τους φτιάχνουμε για να βρουν προσωρινά δουλειά οι εργάτες, αλλά για να εξυπηρετηθούν συγκοινωνιακές ανάγκες.
γιατι δεν θα κατασκευασουν αυτοκινητοδρομο για 20km???αφου το περασμα του καιαφα ειναι το πολυ 3-4km..τεσπα,δεν αξιζει να φτιαχτει ολοκληρη παρακαμψη σε εναν δρομο που υπαρχει μειωμνος κυκλοφοριακος φορτος..ας βελτιωσουν απλα τον ταπητα και τη σημανση..παντως τα εργα συνεχιζονται με ταχεις ρυθμους στο τμημα κορινθος-πατρα-πυργος..οποτε ολα καλα!!
Ο Μετροφιλος εχει δικιο!Και εγω γνωριζω εμπειρικα την κινηση των κυριοτερων οδικων αξονων της Πελοποννησου και συμφωνω οτι θα ηταν μια ασκοπη σπαταλη πορων.Ισως θα ηταν πιο επιτακτικο να γινει κατι για τον οδικο αξονα Τριπολη-Βυτινα-Αρχαια Ολυμπια,που εχω παρατηρησει τα τελευταια χρονια να πυκνωνει ανησυχητικα η διελευση οχηματων με αρκετα επικινδυνα προσπερασματα.Θα ηθελα να ρωτησω τον συντακτη της ιστοσελιδας (η και οποιον τυχον εχει ακουσει κατι) αν προβλεπεται στο ορατο μελλον μετατροπη του σε αυτοκινητοδρομο.
Tο έργο Τρίπολη- Βυτίνα -Αρχαία Ολυμπία είναι ενταγμένο στο ΕΣΠΑ. Τώρα αν θα γίνει η αναβάθμιση του σε αυτοκινητόδρομο δεν ξέρω. Κοντοφτάσαμε στο 2010 και κανένας απο τους δρόμους που προβλέπονται στο ΕΣΠΑ δεν έχει δημοπρατηθεί ακόμα. Μακάρι στα υπόλοιπα 5 χρόνια να γίνουν όλοι. θα υπάρξει ανάρτηση με τους δρόμους που είναι ενταγμένοι στο ΕΣΠΑ.
Καλύτερα νά μή γίνει τό συγκεκριμένο τμῆμα μέ ἀναπαρκή κυκλοφοριακό φόρτο καί προβλήματα μέ τό οἰκοσύστημα. Μέχρι Πατρα ὁ δρόμος ἀρκεῖ πρός τό παρόν. Ἐμπρός νά ξεκινήσει γρήγορα ἡ μετατροπή τοῦ ΒΟΑΚ σέ αὐτοκινητόδρομο.
Το πρόβλημα στο τμήμα Πύργος-Τσακώνα δεν είναι μόνο στον Καιάφα όπως έχω πεί σε παλαιότερα σχόλια που έχω κάνει για το έργο αυτό,αλλά και στο Καλό Νερό Μεσσηνίας.
Πάντως όπως έχω πεί και παλιότερα εάν αυξηθεί το κόστος λόγω αλλαγής χάραξης κυρίως στον Καιάφα που επλήγη από τις πυρκαγιές του 2007,αυτό μπορεί να καλυφθεί από την Ευρωπαική Ένωση μιας και αυτό προβλέπεται από τον κανονισμό.
Θα είναι έγκλημα να γίνει ο αυτοκινητοδρομος δίπλα στον Καιάφα!
Το θεμα ειναι οτι οι ανθρωποι σκαψαν τη συραγγα γνωριζοντας μονο τα εσωτερικα σχεδια.τα εξωτερικα και τη βρισκετε στο χαραγμα της κανεις δεν το σκεφτηκε.ΛΟΥΣΤΗΤΕ ΤΑ ΤΩΡΑ.μωρε κατσε το 2020 να ανοιξουν οι γραμμες του οσε για πυργο και αν με δεις με λεωφοριο να με χεσεις.Ακομη και στη Πατρα ο δρομος σκατα ειναι....
Δημοσίευση σχολίου