Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 23 Νοεμβρίου 2009

Τραμ Πάτρας: οριακά βιώσιμο το Τραμ


Ένα βήμα έγινε επιτέλους για την κατασκευή δικτύου Τραμ στην πόλη της Πάτρας. Έστω και οριακά η μελέτη βιωσιμότητας του μέσου είναι θετική δημιουργώντας προϋποθέσεις για την πολυπόθητη ανάπτυξη του. Πριν από λίγες μέρες παρουσιάστηκε στον Δήμαρχο Πατρέων Κο Φούρα από το γραφείο που ανέλαβε την μελέτη για λογαριασμό της Τραμ ΑΕ.
Οι πρώτες μετρήσεις, δείχνουν μια οριακή βιωσιμότητα του έργου, καθώς αναδεικνύεται η ανάγκη συνέργειας μεταξύ Αστικού ΚΤΕΛ και τραμ, αλλά γενικότερης αναμόρφωσης του μοντέλου των μαζικών μεταφορών στην πόλη.
Στις δύο πρώτες φάσης της μελέτης καταγράφτηκαν οι ροές των μετακινήσεων στην πόλη, οι τρόποι που αυτές εξυπηρετούνται σήμερα, ελέγχθηκαν τα γεωμετρικά στοιχεία των οδών και καταγράφτηκαν οι πιθανές εναλλακτικές οδεύσεις του τραμ.
Το σενάριο που επεξεργάζεται η μελέτη αφορά μια γραμμή τροχιόδρομου που θα κινείται μεταξύ Πανεπιστημίου-Κέντρου πόλης και ΑΤΕΙ. Από την πείρα της Αθήνας εγώ θα έλεγα ότι αν δεν υπάρξουν 2 γραμμές που να κινούνται σε 4 διαφορετικές κατευθύνσεις δύσκολα το Τραμ θα καταστεί κερδοφόρο αλλά και ελκυστικό στους επιβάτες καθώς η μια γραμμή θα είναι σαν μια γραμμή λεωφορείου και τίποτα παραπάνω. Είναι μια αρχή φυσικά αλλά θα έπρεπε να συνδυαστεί με μια ακόμα γραμμή όπου με μετεπιβίβαση να υπάρχει μεγαλύτερη δικτύωση του μέσου στην πόλη. Αυτά και τα σημερινά αποτελέσματα της οριακής επιβίωσης του Τραμ με την μια μόνο γραμμή.
ΣΥΝΔΥΑΣΜΕΝΕΣ ΜΕΤΑΦΟΡΕΣ
Το Τραμ προκειμένου να πετύχει φυσικά χρειάζεται το σωστό συντονισμό μεταξύ όλων των μεταφορών που υπάρχουν στην πόλη δηλαδή τα αστικά λεωφορεία, τα ΚΤΕΛ και τον σιδηρόδρομο που σε σημαντικά σημεία της πόλης θα συναντιούνται και θα προσφέρουν επιλογές κατεύθυνσης στους επιβάτες και με ενσωματωμένο εισιτήριο που θα επιτρέπει την εναλλαγή αυτή.
ΠΑΡΚΙΝΓΚ
Τέσσερα νέα υπόγεια παρκινγκ μελετά ο Δήμος προκειμένου να "ξεφορτώσει" τους κορεσμένους δρόμους κυρίως στο κέντρο της πόλης. Τα σημεία που επιλέγηκαν είναι :
1.Ψηλαλόνια. Μέχρι 300 θέσεις στάθμευσης σε δύο επίπεδα με κόστος περίπου 9.6εκ €,
2.Πλατεία Ομόνοιας. 280 θέσεις στάθμευσης επίσης σε δύο επίπεδα και κόστος τα 6,7 εκ€.
3.Τριών Συμμάχων.280 θέσεις στάθμευσης υπόγειου παρκινγκ 2 επιπέδων, κόστους κατασκευής 6,7εκ€.
4.Γήπεδο Παναχαϊκής. 180 υπόγειες θέσεις στάθμευσης και κόστους 5,3 εκ€.
Είναι η πρώτη εξέλιξη σχετικά με Τραμ σε πόλη της περιφέρειας και από δω και πέρα θα περιμένουμε τις κινήσεις τόσο του Δήμου Πατρέων αλλά κυρίως του ΥΠΥΠ για την διάθεση ή μη προώθησης αυτής της πρώτης γραμμής στην κορεσμένη κυκλοφοριακά πόλη της Πάτρας.

52 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

Δεν πρέπει να γίνουν τα λάθη που έγιναν στο Τραμ της Αθήνας και να καταστεί ένα μέσο που θα κινείται αργά και παράλληλα με άλλα μέσα πχ λεωφορεία, μετρό, στην ίδια διαδρομή και ως το αργότερο, να μην το προτιμα κανείς. Πρέπει όλη η υπόλοιπη κίνηση να σταματάει εκτός πόλης. Πχ ο Σταθμός των ΚΤΕΛ να φύγει από την περιοχή του λιμανιού και να πάει στην είσοδο την πόλης, από όπου να υπάρχει ανταπόκριση με το Τραμ και οι επιβάτες να μπορούν να πάνε στο λιμάνι ή όπου αλλού θέλουν. Έτσι αφήνεις τα λεωφορεία του ΚΤΕΛ εκτός πόλης.

Επιπλέον πρέπει να καλύψει την πόλη τουλάχιστον σε ένα άξονα Ριο-Κάτω Αχαία και θάλλασα-βουνό σχηματίζοντας ένα σταυρό τρόπος του λέγειν, προς 4 σημεία του ορίζοντα ώστε να καλύψει όσο το δυνατόν μεγαλύτερο μέρος της πόλης.

Μην γίνει απλά για να γίνει και να φάνει πάλι κάποιο λεφτά. Επίσης οι φοιτητές έχουν μισό εισητήριο ή είναι τσαμπατζήδες κατά κανόνα. Δεν ξέρω τι έδειξε η μελέτη σκοπιμότητας για το κομμάτι μέχρι το Πανεπιστήμιο, αλλά με κύριο όγκο τους φοιτητές στο κομμάτι εκτός αστικού ιστού, δεν το βλέπω πολύ βιώσιμο.

Ανώνυμος είπε...

Θα πρέπει όντως να ενταχθεί σε ένα ευρύ αναμορφωμένο δίκτυο αστικών συγκοινωνιών.
Το τραμ στην Πάτρα θα πετύχει και πρέπει να προχωρήσει και να γίνει παράδειγμα προς μίμηση και για άλλες πόλεις της επαρχίας. Θα πρέπει να συνδεθούν το Πανεπιστήμιο με τα ΤΕΙ και τα Νοσοκομεία με το κέντρο της πόλης.
Το Αστικό ΚΤΕΛ πρέπει να γίνει οργανισμός στα μέτρα του ΟΑΣΑ και του ΟΑΣΘ, βεβαίως μαζί με το Τραμ, να αναδιοργανωθεί το σύστημα κομίστρου αλλά και των γραμμών με ξεχωριστό αριθμό για κάθε γραμμή. 'Ίσως και με την συμμετοχή του Δήμου σε αυτόν (τον οργανισμό) στα πρότυπα πόλεων του εξωτερικού.


Αλέξης Παπαζήσιμος

Ανώνυμος είπε...

Επιτελους, νεα για το τραμ! Για αυτο της Αθηνας ουτε κουβεντα? Αφου η δικη των αντιτραμικων, εγινε...Ποιο ηταν το αποτελεσμα???

Ανώνυμος είπε...

Παραταση των ακυρωσεων δρομολογιων του προαστιακου μεχρι νεωτερας αναγγελει η ΤΡΑΙΝΟΣΕ... Η τεμπελα ΕΡΓΟΣΕ δεν εκανε τις εργασιες και το κ...βαρουσε στις 3 Γεφυρες ολο αυτον τον καιρο...

lectoras είπε...

