Οι υποψίες των τελευταίων μηνών έγιναν βεβαιότητα για την παράδοση της βασικής γραμμής του Μετρό Θεσσαλονίκης που περιλαμβάνει 9,6χλμ υπόγειας γραμμής και 13 σταθμούς από το Σιδηροδρομικό Σταθμό μέχρι τη Νέα Ελβετία. Πλέον από το αρχικό χρονοδιάγραμμα που προέβλεπε παράδοση στα τέλη του 2012 πάμε για το 2014.
Τα έργα έχουν καθυστερήσει κυρίως λόγω των αρχαιολογικών ανασκαφών, διαφωνιών μεταξύ των υπευθύνων και προβλημάτων της κοινοπραξίας.
Οι Μετροπόντικες έχουν περίπου διανύσει το 30% της συνολικής υπόγειας διαδρομής ενώ για τα τελευταία 2χλμ που θα γίνει με ανοιχτό όρυγμα ακόμα δεν έχουν ξεκινήσει οι εργασίες. Τα εργοτάξια στο κέντρο έχουν συμμαζευτεί αρκετά μειώνοντας τα πολλαπλά προβλήματα που δημιουργούν στην κίνηση αλλά και στα καταστήματα.
Ένα ενδιαφέρον στοιχείο ακόμα είναι η δημοπράτηση για την ανάδειξη αναδόχου για την επέκταση προς Καλαμαριά που εκκρεμεί από τον Ιούλιο του 2009. Πρόκειται για την πρώτη επέκταση προς τα Νοτιοανατολικά της πόλης που θα περιλαμβάνει 5χλμ υπόγειας γραμμής με 5 σταθμούς σε ΝΟΜΑΡΧΙΑ,ΚΑΛΑΜΑΡΙΑ, ΑΡΕΤΣΟΥ, ΝΕΑ ΚΡΗΝΗ, ΜΙΚΡΑ.
Όλα αυτά τα μάθαμε από τον Υφυπουργό Κο Μαγκριώτη που εκτός άλλων είπε ότι "η βασική γραμμή θα μπορούσε να παραδοθεί το 2012 μόνο με ένα... θαύμα”. Παρ όλα αυτά έκανε λόγο για μεγάλες καθυστερήσεις και, όπως είπε, χάθηκε πολύτιμος χρόνος για το έργο. Ανέφερε επίσης ότι πολύ σύντομα η διοίκηση της Αττικό Μετρό, παρά τις αντιδράσεις που εκφράζονται, θα εγκατασταθεί στη Θεσσαλονίκη, προκειμένου να ξεπεραστούν εκείνα τα προβλήματα που δημιούργησαν τις όποιες καθυστερήσεις.
Σε ότι αφορά τις γραμμές επέκτασης ο υφυπουργός Μεταφορών ανέφερε ότι “ζητήθηκε ήδη από την Αττικό Μετρό να προχωρήσει στην προκήρυξη διαγωνισμού για να υπάρξει ανάδοχος και να αποφευχθούν τυχόν νέες καθυστερήσεις”. Φυσικά, όπως διευκρίνισε ο κ. Μαγκριώτης, η κυβέρνηση θα διασφαλίσει τη χρηματοδότηση των επεκτάσεων, διότι, όπως είπε, μέχρι σήμερα έχει διασφαλιστεί μόνο το 50% των κονδυλίων. Όσον αφορά το έργο του μετρό, σημείωσε ότι διαθέτει πιστοποιημένες δαπάνες ύψους 120 εκατ. ευρώ, που αντιστοιχούν στο 11% του συνολικού κόστους προϋπολογισμού (1,1 δισ. ευρώ).
Έτσι όλη υποθετική κουβέντα που ούτως ή άλλως γνωρίζαμε για καθυστέρηση τουλάχιστον ενός έτους γίνεται πραγματικότητα και πλέον θα πρέπει να υπολογίζουμε περίπου άλλα 4 χρόνια για την παράδοση αυτού του μεγάλου έργου και περίπου 5,5 χρόνια για την επέκταση προς Καλαμαριά.
ΣΥΡΙΖΑ: Παραιτήθηκε και ο Θάνος Μωραΐτης από διευθυντής της
Κοινοβουλευτικής Ομάδας
-
Την παραίτησή του από διευθυντής της Κοινοβουλευτικής Ομάδας του ΣΥΡΙΖΑ
ανακοινώνει με επιστολή του πρός τον Πρόεδρο της ΚΟ Νίκο Παππά, ο βουλευτής
Θάνος...
