Υποδομές στην Ελλάδα

Δευτέρα 18 Ιανουαρίου 2010

2010: μία χρονιά με προσδοκίες και ελπίδες

Η φετινή χρονιά είναι μια χρονιά γέφυρα για την εκκίνηση έργων πολύ σημαντικών για τα έργα υποδομής στη χώρα μας. Πέρσι και πρόπερσι ήταν οι αυτοκινητόδρομοι που επιτέλους μετά από χρόνια μπήκαν σε μια σειρά. Φέτος έχουμε κάποιες παραδόσεις κυρίως σε έργα Μετρό.
Περιμένουμε όμως τη δημοπράτηση πολλών, πάρα πολλών έργων. Έργα τα οποία ωρίμασαν και θα ολοκληρωθούν περίπου στο τέλος του ΕΣΠΑ (2013-2014).
Ποια έργα περιμένουμε να ολοκληρωθούν φέτος;
Μέσα στο πρώτο εξάμηνο: τις επεκτάσεις του Μετρό προς Χαϊδάρι, Περιστέρι, το σταθμό Χολαργό, ο σταθμός ΣΚΑ του Προαστιακού, και το τμήμα της Ανατολικής Πελοποννήσου Τρίπολη- Αθήναιο. Προς το τέλος του έτους το τμήμα του Μαλιακού Στυλίδα-Ράχες, την μεγάλη επέκταση του Μετρό από τον Άγιο Δημήτριο στο Ελληνικό, την προσθήκη του σταθμού Αγία Παρασκευή, ο κάθετος άξονας της Εγνατίας Κομοτηνή –Σύνορα, και Θεσσαλονίκη- Σέρρες-Προμαχώνας, ενώ θα ολοκληρωθούν τα μεγάλα έργα Πάτρας (Διακονιάρης, Παραγλαύκιες, Φράγμα Πείρου).
Σε πολλά έργα περιμένουμε φέτος να ανατεθούν και να ξεκινήσουν τις εργασίες κατασκευής τους.
-Επέκταση Μετρό Θεσσαλονίκης Πατρικίου Καλαμαριά
-Τραμ επέκταση από Φάληρο-Πειραιά σε κυκλική μορφή μονής τροχιάς (μάλλον εντός του πρώτου τριμήνου)
-Νέο Διεθνές Αεροδρόμιο στο Καστέλι Ηρακλείου
-Κάθετος Άξονας Ιόνιας Οδού Ακτιο- Αμβρακία
Αρκετά έργα αναμένεται να δημοπρατηθούν μέσα στο 2010.
-Προαστιακός επέκταση Κορωπί -Λαύριο (προς το τέλος του έτους)
-Υπογειοποίηση Ηλεκτρικού (Μετρό Γρ.1) από Φάληρο -Πειραιά και νέος ενδιάμεσος Σταθμός Καμίνια (τέλη του έτους)
-Επέκταση Γραμμή 1 (Ηλεκτρικού) από ΚΑΤ- Εθνική Οδό και υπογειοποίηση Σταθμού Κηφισιά (λίγες πιθανότητες)
-Εξωτερική Περιφερειακή Θεσσαλονίκης (εντός του έτους και χωρίς να είναι σίγουρο ότι θα πρόκειται για το σύνολο του άξονα)
-Μητροπολιτικό Πάρκο Ελληνικού (χωρίς να υπάρχει σχετική ανακοίνωση)
-Έργα ΕΡΓΟΣΕ με κυριότερα τις δημοπρατήσεις για την αναβάθμιση σε διπλή ηλεκτροκινούμενη γραμμή από το Αίγιο μέχρι την Πάτρα.
-Τραμ Πάτρας (μικρές πιθανότητες)
Έτσι λοιπόν μεγάλες προσδοκίες γεννά το 2010 και θα δούμε αν όλα τα παραπάνω έργα θα αρχίσουν να παίρνουν σάρκα και οστά.

6 σχόλια:

Alex Biohazardous είπε...

Συγγνωμη που θα το πώ αλλά συναντώ αντικρουόμενες πληροφορίες.Για παράδειγμα για έργα όπως είναι η ανατολική οδός πελοππονήσου μολις πριν από μερικές βδομάδες αναφέρθηκε ότι τα έργα (και συγκεκριμένα ο άξονας τρίπολη αθήναιο) θα πάνε για..φθινόπωρο ένω τωρα σε αυτό το ποστ η ενημέρωση λέει πρώτο εξαμηνο του 2010!Το οποίο μάλλον δύσκολο μου φαίνεται γιατι ταξιδεύω συχνα από εκεί και στο τμήμα που ανέφερα δεν έχουν ακόμα βάλει τα θεμέλια του δρόμου!Ελπίζω να μπορέσετε να λύσετε την απορία μου.Ευχαριστώ.