Επιτέλους, κατι κινείται και εκτός Αθήνας και (εσχάτως) Θεσσαλονίκης! Αν και η ανάρτηση μου πρόσθεσε απορίες, παρά μου έλυσε. Ξερει κανείς πως θα είναι περίπου η γραμμή και αν σκέφτονται επεκτάσεις, ποια η σχέση της με την υπάρχουσα σιδηροδρομική γραμμη? Τέλος, όταν λέμε "οριακή βιωσιμότητα", πως ακριβώς τι λαμβάνουμε υπόψιν? Διότι η εμπειρία μου λέει πως συνήθως τέτοιες "οριακές" καταστάσεις είναι λίγο φτιαγμενες...

@Καραγιαννης: Θα έλεγα πως θα ήταν αρκετά ενδιαφέρον να κάνατε ένα αφιέρωμα για τα τραμ στην Ελλάδα, σαν κι εκείνο για το μετρό. Ποια θα θέλαμε να γίνουν, ποιες θα ήταν οι πιο ενδιαφέρουσες χαράξεις κλπ.

φίλος του τραμ είπε...

Στην Ελλάδα έχουν καταργηθεί τα αυτονόητα. Συγκεκριμένα, ότι το τραμ είναι το μέσο του βαρέος αστικού ιστού και όχι του "παρκαρίσματος" στη μέση του πουθενά (π.χ. ΣΕΦ, Ασκληπιείο χώρις πρόσβαση στο νοσοκομείο κλπ).
Στην Πάτρα αντί να εξετάζεται μία μόνο γραμμή, κριθείσα οριακά βιώσιμη, έπρεπε να είχε μελετηθεί μία ακόμη σε διακλάδωση. Στην ΑΘήνα το τραμ λειτουργεί ακόμη χωρίς το σύστημα προτεραιότητας σε γραμμή που κατά 70% κινείται παράλληλα σε στοιχειωμένες πλέον ολυμπιακές εγκαταστάσεις. Την Κυριακή το πήρα από Παναγίτσα με πολύ κόσμο, επιβίβαση και αποβίβαση γινόταν ως τη στάση αγίου Κοσμά και από 'κεί οι στάσεις ήταν άδειες έως πλατεία Βεργωτή στη Γλυφάδα. Ετσι συμβαίνει πάντα. Φταίει το τραμ;
Αν αντίθετα είχαν γίνει οι γραμμές προς Πατήσια και Ζωγράφου, το τραμ θα ήταν εδώ και πολύ καιρό κερδοφόρο όπως το Μετρό.
Στην παλιά Αθήνα δεν υπήρχε δρόμος χωρίς τραμ. Αντί να ξηλωθούν τότε οι ράγες έπρεπε να είχε γίνει ανακατασκευή τους προς την μια μεριά των δρόμων με μονοδρομήσεις, μιας και ήταν στη μέση του δρόμου τότε, μετρικού εύρους. Αυτό θα είχε συμβεί αν ο "εθνάρχης" είχε κάνει "μεταπτυχιακά" στη δυτική Ευρώπη, είχε μελετήσει Ρίτσο και αρχαία τραγωδία, πριν αναλάβει πρωθυπουργός. Από το Κιούπκοϊ κατευθείαν στην Αθήνα, τι περιμένεις;

Ανώνυμος είπε...

Το τραμ ειναι η μεγαλη ευκαιρια της Πατρας να φτιαξει ενα αξιοπιστο συστημα αστικων συγκοινωνιων, βαζοντας τελος στο αισχος που επικρατει σημερα στον τομεα αυτο. Οι περισσοτερες περιοχες της πολης σημερα εχουν αναξιοπιστη, ελλιπη ή και ανυπαρκτη συγκοινωνιακη εξυπηρετηση απο τα αστικα λεωφορεια. Γι'αυτο και οι κατοικοι της, στην πλειοψηφια τους, προτιμουν να παρουν το ΙΧ τους, ακομα και αν χρειαστει να ψαξουν για παρκιν ακομα και 20-30', απ' το να μπουν στο λεωφορειο της σαρδελοποιησης και της τρισαθλιας εξυπηρετησης.

Απο τη μελετη που εγινε στην Πατρα για το τραμ, αποδειχθηκε πως μονο το 12% των μετακινησεων στην πολη γινεται με τα ΜΜΜ, εναντι περιπου 40% στην Αθηνα. Αλλα και στην Αθηνα, πριν γινει το μετρο το ποσοστο αυτο ηταν γυρω στο 15% απ' οσο γνωριζω.

Γι'αυτο η Πατρα χρειαζεται αμεσα ενα δικτυο τραμ, το οποιο με την υποστηριξη των λεωφορειων θα κανει τον κοσμο να αφησει το ΙΧ στην ακρη και να κινηθει με τα ΜΜΜ. Για να μιλαμε για δικτυο τραμ δεν αρκει μια γραμμη, αλλα θα πρεπει να γινει και δευτερη, η οποια θα διασχιζει την πολη απο βορρα προς νοτο, οπως η σχεδιαζομενη. Για παραδειγμα η δευτερη γραμμη θα μπορουσε να αξιοποησει τον διαδρομο της σιδ. γραμμης του οσε, (που θα υπογειοποιηθει στο αμεσο μελλον) απο καστελλοκαμπο εως ζαρουχλεικα.

Κατα τη γνωμη μου το τραμ μπορει να γινει πολυ κερδοφορο αν οι 2 αυτες γραμμες εξυπηρετουν τον σταθμο του κτελ και του οσε, και το κυριοτερο αν επιτρεπει η επιβιβαση ποδηλατων σε αυτο.

Κανελλης Γιωργος

Ανώνυμος είπε...

Υπαρχουν δυο πιθανοι τροποι αναπτυξης ενος δικτυου Τραμ

1. Για μεγαλουπολεις πολλων εκατομμυριων κατοικων,ως ενα μεσο συμπληρωματικο της "ραχοκοκκαλιας" του Μετρο.Ιδιαιτερα με την υπαρξη μιας κυκλικης Γραμμης Μετρο,οπου μπορουμε να "κρεμασουμε" πανω της μικρες γραμμες Τραμ,οπως εχω προσωπικα προτεινει για την Αθηνα.

2. Για μικροτερες πολεις,οπως η Πατρα,ταιριαζει το προτυπο της πεζοδρομησης του κεντρου και ολικης κυριαρχιας του Τραμ στο κεντρο,σε συνδυασμο με την κατασκευη ενος δικτυου 2 Γραμμων σε σχημα Χ που θα διασταυρωνονται στο κεντρο.Οι 2 Γραμμες Τραμ θα πρεπει φυσικα να φτανουν ως τις παρυφες της πολης προκειμενου να μην ειναι "οριακα βιωσιμο" !!!!Και φυσικα εννοειται με "πρασινο" κυμα αυτη τη φορα,για το οποιο ηθελα ναξερα τι λεει η νεα κυβερνηση και για αυτο της Αθηνας????

Ξανατονιζω,ΟΛΙΚΗ πεζοδρομηση κεντρου Πατρας,Τραμ ΚΑΙ πρασινη αναπλαση!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Πάνω στο προηγούμενο σχόλιο:
Πεζοδρομήσεις του κέντρου με τραμ επιβάλλονται-κατά μείζονα λόγο- και στην Αθήνα.
Όσο για τη νέα κυβέρνηση, είναι ό,τι η προηγούμενη, με πιο συμπαθητικό περιτύλιγμα. Η ουσία μένει η ίδια. Κατώτερη των περιστάσεων δηλαδή για τέτοιους, ευρωπαϊκού τύπου και επιπέδου, σχεδιασμούς.

Ανώνυμος είπε...