Πριν από 1 εβδομάδα
11 σχόλια:
ΚΡΙΜΑ... ΑΛΛΑ 4 ΧΡΟΝΙΑ ΘΑ ΥΠΟΦΕΡΟΥΜΕ...
Απορώ γιατί δεν θέλουν να μεταφερθούν στη Θεσσαλονίκη οι υπηρεσίες για την επίλυση των προβλημάτων; Εμένα καλό μου ακούγεται...
γιατι η ελλαδα είναι ένας οίκος ανοχής με νταβατζή την υδροκέφαλη αθήνα.κάθετι πρέπει να περνάει από εκεί.κάθε υπηρεσία, κάθε κίνηση.οι αθηνάιοι δεν εμπιστεύονται κανέναν άλλο.όλοι οι άλλοι είναι ιθαγενείς μαο-μαο.ρωτήστε όποιον αθηναίο θέλεται.αυτό θα σας πει.
peter
αυτη η συνεχης μιρλα των θεσσ/νικιων ειναι απεριγραπτη. μη τους πεις κατι,το παραμικρο εστω,για αθηνα.. λυσσανε! αλκης
Τα προβλήματα από την ασυνεννοησία ως απάντησή σου.
Επειδή είμαι Θεσσαλονικιός, αλλά πλέον, ελπίζω όχι για πολύ ακόμη μιας και σκοπεύω να φύγω για εξωτερικό, ζω στην Αθήνα θα πω ότι ναι μεν οι Αθηναίοι έχουν μια απερίγραπτη αλαζονεία και υπεροψία, αλλά και εμείς οι Θεσσαλονικείς καταντούμε κουραστικοί με τη συνεχή γκρίνια για την Αθήνα...
Στα του μετρό τώρα, ήταν αναμενόμενες οι όποιες καθυστερήσεις. Ας ελπίσουμε ότι τουλάχιστον μέχρι το 2016 θα τελειώσει και η βασική γραμμή και η επέκταση για Καλαμαριά.
Το θέμα με τη Θεσσαλονίκη είναι ότι μπορεί πολύ εύκολα να αποκτήσει ένα πλήρες δίκτυο μετρό. Με μια απολύτως αναγκαία επέκταση για Σταυρούπολη και μια αντίστοιχη προς Αεροδρόμιο (που στο μεγαλύτερο κομμάτι της μπορεί να είναι και υπέργεια) καλύπτεται το μεγαλύτερο κομμάτι της πόλης. Όλα αυτά με πολιτική βούληση (και χρήμα φυσικά που μάλλον δεν υπάρχει) μπορούν άνετα να τελειώσουν μέχρι το 2018-2019. Από εκεί κι έπειτα δυο ακόμη επεκτάσεις προς Αμπελοκήπους, Μενεμένη, Κορδελιό, Εύοσμο και προς Τούμπα-Κωνσταντινουπολίτικα-Πυλαία και το θέμα του μετρό έχει τελειώσει για τη Θεσσαλονίκη.
Συμφωνώ με τον κύριο Λάζαρο. Πάντως, με τους Αθηναίους δεν έχω κανένα πρόβλημα και ούτε καν αναφέρθηκα σε αυτούς με το σχόλιό μου. Απλά, βλέπω ότι η μεγάλη απόσταση των δύο πόλεων δημιουργεί ασυνεννοησία και ως απότοκο καθυστερήσεις. Όλη Έλληνες είμαστε!!! :)
Καλή χρονιά και χρόνια πολλά σε όλους τους φίλους αναγνώστες αυτού του πολύ καλού μπλοκ και θερμές ευχές στον κ. Καραγιάννη για το κουράγιο που έχει να ασχολείται με τις εν Eλλάδι...υποδομές! Δυστυχώς πολλά προσωπικά μου προβλήματα που παρουσιάστηκαν ξαφνικά, μου στερούν το χρόνο να γράψω σχόλια στα κωμικά που πράττουν οι εκάστοτε κυβερνώντες σε σχέση πάντα με τις υποδομές. Έχετε και έχουμε γράψει πολλάκις ότι η επέκταση του μετρό δεν πρέπει να σταματά στην Μίκρα, αλλά θα πρέπει να συνεχίζει ως το αεροδρόμιο έστω και επιφανειακά. Το γεγονός αυτό θα εξυπηρετήσει όχι μόνο το αεροδρόμιο, αλλά μια σειρά από πολλές επιχειρήσεις της περιοχής που εργάζονται εκατοντάδες εργαζόμενοι και επισκέπτονται χιλιάδες αγοραστικού κοινού, το κλειστό γήπεδο της Πυλαίας, την Αμερικανική Γεωργική Σχολή, την Ανωτάτη Σχολή Πολέμου, ένα σύμπλεγμα σχολικών κτηρίων τεχνικής εκπαίδευσης, το καζίνο και φυσικά το αεροδρόμιο. Επίσης θα ανακουφίσει σημαντικά την κίνηση λεωφορείων προς Περαία, Νέα Μηχανιώνα, Επανωμή αφού στον τερματικό αυτό σταθμό του μετρό του αεροδρομίου μπορεί να κατασκευαστεί άνετα σταθμός μετεπιβίβασης λεωφορείων. Ο κος Μαγκριώτης τι λέει για όλα αυτά; Αν θέλει...δημοσία διαβούλευση ας διαβάσει τα σχόλια του παρόντος μπλοκ στην ετικέτα "Μετρό Θεσσαλονίκης"! Καληνύχτα σας...