Ανώνυμος είπε...

Τι συνέβη με την επέκταση της Γραμμής 1 (Ηλεκτρικού) από ΚΑΤ - Εθνική Οδό και την υπογειοποίηση του Σταθμού Κηφισιά, ακυρώθηκε????

Επίσης, τι θα γίνει με τους άλλους 2 νέους ενδιάμεσους σταθμούς που ακουγόταν ότι θα γίνονταν (Ιλισός και Ψαλίδι). Γνωρίζει κανείς αν θα γίνουν τελικώς? Έχει ανακοινώσει κάτι πρόσφατα ο ΗΣΑΠ?

Μετρόφιλος ΚΑΙ Τραμόφιλος

Τρενομανής είπε...

Οι υποδομές στην Ελλάδα έχουν ακόμα πολύ δρόμο μπροστά τους. Διαβούλευση δε χρειάζεται. Ο Ρέππας και ο Μαγκριώτης έχουν την δυνατότητα να μελετήσουν με προσοχή όλα τα σχόλια του μπλοκ "Υποδομές στην Ελλάδα". Εκεί θα βρουν ότι λείπει από τα μυαλά τους και από τα μυαλά των συνεργατών τους.

Ανώνυμος είπε...

Anarwtiemai an pote to exoun koitaksei, an to eixan koitaksei tote tha eprepe pou kai pou na apantoun...

Ανώνυμος είπε...

Γεια χαρά.Μήπως ξέρει κανείς τι γίνεται με την ηλεκτροκίνηση ΣΚΑ-κιάτο?Η σύμβαση έλεγε για παράδοση του έργου τον ιούνιο του 2009 αλλά εχουμε ιανουάριο του 2010 και ακόμα τίποτα.

Ανώνυμος είπε...

Ένα σχόλιο άσχετο με τα παραπάνω αλλά σχετικότατο με τον ΟΣΕ. Ο σταθμός του Αγίου Διονυσίου στον Πειραιά πότε προβλέπεται να ξαναλειτουργήσει και με τί σκοπό χρήσης; Κάποια δρομολόγια του Προαστικού θα ξεκινάνε από εκεί; Παρατηρώ ότι ένα μέρος της γραμμής (μονής με πολλές διασταυρώσεις με δρόμους) έχει ήδη αντικατασταθεί, ενώ δίπλα στον σταθμό υπάρχει ανοικτό και το θέμα της αξιοποίησης της Ηετιώνιας πύλης. Δεν είμαι Πειραιώτης αλλά εργάζομαι στην περιοχή και την έχω αγαπήσει.
Νικόλαος

Το ξέρετε ότι....

Σε αυτή την ενότητα δημοσιεύονται πληροφορίες που έχουν σχέση με τις υποδομές και που λίγοι γνωρίζουν. Μπορείτε και σεις να στείλετε τις δικές σας "αποκλειστικές" πληροφορίες στο mail apollongr@gmail.com και οι καλύτερες θα δημοσιευτούν.

ΤΟ ΞΕΡΕΤΕ ΟΤΙ....

...το μεγαλύτερο Δημόσιο έργο στην Ελλάδα είναι το Μετρό Θεσσαλονίκης και το μεγαλύτερο ιδιωτικό είναι o Αγωγός ΤΑΡ;
...η Θεσσαλονίκη είναι η μοναδική πόλη στην Ευρώπη με πληθυσμό άνω του ενός εκατομμυρίου που δεν διαθέτει μέσα σταθερής τροχιάς;
...στις αρχές του αιώνα Τραμ στην Ελλάδα είχαν η Πάτρα, ο Βόλος, η Θεσσαλονίκη, η Αθήνα, η Καλαμάτα και άλλες Ελληνικές πόλεις;
...Ο διαγωνισμός για την επέκταση του Μετρό στον Πειραιά διήρκεσε περισσότερο από 5 χρόνια;
...Η μεγαλύτερη σιδηροδρομική σήραγγα στο κόσμο είναι η Seikan Tunnel στην Ιαπωνία με μήκος 53.850 μέτρα;
...Η Γερμανία έχει το μεγαλύτερο δίκτυο Σιδηροδρόμων σε όλη την Ευρώπη;
...Η Κοπεγχάγη έχει τους περισσότερους ποδηλατοδρόμους σε όλη την Ευρώπη με συνολικό μήκος 323χλμ;