Για το κεντρο της Αθηνας ΔΕΝ θα συνιστουσα ΟΛΙΚΗ πεζοδρομηση για εναν ειδικο λογο που δεν ισχυει για τις αλλες Ευρωπαϊκες πολεις,ΠΑΡΑ ΜΟΝΟ ΓΙΑ ΕΔΩ.

Με τοσες χιλιαδες (για να μην πω εκατομμυρια) λαθρομεταναστες που το εχουν καταντησει ΓΚΕΤΟ με τρομακτικη εγκληματικοτητα,μονο η κυκλοφορια των ΙΧ ψιλοσωζει την κατασταση,λογω της κινησης που δημιουργει.

Για φανταστειτε να μην κυκλοφορει ΟΥΤΕ ΕΝΑ αυτοκινητο και να περναει μολις 1 Τραμ καθε 10 λεπτα!Για φανταστειτε τι ερημια απο δικους μας θα επικρατει-μονο οι ξενοι θα μεινουν να αλωνιζουν!Ποιος θα τολμαει τοτε πια να βγει πεζος στο κεντρο της Αθηνας????Μονο με συνοδεια ενοπλων αστυνομικων!!!!

Αυτα φυσικα και δεν ισχυουν σε ολοκληρη την Ευρωπη,αλλα εδω ναι!Διοτι μονο εδω καταφεραν και αφησαν το κεντρο της πρωτευουσας μας να καταντησει Μπαγκλαντες-και που εισαι ακομα!!!!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

KouFa είπε...

to teleutaio sxolio einai aparadekto

Ανώνυμος είπε...

Tα περιμενα τα υβριστικα σχολια,αλλα ειναι η ΤΡΑΓΙΚΗ ΠΡΑΓΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ!!!! Δηλαδη κρυβομαστε πισω απο το δαχτυλο?Για ξανασκεφτειτε το.

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Ο Χρυσοχοϊδης, όπως αναγνωρίζουν φίλοι και αντίπαλοι, υπήρξε ο πιο πετυχημένος υπουργός Δημόσιας Τάξης. Το πρόβλημα της λαθρομετανάστευσης, όπως και της εγκληματικότητας εν γένει, ήδη αντιμετωπίζονται επιτυχώς και είμαστε ακόμη στην αρχή.
Καιρός είναι λοιπόν νόμιμοι μετανάστες (καλοδεχούμενοι) και αυτόχθονες να απολαύσουν την υψηλή εξυπηρέτηση που αναμένεται να τους προσφέρει το σύγχρονο τραμ.

Ανώνυμος είπε...

Απο το στομα σου και στου Θεου το αυτι!!!! Διοτι ΚοuFa δεν το γραφω ως πολιτικο σχολιο (δηλαδη ποιο κομμα ειναι καλυτερο) ουτε ως ρατσιστικο, αλλα επειδη ΠΟΝΑΩ ΓΙΑ ΤΗΝ ΚΑΤΑΝΤΙΑ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΜΟΥ.

ΕΚΤΟΣ ΤΟΥ ΟΤΙ ΤΙΘΕΤΑΙ ΚΑΙ ΘΕΜΑ ΑΛΛΟΙΩΣΗΣ ΤΗΣ ΣΥΣΤΑΣΗΣ ΤΗΣ ΧΩΡΑΣ ΠΛΕΟΝ. ΜΕ ΚΑΤΑΛΑΒΕΣ ΤΩΡΑ????

ΕΛΠΙΖΩ η νεα κυβερνηση και ειδικοτερα ο Χρυσοχοϊδης να ΚΑΝΕΙ ΚΑΤΙ ΤΕΛΟΣ ΠΑΝΤΩΝ!!!!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Μετρόφιλος είπε...

@ Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος (σαν να λέμε οπαδός του Ολυμπιακού ΚΑΙ του Παναθηναϊκού):
Η πεζοδρόμηση ολόκληρου του κέντρου της Αθήνας δεν ενδείκνυται, όχι λόγω των λαθρομεταναστών, αλλά διότι έτσι θα μειωνόταν ανεπανόρθωτα η λειτουργικότητά του. Εντάξει, τα ΙΧ δεν πρέπει να πολυμπαίνουν στο κέντρο. Τα μαγαζιά όμως πώς θα ανεφοδιάζονται; Με καροτσάκια; Τα ασθενοφόρα, τα πυροσβεστικά, τα περιπολικά και όλα τα άλλα χρήσιμα οχήματα θα κινούνται πάνω σε πεζόδρομους;
Όσο για την Πάτρα, δεν τολμώ να προτείνω μετρό, αν και η Λοζάνη με παρόμοιο πληθυσμό έχει μια γραμμή μήκους 6 περίπου χιλιομέτρων. Η Πάτρα μπορεί να αξιοποιήσει τη γραμμή του ΟΣΕ για προαστιακό σιδηρόδρομο με πυκνές στάσεις στον αστικό ιστό. Όσο για τη διαδρομή προς τα ψηλά, νομίζω ότι οι λεωφορειόδρομοι είναι η καλύτερη λύση. Το τραμ έχει αποδείξει στην Αθήνα πόσο άχρηστο μέσον είναι. Δεν χρειαζόμαστε ακόμα μία απόδειξη.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε
είσαι αδιόρθωτος με τις βλακίες που γράφεις εναντίον του τραμ. Είσαι ένας πορωμένος που δεν βλέπει ποτέ πέρα από τη μύτη του.
Εχω ζήσει στο εξωτερικό σε πόλεις, μικρές και μεγάλες, με πεζοδρομημένο κέντρο και όδευση τραμ, όπου η τροφοδοσία των καταστημάτων γίνεται από τους πεζόδρομους τις πρώτες πρωϊνές ώρες που δεν κυκλοφορεί ψυχή. Αν κρυφτείς κι εσύ, ακόμη καλύτερα!

Μετρόφιλος είπε...

Τραμοκουνημένε, σε ξένες πόλεις μπορεί να έχεις ζήσει, στην Πάτρα όμως δεν έχεις ζήσει. Εγώ έχω περάσει τράνζιτ αμέτρητες φορές (για Ηλεία, όχι για Ιταλία) και έχω δει πόσο πηγμένο είναι το κέντρο της. Δύσκολα θα φανταζόμουν τραμ μέσα σε αυτούς τους στενούς δρόμους.
Πάντως μεγάλη ανακούφιση έδωσε ο περιφερειακός αυτοκινητόδρομος. Έτσι οι περαστικοί δεν αναγκαζόμαστε να περνάμε σώνει και καλά από το κέντρο της πόλης. Από τότε που άνοιξε αυτός ο δρόμος, ο μόνος λόγος που έχω για να περνάω από το κέντρο της Πάτρας είναι μια ωραία πιτσαρία που έχω ανακαλύψει!

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε το μετρό κουνάει περισσότερο. Ασε που είναι και πολύ επικίνδυνο μέσο με εκατόμβες νεκρών ως τώρα σε ολόκληρο τον κόσμο. Η ταχύτητα σκοτώνει...

Μετρόφιλος είπε...

Τραμόφιλε, δες αυτό από την Πράγα:

http://www.youtube.com/watch?v=RPH-rNUmBjw

Μιας και έχεις ζήσει στη Γαλλία, θα καταλάβεις τι λέει:
http://www.youtube.com/watch?v=EzC01ht6zqA

180 ατυχήματα με το τραμ στη Nantes μέσα σε ένα χρόνο!

Ανώνυμος είπε...

Ελάχιστα ατυχήματα με τραμ είναι θανατηφόρα. Οταν όμως ένας συρμός μετρό καβαλάει έναν άλλο όπως συνέβη πρόσφατα στην Ουάσινγκτον, τότε οι νεκροί είναι δεκάδες σε ένα μόνο ατύχημα. Χώρια οι τρομοκρατικές ενέργειες, όπως συνέβη προ ετών στο μετρό του Τόκυο και πρόσφατα, σ' αυτό του Λονδίνου. Καληνύχτα στις σκοτεινές στοές!