Δεν είναι "μιρλα", είναι η ζώσα πραγματικότητα. η ελλάδα είναι ένα υδροκέφαλο κράτος, ανομοιόμορφα ανεπτυγμένο και με όλες τις εξουσίες συγκεντρωμένες στην πρωτεύουσά του.λυπάμαι αν ενοχλεί αυτή η διαπίστωση κάποιους αλλά δυστυχως έτσι είναι πανθομολογουμένως.-
peter
Κι εγώ Θεσσαλονικιός είμαι που μένω στην Αθήνα. Μπορώ να επιβεβαιώσω ότι οι Αθηναίοι είναι ενίοτε υπερόπτες απέναντι στην επαρχία και ότι το ελληνικό κράτος είναι υδροκέφαλο και οι εξουσίες συγκεντρωμένες. Αλλά και οι Θεσσαλονικείς αρκούνται στην γκρίνια τους, την μιζέρια τους και την εσωστρέφεια τους. Πάρτε παράδειγμα από τους ανθρώπους που ψηφίζουν: Ψωμιάδης, ο μέγιστος λαϊκιστής. Παπαγεωργόπουλος, μια από τα ίδια.
Και για να πάμε στην ουσία, στις υποδομές. Για παράδειγμα η υποθαλάσσια, που πιστεύω ότι όπως σχεδιάστηκε αρχικά ήταν λάθος. Οι μισοί Θεσσαλονικείς λέγανε ότι την θέλουνε (μόνο και μόνο για να γίνει κανένα έργο) και οι μισοί την απέρριψαν χωρίς να λένε τι θέλουν.
Το θέμα της κυκλοφορίας στην πόλη. Εδώ η συντριπτική πλειοψηφία των κατοίκων της πόλης σκέφτεται με την νοοτροπία του χωριού. Να πάρουμε το αυτοκίνητο και να παρκάρουμε στη Τσιμισκή, ξέρουμε τις ώρες που δεν γράφει η αστυνομία. "Άντε να γίνει το μετρό, να το παίρνουν όλοι, να παρκάρουμε πιο εύκολα", λένε πολλοί.
Το έργο που θα θέλανε οι πιο πολλοί Θεσσαλονικείς είναι ένα πάρκινγ υπόγειο παντού, αν γίνεται και δωρεάν, για να παρκάρουν παντού. Το να βελτιώσουν την εικόνα της πόλης και την ποιότητα ζωής ουσιαστικά, δεν ενδιαφέρει κανένα. Για παράδειγμα ενώ πιστεύω ότι η λεωφόρος Νίκης έπρεπε να πεζοδρομηθεί άνευ όρων και να διαπλατυνθεί η παραλία, οι Θεσσαλονικείς λένε "...και που θα παρκάρουμε όταν πάμε για καφέ".
Συνεπώς πιστεύω οι Θεσσαλονικείς πρέπει να αποβάλλουν τα συμπλέγματα επαρχιωτισμού και εσωστρέφειας, καθώς και την λογική ότι όλα γίνονται με γνωστούς. Ας δουν τι γίνεται παραέξω από τη γειτονιά τους, ας περάσουν και μια βόλτα από την Αθήνα για να δουν τα καλώς κείμενα.
Θεσσαλονικιός στο Γαλάτσι
Δεν ειμαι υπεροπτης αλλα το πολυ το κυριε ελεησον το βαριεται και ο παπας.. Ανεφερα τη λεξη μιρλα οχι για να απαξιωσω,αλλα για να τονισω οτι η Θεσσ/νικη πρεπει οντως να ξεπερασει την γκρινια και να αρχισει να απαιτει δυναμικα. Ο ανταγωνισμος με την Αθηνα δεν εχει ετσι και αλλιως νοημα και δεν οδηγει και καπου. Συγγνωμη αν εθιξα καποιον ή καποια. Αλκης
Δημοσίευση σχολίου