H θέση μου για Αθήνα- Θεσσαλονίκη

Η Αθήνα και η Θεσσαλονίκη είναι άναρχα δομημένες πόλεις και με την ταχεία αστικοποίηση των τελευταίων δεκαετιών μεταβλήθηκαν σε πόλεις εχθρικές για τους κατοίκους τους. Πιστεύω ότι με την ευρεία ανάπτυξη Μέσων Σταθερής Τροχιάς που θα καλύπτουν το μεγαλύτερο τμήμα των πολέων θα λυθεί μεγάλο μέρος των κυκλοφοριακών προβλημάτων. Αυτό θα πρέπει να συνδυαστεί με πολλά κίνητρα χρήση τους (παράλληλη χρήση δημόσιων πάρκινγκ, χρήση ποδηλάτων, Ποδηλατόδρομοι κλπ).

Ο Προαστιακός πρέπει να δικτυωθεί σε όλους του όμορους Νομούς και προκειμένου να υπάρξει μεγαλύτερη εμπορική επιτυχία του μέσου να πυκνώσουν τα αστικά δρομολόγια των Προαστιακών διαδρομών. Επίσης η επέκταση και ολοκλήρωση των αστικών και περιφερειακών Αυτοκινητοδρόμων( Αττική Οδός, Εξωτερική Περιφερειακή Θεσ/νίκης κ.α) θα αναπτύξει την Μητροπολιτική περιοχή με τις κοντικές πόλεις δορυφόρους.



ΑΘΗΝΑ (πληθυσμός Νομού 3.812.330.000 εγγεγραμένοι)

Σίγουρα έχουμε την εικόνα μιας πιο Ευρωπαικής πόλης συγκοινωνιακά και ...Ινδικής πολης για το κυκλοφοριακό. Υπάρχουν Μετρό, Τραμ, Προαστιακός, Τρόλευ, Λεωφορεία. Παρά την πληθώρα μέσων ο κορεσμός στους δρόμους πλησιάζει το 100%...

Στην Αθήνα αν δεν γίνουν εκτεταμένες επεκτάσεις προς τα προάστια που ζεί η πλειοψηφία του πληθυσμού θα έρθουν πολύ δύσκολα χρόνια στους δρόμους της πρωτεύουσας. Τραμ και Προαστιακός πρέπει να απογειώσουν τις υπηρεσίες τους και με στοχευμένες επεκτάσεις ενώ τα λεωφορεία και τα Τρόλευ σωστά αποφασίστηκε να έχουν υποστηρικτική λειτουργία στο συνολικό δίκτυο. Πρέπει να υπάρχει αλληλοσυμπλήρωση και όχι ανταγωνιστικότητα. Επιπλέον πρέπει κατά τη γνώμη μου να ιδρυθεί μια υπερκομματική διεύθυνση που θα προχωρά ομαλά τις διαδικασίες των έργων και να αποφασίζει τις περαιτέρω ανάγκες της Μητροπολιτικής περιοχής.



ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗ (πληθυσμός Νομού 1.104.460 εγγεγραμένοι)

Πόλη ενός εκατομυρίου κατοίκων Μητροπολιτικά και τα εξής μέσα: Λεωφορεία και ....Λεωφορεία. Στη Θεσσαλονίκη πρέπει να αναπτυχθεί ένα αρχικό πλάνο μέχρι το 2025 που να περιλαμβάνει επεκτάσεις του υπο κατασκευή δικτύου Μετρό ανατολικά και δυτικα, νέα βασική γραμμή που απο δυτικά να φτάνει κέντρο μέχρι την Πλατεία Αριστοτέλους και να συνεχίζει δυτικά μέχρι την Πυλαία. Επίσης δίκτυο Τραμ όπου δεν μπορεί να γίνει Μετρό και φυσικά ενίσχυση και ανάπτυξη του Προαστιακού Θεσσαλονίκης προς Ανατολικά του Νομού και Χαλκιδική. Νέος ρόλος που θα περιορίζει μετά απο όλα αυτά ( σε 30 χρόνια και..) τον βασιλικό χαρακτήρα που έχουν σήμερα τα λεωφορεία. Αποκλεισμός του κέντρου απο τα αυτοκίνητα με υπογειοποίηση σε όλες τις οδούς που το διασχίζουν, καθώς και πλήθος πεζοδρομήσεων, αστικών αυτοκινητόδρομων και ανισόπεδων κόμβων για την ομαλότερη κυκλοφορία των αυτοκινήτων αλλά και των πεζών εντός της πόλης. Επίσης ένα πλέγμα γραμμών θαλάσσιας προαστιακής συγκοινωνίας με κοντινές περιοχές θα διευκόλυνε κατά πολύ την μετακίνηση από και προς την πόλη.