Μετρόφιλος είπε...

Για να επανέλθουμε στην Πάτρα, αν η Αθήνα με 4 εκ. πληθυσμό έχει 26 χιλιόμετρα τραμ, στην Πάτρα αναλογούν περίπου 1,6. Δηλαδή μια διαδρομή σε στυλ λούνα παρκ για να περνούν την ώρα τους οι τουρίστες περιμένοντας το φέρι για Ιταλία!
Εκτός αν υποθέσουμε ότι θα αποκτήσει η Πάτρα εκτεταμένο δίκτυο τραμ, τη στιγμή που δεν έχει η Αθήνα!

Ανώνυμος είπε...

Η ΑΘήνα προβλέπεται να αποκτήσει 100 χλμ δίκτυο τραμ σε πρώτη φάση. Αρα η Πάτρα σίγουρα 26!

Ανώνυμος είπε...

Προς τον Μετροφιλο / Ειναι αληθεια οτι η Λωζανη, αν και με 135.000 κατοικους, ειναι η μικροτερη πολη παγκοσμιως με Μετρο. Θα υποβαλλω ομως μονο ενα ερωτημα / ΕΙΝΑΙ Η ΕΛΛΑΔΑ ΕΛΒΕΤΙΑ???? ΕΛΑ ΡΕ, ΔΕΝ ΤΟ ΕΙΧΑ ΠΑΡΕΙ ΕΙΔΗΣΗ!!!!

Για να σοβαρευτουμε τωρα, εχεις απολυτο δικιο και συμφωνω οτι το κεντρο της Αθηνας ΔΕΝ πρεπει να πεζοδρομηθει ΚΑΙ για τον λογο που αναφερεις! Ομως ας μην αγνοουμε και την γκετοποιηση των τελευταιων ετων, ας μην πεταμε στα συννεφα!

Παρεμπιπτοντως, γνωριζεις τι ακριβως προβλεπει η νεα προταση για την Γραμμη 4? Η απλως η νεα κυβερνηση αποφασισε να ακυρωσει ολες τις επεκτασεις του Μετρο και ολα οσα λενε για "επενεξεταση της Γραμμης 4" ειναι προπετασμα καπνου για να μην ξαναπεσει ποτε ουτε φτυαρια?

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

(υπογραφω ετσι διοτι η Αθηνα ΧΡΕΙΑΖΕΤΑΙ ΚΑΙ ΤΑ ΔΥΟ ΕΠΕΙΓΟΝΤΩΣ, δεν ειναι ομαδες και οπαδικα αυτα τα ζητηματα!!!!)

Ανώνυμος είπε...

Η Ελλάδα δεν είναι Ελβετία αλλά ψωροκώσταινα. Ετσι πρέπει να μείνει; Η Ζυρίχη ανακηρύχτηκε πέρυσι η κορυφαία σε ποιότητα ζωής πόλη στον κόσμο χάρη και στο τραμ της. Το μετρό οδηγεί σε γκετοποιήσεις, όπως στη Νέα Υόρκη. Σε εικόνες λούμπεν, με τα αυτοκίνητα παντού και τους πεζούς σπίτια τους. Γι' αυτό χρειάζονται το τραμ και οι πεζοδρομήσεις σε όλες τις ελληνικές πόλεις. Στη Λάρισα για παραδειγμα το δίκτυο πεζοδρόμων αναβάθμισε το εμπορικό κέντρο και έφερε ευημερία και οικονομική άνοδο.
Αυτά τα περί μη πεζοδρομήσεων, μη τραμ και μόνο μετρό, είναι επιεικώς βλακίες κάποιων ανοήτων που εμμένουν στα ίδια και στα ίδια και κουράζουν όλους εμάς τους υπόλοιπους.

Μετρόφιλος είπε...

@ Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος:
Η Ελλάδα δεν είναι Ελβετία, αλλά εκεί πρέπει να στοχεύει. Τι πρέπει να κάνει δηλαδή; Να έχει ως πρότυπο τις τριτοκοσμικές χώρες, όπου βλέπεις πόλεις πολλών εκατομμυρίων (π.χ. Τζακάρτα, Μπογκοτά, Κινσάσα) χωρίς μέσα σταθερής τροχιάς;
Όσο για τη Λοζάνη, πέρα από το υψηλό βιοτικό επίπεδο, αυτό που επέβαλε την κατασκευή μετρό είναι η διαμόρφωση του εδάφους. Η γραμμή ξεκινάει από χαμηλά, από τις όχθες της λίμνης, και ανεβαίνει διαρκώς. Μέσα στα 6 χιλιόμετρα η υψομετρική διαφορά είναι 338 μέτρα! Σε τέτοιες ανηφόρες το τραμ δεν θα τα έβγαζε πέρα. Γι' αυτό η πόλη δεν έχει καθόλου τραμ! Και η Πάτρα έχει ανηφόρες, όμως όχι τόσο μεγάλες.
Όσο για τη Ζυρίχη, η κορυφαία ποιότητα ζωής δεν οφείλεται στο εκνευριστικά αργό τραμ (χειρότερο από της Αθήνας), αλλά στο φυσικό περιβάλλον, στη χωροταξία, στην ωραία αρχιτεκτονική και φυσικά στο υψηλό κατά κεφαλήν εισόδημα.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε εξακολουθείς και γράφεις βλακίες. Συνειδητά ή όχι δεν ξέρω. Οι κάτοικοι της Ζυρίχης ρυθμίζουν τα ρολόγια τους με βάση την άφιξη του υπεργρήγορου τραμ τους στις στάσεις. Δεν χρησιμοποιούν ΙΧ γιατί έχουν το τραμ κι όχι το σάϊκο μετρό που κάνει τους ανθρώπους ψυχασθενείς για να κυκλοφορούν μετά άνετα(;) τα ΙΧ και να ρυπαίνουν τον αέρα και τ' αυτιά μας.
Οσο για τις ανηφόρες, η τεχνολογία έχει προχωρήσει. Υπάρχει ειδικό σ΄συτημα τραμ με οδοντώσεις που "καταπίνει" τα πάντα, εκεί όπου ακόμη και τζιπ κολώνει. Οπως αυτό του Κλερμόντ Φεράν της Γαλλίας, που μεταξύ άλλων, τροφοδοτείται από μεγάλη φωτοβολταϊκή μονάδα. Το απόλυτο οικολογικό μέσο λόγω μειωμένων απαιτήσεων κατανάλωσης ενέργειας. Συστήματα μετρό αντίθετα, εξαιρετικά ενεργοβόρα εκ φύσεως, απαιτούν πυρηνική ενέργεια ή λιγνίτη. Κάρβουνο δηλαδή!

Μετρόφιλος είπε...

Τραμόφιλε, εσένα ό,τι και να σου πω δεν πρόκειται να σου αλλάξω τα μυαλά. Για να μην μένουν όμως λανθασμένες εντυπώσεις στους άλλους αναγνώστες του μπλογκ, τους καλώ να ρίξουν μια ματιά στο "υπεργρήγορο" τραμ της Ζυρίχης:
http://www.youtube.com/watch?v=Mzq5r7r9V7A
Μπροστά του το τραμ της Αθήνας πηγαίνει σφαίρα!

Μετρόφιλος είπε...

Βρήκα και το Clermont-Ferrand:

http://www.youtube.com/watch?v=5LVgiaNl8CA

Ωραίο ντιζάιν, αλλά δεν πρόκειται για τραμ, αλλά για τρόλεϊ, αφού κινείται πάνω σε ελαστικά! Τη σιδηροτροχιά στη μέση την έχει για οδήγηση. Παρόλο που έχει δικό του διάδρομο δεν φαίνεται και πολύ γρηγορότερο από το τραμ της Ζυρίχης!

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε προφανώς οι κάτοικοι της Ζυρίχης και άλλων 500 πόλεων στον κόσμο που ζουν με το τραμ δεν είναι κάφροι και ξέρουν να το εκτιμούν. Εδώ μόνο κάποια ούφα επιμένουν στη γραφικότητά τους.
Το τραμ στην Ευρώπη το έζησα χρόνια, άρα δεν δέχομαι μαθήματα από σένα. Είσαι άσχετος και μονίμως προκλητικός, στηριζόμενος στο γκεμπελικό: πες πες κάτι θα μείνει. Εκεί πηγαίνει σφαίρα και προκαλώ όποιον δεν το πιστεύει να επισκεφτεί όποια πολιτισμένη χώρα επιθυμεί.
Από την άλλη δεν γουστάρω το μετρό σου. Ψυχανώμαλος δεν πρόκειται να γίνω από το μέσο των ποντικών.

Μετρόφιλος είπε...

Αφού πηγαίνει σφαίρα, βρες μου έστω και ένα βιντεάκι που να το δείχνει! Εγώ μιλάω με αποδείξεις κι εσύ μιλάς θεωρητικά. Όσο για τους κατοίκους των 500 πόλεων που ζουν με το τραμ, το κάνουν διότι δεν έχουν άλλη επιλογή. Βλέπεις τους το επέβαλαν οι κυβερνήσεις! Μη νομίζεις ότι οι άνθρωποι ενεργούν πάντα ορθολογικά. Αν το έπρατταν, δεν θα υπήρχαν ούτε τραμ ούτε θρησκείες!

Ανώνυμος είπε...

Προς τον Μετροφιλο, για το σχολιο 4 Δεκεμβριου 2009 5:43 μμ

Αν δεις το σχολιο μου στο αφιερωμα "Μετρο: Μελλοντικη Γραμμη 7, μια πρωτη ματια" στις
3 Νοεμβριου 2009 4:57 μμ γραφω:

"Δεν καταλαβα αυτο το "αν ημασταν Ισπανια" τι ειναι δηλαδη η Ισπανια, καμια υπερδυναμη????
Επειδη προσωπικα εχω προσβαση σε σχετικες πληροφοριες, η Μαδριτη δεν πηρε δεκαρα τσακιστη απο την Ευρωπαικη Ενωση για τις επεκτασεις του Μετρο, επειδη εδω και 10 ετη εχει επισημως φτασει στον μεσο ορο αναπτυξης της ΕΕ. Ξερετε ποιος το εφτιαξε τοσο αστραπιαια ολο αυτο το ΤΕΡΑΣΤΙΟ δικτυο? Το χρηματοδοτησε 100% η δημαρχος της Μαδριτης!!!! Ουτε καν η κυβερνηση τους!!!!
Και αναρωτιεμαι, γιατι δεν μπορουν και εδω οι δημαρχοι (ΟΚ, εστω σε συνεργασια με το κρατος) να βαλουν ΚΑΙ αυτοι τον οβολο τους? Αφου ολοι κοπτονται να φτασει στις συνοικιες τους!
Γενικοτερα, γιατι τοση μιζερια? Θεωρουμε τους ξενους εξωγηινους που μπορουν τα απιστευτα και εμας κουλη ψωροκωσταινα?


Αν δεις επισης και το σχολιο μου στο αφιερωμα "Μετρο: Μελλοντικη Γραμμη 8, μια πρωτη ματια" στις 15 Νοεμβριου 2009 5:11 μμ γραφω:

"Κατι τελευταιο, εχω ξαναπροτεινει να παρουν μερος ενεργα στη χρηματοδοτηση των επεκτασεων ΚΑΙ οι δημοι που ασφαλως και το θελουν, στο προτυπο του Μετρο της Μαδριτης. ΤΟ ΧΡΗΜΑΤΟΔΟΤΗΣΕ 100% Η ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΤΗΣ ΜΑΔΡΙΤΗΣ και οχι η κυβερνηση τους. Μετα την ΜΠΑΜΙΑ με τον σταθμο Αγια Παρασκευη πριν 10 ετη, δεν νομιζω να υπαρξει παλι δημαρχος που να μην το θελει, τωρα ολοι το επιζητουν εναγωνιως!"

Οποτε μην γραφεις εις βαρος μου οτι νομιζω πως πρεπει να εχουμε ως προτυπο τα τριτικοσμικα κρατη, διοτι ειμαι ο κατεξοχην υποστηρικτης της ιδεας οτι πρεπει να γινουμε Μαδριτη! ΟΚ, δεν μιλαω για ακραιες και απιστευτες καταστασεις (βλεπε Κινα) ομως ξαναλεω τι ειναι πια αυτη η Ισπανια, καμια υπερδυναμη????

Και δεν περιοριζομαι σε λογια! Κατα καιρους εχει παραθεσει και ιδεες, οπως και τους τροπους που τα καταφεραν οι ξενοι και που βεβαιως μπορουμε να εφαρμοσουμε και εμεις.

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Σορυ ΕΧΩ παραθεσει ηθελα να πω!

Υ.Γ. δεν εχω καταλαβει παντως γιατι αντεδρασε ο Μητροπολιτης Πειραια στην κατασκευη του σταθμου Ευαγγελιστρια στον Πειραια και τελικως εξαναγκασε το υπουργειο να ακυρωσει τον σταθμο.Γιατι αντεδρασε, γνωριζει κανεις????

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε οι αυτοκινητοβιομηχανίες επέβαλαν το μετρό. Οι κυβερνήσεις δεν επέβαλαν τίποτα. Το αντίθετο. Ορισμένοι μάλιστα, όπως ο "εθνάρχης" κάποτε, για μένα ο μεγαλύτερος καταστροφέας του τόπου μετά τον Πελοποννησιακό Πόλεμο, ξήλωναν τραμ για να τους πουν μπράβο η Τζένεραλ Μότορς και οι ντόπιοι λεωφορειούχοι.
Το τραμ θα επανέλθει θριαμβευτικά στους δρόμους της Αθήνας γιατί δεν πάει άλλο αφ' ενός, αφετέρου γιατί δεν υπάρχουν χρήματα για να γίνει περισσότερο Μετρό. οσο για τον Πειραιά, οι ράγες του προαστιακού είναι πάντα διαθέσιμες. Ας ρίξουν το μισό δις σε έργα τραμ.

Μετρόφιλος είπε...

Τραμογεννημένε, σιγά που θα δώσουν τα λεφτά του μετρό για να γίνει τραμ. Το έργο της επέκτασης της γραμμής 3 είναι προγραμματισμένο και δεν το κουνάει κανείς από τη θέση του. Όσο για το τραμ, ήδη βρίσκεται στους δρόμους της Αθήνας και όλοι βλέπουμε τα χάλια του.
Ακόμα περιμένω βιντεάκι που να δείχνει γρήγορο τραμ! Τέτοια βιντεάκια όμως υπάρχουν μόνο στα όνειρά σου και όχι στο youtube!

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε
εσύ βλέπεις μόνο αργό τραμ επειδή έτσι νομίζεις ότι θα ξοδεύονται τα λεφτά των φορολογουμένων για να ανοίγουν τρύπες. Εγώ το τραμ το έζησα έξω και είναι πολύ γρήγορο, εσύ μιλάς για την ψωροκώσταινα όπου τίποτα δεν λειτουργεί σωστά. Θα λειτουργούσε το τραμ; Ήδη από τους Πράσινους έχει γίνει επερώτηση στο Ευρωκοινοβούλιο για την έλλειψη προτεραιότητας στο τραμ της Αθήνας και η απόφαση αναμένεται καταπέλτης. Οσο για το Μετρό, ας πάει Πειραιά από τις ράγες του προαστιακού. Με 0.5 δις γίνονται 80 χλμ τραμ αντί τα 8 του Μετρό, να φτάσει σε κάθε γειτονιά του λεκανοπεδίου με... "πράσινο κύμα".