Νίκος Καραγιάννης

Υ.Γ Διαβάστε πιο κάτω την θέση μου για τις μεγάλες Ελληνικές πόλεις.

H θέση μου για μεγάλες Ελληνικές πόλεις

Σε αυτή την κατηγορία ανήκουν πολλές Ελληνικές πόλεις όπως η Πάτρα το Ηράκλειο η Λάρισα ο Βόλος τα Γιάννενα η Καλαμάτα κλπ.
Δυστυχώς διαθέτουν πολύ μεγάλα κυκλοφοριακά προβλήματα τύπου ¨Αθήνας¨ οπότε η ανάπτυξη Τραμ θα βοηθήσει στην εξομάλυνση της "ακινησίας" και θα απομονώσει τα ι.χ.
Ηδη σε κάποιες πόλεις (Πάτρα, Ιωάννινα, Βόλος) γίνονται σοβαρές κινήσεις και απ` ότι φαίνεται η δεκαετία που έρχεται θα είναι η δεκαετία του Τραμ στην περιφέρεια.

Επίσης η ολοκλήρωση των δικτύων Αυτοκινητοδρόμων και των Σιδηροδρόμων που προωθούνται θα ωθήσουν τις περιφερειακές οικονομίες της χώρας μας και τη σύνδεση τους με τα μεγάλα αστικά κέντρα καθώς και τα σημεία εισόδου εξόδου εμπορευμάτων (λιμάνια- αεροδρόμια) και θα βελτιώσουν την ποιότητα ζωής στην περιφέρεια.
ΟΙ 10 ΜΕΓΑΛΥΤΕΡΕΣ ΠΟΛΕΙΣ ΤΗΣ ΠΕΡΙΦΕΡΕΙΑΣ (ΕΓΓΕΓΡΑΜΕΝΟΙ 2011)
1. ΠΑΤΡΑ 214.580, 2.ΗΡΑΚΛΕΙΟ 173.450, 3.ΛΑΡΙΣΑ 163.380, 4. ΒΟΛΟΣ 144.420, 5.ΡΟΔΟΣ 115.290 6.ΙΩΑΝΝΙΝΑ 111.740, 7.ΧΑΝΙΑ 108.310, 8.ΧΑΛΚΙΔΑ 102.420, 9. ΚΕΡΚΥΡΑ 101.080, 10ΑΓΡΙΝΙΟ 93.930

Ψάχνοντας..

Προσαρμοσμένη αναζήτηση

Ενδιαφέροντα blogs & σελίδες

Dubai: Monorail

Dubai: Monorail

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Hague:Συρμός και Σταθμός Τραμ

Σχόλια- Ψηφοφορίες

Τα σχόλια σας
-Μπορείτε να σχολιάσετε ελεύθερα στα πλαίσια του πολιτισμένου λόγου και να εκφράσετε τη γνώμη σας σχετικά με τα θέματα αυτού του ιστολογίου.
-Σε αυτό το ιστολόγιο είναι καλοδεχούμενες όλες οι απόψεις , σχόλια, κριτική, σκέψεις σας.
Σχολιάστε λοιπόν!

Οροι Σχολιασμού
- Πολιτισμένα σχόλια και όχι υβρεις -αυστηρά- τόσο στο σχόλιο όσο και στο διάλογο που αναπτύσσεται με άλλους φίλους σχολιαστές.
- Όχι πολιτικά και κομματικά σχόλια. Το ιστολόγιο είναι υπερκομματικό :) Για τέτοιου είδους κουβέντες σας παραπέμπω στα πάμπολα σχετικά blogs. Οταν θα υπάρχει σχόλιο πολιτικό ή κομματικό θα σβήνεται επιτόπου.
- Όταν υπάρχει διάλογος είναι σωστό να υπάρχει υπογράφων και όχι ανώνυμος.
- Όταν με ρωτάτε πληροφορίες καλύτερα να γίνεται μέσω του mail.


Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Copenhagen: Σταθμός Μετρό

Καιρός στην Αθήνα