Μετρόφιλος είπε...

Τραμόβιε, εκτός των άλλων είσαι και αγεωγράφητος. Πώς θα πάει το μετρό από το Χαϊδάρι στον Πειραιά από τις ράγες του προαστιακού; Ξέρεις πού βρίσκονται; Εκτός αυτού το μετρό τροφοδοτείται από τρίτη σιδηροτροχιά κι έτσι αν βγει στην επιφάνεια θα καταργηθούν οι διασταυρώσεις και θα κόψει την πόλη στη μέση.
Όντως με τα ίδια λεφτά κατασκευάζεται δεκαπλάσια γραμμή τραμ. Όμως όσο τραμ και να φτιάξεις θα κάνεις μια τρύπα στο νερό, ενώ μερικά χιλιόμετρα μετρό μπορούν να κάνουν θαύματα, αν είναι σωστά μελετημένα.

Ανώνυμος είπε...

Μετρόφιλε
εσύ είσαι αγεωγράφητος ή τον παριστάνεις. Αμαξοστάσιο Μετρό υπάρχει παραδίπλα στις ράγες του τρένου στις τρεις γέφυρες, άρα η σύνδεση είναι πανεύκολη. Οσο για τρίτη ράγα δεν χρειάζεται, αφού θα λειτουργεί με τα εναέρια καλώδια ρευματοδοσίας του προαστιακού, όταν μπουν, όπως από Πλακεντίας-Αεροδρόμιο. Σταθμοί οι ίδιοι με κάποια τροποποίηση στις αποβάθρες, όπως έγινε ήδη στους σταθμούς Παλλήνη, Κορωπί κλπ.
Με ελάχιστα χρήματα δηλαδή πάει Μετρό στον Πειραιά, με τέρμα το λιμάνι και εκεί σύνδεση με τραμ.
Αυτή η βλακία του πρώην ΥΠΕΧΩΔΕ που θα κόστιζε 0.55 δις δεν πρέπει με τίποτα να γίνει. Να γίνει τραμ με προτεραιότητα και αστυνόμευση στους δύσκολους κόμβους. Στην πόλη κυρίαρχο το τραμ και όχι τα ΙΧ. Παντού αντικίνητρα για τη χρήση τους. Θα καταργηθούν δε και πλήθος ρυπογόνων λεωφορειακών γραμμών και εντελώς, τα ενεργοβόρα και δυσκίνητα τρόλεϋ.

Μετρόφιλος είπε...

Και πώς θα εξυπηρετηθούν ο Κορυδαλλός και η Νίκαια; Μιλάμε για 200.000 ανθρώπους. Έχεις δοκιμάσει να πας με το τρόλεϊ από τη Νίκαια στην Αθήνα μέσω της Πέτρου Ράλλη;
Η γραμμή του προαστιακού βρίσκεται στο μέσο του πουθενά. Γι' αυτό ακόμα και αν καθιερωθούν τακτικά δρομολόγια δεν πρόκειται να εξυπηρετήσουν και πολύ. Θα ήταν η βλακεία στο τετράγωνο να ακολουθήσει και το μετρό την ίδια διαδρομή.
Το Σουφλιά πάντως θα τον θυμάμαι για πάντα για τη μεγάλη αλλαγή που έκανε στη γραμμή του Ελληνικού: από υπερυψωμένη τη μετέτρεψε σε υπόγεια κι έτσι δεν θα ασχημαίνει για τις επόμενες δεκαετίες τη λεωφ. Βουλιαγμένης.

Ανώνυμος είπε...

Χαράς την πανέμορφη λεωφόρο Βουλιαγμένης που θα την ασχήμαινε το υπερυψωμένο Μετρό!
Πολύ φθηνότερα θα κόστιζε, τώρα θα ήταν έτοιμο κι όσο για θόρυβο, θα ήταν μακριά από κατοικίες, άρα δεν θα πείραζε.
Όσο για τους σταθμούς του προαστιακού, γιατί είναι στη μέση του πουθενά; Θα μπορούσαν να εξυπηρετούνται από λεωφορειακή γραμμή με αποκλειτσικό διάδρομο παντού ή και με τραμ.

Μετρόφιλος είπε...

Η Βουλιαγμένης έχει μια πανέμορφη νησίδα και θα ήταν κρίμα να καταστραφεί το πράσινο για να μπούνε οι κολώνες του μετρό.
Όσο για τους σταθμούς του προαστιακού, είχαν ελάχιστη κίνηση το μικρό διάστημα όπου υπήρχαν σχετικά τακτικά δρομολόγια. Π.χ. οι σταθμοί Ρουφ και Αγ. Ιωάννης Ρέντης είναι μακριά από κατοικημένες περιοχές. Το μετρό έχει το πλεονέκτημα ότι πάει κατευθείαν εκεί όπου χρειάζεται χωρίς να παρενοχλεί. Στον Κορυδαλλό θα πάει στην κεντρικότερη πλατεία! Από εκεί σε κάνα δεκάλεπτο οι επιβάτες θα είναι στο κέντρο της Αθήνας. Άντε πες τους να πάρουν το τραμ, να πάνε στου Ρουφ και να μετεπιβιβαστούν στον προαστιακό. Θα σε πάρουν με τις πέτρες!

Ανώνυμος είπε...

Στην Αμερική αλλά και αλλού π.χ. Παρίσι, υπάρχουν επίγεια-υπερυψωμένα τμήματα του Μετρό. Στην Ελλάδα, αν το πράσινο είναι στις νησίδες και μόνο, ζήτω που καήκαμε. Το θέμα είναι να υπάρχει εκεί που είναι προσβάσιμο και μπορεί κανείς να το απολαύσει.
Εγώ ανέφερα και τη λύση του λεωφορείου. Π.χ. θα μπορούσε να υπάρχει τοπικό από την πλατεία Κορυδαλλού προς τον εγγύτερο σταθμό Μετρό/Προαστιακού. Γιατί τα πάντα υπόγεια; Η χώρα βρίσκεται στα πρόθυρα της χρεωκοπίας. Η λύση για την Αθήνα είναι ένα εκτεταμένο δίκτυο τραμ, πυκνότερο του παλαιού.
Ενα γρήγορο τραμ θα εξυπηρετούσε τους πάντες.

Μετρόφιλος είπε...

Μα λεωφορεία υπάρχουν ήδη από τον Κορυδαλλό μέχρι το μετρό του Αιγάλεω! Δεν έκανες καμιά καινούργια πρόταση. Το θέμα είναι ότι ο χρόνος της διαδρομής τους είναι απρόβλεπτος. Ενώ το μετρό θα κάνει κανένα τρίλεπτο από Κορυδαλλό μέχρι Αιγάλεω!
Μην το ψάχνεις. Το μετρό είναι άπαιχτο και αναντικατάστατο. Για μένα η αξία μιας πόλης είναι ανάλογη με τα χιλιόμετρα μετρό που έχει. Όπως έχω ξαναπεί, οι λέξεις "γρήγορο" και "τραμ" δεν πάνε μαζί στην ίδια πρόταση!

Ανώνυμος είπε...

Το τι αξία έχει το μέσο των ποντικών, το βλέπεουμε σε πόλεις όπως Νέα Υόρκη, Τόκυο, Πεκίνο κλπ όπου οι δρόμοι είναι τίγκα στα αυτοκίνητα και στη ρύπανση. Οι Ευρωπαίοι δεν είναι ηλίθιοι που έβαλαν στις πόλεις τους τραμ. Οι Αυστραλοί το ίδιο. Οι Αμερικανοί ακολουθούν. Ακόμη και αυτοί!
Για μένα η ποιότητα ζωής μιας πόλης είναι ευθέως ανάλογη του μήκους του δικτύου τραμ που διαθέτει. Οταν το τραμ της Αθήνας φτάσει με το καλό τα 200 χλμ, τότε και μόνο τότε η Αθήνα θα γίνει ανθρώπινη. Αντίθετα, το Μετρό αφήνει πάντα τους δρόμους γεμάτους γιατί κάθε χρόνο 250.000 νέα ΙΧ μπαίνουν στην κυκλοφορία και αποσύρονται ελάχιστα. Τραμ λοιπόν και μόνο. Για Μετρό δεν υπάρχουν χρήματα. Πάρτο χαμπάρι.

Μετρόφιλος είπε...

Και το Μιλάνο έχει πάνω από 200 χιλιόμετρα τραμ, όμως τις μισές μέρες του χρόνου η ρύπανση ξεπερνάει τα όρια! Το τραμ γενικά ελάχιστα επηρεάζει τη ρύπανση. Αν κάποια πόλη είναι ανάμεσα σε βουνά, φυσάει ελάχιστα και παρουσιάζεται θερμοκρασιακή αναστροφή, δεν τη σώζει τίποτα! Όπως και να έχει η Μπιρμπίλη θα παρουσιάσει στα μέσα του 2010 το καινούργιο ρυθμιστικό. Να δούμε τι θα προτείνει για να το σχολιάσουμε. Μέχρι τότε ας μην προτρέχουμε.

Ανώνυμος είπε...

Τραμοφιλε, δεν ειναι το Μετρο που "αφηνει τους δρομους γεματους" (ουτε βεβαιως και το Τραμ, μην με παρεξηγησεις).

Για το οτι "κάθε χρόνο 250.000 νέα ΙΧ μπαίνουν στην κυκλοφορία και αποσύρονται ελάχιστα" η αιτια ειναι ΕΝΤΕΛΩΣ ΑΣΧΕΤΗ. Φταιει το οτι δεν υπαρχουν κινητρα αποσυρσης παλαιων ΙΧ, ωστε να φευγουν τα παλαια ΙΧ απο την κυκλοφορια.

Αν δεν με πιστευεις, ριξε μια ματια στους σχετικους πινακες και θα δεις οτι τα ετη 1991-1992 που εφαρμοστηκε, ο ρυθμος αυξησης των αυτοκινητων στην Ελλαδα ηταν ο χαμηλοτερος ολων των εποχων, διοτι για καθε καινουριο που αγοραζοταν πετιοταν ενα παλαιο. Ενω τωρα αν θελησεις να πεταξεις ενα παλαιο, πρεπει να πληρωσεις και απο πανω!!!!

Το επισημαινω, γιατι δεν μπορει να νομιζεις οτι θα παιξει ρολο το αν θα γινει Μετρο η Τραμ στο αν θα σταματησει ο ρυθμος αυξησης του στολου. Αυτο ειναι ασχετο! Μονο η αποσυρση του Σουφλια θα μας εσωζε-και ο αλλος ΑΜΕΣΩΣ μολις βγηκε το κατηργησε σε ενα βραδυ!!!!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Το μέτρο της απόσυρσης ΙΧ εξυπηρετεί μονάχα τους εμπόρους και τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες μιας και δεν υπάρχουν ελληνικές. Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, ούτε συνιστά περιβαλλοντική πολιτική.
Υπάρχουν δύο ζητήματα:
1. στη χρήση του ΙΧ. Με απόσυρση ή χωρίς μπαίνουν στην κυκλοφορία κατά μέσο όρο 200.000 καινούργια οχήματα το χρόνο, εκ των οποίων το 70 με 80% στο ήδη κορεσμένο λεκανοπέδιο. Με τους ίδιους δρόμους η ακινησία είναι θέμα ολίγου χρόνου πλέον. Το Μετρό αφήνει τους δρόμους ελεύθερους, άρα κορεσμένους. Γύρω στους σταθμούς του δε, γίνεται χαμός γιατί κανείς δεν παίρνει το άθλιο λεωφορείο αλλά το ΙΧ του.
2. στη χρήση των ΜΜΜ. Η μόνη λύση! Ωστόσο λεωφορεία και τρόλεϋ είναι μη ελκυστικά μέσα. Ρυπαίνουν ή σέρνονται καταναλώνοντας πολύ ρεύμα. Αρα καταλήγουμε στη λύση του τραμ ως αποκλειστικού τροφοδότη σταθμών Μετρό, μιας και δυσκολεύει τότε η χρήση του ΙΧ, διευκολύνεται η κίνηση πεζών και ποδηλατών προς τους σταθμούς του Μετρό και αν το τραμ λειτουργεί όπως πρέπει, ο καθένας θα το σκεφτεί πολλές φορές πριν κινήσει το ΙΧ του για να πάει με αυτό στη δουλειά του. Το ΙΧ είναι για διαδρομές περιφερειακά και εκτός πόλης. Αυτό που γίνεται στην Ελλάδα με την κατάχρηση στα ΙΧ και τα "κίνητρα" αλλαγής τους, μας οδηγεί μαθηματικά σε απόλυτο αδιέξοδο.

Ανώνυμος είπε...

"Δεν έχει κανένα απολύτως νόημα, ούτε συνιστά περιβαλλοντική πολιτική"????

Χριστος και Παναγια!!!!!!!!!!!!Δηλαδη για καθε σαραβαλακι που αποσυρεται και αντικαθισταται απο ενα καινουριο, δεν υπαρχει οφελος στην ατμοσφαιρα????

Δηλαδη αν αντικαθισταντο 1.000.000 μη καταλυτικα με νεα αντιρρυπαντικα ΔΕΝ θα ειχαμε ΤΡΟΜΑΚΤΙΚΟ οφελος στο Λεκανοπεδιο????

Δηλαδη ή ειναι 0-3 ετων το ΙΧ ή ειναι 20-30 ετων ρυπαινει το ιδιο???? Και οι βιομηχανιες τι κοπτονται τοσα χρονια να βγαζουν ολο και καλυτερους καταλυτες, καθως και υβριδικα, εσυ ετσι τα διαγραφεις ολα με 1 μονοκοντυλια????

Δηλαδη το οτι στην Αθηνα και Θεσσαλονικη κυκλοφορουν 1.000.000 σαραβαλακια αυτη τη στιγμη και αυτες οι δυο ΕΠΙΣΗΜΩΣ ειναι οι δυο πιο μολυσμενες μεγαλουπολεις ολοκληρης της Ευρωπης, νομιζεις οτι ΔΕΝ οφειλεται στα σαραβαλακια????

Εχεις παει ποτε στο εξωτερικο? Αυτοκινητα ανω των 20 ετων ΔΕΝ, ξαναλεω ΔΕΝ υπαρχουν, παρα μονο στα μουσεια. Και δεν μιλαω για καμια ΗΠΑ ή Σουηδια. Ακομα και στην Ισπανια οταν πρωτοπηγα ειπα "τι δ........ τοσο μεγαλη διαφορα στον στολο των ΙΧ"???? Και μην μου πεις οτι στην Ισπανια τρωνε με χρυσα κουταλια!

Για το "Με απόσυρση ή χωρίς μπαίνουν στην κυκλοφορία κατά μέσο όρο 200.000 καινούργια οχήματα το χρόνο" ΞΑΝΑΓΡΑΦΩ, ριξε μια ματια στους σχετικους πινακες και θα δεις οτι τα ετη 1991-1992 που εφαρμοστηκε, ο ρυθμος αυξησης των αυτοκινητων στην Ελλαδα ηταν ο χαμηλοτερος ολων των εποχων, διοτι ΝΑΙ ΜΕΝ αγοραζονταν νεα-ΟΜΩΣ για καθε καινουριο που αγοραζοταν πετιοταν ενα παλαιο. Ενω τωρα αν θελησεις να πεταξεις ενα παλαιο, πρεπει να πληρωσεις και απο πανω!!!!

Οσο για το "εξυπηρετεί μονάχα τους εμπόρους και τις ξένες αυτοκινητοβιομηχανίες μιας και δεν υπάρχουν ελληνικές"

1. Οι εμποροι δεν πρεπει να ζησουν? Ανθρωποι δεν ειναι και αυτοι? Τι ακριβως θελεις? Να τους καταστρεψει η κυβερνηση και να τους ριξει στο δρομο? Εκτος του οτι ΗΔΗ η ανεργια καλπαζει!

2. Τοτε να πεταξουμε τα ΙΧ μας και να ξαναγυρισουμε στα καρα! Να πεταξουμε επισης κινητα τηλεφωνα, τηλεορασεις, ψυγεια, κλιματιστικα και πλυντηρια και να ξαναγυρισουμε στην σκαφη! Αφου τιποτα απο αυτα δεν παραγουμε! Αλλα εσυ τα εβαλες ντε και καλα με τα ΙΧ.

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Προφανώς δεν κατάλαβες γρι από όσα έγραψα. Η φιλοσοφία είναι να ενισχυθεί με μέσα σταθερής τροχιάς η δημόσια συγκοινωνία και όχι οι έμποροι αυτοκινήτων. Να αλλάξει ριζικά η νοοτροπία του τρόπου μετακίνησης μέσα στις πόλεις. Και όχι να γίνεται συνεχώς αναπαραγωγή του στόλου των ΙΧ.

Ανώνυμος είπε...

Τραμοφιλε, βεβαιως και εχω ΚΑΙ ΕΓΩ την ιδια φιλοσοφια, να ενισχυθει με μεσα σταθερης τροχιας η δημοσια συγκοινωνια. Επισης ΔΕΝ ειμαι αντιθετος με το Τραμ. Είχα γράψει σχετικά σε προηγούμενο άρθρο:

"Η ημικυκλικη Γραμμη του Μετρο θα επρεπε να ειχε προβλεφθει να συμπληρωνε ολοκληρο κυκλο ως γραμμη δαχτυλιδι-ring, οπως σε ΟΛΑ τα σοβαρα Μετρο του εξωτερικου και οχι μισοφεγγαρο!

Μετα, πανω σε αυτο το δαχτυλιδι μπορουμε να "κρεμασουμε" μικρες συμπληρωματικες Γραμμες Τραμ και ειδικες "τροφοδοτικες" γραμμες λεωφορειων, ωστε να υπαρχει για ΟΛΕΣ τις συνοικιες τις Αθηνας η δυνατοτητα προσβασης στο δικτυο του Μετρο ΚΑΙ ταυτοχρονα και στο κεντρο της Αθηνας. Ειναι ο ενας και μοναδικος τροπος που καθιστα ΕΝΤΕΛΩΣ ΠΕΡΙΤΤΗ την χρηση του ΙΧ για εισοδο στο κεντρο.

Επισης, μετα απο αυτο θα μπορεσουμε πλεον να αντικαταστησουμε τους λεωφορειοδρομους της Πανεπιστημιου, Σταδιου και Πατησιων με Τραμ και να προβουμε σε καποιες επιλεκτικες πεζοδρομησεις στο Κεντρο, αναβαθμιζοντας το και εκτοπιζοντας τα ΙΧ.

Οποτε μην σπευδεις να βγαζεις ασχετα συμπερασματα-η βασικη μας φιλοσοφια για τα Μεσα Σταθερης Τροχιας ειναι η ιδια. Απλως διαφωνησα ΚΑΘΕΤΑ ως προς την καταργηση του μετρου της αποσυρσης και τεκμηριωσα με πληρη επιχειρηματα το γιατι.

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Και τελος παντων περιμενω να δω, τι σκοπευει να κανει η νεα κυβερνηση? Αν ειναι αντιθετη με τα ΙΧ και την αποσυρση για τους λογους που πιστευεις (σεβαστη η γνωμη σου) τοτε οφειλει να επεκτεινει αμεσως τα ΜΜΜ, αλλιως κατι αλλο την ωθησε στην "εδω και τωρα καταργηση!!!!

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Ανώνυμος είπε...

Εγώ δεν ισχυρίστηκα ότι η κυβέρνηση κάνει προς το παρόν αυτό που θα έπρεπε να κάνει, αν και είναι νωρίς να βγάλει κανείς συμπεράσματα. Ωστόσο, κατά τη δεκαετία του 1980 -αν θυμάμαι καλά- το μοναδικό μεγάλο δημόσιο συγκοινωνιακό έργο των τότε κυβερνήσεων ΠΑΣΟΚ, επί 8 χρόνια, ήταν ο Κορίνθου-Τρίπολης με τον ένα κλάδο της σήραγγας στο Αρτεμίσιο να έχει αστοχήσει! Πακέτα Ντελόρ πήγαν στην κατανάλωση! Πάντως, αν θυμάται κανείς κάτι άλλο, να μας το θυμίσει...

Ανώνυμος είπε...

Δυστυχως συμφωνουμε και σε αυτο! Σε παλαιοτερο σχολιο (6 Νοεμβρίου 2009 12:10 π.μ. - σχετικα με το αφιερωμα "Μετρο: Μελλοντικη Γραμμη 7. Μια πρωτη ματια") ειχα γραψει:

[Φοβαμαι ομως οτι η νεα κυβερνηση θα "σκοτωσει" ολα τα προτζεκτ ολων των επεκτασεων ΚΑΙ του Μετρο ΚΑΙ του Τραμ ΚΑΙ των αυτοκινητοδρομων ΚΑΙ ολων των εργων στην Αθηνα, αρα η κουβεντα ειναι ματαιη. Μην ξεχνατε οτι οταν ο μπαμπας του νυν πρωτοβγηκε το 1981 ΑΜΕΣΩΣ ΑΚΥΡΩΣΕ ολα τα μεγαλα εργα στην Αθηνα(Μετρο, νεο Αεροδρομιο, δρομους) με σκοπο, οπως ισχυριστηκε, να επιστρεψει ο κοσμος στις επαρχιες (εμεινε στην ιστορια ως η "μηδενικη λυση" της δεκαετιας του 1980 - και φυσικα 1. απετυχε παταγωδως και 2. ως αποτελεσμα ολη η δεκαετια πηγε χαμενη).

Και αναρωτιεμαι, ΕΙΝΑΙ ΔΥΝΑΤΟΝ ΤΟ ΜΗΛΟ ΝΑ ΠΕΣΕΙ ΠΙΟ ΜΑΚΡΙΑ ΑΠΟ ΤΗΝ ΜΗΛΙΑ????

ΠΡΟΣΟΧΗ, δεν το γραφω ως πολιτικο σχολιο με την εννοια να κρινω ποιο κομμα ειναι καλυτερο, αλλα γιατι ειναι η ΤΡΑΓΙΚΗ ιστορικη αληθεια που δεν ξεγραφεται οσο και να βρισουν ενδεχομενως ορισμενοι. Απλως το γραφω απο ΦΟΒΟ πως οτι εγινε εγινε και τωρα ΤΕΛΟΣ]

Αρα συμφωνουμε πληρως και εδω! Ηδη βλεπεις ποσα ακουγονται για μαζικες ακυρωσεις εργων? Απο τωρα! Και επειδη την προλαβα την δεκαετια αυτη, ξαναγραφω και προσυπογραφω οτι κανενα αλλο εργο δεν εγινε πουθενα.

Μετροφιλος ΚΑΙ Τραμοφιλος

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα